۲۰۰۹۷۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۵ راز كسب و كارها براي داشتن مشتريان شاد كدامند؟

هر روز ما شاهد فعاليت كسب و كارهايي هستيم كه غرورشان اجازه فكر كردن به اين موضوع را نمي دهد كه تنها به دليل فروش يك كالاي منحصر به فرد و تبديل شدن به بزرگ ترين بازيگر بازار نبايد اصل تكريم مشتري را از ياد ببرند.

ام بی ای نیوز: هر روز ما شاهد فعاليت كسب و كارهايي هستيم كه غرورشان اجازه فكر كردن به اين موضوع را نمي دهد كه تنها به دليل فروش يك كالاي منحصر به فرد و تبديل شدن به بزرگ ترين بازيگر بازار نبايد اصل تكريم مشتري را از ياد ببرند. در نهايت اين شركت ها مشتريان گرانبهاي خود را از دست مي دهند. از طرف ديگر، كسب و كارهايي نيز هستند كه واقعا اطلاعي از راه هاي تكريم مشتريان خود ندارند. در ادامه آن ها با عدم توجه مناسب به مشتريان، كسب و كارشان را از دست خواهند داد. اين دسته از شركت ها بايد به انجام برخي تكنيك هاي موثر خدمات رساني به مشتري روي بياورند و به اين ترتيب مطمئن شوند كه مشتريانشان هميشه از انجام معامله با آن ها لذت خواهند برد.

5 راز كسب و كارها براي داشتن مشتريان شاد كدامند؟

براي مشتريان بلند مدت خود ارزش قائل شويد

يك كسب و كار موفق نياز به تاسيس يك پايگاه مشتريان در طول مدت چند سال براي اداره امور مربوط به شركت دارد. به اين منظور، بايد همواره يك سري مشتريان جديد و وفادار در فهرست ثابت اين پايگاه مشتريان وجود داشته باشند. راه هاي فراواني براي تشكر از مشتريان بلند مدت در دسترس ارائه داده شده اند. يكي از شناخته شده ترين روش هاي انجام اين كار اهداي جوايز خاص به آن ها است كه البته مشتريان جديد شايد در اين فهرست قرار نگيرند. به علاوه، شما حتي مي توانيد به مشتريان وفادار خود جوايز بيشتري را به خاطر معرفي مشتريان جديد در آينده بدهيد. به اين ترتيب آن ها نيز به تشويق به تبليغ شركت شما مي شوند. با اعطاي چنين امتيازاتي مشتريان بلند مدت شما از حس سپاسگذاري تان خوشحال خواهند شد كه البته اين رويكرد در دنياي كسب و كار امروز مسيري طولاني را طي مي كند.

به وقت مشتريانتان احترام بگذاريد

هيچ كدام از مشتريان دوست ندارند زياد انتظار بكشند. شما مي توانيد با مديريت ليست انتظار و اسامي رزرو شده خود به وسيله يك سيستم خودكار همواره اسباب شادي و رضايت مشترياناتان را فراهم آوريد. از قبل لزوم نشستن در صف انتظار را به مشتريانتان يادآوري كنيد اما در ادامه فرصتي براي ترك محل و آگاهي از وضعيت نوبت خود از طريق استفاده از سيستم مذكور و گوشي هوشمند را به آن ها بدهيد. به اين ترتيب مطمئن مي شويد كه آن ها رقبايتان را به شما ترجيح نمي دهند.

با مشتريان خود تعامل برقرار كنيد

هيچ يك از مشتريان دوست ندارد كه با يك سازمان گمنام و ناشناخته معامله كند. حتي اگر خدمات آن شركت در حد عالي نيز باشد، هميشه ظاهرا يك چيزي كم است. به همين دليل همه كسب و كارها بايد به برقراري تعاملي معني دار با مشتريان بپردازند تا درك بالاي خود از رفتار مشتريان را به آن ها نشان دهند. بهترين راه براي انجام اين كار در دنياي امروز حضور قدرتمند در رسانه هاي اجتماعي است. از طريق يك سري راه هاي جالب و غير رسمي مثل استفاده از محتوا، ويدئو ها و تصاوير ارزشمند مي توان پيامي مهم را به مشتريان خود رساند. نيازي به گفتن اين نكته نيست كه چنين گامي فقط مي تواند منجر به برخورداري از مشتريان شاد تر و علاقمند تر به انجام معامله بيشتر با يك شركت ناشناس بشود.

در دپارتمان ارائه دهنده خدمات، تنوع ايجاد كنيد

امروزه، مردم دوست ندارند كه هميشه از تلفن براي دسترسي به كارمند دپارتمان ارائه دهنده خدمات به مشتري در يك شركت استفاده كنند. علاوه بر اين، به طور كلي آن ها بكارگيري گزينه هاي غير صوتي نظير چت، ارسال پيامك، رسانه هاي اجتماعي يا حتي يك ايميل را به ديگران ترجيح مي دهند. به منظور تسهيل روند انجام اين كار، شما بايد از وجود راه هاي تماس غير صوتي براي پاسخ دهي فوري به مشتريان حتي در صورت بروز كوچك ترين مشكلات اطمينان يابيد. اين تسهيلات شامل ايجاد امكان دسترسي آسان به ليست تماس ها در اينترنت يا ارائه پيشنهاد استفاده از يك سيستم پست صوتي تمام وقت مي شوند. وجود يك دپارتمان قدرتمند در زمينه خدمات رساني به مشتري حتما منجر به رضايت بيشتر او خواهد شد.

يك وبسايت كاربر پسند را راه اندازي كنيد

در دنياي امروز، بيشتر مشتريان قبل از خريد يك محصول از فروشگاه، اطلاعات مورد نياز خود را از طريق اينترنت به دست مي آورند. اين بدان معنا است كه در صورت عدم برخورداري از يك وبسايت كاربر پسند، شما بخش عظيمي از يك كسب و كار بالقوه را از دست خواهيد داد. به علاوه، يك وبسايت با طراحي مناسب دسترسي به اطلاعات مورد نياز براي برقراري تماس با شركت و حل مشكلات مشتريان را آسان مي كند. به طور كلي، يك وبسايت با طراحي حرفه اي ميزان شناخت مشتريان از شركتتان را بالا مي برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج