۲۰۱۰۴۷
۴ نظر
۵۸۷۰
۴ نظر
۵۸۷۰
پ

متوسط درآمد ماهانه معدن‌ كاران چقدر است؟

سخت‌ترين شغل دنيا در ايران حقوق و دستمزدي معادل مشاغل ديگر دارد. تحليل داده‌هاي اعلام شده براي سال ۱۳۹۲ نشان مي‌دهد متوسط دستمزد ماهانه هر معدن‌كار يك ميليون و ۶۲ هزار تومان بوده است.

تابناک: سخت‌ترين شغل دنيا در ايران حقوق و دستمزدي معادل مشاغل ديگر دارد. تحليل داده‌هاي اعلام شده براي سال ۱۳۹۲ نشان مي‌دهد متوسط دستمزد ماهانه هر معدن‌كار يك ميليون و ۶۲ هزار تومان بوده است.

براساس جداول مركز آمار ايران ميزان جبران خدمات مزد و حقوق‌بگيران معادن كشور در سال ۱۳۹۲ در مجموع يك هزار و ۲۰۶ ميليارد و ۳۸۴ ميليون تومان بوده كه با توجه به فعاليت ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر در اين بخش طي سال مورد اشاره، هر معدن‌كار به طور متوسط ۱۲ ميليون و ۷۴۷ هزار تومان در طول يك سال درآمد كسب كرده است.

اين ميانگين درحالي محاسبه مي‌شود كه به طور قطع دستمزد پيمانكاران و متصديان و مهندسان مشغول به كار در معادن از اين حد متوسط بالاتر بوده و لذا سهم كارگران معدن از متوسط حقوق پرداخت شده كمتر خواهد بود.

طبق اين گزارش از ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر شاغل در اين بخش ۲۲ هزار و ۸۰۸ كارگر ساده و ۲۶ هزار و ۲۵۸ نفر كارگر ماهر هستند. به اين ترتيب از كل جمعيت شاغل در معادن كشور ۵۱.۸ درصد جمعيت كارگران بوده و نيمي ديگر را تكنسين‌ها، مهندسان، امور حمل و نقل و همين طور بخش اداري، مالي و خدماتي تشكيل مي‌دهد.

با وجود آنكه اشتغال در معادن به عنوان سخت‌ترين شغل دنيا محسوب مي‌شود اما در معادن كشورمان ۱۲۶۶ نفر زن مشغول فعاليت هستند و جالب آنكه از بين اين زنان ۱۸۶ نفر مستقيم در بخش توليدي معادن فعاليت مي‌كنند.

همچنين در اين گزارش تاكيد شده است كه تنها ۶.۶ درصد از فعالان معدني كشور داراي تحصيلات دانشگاهي هستند و باقي تحصيلاتشان ديپلم و زير ديپلم بوده است.

تعداد بي‌سوادان نيز در بين اين فعالان سه هزار و ۶۰۰ نفر ذكر شده است و بيشترين گروه شاغل در معادن را افراد زير ديپلم با جمعيتي برابر با ۳۳ هزار و ۹۹۰ نفر تشكيل داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا سخت ترین شغل دنیا باید اینقدر حقوقش کم باشد با یک میلیون فقط میشود نان خالی خورد

    • علی

      واقعا حق این بدبختها خوردن داره؟؟؟!

    • محمد

      چرا مهندس ...فیضی فر. چرا از قیافه کارکر خوشش نمیاداخراجش میکند

      پاسخ ها

      • فافا

        فیضی فر کیه ؟؟؟ خب حتما از نظر روانی مشکل داره... وگرنه اگه قرار باشه اخراج کنه باید کارگر بی مسئولیت رو اخراج کنه نه کسی که قیافش دست خودش نیست !!! واقعا متاسفم برای همچین آدمایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج