۲۰۱۰۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بهترین مربی ۳ سال گذشته لیگ کیست؟

یحیی گل‌محمدی تا به حال قهرمانی را با عنوان سرمربیگری تیمی تجربه نکرده اما عملکرد امتیازی او، نشان از آن دارد که بهترین مربی ۳ سال اخیر لیگ، بی شک یحیی گل‌محمدی نام دارد.

ورزش سه: یحیی گل‌محمدی تا به حال قهرمانی را با عنوان سرمربیگری تیمی تجربه نکرده اما عملکرد امتیازی او، نشان از آن دارد که بهترین مربی ۳ سال اخیر لیگ، بی شک یحیی گل‌محمدی نام دارد.

گل‌محمدی دوران مربیگری خود را از سال ۸۷ آغاز کرد. او در صبا سرمربی بود اما فعالیت پراکنده او تا سال ۹۱ با سرمربیگری در نساجی و دستیاری علی دایی در راه‌آهن و ... نقاط برجسته زیادی نداشت.

گل‌محمدی، در سال ۱۳۹۱ هدایت صبا را عهده دار شد اما بنا به درخواست مدیرعامل وقت پرسپولیس یعنی محمد رویانیان در هفته دهم مسابقات یحیی به پرسپولیس آمد و عهده دار مسوولیت دستیاری مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس شد.

در نیم فصل لیگ ۹۱ یحیی هدایت پرسپولیس را عهده دار شد. گل‌محمدی تیم به هم ریخته پرسپولیس را سروسامان داد با این تیم در ۱۷ بازی ۲۹ امتیاز گرفت و سرخپوشان را با ۴ برد به فینال جام‌حذفی برد.

پرسپولیس در لیگ هفتم شد اما در جام‌حذفی پرسپولیس در حالی که ۲ ـ یک از سپاهان پیش بود، دروازه اش باز شد و کار به ضربات پنالتی کشید. پرسپولیس در ضربات پنالتی باخت و از قهرمانی بازماند. رویانیان در اقدامی شتاب زده گل‌محمدی را کنار گذاشته و علی دایی را جایگزین او کرد.

گل‌محمدی اما با تیم نفت، هم پای پرسپولیس پرستاره با علی دایی بالا آمد و در پایان با ۵۴ امتیاز در حالی تیم سوم لیگ شد و به آسیا رفت که فولاد با ۵۷ و پرسپولیس با ۵۵ امتیاز اول و دوم شدند. نفت در هفته بیست و نهم صدرنشین رقابت ها بود اما باخت در بازی آخر، این تیم را به رتبه سوم فرستاد.

گل‌محمدی ابتدای لیگ امسال به ذوب‌آهن رفت او کارش را با تیمی که خوب بازی می‌ کرد و خوب نتیجه نمی‌ گرفت آغاز کرد. از هفته چهاردهم استارت نتایج خوب او آغاز شد. مردی که از ۱۳ بازی با تیمش ۱۲ امتیاز گرفته بود، در ۱۵ بازی آینده اش ۳۶ امتیاز گرفت و در جام‌حذفی هم با ۳ برد و یک مساوی (برد در پنالتی) به فینال رسید.

امروز فوتبال ما، گل‌محمدی را به عنوان موفق ترین مربی ۴ ماه اخیر فوتبال ایران می‌ شناسد. او در ۱۵ بازی لیگ و ۴ بازی جام‌حذفی صاحب ۴۶ امتیاز است، هیچ تیمی و در هیچ مقطعی از زمان اینقدر خوب کار نکرده بوده است.

بی شک اگر ذوب‌آهن، لیگ را تا این جدید شروع نکرده بود، امروز با فاصله زیاد قهرمان لیگ بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج