۲۰۱۶۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

احاطه آمریکا بر زرادخانه هسته‌ای انگلیس

تسلیحات هسته‌ای انگلیس به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط واشنگتن و یا طبق طراحی‌های شرکت‌های آمریکا ساخته شده است و حتی اغلب سایت‌های هسته‌ای توسط شرکت‌های آمریکایی کنترل می‌شوند.

ایسنا: زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس به طور معمول باید برای انجام سرویس‌های دوره‌یی و تعمیرات لازم به پایگاه نظامی دریایی آمریکا (کینگزی) در خلیج فلوریدا بروند به دلیل آن که انگلیس هیچ سایت دریایی برای انجام آزمایشات فنی لازم را ندارد.

این در حالی است که کاخ سفید در مورد این موضوع تاکید دارد که سیستم زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس ملقب به «سیستم تریدنت» از لحاظ عملی مستقل هستند چرا که تنها در صورت صدور فرمان از سوی نخست‌وزیر انگلیس فعال خواهند شد.

از لحاظ سیاسی کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد که آمریکا یک سیستم زیردریایی هسته‌ای را برای انگلیس طراحی کند اما در آن هیچ‌گونه نفوذ و تصرفی نداشته باشد.

حتی این موضوع که لندن بتواند با استفاده از زیردریایی‌های هسته‌ای تریدنت خود که قادرند هم‌زمان چند هدف را مورد اصابت موشک‌های هسته‌ای خود قرار دهند خارج از نیروها ناتو، علیه دشمنان بالقوه خود چنین اقدامی را انجام دهد غیرممکن به نظر می‌رسد.

علاوه بر آن به دلیل انجام طراحی کل سیستم‌های این زیردریایی‌های هسته‌ای توسط آمریکا، واشنگتن می‌تواند با در اختیار نگذاشتن دستیابی به اطلاعات جی‌پی‌اس و آب و هوایی در واقع به صورت غیرمستقیم از استفاده انگلیس از این زیردریایی‌ها بدون اجازه آمریکا جلوگیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج