جاباما
۲۰۱۸۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمار غرق شدگان ایرانی در سال ۹۳

سال گذشته ۸۹۸ نفر به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات غرق‌شدگی یکهزار و ۶۳ نفر بود، ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری فارس: پزشکی قانونی اعلام کرد: سال ۹۳ تعداد ۸۹۸ نفر به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

در سال گذشته ۷۸۳ مرد و ۱۱۵ زن بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی ۸۹۴ و تعداد زنان ۱۶۹ نفر بود.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با ۱۴۴، مازندران با ۱۳۷ و گیلان با ۹۷ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند. آمار مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی در این سه استان که همواره بالاترین‌ آمارها را در موضوع غرق‌شدگی به خود اختصاص می دهند، با کاهش قابل توجهی نسبت به سال ۱۳۹۲ مواجه بوده به نحوی که این آمار در استان خوزستان ۶.۵ درصد، در مازندران ۴۱.۵ درصد و در گیلان ۱۰.۲ درصد کاهش یافته‌است.

بیشترین تلفات غرق‌شدگی در رودخانه‌ها

در سال گذشته بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها ثبت شده‌است. در این مدت ۲۳۹ نفر شامل ۱۹۹ مرد و ۴۰ زن بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها جان باخته‌اند. پس از رودخانه ها محدوده‌های خارج از طرح دریا با ۱۹۴ فوتی شامل ۱۷۵ مرد و ۱۹ زن بیشترین تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند.

یادآور می شود آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی در محدوده‌ ایمن‌سازی شده دریا تنها هفت مرد بوده است.
بر اساس این گزارش آمار تلفات غرق‌شدگی طی سال گذشته در دریاچه‌های مصنوعی و سد 79 نفر در دریاچه طبیعی 27 نفر، استخر 125 نفر، کانال 83 نفر، چاه 29 نفر و سایر مکان‌ها 115 نفر بوده است.

نیمی از غرق‌شدگی‌های سال گذشته مربوط به تابستان است.

به طور معمول بیشترین موارد غرق‌شدگی در هر سال در فصل تابستان رخ می دهد. بر همین اساس در سال گذشته نیز نیمی از موارد غرق‌شدگی مربوط به سه ماهه فصل تابستان است؛ به نحوی که از 898 مرگ ناشی از غرق‌شدگی در سال گذشته 449 مورد آن در فصل تابستان اتفاق افتاده. بیشترین موارد غرق‌شدگی مربوط به مرداد ماه با 194 نفر و پس از آن شهریور با 145 و تیر با 110 نفر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج