۲۰۱۴۶۶
۲ نظر
۵۶۹۰
۲ نظر
۵۶۹۰
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!

کارتون زیبای گربه ملوس نیز از دیگر کارتون های خاطره انگیز کودکان دهه شصت است. تا کنون ۱۴ کارتون نوستالژیک را مرور کردیم و امروز به بررسی کارتون گربه ملوس می پردازیم.

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!




برترین ها: کارتون زیبای گربه ملوس نیز از دیگر کارتون های خاطره انگیز کودکان دهه شصت است. تاکنون 15 کارتون نوستالژیک را مرور کردیم و امروز به بررسی کارتون گربه ملوس می پردازیم. این کارتون، ماجرای گربه سیاه رنگ کوچکی است که هر بار به شهری سفر میکند و در این مسیر، برای او مشکلات زیادی ایجاد میشود که تلاش میکند راه حل هایی برای مرتفع کردن این چالش ها پیدا کند.

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!

زوزف اوریولو با تکنیک سل انیمیشن، در سال ۱۹۵۹ میلادی در امریکا این کارتون را کارگردانی کرده است. وینستون شارپلز کار موسیقی را انجام داده است و ده ها نفر به عنوان انیماتور این کارتون فعالیت داشته اند. شرکت Felix THE cAT productions Inc سازنده این کارتون دیدنی بوده است. ماجراهای گربه ملوس، با نام گربه ای با عنوان فلیکس یا Felix the Cat در سال ۱۹۱۹ در دوران فیلم صامت ساخت شد. پت سالیوان، برای نخستین بار طراحی کارکتر گربه ملوس را بر عهده داشته است که بعد ها توسط OTTO MESSMER این کار ادامه یافته است. گفته میشود که فلیکس پیش از میکی موس، مشهورترین شخصیت کارتونی جهان بوده است.

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!

کارتون گربه ملوس، از تجربه های دوران فیلم صامت سینما استفاده کرد و عین رکسیو سگ بازیگوش و تام و جری که دیالوگ خاصی در آن به کار نرفت، تلاش کرد تا داستانی ورای حد و مرزهای زبانی درست کنند که معمولا این روش نیز در عصر حاضر زیاد توسط کمپانی های انیمیشن سازی دنبال نمیشود. اما واقعا لولک و بولک و تام و جری صامت، از عصر یخندان ! چی کم داره!؟ کدام جذاب تر هست؟....

پت سولیوان که خالق شخصیت فلیکس هست و یک کارآفرین در عرصه انیمیشن سازی در استرالیا نیز محسوب می شود، معتقد است که این شخصیت کارتونی دوست داشتنی، محصول تجاربش در زندگی است که وی را به سمت خلق چنین کارکتری هدایت کرد. در دهه بیستم قرن بیستم میلادی، شخصیت کارتونی فلیکس بسیار محبوب بوده است و در کمک استریپ هایی که توسط سولیوان و Messmer و Joe Oriolo ساخته شده بود، در سال ۱۹۲۳ نیز به نمایش در آمد. در سال ۱۹۵۳ میلادی، Oriolo به طراحی مجدد شخصیت فلیکس پرداخت تا پاهای بلند تر داشته باشد و فلیکس را همراه با یک جعبه جادویی کرد که کارهای خارق العاده انجام میدهد.

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!
(طرحی از فلیکس با طراحی Otto Messemer که با جوهر طراحی شده بود)

مانند روکی راکات یا همون میو میوی معروف خودمون که کارهای عجیب انجام میداد. اون هم یک راکون بود که شبیه گربه طراحی شده بود. اکنون بعد از سال ها، حقوق قانونی مربوط به شخصیت کارتونی فلیکس، توسط کمپانی مشهور Dreamwork Animation خریداری شد که توسط David Geffen در سال 2004 میلادی تاسیس شد. شرک؛ پاندا کونگ فو کار و ماداگاسگار، از جمله معروف ترین انیمیشن های ساخته شده توسط این کمپانی آمریکایی در سال های اخیر است.

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!

شخصیت فلیکس، همانطور که قبلا هم گفته شد، یک شخصیت کارتونی معروف و مشهور در آمریکا بود به گونه ای که حتی تصویر این شخصیت کارتونی بر روی دم هواپیما و حتی اسکادران های VF-۳۱ نیروی دریایی آمریکایی نقش بست.

از اوایل قرن بیستم، حضور فلیکس بر روی پرده های نقره ای هالیوود آغاز شد که در شکل زیر، حضور فلیکس در سال ۱۹۲۳ را نشان میدهد.

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!

بخشی از کارتون فلیکس



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنفشه

      من کارتون دیوار سرخ رو خیلی دوس داشتم، آلبوم خاطرات امیلی و الکساندر هم قشنگ بود، زنان کوچکم عالی بود
      لطفا راجع به اینا هم مطلب بذارید
      ممنون

    • رضا

      سلام من دنبال یک کارتون قدیمی دهه 60هستم یک سگ تفریبا سفید با یک گربه سیاه. گربه شیطنت می کرد و حال سگه رو می گرفت. بدون کلام بود آهنگ جالبی هم داشت. یک قسمتش گربه همه ی دستگاهای داخل تلوزیون سگه رو با قلاب ماهیگیری کشید بالا بجاش تنگ ماهی تو تلوزیون گذاشت. اگر کسی این کارتون رو داره یا جایی سراغ داره لطفا اطلاع بده با تشکر
      09151872068

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج