۲۰۰۲۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تردد یک میلیون خودرو در محدوده زوج و فرد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: در حوزه­ ترافيك به جای پشت ميز نشینی، باید در معابر شهری حضور داشته باشیم.

خبرگزاری مهر: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: در حوزه­ ترافيك به جای پشت ميز نشینی، باید در معابر شهری حضور داشته باشیم.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: در ميان تمام اهداف و مأموريت‌هايي كه براي حوزه ترافيك پيش‌بيني نموده­ایم، هيچ هدف و مسئوليتي مهم‌تر از اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي شهروندان نداريم و محور اصلي همه فعاليت­هايي كه به اين منظور برنامه‌ريزي کرده­ایم، موضوع «خط سفيد» است.

وي با اعلام اينكه در كلان­شهر تهران، حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اختصاصي در زمينه حمل و نقل بار و كالا فعاليت مي‌كنند، تأكيد كرد: علاوه بر اين، ۸۰ هزار دستگاه تاكسي، ۶۰ هزار دستگاه آژانس، ‌۱۰ هزار دستگاه اتوبوس شركت واحد و اتوبوس سرويس و ده‌ها هزار دستگاه خودروي شخصي مسافربر نيز نسبت به جابه‌جايي مسافران اقدام مي‌نمايند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه با اين حساب، بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به صورت حرفه‌اي و مستمر و عموماً در قالبی سازمان یافته، ارائه خدمات عمومي در تهران را در دو بخش بار و مسافر دنبال مي‌كنند، اظهار كرد: با توجه به ارتباط ساختاری و سیستمی و نیز نظارت و كنترل عملياتي بر اين نيم ميليون دستگاه خودرو كه معمولاً از ابتداي صبح تا انتهاي شب در سطح شهر در حال تردد هستند، موضوع اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي را نیز بايد از رانندگان همين خودروها آغاز كنيم.

تشكري هاشمي با بيان اينكه روزانه بيش از يك ميليون دستگاه خودرو وارد محدوده زوج و فرد مي‌شوند، تصريح كرد: حضور مؤثر و مستمر مسئولان حمل و نقل شهری در سطح مناطق و نواحي شهر، مي‌تواند در درك اهمیت اضطرار و ضرورت اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي با محوريت «خط سفيد» به عنوان يك اولويت درجه يك برای شهر به آن­ها كمك كند.

وي با تأكيد بر اينكه انتظار اصلي از اجراي كمپين «آسمان آبي - زمين پاك» با محوريت «خط سفيد»، اين است كه تمام هم و غم خود را به منظور ارتقاء و بهبود رفتارهاي شهروندان در موضوع ترافيك به كار بگيريم، اضافه كرد: بايد اقدامات اجرايي در زمينه ساماندهي زيرساخت‌هاي ترافيكي از جمله سامان‌بخشي به وضعيت خط‌كشی‌ها در بهتر شدن رفتارهاي ترافيكي شهروندان اثرسنجي شده و ببنيم اقداماتمان تا چه اندازه اثربخش بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين­که در طرح «خط سفيد» با هدف اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي شهروندان، سه گام بايد برداشته شود، اظهار كرد: قدم اول؛ اصلاح و تكميل زيرساخت‌هاي ترافيكي شهر و اطلاع‌رساني اين اقدامات به شهروندان است، گام بعدي؛ آموزش و فرهنگ‌سازي در جهت بهتر شدن اين رفتارها با انجام مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي است و قدم آخر؛ الزام به اِعمال جدي قانون و برخورد قانوني با تخلفات و متخلفان است كه در اين بخش پليس نقش ويژه‌اي دارد.

تشكري هاشمي با بيان اينكه محصول نهايي اين سه گام، حركت رانندگان بين خطوط، رعايت حقوق عابران پياده و مديريت ترافيك تقاطع‌هاست، تصريح كرد: زندگي در قرن ۲۱، الزامات و اقتضائات خاص خود را دارد كه حداقل ویژگی آن، احترام به قوانين و مقررات و رعايت حقوق ديگران است.

وي در پايان با تأكيد بر اينكه در جهت اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي، اصلاح و تكميل زيرساخت‌هاي ترافيكي را از سال گذشته آغاز كرده‌ايم و در حال حاضر نيز اين مهم را در دستور كار داريم، خاطرنشان كرد: در بحث اقدامات اجتماعي و فرهنگي به منظور بهتر شدن رفتارهاي ترافيكي، هيچ پاياني متصور نيستيم و اين اقدامات به صورت مستمر و متناسب با شرايط زماني و مكاني بايد استمرار و پیوستگی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج