جاباما
۲۰۰۶۳۲
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

کارآفرینی؛ تنها راه ثروتمند شدن با رضایت درونی

تنها راه ثروتمند شدن و همچنین احساس توانگری در زندگی کارآفرینی است، حتی اگر به صورت یک فعالیت جانبی و یا فقط سرگرمی جدی باشد.

سایت یک پزشک - محمد صبوری: آیا می خواهید بسیار موفق باشید؟ و بسیار پول دار؟ پس به این فرصت سرمایه گذاری توجه کنید: به سادگی تمام شما باید تمام موجودی خودتان را سرمایه گذاری نمایید. پس از یک سال، در صورت موفقیت شما سه تا چهار درصد )نرخ سود بازار( سود خواهید کرد و در صورت شکست، بنا به دلایلی که در کنترل شما نیست و حتی از آن بی خبرید، تمام سرمایه ی خود را از دست می دهید!

کارآفرینی؛ تنها راه ثروتمند شدن با رضایت درونی

آیا مایل به انجام چنین ریسکی هستید؟ یقینا خیر.

شاید این تشبیه کاملا درستی نباشد اما مفهوم را بیان می کند. وقتی شما برای دیگران کار می کنید و یا به عبارت ساده کارمند هستید، سقف درآمد شما حتی در صورت افزایش حقوق همیشه محدود است. اما ریسک از دست دادن شغل همیشه وجود دارد و صدمات آن نامحدود است. با بیکار شدن به هر دلیل تمام زحمات، فداکاری ها، زمانی که صرف شغل خود کرده اید، و در آخر و مهم تر از همه درآمد شما به آنی ناپدید می شوند.

سود محدود و زیان نامحدود: یک سرمایه گذاری فوق العاده اشتباه.

ثروت مادی

اگر تصمیم دارید پولدار شوید با کار کردن برای دیگران به این خواسته دست نخواهید یافت. این جمله تنها نظر شخصی من نیست بلکه آمارهای دولتی نیز همین حقیقت را بازگو می کنند.

بخش درآمد اداره ی مالیات آمار "مالیات پرداختی ۴۰۰ نفر اول با بیش ترین میزان درآمد در بازه ی سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ را منتشر نموده است. به زبان ساده ۴۰۰ نفری که بیش ترین درآمد را برحسب مالیات پرداختی کسب نموده اند.

در سال ۲۰۰۹ برای حضور در بین این ۴۰۰ نفر باید بیش از ۷۷٫۴ میلیون دلار مالیات پرداخته باشید. (متوسط درآمد افراد حاضر در لیست برابر ۲۰۴٫۴ میلیون دلار بوده است.)

و اما نکته ی جالب این لیست نحوه ی به دست آوردن این درآمد فضایی است:

- ۸٫۶ درصد: حقوق و دستمزد

- ۶٫۶ درصد: سود

- ۱۳ درصد: سود سهام

۱۹٫۹ درصد: از طریق شرکت و یا شراکت تجاری

- ۴۵٫۸ درصد: ارزش افزوده سهام

و اما چند نتیجه گیری محسوس از داده های بالا:

- کار کردن در ازای دستمزد شما را ثروتمند نمی کند

- سرمایه گذاری های امن )با ریسک پایین( شما را ثروتمند نمی کند.

- خرید سهام کمپانی های بزرگ شما را ثروتمند نمی کند.

- و اما صاحب یک تجارت بودن، نه تنها منبع مطمئنی برای درآمد است بلکه می تواند کوهی از ثروت را به سمت شما سرازیر کند و شما را ثروتمند نماید.

اگر باز هم این آمار برای شما کافی نیست به لیست ده نفر پولدار برتر جهان در مجله Forbes نگاهی بیندازید: گیتس، اسلیم، بافت، الیسون، کخ، والتون و آدلسون همگی کارآفرین هستند . (شخصا تا نفر دویستم لیست جستجو کردم و هیچ کارمندی رو در لیست پیدا نکردم. پس دیگه به گشتن ادامه ندادم!)

بر اساس این مشاهدات ثروتمند شدن به معنای سرمایه گذاری در خود و دیگران، ریسک پذیر بودن، انجام صحیح صدها کار کوچک، و انجام خیلی دقیق و درست یک یا دو کار بزرگ می باشد. و اما اگر توانایی انجام آن یک یا دو کار بزرگ را نداشتید چه؟! آیا راه دیگری هست؟

زندگی غنی!

من با صدها کارآفرین صحبت داشتم و همگی آن ها دقیقا رفتار مشابهی داشتند. وقتی در مورد جنبه ی مالی کارآفرینی صحبت می کردیم (مانند استراتژی خروج، درآمد، جذب سرمایه و غیره) همگی علاقه مند نشان می دادند اما هیجان زده نبودند.

و اما هنگامی که از حس و حال کارآفرین بودن و زندگی کارآفرینی صحبت می کردیم هیجان زده می شدند و با لذت به صحبت درباره ی چالش های پیش رو، حس هدف دار بودن، مسئولیت پذیری، رضایت درونی، هیجان کار تیمی، حس شگفت انگیز توانا شدن و کنترل بر سرنوشت خود و … می پرداختند. تک تک آن ها به همین گونه.

کارآفرینی همچون Joel Gascoigne (کسی که استارتاپ Buffer را از یک پروژه ی شخصی، با همراهی یک تیم با استعداد، به یک بیزینس موفق و پردرآمد تبدیل کرد) هیجان زده می شود.

کارآفرینی؛ تنها راه ثروتمند شدن با رضایت درونی

کارآفرین های خیلی موفقی مثل Scott Dorsey (که پروژه ی ExactTarget را از یک گاراژ تا مرحله ی ورود به بورس و سپس خریداری شدن توسط SalesForce.com پیش برد) هم هیجان زده می شوند.

کارآفرین ها با صحبت درباره ی کارآفرینی هیجان زده می شوند زیرا احساس زنده بودن می کنند: آن ها آزادانه مسیر خود را انتخاب می کنند، برای خود تصمیم گیری می کنند، و اشتباه می کنند! و این گونه نه تنها محدودیتی دربه دست آوردن پول برایشان متصور نیست بلکه از لحاظ رشد شخصی و رضایت باطنی هم این گونه است. کارآفرینان شاید همگی ثروتمند نباشند اما احساس غنا می کنند.

کارآفرینی؛ تنها راه ثروتمند شدن با رضایت درونی

توانگری

به همین دلیل تنها راه ثروتمند شدن و همچنین احساس توانگری در زندگی کارآفرینی است، حتی اگر به صورت یک فعالیت جانبی و یا فقط سرگرمی جدی باشد.

دلیلی برای شروع کردن وجود ندارد. لزوما نباید کار خود را فورا ترک کنید، و احتمالا نباید هم چنین کنید. یکی از بهترین راه های مدیریت ریسک داشتن یک کار تمام وقت تا زمان فراهم آوردن مقدمات کار خود است.

لپ کلام

با کار کردن برای دیگران (زندگی کارمندی) در برابر آزادی کم تر، کنترل کم تر، و رضایت درونی کم تر سود شما محدود و ضرر شما نامحدود خواهد بود.

سقف ضرر در زندگی کارآفرینی هم نامحدود است اما در عوض کارآفرین ها از احتمال سود مالی نامحدود و همچنین احساس رضایت درونی لذت می برند. شانس خود را امتحان کنید. تلاش کنید تا توانگر شوید (هم پول دار و هم غنی). شاید در انتها فقط به احساس رضایت درونی دست یابید. حتی همین گزینه واقعا شگفت انگیز است و شما به آن چه خود می خواهید دست می یابید.

اگر افراد فامیل و دوستان شما فکر می کنند شما با شروع کسب و کار مختص خود دیوانگی کرده اید، این مقاله را به آن ها نشان بدهید. اگر در فکر به راه انداختن کسب و کار خود بوده اید و مردم شما را احمق فرض می کنند این مقاله را به آن ها نشان بدهید. اگر افراد اطراف شما درنمی یابند که سرمایه گذاری بر روی خودتان چه قدر ارضا کننده است باز هم این مقاله را به آن ها نشان بدهید.

کارآفرینی؛ تنها راه ثروتمند شدن با رضایت درونی

سفر کارآفرینی خود را آغاز کنید هرچند کوچک. هر قدم شما در این راه شما را حداقل به احساس غنای درونی نزدیک می کند، و شاید و فقط شاید ثروتمند شدن. با این کار به آن دسته از افراد معدودی بپیوندید که زندگی خود را آن طور که می پسندند می گذرانند. آن ها کیستند؟

کارآفرینان. شما هم از آنان باشید. این بهترین سرمایه گذاری است زیرا بر روی خود سرمایه گذاری می کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      یکی از بهترین مطالبی بود که توی این چند سال از برترین ها خوندم
      ممنونم

    • رضا

      یکی از بهترین مطالبی بود که توی این چند سال از برترین ها خوندم
      ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج