کد خبر: ۱۹۹۴۵
تاریخ انتشار:
۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
اموفق بودن پروژه پروتون در ایران و بسته شدن پرونده آن باعث شده دارندگان این خودرو بمانند و مشکلات نبود قطعه و نمایندگی های خدمات پس از فروش پروتون. این قضیه حتی ممکن است روی نظر خریدارانی که به نمونه های دست دوم آن هم چشم دارند تاثیر چشمگیری بگذارد

مجله اینترنتی برترین ها

Gen.2 در ایران

پای محصولات پروتون را نمایندگی انحصاری آن یعنی زاگرس خودرو به ایران باز کرد تا بعد از پروتون ویرا که آنچنان موفق نبود نوبت را به محصولی لیفت بک و زیبا با نام Gen.2 بدهد. درواقع در روی کاغذ همه چیز مهیای تسخیر بازار بود. موتور 6/1 لیتری Campro، استرس بار فابریک، 110 اسب بخار قدرت، امکانات مناسب، کابین زیبا و... نشان از آمادگی این محصول برای جلب رضایت خریداران داشت که در عمل به گونه د یگری رقم خورد.



حداکثر سرعت Gen.2 185 کیلومتر برآورد شده و شتاب صفر تا 100 آن در نمونه گیربکس دستی 11/2 و در نمونه اتوماتیک 13 ثانیه است. مصرف سوخت هم در کاتالوگ در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی هفت برای نمونه دستی و هشت لیتر برای مدل اتوماتیک درج است که در عمل باتوجه به شرایط آب و هوایی ایران بالاتر از این رقم ثبت شده است.



علت شکست در بازار ایران

اولین خریدارانی که با ورود Gen.2 به ایران پشت فرمانش نشستند تنها مبلغی حدود 18 میلیون تومان برای داشتنش پرداخت کردند ولی ناگهان با اجرای سهمیه بندی بنزین، قیمتش اوج گرفت و به 28 میلیون تومان رسید که در مدل گیربکس اتومات هم حتی به قیمت 30 میلیون تومان عرضه شد ولی در کل می توان این افزایش قیمت به همراه ضعف مدیریت زاگرس خودرو را دلیل شکست Gen.2 دانست. محصولی که روی کاغذ فوق العاده به نظر می رسد ولی مسلما با این قیمت بالا صرفه اقتصادی ندارد. ضمن اینکه ناموفق بودن پروژه پروتون در ایران و بسته شدن پرونده آن باعث شده دارندگان این خودرو بمانند و مشکلات نبود قطعه و نمایندگی های خدمات پس از فروش پروتون. این قضیه حتی ممکن است روی نظر خریدارانی که به نمونه های دست دوم آن هم چشم دارند تاثیر چشمگیری بگذارد.



معایب Gen.2

این خودرو برخلاف آنچه به نظر می رسد، آنچنان بی عیب هم نیست. نمونه ای از این موارد، مصرف سوخت زیاد است که در شهر به بالای 5/11 لیتر در 100 کیلومتر برای نمونه اتومات آن می رسد. در واقع دلیل این موضوع را همخوان نبودن ECU با شرایط  آب و هوایی ایران می توان دانست هرچند که این خودرو در شمال کشور از شرایط بهتر و عملکرد قابل قبول تری برخوردار است. ضمن اینکه قطعات پلاستیکی و لاستیکی Gen.2 خیلی زود دچار رنگ پریدگی شده که در نمونه های دست دوم کاملا مشخص است؛ در مورد فضای دید راننده هم باید گفت Gen.2 در این زمینه هم زیاد موفق عمل نمی کند چراکه ستون های جلو و به خصوص شیشه عقب کار را برای راننده سخت می کنند. آینه های جانبی هم که در واقع نقش یک دکور را دارند و عملا کاربردی برای دیدن فضای جانبی عقب از خودشان نمی دهند. بد نیست بدانید مصرف لنت هم بسیار زیاد است و همچنین حجم باک Gen.2 باتوجه به مصرف خودرو بسیار کم در نظر گرفته شده که مسلما خوشایند خریداران نخواهد بود.



محاسن Gen.2

کسانی که تجربه رانندگی با Gen.2 را دارند همواره از فرمان پذیری فوق العاده و هندلینگ مثال زدنی آن تعریف می کنند. دلیل آن هم به خاطر وجود استرس باری است که در جاده های بارانی و به خصوص در سر پیچ ها چسبندگی بسیار خوبی را به خودرو می بخشد. صندوق این لیفت بک هم بسیار جادار بوده و با وجود استایل اسپورتش از این نظر برای خانواده ها هم خودرویی مناسب به حساب می آید. ایمنی Gen.2 در واقع برگ برنده آن است که بر خلاف خودروهای تولید داخل ایربگ های آن در اثر تصادف باز می شوند! ضربه های وارده هم به کابین نمی رسند و با لوله ای که در درهای جانبی قرار دارد و از طرفین نیز راننده را محافظت می کند، مهار می شود اما نکته ای که در Gen.2 وجود دارد و اکثر دارندگان آن از آن بی خبرند مصرف سوخت آن است که با رانندگی نرم و ملایم می توان تا سه لیتر در 100 کیلومتر از مصرف آن کاست! اما به دلیل خواص اسپورت و صدای موتور، اکثر افراد تمایل به شتابگیری و سرعت های بالا دارند و متوجه این موضوع نمی شوند. ضمن اینکه از عملکرد کولر و بخاری Gen.2 هم می توان به عنوان نکات مثبت یاد کرد.



وضعیت کنونی بازار

اگر یادتان باشد این خودرو شرقی، اوایل در بازار ایران با قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شد که عرصه را برای تولیدات داخلی کاملا تنگ کرده بود اما با افزایش قیمت ناگهانی و کاهش فروش، وضعیتش دچار تزلزل شد. در حال حاضر اگر موفق به پیداکردن نمونه صفر آن شوید، با گیربکس دستی 25 میلیون و 400 هزار تومان و با گیربکس اتوماتیک 27 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. البته نباید فراموش کرد افت قیمت Gen.2 در بازار هم بسیار زیاد است؛ به طوری که حتی در نمونه هایی این افت قیمت حتی به 10 میلیون تومان هم می رسد و این قضیه در واقع نویدی به افرادی است که صالب Gen.2 هستند و می توانند با قیمت 18 میلیون تومان یک Gen.2 دست دوم بسیار سالم را خریداری کنند. ضمن اینکه Gen.2 خودرویی کم استهلاک بوده و قطعات فنی آن زیاد دچار مشکل نمی شوند و به خصوص در قسمت جلوبندی هم دوام زیادی دارد. در کل می توان گفت این خودرو اسپورت در بازار دست دوم انتخاب بسیار خوبی است.



وضعیت قطعات

متاسفانه باید گفت قطعات Gen.2 در بازار به راحتی پیدا نمی شود و این قضیه در شهرستان ها هم وضعیت بدتری به خود می گیرد. این مشکلات بسیاری از دارندگان Gen.2 را در شهرستان ها مجبور کرد تا به تهران آمده و خودروی خود را به فروش برسانند و به همین دلیل تعداد Gen.2هایی که در تهران تردد دارند زیادتر شده است. قطعات Gen.2 اگر در بازار یافت شود در برخی از موارد گران بوده به گونه ای که در تصادف نسبتا شدید از جلو و از بین رفتن یک گلگیر، در موتور، چراغ ها، رادیاتور و دو ایربگ چیزی حدود چهار میلیون تومان هزینه برای صاحبش در پی خواهد داشت. اینجاست که بیمه بدنه برای این خودرو در چنین شرایطی کاملا حیاتی به نظر می رسد. در مورد هزینه بعضی از قطعات و تعمیرت هم بد نیست بدانید بعد از تصادف و بازشدن ایربگ ها کمبرندهای ایمنی جلو باید تعویض شوند و دیگر قابل استفاده نیستند و حدود 500 هزار تومان فاکتور می شوند. شارژ ایربگ هم 600 هزار تومان هزینه در برخواهد داشت.
بانک اطلاعات تجاری برترین ها
انتشار یافته: 29
در انتظار بررسی:1
United Kingdom
22:29 - 1391/04/04
خیلی ممنوون دستت درد نکنه... عالی بوود
United States
17:04 - 1391/05/09
بسیار خووووب-ممنون
Czech Republic
12:29 - 1391/09/06
این چیزاییو که درباره ضعف ژاگرس خودرو گفتی اصن همس دروغ کذب
عزیزم از چیزی خبر نداری این مطلبو نزار در ضمن این مطلبو از هفته نامه دنیایه خودرو کپی کردی
دوم اینکه اصن نمیدونی بین زاگرس خودرو و پروتون چی رابط ای بود که باعث ورشکستگی زاگرس خودرو شد که به هیچ کدومش حتی یه خط هم اشاره نکردی
Iran, Islamic Republic of
11:52 - 1392/04/29
داداش تو ک هرچی گفتی بدی بود
Iran, Islamic Republic of
14:26 - 1393/03/18
من دوسال پیش خواهرم خرید و تاالان یه بارم مشکل پیدا نکرده خیلی راضیه ازش چون ماشین قبلیش ک 206 بود کلی خرج رو دستش گذاشت
Iran, Islamic Republic of
09:07 - 1393/06/26
سلام
من خودم جن2 دارم و خیلی خیلی ازش راضی هستم و همه قطعاتشم به راحتی گیر میاد و قیمت قطعات نسبت به خیلی از ماشین های تولید داخل ارزانتر هستش.
پاسخ ها
نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
با درود
یک سوال دارم . پروتن ویرای دست دوم می خوام بگیرم. از اینکه می گن دیگه تولید نمیشه و قطعاتش نیست نگرانم . آیا واقعا اینطوریه؟
ممکنه اگر اطلاعات دارید بفرمایید
با سپاس
Iran, Islamic Republic of
15:43 - 1393/09/14
هه! کجای کاری برادر!
اتومات 27 تومن؟ بیا 2 تا هم واسه ما بخر!
خرداد ماه این مطلبو گذاشتی یعنی 6 ماه پیش. الان 55 هستش اون موقع کمتر از 45 تومن نبوده!
Iran, Islamic Republic of
21:55 - 1393/10/04
برای چی انقدر ارزونه؟

لطفا زود تر جوابمو بدین چون میخوام بدونم مشکلی چیزی که نداره که بخرم
Iran, Islamic Republic of
02:48 - 1393/11/10
يكي هم به ما يه كمكي بكنه بابا ما يه ويرا 88 نوك مدادي داريم لامسب كولرش مثل كولر كازي ميمونه و بخاريش مثل اتيش خيلي خوشگله وشتابش فوق العاده بالاس اون زمان سال 86 رو ميگم كه پرشيا 18 تومن بود اين 26 تومن بود پروتون ويرا اسمش واقعا سالار راستي الان نوش گير مياد قيمتش چند چون واسه قصد هاش دهنم سرويس شد.
Iran, Islamic Republic of
10:54 - 1393/11/10
سلام من یه دونه تازه خریدم دنده ای دوهزاروهفت سی میلیون خیلی رایم ازش هیچ ایرادی هم نداره نسبت به قیمتش خیلی عالیه
Iran, Islamic Republic of
15:55 - 1393/11/30
سلام
من مدل 2008 رو دارم از اول دست خودم بوده و ثبت نام کردم خیلی ازش راضیم معمولا سه تا ماشین بخاطر کارم دارم همه رو تا حالا عوض کردم سمند ، پژو پارس ، 405 ، این اوخر هم 206 که واقعا از این ماشین هیچ عیبی ندیدم اما اون ماشین ها رو دائم باید میبردم تعمیرگاه 206 که همش رو اعصابم بود مدل 1390 در کل میخوام بگم ماشین خارجی حدود 40 میلیون تومان مگه اینکه برید چینی بخرید و ماشین با کیفیتی مثل جنتو رو مفت دارن این قیمت میدن اگه این ماشین وارد میشد باید حد اقل 90 تا 100 میلیون پولشو میدادین. اگه تمییزشو گیر آوردین در خریدش شک نکنین قطعاتشم هست نگران نباشین . ضمن اینکه بسیار کم استهلاک و کم خرجه من ال90 رو روی 70 هزار کیلومتر 500هزار دادم تسمه تایم عوض کردم اما جنتو رو روی 150 هزار کیلومتر 300 هزار دادم عوض کردم خودتون مقایسه کنید کدوم با صرفه تره ضمن اینکه زیر پایی که این ماشین داره هیچکدوم از این تولیدات داخلی ندارن کلاسشم که جای خود داره.
Iran, Islamic Republic of
13:19 - 1393/12/13
دادش من خودم از سال 81 مدل 2007 دستمه تابحال مکانیکی نرفتم فقط بنزین زدم و روغن موتور عوض کردم و در کیلومتر 120000 تسمه تایم عوض کردم خیلی خیلی هم راضی هستم و با هیچ ماشین هم ردیف قیمت اش حاضر نیستم عوض کنم.
پاسخ ها
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
دروغ شاخدار که میگن ببینید!
مدل 2007 سال 86 اومد شما چطوری سال 81 خریدی؟
کم دروغ بگو دیگه
Iran, Islamic Republic of
11:18 - 1394/01/11
سلاممن ی ویرا دارم واقعا عالیه ی چرخش ب پراید می ارزه
پاسخ ها
نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
درود
من می خوام دست دوم را بگیرم. آیا قطعات ویرا واقعا تو بازار نیست ؟
ممکنه پاسخ بدید؟
سپاس
Iran, Islamic Republic of
12:45 - 1394/02/07
ماشین زیباییه ولی میترسم لوازم پیدا نشه.
Iran, Islamic Republic of
20:23 - 1394/04/02
سلام
یه مشاوه می خواستم بگیرم از شما
به نظر شما بنده یه ماشین جنتو با ۳۳ میلیون بخرم بهتره یا اینکه یه سمند lx صفر بخرم؟
Iran, Islamic Republic of
01:00 - 1394/06/11
سلام"این خودرو"از لحاظ خصوصیات فنی عالیه"لوازم فراوان"قیمت لوازم خوبه"رانندگی باهاش لذت بخشه"واصلا نباید با خودروهای داخلی مقایسه بشه'در کل خودرو خوبیه"
Iran, Islamic Republic of
19:57 - 1394/07/09
1 ماه پیش مدل 2008 اتومات با 85000 کارکرد خریدم.قبلش کلی تحقیق کردم حدود دو ماه.خودم مکانیک خودرو خوندم توصیه من اینه که برای ماشینهای چینی و تولید داخل پولتونو حروم نکنید.با ی بار سوار شدن تفاوتشو میفهمید اصلا قابل مقایسه با ماشینهای بدرد نخور داخلی نیست.سواریش فوق العاده لذت بخشه همه قطعاتشم هست.اگه الان تولید میشد کمتر از 70 میلیون نبود.
United Kingdom
12:20 - 1394/08/19
جنتو با توجه به ویژگی های ظاهری و البته به لطف همكاری پروتون با شرکت لوتوس انگلستان ( پروتن در سال ١٩٩٦ لوتوس را از جنرال موتورز خریداری نمود ) توانست به موفقیت قابل قبولی در بازار دست یابد.

بدون شك مشخصه بارز جنتو طراحی ظاهری و داخلی آن است. بهره گیری از یك طراحی متفاوت و متمایز جنتو را در میان محصولات پرتون متمایز نموده است.

خطوط بدنه دارای هماهنگی مناسب هستند و طراحی قسمت جلو خودرو به گونه ای است كه تمامی خطوط در اطراف جلوپنجره گرد هم می آیند ضمن آنكه جزئیات قابل توجهی نیز وجود دارد، مانند طراحی آینه های جانبی.
در نمای جانبی نیز بارزترین نكته انحنای سقف به سمت انتهای خودرو است و زمانی كه به قسمت پشت خودرو می رسید، طراحی متفاوت چراغ ها و البته ابعاد بسیار بزرگ سپر عقب بیشترین جلب توجه را می كند، در مجموع طراحی ظاهری پروتون جنتو را بایستی به عنوان یك ویژگی برای آن محسوب نمود و این مسئله را زمانی كه برای نخستین بار با آن در سطح خیابان ها حركت نمایید نیز متوجه خواهید شد چون نگاه افراد به سمت شما جلب می شود و این خود موید متفاوت بودن طرح ظاهری جنتو است. اگرچه طراحی ظاهری جنتو نیز نشان دهنده آن است كه ارائه یك محصول با جنبه های اسپرت و در واقع جوان پسند در دستور كار خودروساز قرار داشته اما زمانی كه گام به داخل آن بگذارید این مسئله بیش از پیش بر شما نمایان می شود. همكاری نزدیك پروتون و لوتوس در طراحی داخلی ان كاملاً مشهود است و طراحی نشانگرها، كنترل مجموعه تهویه، غربالك فرمان، اهرم دنده و ترمز دستی و صندلی ها كاملاً فضای داخل یك لوتوس الیزه را تداعی می نماید. نكات قابل توجهی مانند همخوانی مطلوب پخش صوت با طراحی كابین، جاعینكی بالای سرراننده و ساعت عقربه ای بخش میانی داشبورد نیز وجود دارند.

فضای صندوق بار با توجه به طرح بدنه كه به صورت ناچ بك است از عمق و حجم خوبی برخوردار است و با توجه به دو تكه بودن صندلی عقب امكان جابجایی اجسام بزرگ نیز تا حدودی مهیا است.

در بخش تجهیزات، بالابرهای الكتریكی تمام شیشه ها، آینه های جانبی با كنترل الكترونیكی و گرم شونده، فرمان هیدرولیك با قابلیت تنظیم زاویه، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، پخش صوتCD با چهار باند از نوع بلاپونكت به همراه كنترل های روی فرمان، اهرم بازكننده در مخزن سوخت و صندوق بار از داخل كابین، ریموت كنترل درها، دزدگیر و تهویه مطبوع از موارد رفاهی قابل ذكر است ضمن آنكه از حیث تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال نیز وجود ترمزهای دیسكی در چهارچرخ ( در جلو از نوع خنك شونده )، مجموعه ترمز دارای سامانه های كمكی هوشمند توزیع نیروی ترمز( EBD ) و ضدقفل( ABS )، ایربگ راننده و سرنشین جلو، پروژكتورهای جلو و عقب، برف پاكن و شیشه شوی عقب و سنسور فاصله سنج عقب با دو حسگر قابل ذكر هستند و آخرین مورد قابل توجه رینگ های آلیاژی ١٥ اینچی (از جنس آلومنیوم با آلیاژ تیتانیوم که وزنی سبک دارد و مقاوم در برابر شکستگی ها) است.

زمانی كه لوتوس در شكل گیری یك خودرو دست داشته باشد دو فاكتور مورد انتظار خواهد بود، یكی هندلیگ خوب و دیگری لذت رانندگی بالا. جنتو از حیث هندلیگ و قابلیت های مانورپذیری، خودرویی قابل قبول در كلاس خودش است و حتی به شما این جسارت را می دهد تا با آن اقدام به انجام مانورهای سنگین نیز نمایید، پایداری و فرمان گیری خودرو بر روی جاده در وضعیت مطلوبی است و البته نباید تاثیر مثبت وجود استرس بار و میل موج گیر در مجموعه تعلیق جلو و عقب را از نظر دور داشت اما دربخش لذت رانندگی در حالی كه وجود نشان دهنده هایی با طراحی اسپرت و طراحی مطلوب صندلی از موارد مثبت است. عملكرد ترمزها با توجه به آن كه در هر چهارچرخ از نوع دیسكی هستند، خوب بوده و وجود مجموعه ضدقفل و توزیع هوشمند نیروی ترمز بر توانایی های آن افزوده تا در كل با توانایی های حركتی خودرو همخوانی مناسبی داشته باشد. میدان دید و تسلط راننده خودرو در وضعیت مطلوبی است و تنها به دلیل طراحی خاص شیشه عقب، بالا بودن قسمت عقب خودرو و عدم میدان دید كافی آینه های جانبی در زمان حركت به عقب بایستی دقت لازم را مبذول كرد.

در مجموع با توجه به قیمت جنتو، رقبای آنرا در بازار داخلی خودروهایی مانند مزدا ٣٢٣ ، سیتروئن زانتیا، هیوندای آوانته، رنو مگان ٦/١ و پژو پارس ELX تشكیل می دهند كه جنتو دارای تیپ ظاهری متفاوتی است كه آنرا متمایز می نماید البته در صورتی كه جنتو با قیمت واقعی اش عرضه می گشت می بایستی با خودروهایی مانند كیا ریو و هیوندای اكسنت ( ورنا ) رقابت نماید كه به خوبی در قد و قواره آنهاست.
Iran, Islamic Republic of
17:42 - 1394/08/21
مشخصات فنی و متیازی پژو 206 تیپ 5 / فولکس واگن گل / GEN 2 / MVM 315 پرتون


مشخصات فنی:

پژو 206 تیپ 5

فولکس واگن گل

پرتون GEN 2

MVM 315

آرایش پیشرانه

L4

L4

L4

L4

حجم (سانتی متر مکعب)

1587 cc

1798 cc

1597 cc

1497 cc

قدرت ( اسب بخار )

110 @ 5800 RPM

100 @ 5250 RPM

110 @ 6000 RPM

109 @ 5750 RPM

گشتاور (نیوتن متر)

142 @ 4000 RPM

152 @ 3000 RPM

148 @ 4000 RPM

140 @ 4500 RPM

نسبت تراکم

10.5:1

10:1

10.0:1

10.0:1

محور محرک

جلو

جلو

جلو

جلو

گیربکس

5 سرعته دستی

5 سرعته دستی

5 سرعته دستی

5 سرعته دستی

بنزین مورد نیاز

سوپر

معمولی/

سوپر

معمولی/

سوپر

معمولی/

سوپر

_MG_7873

طول Xعرض X ارتفاع (سانتی متر)

143 X 165 X 382

141 X 162 X 391

143 X 172 X 431

149 X 168 X413

فاصله بین دو محور (میلیمتر)

244

247

260

252

وزن خالص (کیلوگرم)

1054

990

1210

1275

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – تست شده

12.5

13.5

12.4

14*

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – رسمی

11.6

11.3

10.9

13

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

185

185

190

174*

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)

7.3

9

7.1

7.2*

حجم صندوق عقب (لیتر)

245

285

410

370

قیمت حدودی مدل های

صفر کیلومتر

39

-

45 (دستی)

56

(اتومات)

38

قیمت مدل های کارکرده (100 هزار کیلومتر)

18-26

22-19

34-30

29-27

اعداد مربوط به نتایج آزمایشات نشریه روسی auto review

جدول امتیازی (حداکثر امتیاز در هر بخش 10)

206

GOL

GEN 2

MVM

پیشرانه

8

6.5

8

6

جعبه دنده

8.5

7

8

6

مصرف سوخت

8

7.5

9

8.5

کیفیت اجزای بدنه و کابین

7

8

7.5

6

کیفیت و دوام فنی

7

7.5

8.5

6.5

عملکرد فنی

8.5

7.5

8.5

7

فضای کابین

6

6

7

7.5

عملکرد سیستم تعلیق در جذب ضربات

6.5

8

7.5

9

هندلینگ

7.5

8.5

9

5

لذت رانندگی

8

8

8.5

6.5

قابلیت های ترمزگیری

8

6.5

7.5

7

ایمنی بدنه

7.5

7

7.5

6

سازگاری با بنزین ایران

8.5

9

8.5

8.5

گستردگی نمایندگی ها و خدمات پس از فروش

8

7

5

6.5

جمع امتیازات (از 140 امتیاز)

206: 107

فولکس گل: 104

پروتون جنتو: 110

ام وی ام 315: 96
Iran, Islamic Republic of
21:30 - 1394/09/20
ممنون از راهنماي شما دوست عزيز
Canada
17:43 - 1394/10/04
من چن وقته دارمش ،خیلی ماشینه خوبیه،کم خرج کم مصرف ،رانندگی باهاش لذت بخشه،بهتر ازماشینهای قبلیمه(پرشیا،سمند،405،206،)راضیم ازش
پاسخ ها
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام دوست عزیز
شما فرمودی از ماشین راضی هستی و خوبه!میخواستم بدونم از لجاظ قطعات و هزینه و تعمیراتش به چه صورتیه؟ممنون
Iran, Islamic Republic of
10:07 - 1394/11/25
ی سوال داشتم,میخوام جن تو دست دو بخرم میخوتم مطمان شم هزینه ماهیانش ب صرفه هست ی ن ینی پول بنزینو سه ماه ی بار پوله روغن و فیلتر ها و....
و اینکه قطعاتش واقعا هست ی ن,اگه هست ب نسبت ماشین های دیگ ب قیمت هست ی ن؟
ممنون میشم جوابمو بدین
بین جن تو و مزدا۳۲۳ ام گیر کردم
Iran, Islamic Republic of
22:19 - 1394/12/03
سلام دوستان من میخوام جنتو بخرم مدل 2008 خیلی کم کارکرده رنگ مسی 48 میلیون هم قیمتشه چطوره به نظرتون
Iran, Islamic Republic of
19:18 - 1395/01/31
هر جا رو راجع به این خودرو می خونم می بینم خوبه
ولی همه نگران کمبود قطعاتش تو بازار هستن و قیمت قطعاتش
هیچ جا هم پاسخ درستی ازش ندیدم
Iran, Islamic Republic of
13:55 - 1395/03/01
سلام دوستان
خوشبختانه الان با یک تلفن و در مدت حداکثر یک ساعت هر لوازم یدکی که بخواهید در دسترس می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
قوانین ارسال نظر:
  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج