۲۰۱۷۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شب نشینی در نوکمپ

بازگشت گواردیولا به نوکمپ. این شگفت‌انگیزترین لحظه تقابل بارسلونا و بایرن‌مونیخ است.

خبر ورزشی: بازگشت گواردیولا به نوکمپ. این شگفت‌انگیزترین لحظه تقابل بارسلونا و بایرن‌مونیخ است. گواردیولا با آزمونی بزرگ مواجه است، اینکه آیا به آنچه که خودش «لحظه الهام‌بخش» و «آنی که حرفه‌ام را معنی می‌بخشد» می‌خواند، رسیده است یا نه.

او از يك «آن» جادويي مي‌گويد. امشب وقتي پا به ورزشگاه وسوسه‌انگيز نوكمپ مي‌گذارد و با استقبال ۹۹ هزار هواداري كه او را دوست دارند روبه‌رو مي‌شود، اميدوار است كه همه اين هواداران را كه سال‌ها براي شاد كردن‌شان تلاش مي‌كرد، نااميد به خانه بفرستد و آنچه را كه ساعت‌ها در اتاق كار كم‌نور خود به آن فكر كرده است، در زمين به اجرا بگذارد. اين روش آمادگي او براي مسابقات بزرگ است: پپ در اتاق كارش را قفل مي‌كند، يك موزيك آرام مي‌گذارد، فيلم چند بازي را مي‌بيند و مدام يادداشت برمي‌دارد.

سپس از بين تمام اين اطلاعات استخراج شده به دنبال بهترين و ساده‌ترين راه‌حل براي شكست حريف مي‌گردد. همه چيز در يك لحظه به او الهام مي‌شود. در سپتامبر ۲۰۱۱، پپ «آن» خود را اين ‌طور توصيف كرد: «اين لحظه را خوب مي‌شناسم. شايد فقط يك دقيقه يا ۸۰ ثانيه طول بكشد اما در همين لحظه مي‌فهمم كه راه برنده شدن چيست. اين لحظه به حرفه مربيگري من معنا مي‌دهد.» همين دم جادويي بود كه بارسلوناي گوارديولا را به برد ۶ بر ۲ مقابل رئال در سال ۲۰۰۹ رساند. او يك تيم خوب را به يك تيم «ماورايي» تبديل كرد و حالا بايد با غولي كه خودش ساخته رودررو شود.

پيش از آن بازي تاريخي با رئال (۲۰۰۹)، بارسا تيم خوبي داشت و در اوج بود اما پپ تشخيص داد كه تيمش چيزي كم دارد. او بارها بازي رئال را ديد و ناگهان متوجه شد وقتي رئالي‌ها براي فشار آوردن به ژاوي جمع مي‌شوند، يك فضاي وحشتناك جلوي دفاع‌شان باز مي‌شود؛ اين همان‌جايي بود كه مسي بايد قرار مي‌گرفت. آنجا بود كه مسي براي اولين بار در پست شماره ۹ كاذب قرار گرفت و نبوغش بيش از هر زماني نمايان شد. اين فصل انريكه مسي را حتي عقب‌تر از اين پست هم آورده است اما مسي آماده‌تر از هميشه نشان داده و حتي نيمار و سوارس نيز با اين شرايط به اوج رسيده‌اند. پپ به يك «آن» الهام‌بخش كه اين بار كارآمدتر از هميشه باشد، نياز دارد. كار او اين بار سخت‌تر از هميشه است. شايد تفاوت اصلي بارسلوناي پپ و بايرن گوارديولا در اين است كه پپ سيستم بارسلونا را از دل سبك بازي ستاره‌هاي اين تيم درآورد اما در بايرن،

او سيستم خاص خودش را به ستارگان بايرن تحميل كرد. فلسفه‌اي كه بارسلونا و گوارديولا را بزرگ كرد، حالا همچون شمشيري زير گلوي پپ است. او تا همين حالا هم در بايرن فوق‌‌العاده كار كرده است اما بايد قدرت تيمش را در ليگ قهرمانان هم نشان دهد. گوارديولا پا روي قلبش مي‌گذارد، دوستي با مسي، ژاوي، اينيستا، پيكه و ... و تمام دلبستگي‌هايي كه به «كاتالونيا» دارد را براي ۱۸۰ دقيقه فراموش مي‌كند و دنبال «آن» جادويي خود مي‌گردد تا راهي براي شكست بارساي محبوبش پيدا كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج