۲۰۰۷۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ونیزِ آمازون +عکس

به این شهر «ونیز جنگل‌ها» نیز می‌گویند؛ ساکنان این شهر پرویی در آمازون، نصف سال را در آب زندگی می‌کنند. در این مدت، قایق به جای تاکسی، محبوب‌ترین وسیله برای عبور و مرور می‌شود و کودکان در همان‌جایی شنا می‌کنند، که شش ماه دیگر سال، زمین فوتبالشان است.

نیکو - خاطره فرامرزی: به این شهر «ونیز جنگل‌ها» نیز می‌گویند؛ ساکنان این شهر پرویی در آمازون، نصف سال را در آب زندگی می‌کنند. در این مدت، قایق به جای تاکسی، محبوب‌ترین وسیله برای عبور و مرور می‌شود و کودکان در همان‌جایی شنا می‌کنند، که شش ماه دیگر سال، زمین فوتبالشان است.

از ماه ژانویه تا ژوئن، آب رودخانه ایتایا بالا می‌آید و با سر ریز شدن در شمالی‌ترین جنگل این منطقه و در جایی که شهر ایکویتوس قرار دارد، باعث تغییر زندگی ۱۶ هزار ساکن این منطقه می‌شود. در واقع آب به حدی همه‌جا را فرا می‌گیرد که اگر کف خانه‌ای سوراخ باشد، می‌توان ماهی‌ گرفت.

ونیزِ آمازون +عکس

ونیزِ آمازون +عکس

این ونیز آمازون، توجه گردشگران بسیاری را به خود معطوف کرده است که با قایق برای دیدن این پدیده به ایکویتوس می‌آیند. اما برای اهالی این شهر، این اتفاقی عادیست. آن‌ها با استفاده از چوب‌های جنگل آمازون، خانه‌های خود را سه متر بالاتر از سطح زمین ساخته‌اند تا پس از طغیان ریو ایتایا، خانه‌هایشان غرق نشود.

ونیزِ آمازون +عکس

ونیزِ آمازون +عکس

طبق یک گزارش محلی، سالانه یک یا دو کودک در این منطقه غرق می‌شوند. برای همین مادران به کودکان نوپای خود به دقت آموزش می‌دهند تا در آب نیفتند. برای رفتن به مدرسه نیز، کودکان سوار قایق می‌شوند.

ونیزِ آمازون +عکس

ونیزِ آمازون +عکس

ونیزِ آمازون +عکس

مردم این منطقه به بیماری‌های مختلفی مبتلا هستند؛ طبق گزارش‌ها محلی، ۴۰ درصد کودکان از سوء تغذیه رنج می‌برند و ۶۶ درصد کل افراد نیز فقیرند. وزیر بهداشت کشور پرو می‌گوید شیوع بیماری‌های تنفسی و اسهال در این منطقه، به دلیل تماس نزدیک انسان و دام با آب است.

بسیاری از ساکنان این منطقه به فروش ماهی در شهرهای مجاور، که هیچ‌وقت دچار طغیان رودخانه نمی‌شوند، اشتغال دارند.

ونیزِ آمازون +عکس

از ماه ژوئیه تا دسامبر با بازگشت ایتایا به سطح خود و با آغاز گرمای تابستان، خیابان‌ها خشک می‌شوند و زباله‌هایی که در آب روان بودند، به شکل کپه‌هایی درمی‌آیند و توجه موش‌ها را به خود جلب می‌کنند.

دولت پیشنهاد داده است تا با صرف ۵۸ میلیون دلار، شهر را به منطقه‌ای در ۲۰ کیلومتر دورتر منتقل کنند؛ پیشنهادی که نیمی از ساکنان با آن موافق‌اند و دیگران به بهانه دور بودن بازاری که در آن کار می‌کنند، با آن مخالف‌ می کنند.

ونیزِ آمازون +عکس

ونیزِ آمازون +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج