جاباما
۲۰۱۷۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خواهان جدی خرید باشگاه آرسنال

دانگوت، ثروتمندترین مرد قاره آفریقا می‌خواهد سهام آرسنال را از یک ایرانی خریداری کند.

خبرگزاری فارس: به نقل از دیلی‌میل، آلیکو دانگوت، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی نیجریه‌ای که ثروتمندترین مرد قاره آفریقا به شمار می‌رود، پس از پنج سال تلاش، به آرزوی دیرینه‌اش که خرید باشگاه آرسنال است بسیار نزدیک شد.

دانگوت در این ارتباط گفت: امیدوارم روزی با قیمتی مناسب بتوانم به خواسته همیشگی‌ام برسم. شاید این این کار را به زودی انجام دهم اما نه با قیمتی سردرد آور! من برنامه‌های اقتصادی خودم را دارم. ثروت من بیش از سه برابر استن کورنک مالک کنونی آرسنال است. من حتی بیشتر از علی‌شیر عثمان‌اف پول دارم. من می‌توانم عملکرد بهتری داشته باشم.

او ادامه داد: تا به حال کسی از قاره آفریقا مالک یک تیم لیگ برتری در انگلیس نشده، گمان کنم از این جهت که نخستین نفر هستم که می‌خواهد به یک باشگاه دست یابد، مسئولین آرسنال قدری مقاومت می‌کنند.

این ثروتمند‌ترین مرد آفریقا که بنا به گزارش فوربز بیش از ۱۵ میلیارد دلار پول دارد، از راه‌های تجارت سبزی، میوه، برنج، گندم، سیمان و نفت توانسته که ثروت فراوانی را به دست آورد.

آرسنال که سومین باشگاه گران‌ قیمت جهان است، ارزش سهامی برابر با یک و نیم میلیارد دلار دارد.

اکنون استن کرونک، مالک سنت‌لوئیس‌رامس که یک باشگاه فوتبال آمریکایی است، ۶۷ درصد از سهام باشگاه آرسنال را در اختیار دارد و نزدیک به ۳۰ درصد مابقی سهام این باشگاه هم در مالکیت شرکت رد اند وایت است، شرکتی که مالکان آن علی‌شیر عثمانف و فرهاد مشیری هستند.

گفتنی است که باشگاه ۱۴۰ ساله آرسنال، که در شمال شهر لندن واقع است، موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلستان، ۱۰ قهرمانی در جام حذفی فوتبال این کشور و دو قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال آن جا شده‌ است. این باشگاه رکورددار طولانی‌ترین مدت صدرنشینی بدون وقفه در لیگ فوتبال انگلیس و همچنین قهرمانی بدون شکست در یک فصل (۰۴-۲۰۰۳) است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج