۲۰۱۴۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

موضع رسمی دولت درباره «پول کثیف»

نوبخت در رابطه با مسأله پول‌های کثیف و صحبت‌های اخیر وزیر کشور، گفت: توضیحات آقای رحمانی فضلی از این جهت بسیار قابل تأمل بوده است و ایشان هشدار داده‌اند در کشور در کنار جریان رسمی و شفاف یک جریان غیررسمی از واردات و مبادلات کالا صورت می‌گیرد که قاچاق است و این پول در داخل کشور می‌چرخد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت از توافقات اولیه برای صادرات بیشتر نفت و احداث یک پالایشگاه و نیروگاه از سوی ایران در اندونزی خبر داد.

صبح امروز محمدباقر نوبخت در نشست خبری سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حاشیه‌های اجلاس اسکاپ برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی کشورهای آسیایی و اقیانوسیه، اظهار کرد: پیرو جلسات مختلف مقامات دو کشور همتایان اندونزیایی ما تمایل به همکاری برای نوسازی شهری و پیمانکاری ساخت و ساز مسکن و مشارکت فعال در این زمینه داشتند و در راستای اجرایی این توافقات در ماه می هیأت بلندپایه اندونزی به ایران سفر خواهد کرد تا در رابطه با توافقات صورت گرفته اقدامات اجرایی نیز اتفاق بیفتد.

نوبخت خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها با کشور اندونزی فرصتی است که کشورهای ایرانی محدود به مرزهای جغرافیایی نباشند و در آسیای دور نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که مبادلات با کشور اندونزی بر اساس آمار حدود ۳۹۰ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور اندونزی با ظرفیت‌های بسیار بالایی و با ایران پیوندهای مذهبی و مشابه سیاسی دارد باید بتوانیم استفاده بهتری از این ظرفیت داشته باشیم که در سفر قریب‌الوقوع هیأت اندونزی به ایران برای گسترش این ظرفیت‌ها اقدام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر نیروگاه و پالایشگاه در اندونزی راه‌اندازی شود مبالغ قابل توجهی بر میزان مبادلات افزوده می‌شود و با توجه به این‌که اندونزی کشوری با نرخ رشد اقتصادی ۶ درصد است و کشور آماده‌ای است می‌توانیم از این فرصت بهره بگیریم. البته دولت جدید این کشور هم علاقمند است تا در این ارتباط رابطه بهتری داشته باشیم.

نوبخت همچنین در رابطه با مسأله پول‌های کثیف و صحبت‌های اخیر وزیر کشور، یادآور شد: توضیحات آقای رحمانی فضلی از این جهت بسیار قابل تأمل بوده است و ایشان هشدار داده‌اند در کشور در کنار جریان رسمی و شفاف یک جریان غیررسمی از واردات و مبادلات کالا صورت می‌گیرد که قاچاق است و این پول در داخل کشور می‌چرخد.

وی افزود: این‌که آقای وزیر کشور در زمینه واردات و مبادلات کالا به صورت غیررسمی و غیرقانونی نگرانی داشته باشند و هشدار دهند که حتی در انتخابات قانونی داشته باشیم که منابع مالی کاندیداها به صورت شفاف مشخص شود نگرانی بی‌ثمر و بی‌پایه‌ای نیست. پس در این زمینه دولت و مجلس و شورای نگهبانی باید خلأهای قانونی را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر این‌که پلیس باید قانون را اجرا کند و مجری قانون است نه اسلام،‌ گفت: جمله آقای رئیس جمهور بسیار گویا است. البته این‌که توضیحات بیشتری داده شود قابل قبول است.

نوبخت با بیان این‌که قانون کشور ما ملهم از اسلام است،‌ تصریح کرد: البته تفاسیر مختلفی از اسلام وجود دارد و آنچه ما امروز از اسلام مدنظرمان است چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که مورد تأیید بنیان‌گذار انقلاب و رهبر انقلاب قرار گرفته است و آن را مردم در بیعتی که داشته‌اند، تأیید کرده‌اند. پس باید از پلیس انتظار داشته باشیم چه چیز را رعایت کند؟ یعنی در چارچوب قانون باشد یا بگوید ما می‌خواهیم اسلامی را که خودمان برداشت می‌کنیم اجرا کنیم؟

وی تأکید کرد: بیان رئیس جمهور روشن و شفاف بود چون قانون ما خلاف اسلام نیست و قانون ملهم از اسلام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج