۲۰۱۱۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قالیباف: زلزله تهران را تهدید می‌کند

شهردار تهران گفت: بیش از یکصد سوله مدیریت بحران در شهر ساخته شده و تجهیزات شهر تهران برای مقابله با بحران سه برابر افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: محمدباقر قالیباف در کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری مدیریت بحران در مناطق شهری، اظهار داشت: در ابتدا حادثه تلخ نپال را تسلیت می‌گویم و آرزوی سلامتی برای تمامی آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ را دارم.

شهردار تهران افزود: کشور و از جمله شهر تهران جز شهرهای حادثه‌خیز طبیعی است و در دنیا به عنوان ششمین و هفتمین شهر زلزله‌خیز دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: بنده از سن ۱۷ سالگی تا به امروز در ۴ حادثه بزرگ که سه زلزله و دفاع مقدس بوده است حضور داشتم که زلزله طبس زلزله رودبار، زلزله بم بوده است و چون در این سوانح بوده‌ام و مطالعاتی در این زمینه دارم موضوع کاهش آسیب‌پذیری شهرها در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

قالیباف افزود:‌ موضوع کاهش آسیب‌پذیری شهرها از دو جهت مهم است چرا که شهرها از بعد انسانی مراکز جمعیتی هستند و این مراکز جمعیتی ایجاد اقتصاد ملی، بین‌المللی و تولید‌کنندگی دارند.

وی با اشاره به اینکه نباید به فقدان‌ها به عنوان یک وضعیت نگاه کنیم و باید آن را فرآیند بدانیم، اظهار داشت: سیاست‌های رسانه‌ای در مواقع بحران بسیار مهم است و خیلی وقت‌ها مردم و شهروندان ما هنگامی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد مانند زلزله بم رسانه‌ها به موضوع فکوس می‌دهند و افکار عمومی را متوجه خطر می‌کنند.

قالیباف افزود: به نظر می‌رسد این اقدام تنها اثر منفی دارد و برداشت مردم این است که زلزله، سیل یک خطر است و باید با آن کنار آمد. اما اگر رسانه‌ها و سازمان‌های مسئول از جمله هلال احمر و صلیب سرخ اطلاع‌رسانی را در طول زندگی مردم انجام دهند بحران را به یک فرآیند تبدیل می‌کنیم و نه این که پس از حادثه طبیعی کشته‌شدگان و مجروحین را تنها به نمایش بگذاریم.

شهردار تهران گفت:‌ نباید مردم را تسلیم یک حادثه تلخ کنیم و باید با برنامه‌ای از قبل تعیین شده به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: در شهر تهران بنده یک دهه است که به عنوان شهردار توفیق خدمت دارم و مسئول بحران شهر هستم. در این مدت آموزش پیشگیری و اقدامات قبل از وقوع حادثه از اقدامات مهم در شهر تهران بوده است.

قالیباف یادآور شد: شهر تهران ۱۰ میلیون جمعیت ثابت دارد که در روز جمعیت این شهر به ۱۳ میلیون می‌رسد. اداره این شهر به صورت محلی است و تهران ۳۷۵ محله دارد که مدیریت این محلات با مردم است.

شهردار تهران افزود:‌ امروز بیش از ۲۳۵ محله و گروه‌های دوام داریم که مهمترین بحث آنها بحران است.

وی افزود: تا کنون در شهر تهران بیش از یکصد سوله بحران و امکانات اولیه مستقر شده است و تجهیزات ما به سه برابر افزایش یافته و مدرن‌تر شده است و در صورت وقوع حوادث شرایط خوبی را داریم.

وی گفت:‌ زلزله‌خیزی در شهر تهران یکی از تهدیداتی است که در این شهر اتفاق می‌افتد و از تجارب بین‌المللی برای بهتر شدن وضعمان استفاده می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج