جاباما
۲۰۱۷۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اعمال نرخ های جدید سود بانکی از امروز

براساس بخشنامه بانک مرکزی نرخ جدید سود بانکی از روز جاری(چهارشنبه) ۱۶ اردیبهشت ماه در سیستم بانکی اجرایی می شود. علاوه بر این تسهیلات خرید خودرو نیز به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

خبرگزاری ایرنا: براساس بخشنامه بانک مرکزی نرخ جدید سود بانکی از روز جاری(چهارشنبه) ۱۶ اردیبهشت ماه در سیستم بانکی اجرایی می شود. علاوه بر این تسهیلات خرید خودرو نیز به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی پیرو نشست اخیر شورای پول و اعتبار، «دستورالعمل ناظر بر سیاست های پولی و اعتباری در سال ۱۳۹۴»را به تمام بانک ها ابلاغ و اعلام کرد دستورالعمل فوق از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۴ در نظام بانکی کشور لازم الاجرا خواهد بود.

براساس تصمیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از این پس نرخ سود سپرده های کوتاه مدت حداکثر ۲۰ درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله ای نیز حداکثر ۲۱ درصد خواهد بود.

اعضای شورای پول و اعتبار همچنین نرخ سود تسهیلات مشارکتی را از ۲۸ به ۲۴ درصد کاهش دادند، علاوه بر این نرخ سپرده قانونی با کاهش نیم واحد درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

براساس اعلام بانک مرکزی، تعیین نرخ سود سپرده های زیر یکسال نیز به بانک ها واگذار شده و قرار است بانک ها نرخ سود سپرده ها را متناسب با محصولات برای دوره کمتر از یکسال تعیین کنند.

همچنین دریکهزار و یکصد و نود و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار در مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۴ با محوریت تمرکز بیشتر بانک مرکزی بر تسهیلات خرد و به منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی برگزار شد و این شورا سقف تسهیلات پرداختی در بخش های مختلف را تصویب کرد.

شورای پول و اعتبار پیشنهادهای ارائه شده توسط بخش اعتباری بانک مرکزی را به شرح زیر مورد تصویب قرار داد:

الف) خرید کالاها و خدمات ضروری از قبیل کالاهای مصرفی بادوام نو و دست اول از محل تولیدات داخلی و هزینه تحصیل، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری مشابه، حداکثر تا مبلغ ۸۰ میلیون ریال

ب) تسهیلات جعاله تعمیر مسکن حداکثر تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال

ج) تسهیلات خرید خودروی سواری (تولید داخل) معادل ۶۰درصد بهای خودرو و حداکثر به میزان ۱۵۰ میلیون ریال

د) تسهیلات کارت اعتباری برپایه عقد مرابحه حداکثر تا ۵۰ میلیون ریال

ح) تسهیلات خرید خودرو بابت جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی از محل تولید داخلی معادل ۸۰ درصد بهای خودرو و حداکثر به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال

ضمنا شورا مقرر کرد شیوه نامه اعطای تسهیلات خودرو و کالاهای مصرفی بادوام و نحوه مصرف آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به بانک ها ابلاغ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج