جاباما
۲۰۱۸۹۷
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

آمار خط فقر اعلام شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق اعلام بانک جهانی، خط فقر در سال ۵۷، ۴۰ درصد در سال ۷۶، ۲۰ درصد، در سال ۸۴، ۱۱.۳ درصد و در سال ۹۱، ۳۰ درصد در جامعه روستایی و ۴۰ درصد شهری بوده است.

خبرگزاری فارس: انوشیروان محسنی بند‌پی در سی‌امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران که صبح امروز با عنوان «مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی» و با حضور احمد میدری معاون رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران برگزار شد، اظهار داشت: هدف از انقلاب برقراری عدالت اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی رفاه در دولت یازدهم و سیاست‌های این شورا گفت: زدودن فقر از سیاست‌های اصلی این شورا محسوب می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار خط فقر در ایران گفت: بر اساس آمار افراد زیر خط فقر در سال ۸۴ ، ۱۱.۳ درصد بود و این رقم در سال ۹۱ در جامعه شهری ۳۰ درصد و در جامعه روستایی ۴۰ درصد بوده است .

وی همچنین به آمار بانک جهانی در خصوص خط فقر اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام این بانک خط فقر در سال ۵۷، ۴۰ درصد و در سال ۷۶‌، ۲۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه اجتماعی در کاهش جرم موثر خواهد بود گفت: برایی تقویت سرمایه‌های اجتماعی دولت برنامه‌های خاصی را پیش‌بینی کرده است.

محسنی بند‌پی به سیاست رفاهی دولت اشاره کرد و گفت: برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی دو برنامه اصلی دولت در حوزه رفاهی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ با پیگیرِ‌های مستمر بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه این مراسم با بیان اینکه افرادی که حقوق مکفی دریافت می‌کنند نباید یارانه بگیرند گفت: این یارانه باید در اختیار نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۳۷ NGO در بخش مددکاری اجتماعی در حوزه دولتی و غیردولتی با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی از برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور جهت احداث مسکن برای خانواده‌های چندمعلوله اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز در یک زمانبندی مشخص اجرا می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من آمار سال 57 اصلا نمی تونه آمار درستی باشه چون اوضاع داخلی بسیار بهم ریخته و نابسامان بوده

    • سالار

      سلام. دهه 40 تورم ایران 1 درصد بود

    • حسین

      به نظر من اولا آمارها دروغ و فریبکارانه است و دوما چرا شاخص و معیار خط فقر را دقیقا مشخص نکرده اند و چرا اعلام نکرده اند. بدون شک اگر این معیار اعلام شود, خیلی از مردم زیر خط فقر زندگی میکنند. این چیزی که امروز به عنوان خط فقر اعلام شده احتمالا خط فلاکت بوده است نه خط فقر. مردم امروز به مدد آمارهای دروغ احمدی نژاد بیدار شدند و دیگر مث سابق نمیشه با آمار و ارقام دروغین سر مردم کلاه بزارن

    • بدون نام

      آمارها احمدی نژادیه یا واقعیست

    • بهزاد

      بلعخره خط فقر الان کجاست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز من جوابت میدهم=توی خانهای تک ب تک مردم و ملت ایران بخصوص مردم استانهای جنوبی.تمام

    • بدون نام

      اینگونه سخن گفتن حاکی از تایید و غیر قابل انکار بودن دو طبقه (فقر و غنا) بودن دراجتماعی است که مدعی عدالت اجتماعی در آن هستیم.

    • بدون نام

      دقیقا میشه بگید که شما خط فقرو چی تعریف میکنید ؟ بعدشم این 20درصدم حتما مثل همون تورم صفر تو بهمن ماهه ! نه ؟

    • تیرزاد

      سال 57 ؟!!!! بر پدر ومادر وذات آدم دروغگو لعنت .... وکسانی که این دروغها را پخش واشاعه میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج