۲۰۱۱۷۴
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

کارآفرینی به چه معناست؟

کارآفرینی دیگر به معنای برخورداری از سهام برابر در یک شرک نیست، بلکه به توانایی های مدیریتی افراد در هدایت کار مورد نظر برمی گردد.

سایت نیکو: کارآفرینی دیگر به معنای برخورداری از سهام برابر در یک شرک نیست، بلکه به توانایی های مدیریتی افراد در هدایت کار مورد نظر برمی گردد.

سه ویژگی مهم یک کارآفرین:

کارآفرینی به چه معناست؟

۱. کارآفرین آغازگر است.

یک کارآفرین شروع کننده کار، رقابت گر و محرک است. او کسی است که محصول جدیدی را ارائه می دهد یا کار و شرکت جدیدی را راه اند ازی می کند. او آغازگر یک ماجرا، پروژه و یا فعالیت است. ممکن است خود کارآفرین ایده کار را ارائه نداده باشد اما تصمیم به تبدیل ایده به واقعیت گرفته باشد.

۲. کارآفرین محرک است.

کارآفرین مسئولیت انجام کار را بر عهده دارد و وظیفه رهبری را ایفا می کند. او به سمت جلو پیش می رود و از دیگران می خواهد که او را دنبال کنند. او سکان هدایت را به دست گرفته و توانایی تغییر مسیر، افزایش سرعت، کاهش سرعت و حتی توقف را نیز دارد.

۳. کار آفرین پاسخگو و مسئول است.

مسئولیت اصلی کار - که ممکن است راه اندازی یک شرکت ، انجام یک پروژه و یا هر فعالیت دیگری باشد - بر عهده کارآفرین است. کارآفرین بزرگترین سهم در انجام کار را دارد، بنابراین باید از توانایی لازم برای هدایت کامل کار برخوردار باشد.

کارآفرینی فراتر از کسب منافع مالی است

بسیاری از ما تصور می کنیم که کارآفرینی به معنای برخورداری از منافع مالی است، اما یک کارآفرین نه تنها ممکن است از حقوق یکسانی نسبت به بقیه برخوردار است، بلکه ممکن است با مشکلات مالی زیادی هم مواجه می شود و ریسک های فراوانی را بپذیرد.

کارآفرینی به چه معناست؟

پذیرش مفهوم کارآفرینی

فرهنگ قدیمی شرکت مفهوم کارآفرینی را رد می کند. اما با رواج استارآپ ها و نوآوری های جدید، شرکت ها مجبور به پذیرش مفهوم کارآفرینی برای موفقیت در انجام پروژه های تجاری خود شده اند. کارآفرینی پویا و فعال است و نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت.

عشق و علاقه نسبت به کار انگیزه واقعی انجام آن است

یک عامل بسیار مهم در راس کار هر کارآفرینی قرار دارد: عشق و علاقه به کار. یک کارآفرین از انگیزه درونی برخوردار است که او را ترغیب به انجام کار می کند. این انگیره باعث می شود تا کارآفرین بر چالش های مختلف غلبه کرده و از توانایی لازم برای تلاش در جهت دستیابی به اهداف خود برخوردار شود. هر کسی می تواند کارآفرین شود و بدون برخورداری از سهام مالی برابر نقش کارآفرینی را به درستی ایفا کند. همه چیز به طرز نگرش فرد در انجام کار برمی گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      خیلی زیبا است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج