۲۰۰۹۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۹ روش اتلاف زمان برای افزایش میزان بازدهی

نتایج تحقیقات سایت Salary.com در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۸۹ درصد از کارمندان هر ساله بخشی از زمان خود را به بطالت می گذرانند.

سایت نیکو: نتایج تحقیقات سایت Salary.com در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۸۹ درصد از کارمندان هر ساله بخشی از زمان خود را به بطالت می گذرانند.

اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که نوجوانان بزرگ ترین اتلاف کننده ها زمان هستند، اما در واقع افراد بین ۲۶ تا ۳۹ سال بیشتر مرتکب چنین اشتباهی می شوند.

جالب است که ۵۳ درصد از افراد شرکت کننده در تحقیق اعتقاد داشتند که وقفه های کوتاه بین کار بازدهی آن ها را افزایش خواهد داد.

در تحقیق دیگری سعی شد تا با بررسی برنامه زمانی شرکت کنندگان میزان بازدهی آن ها مورد بررسی قرار گیرد. نتیجه تحقیق نشان داد افرادی که دارای بیشترین میزان بازدهی بودند بدون وقفه کار نمی کردند و در ازای هر ۵۲ دقیقه کار ۱۷ دقیقه استراحت می کردند.

جالب تر از همه اینکه یکی از کارمندان برای استراحت کاملا از کامپیوتر فاصله می گرفت، قدم می زد ، با یکی از همکارانش صحبت می کرد و یا کتاب می خواند.

9 روش اتلاف زمان برای افزایش میزان بازدهی

۹ راه مناسب اتلاف زمان

خواندن وبلاگ ها، تماشای ویدئو در یوتیوپ و مطالعه کتاب های غیر مرتبط با کار کارهایی هستند که افراد کارآمد و موفق آن ها را به عنوان عوامل ایجاد اختلال در کار به شمار می آورند که مانع پیشرفت روند کار می شوند.

اما صرف زمان برای انجام کارهایی که ممکن است باعث شکل گیری ایده ها و دیدگاه های جدید شوند بسیار ارزشمند و اثربخش است. ممکن است انجام چنین کارهایی باعث شود تا چیزهای جدیدی را کشف کنیم، به راه حل های نوآورانه دست یابیم و طرز فکر کنونی خود را به چالش بکشیم.

دفعه بعدی که خسته شدید سعی کنید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

۱.قدم بزنید

هوای تازه، نور خورشید و مهم تر از همه ورزش باعث تسهیل جریان خون و بهبود تمرکز، حافظه و عملکرد شما می شود.

۲.با یکی از همکاران خود صحبت کنید

بنابر نتایج تحقیقات کارمندان که اجازه صحبت با همکاران خود را دارند با برقراری ارتباط بیشتر با همکاران از میزان استرس و فشار خود می کاهند.

۳. چرت بزنید

اگر احساس خستگی می کنید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چرت زدن تاثیر بسیار زیادی روی افزایش میزان تمرکز و بازدهی شما خواهد داشت.

۴.کتاب بخوانید

افرادی که کتاب می خوانند در برقراری ارتباط با همکاران خود موفق تر عمل می کنند. بنابراین شما با خواندن کتاب، به طور همزمان هوش هیجانی خود را نیز افزایش خواهید داد.

۵. سایت های مختلف را بررسی کنید

اگرچه فاصله گرفتن از کامپیوتر مفیدتر است، اما شما می توانید با بررسی سایت هایی که مستقیما به کار شما مرتبط نیستند به ذهن خود استراحت داده و بازدهی خود را افزایش دهید.

۶.رویاپردازی کنید

بسیاری از مردم تصور می کنند که رویاپردازی باعث ایجاد اختلال در انجام کارها می شود، اما محققین اثبات کرده اند که در زمان رویا پردازی عملکرد تمام بخش های مغز به گونه ای افزایش می یابد که قادر خواهید بود تا یک مشکل بزرگ را به راحتی از سر راه خود بردارید.

۷. زمان خاصی را به صرف ناهار اختصاص دهید؟

مفهموم اختصاص زمان برای صرف ناهار برای بسیاری از کارمندان بیگانه است، اما فاصله گرفتن از میز کار و خوردن یک غذای مغذی باعث افزایش بازدهی افراد می شود.

۸.تمرین مدیتیشن انجام دهید

انجام مدیتیشن، حتی برای یک مدت زمان کوتاه ، مزایای بسیاری از جمله کاهش میزان استرس و افزایش سلامت را برای شما به همراه خواهد داشت.

۹.برای تعطیلات بعدی خود برنامه ریزی کنید

نتایج تحقیقات نشان می دهد که برنامه ریزی برای تعطیلات باعث ایجاد خوشحالی در وجود افراد می شود. بنابراین اگر احساس خستگی و استرس می کنید، سعی کنید با فکر کردن به تعطیلات و برنامه ریزی برای گذراندن آن به بهترین شکل ممکن روحیه خود را بالا ببرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج