۲۰۲۰۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مقصد جدید سلاح‌ های دست دوم آمریکایی

آمریکا به تازگی مقداری از سلاح ها و تجهیزات نظامی برجا مانده از حمله به افغانستان و عراق را به قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در اختیار پاکستان قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا به تازگی مقداری از سلاح ها و تجهیزات نظامی برجا مانده از حمله به افغانستان و عراق را به قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در اختیار پاکستان قرار داده است.

این سلاح ها و تجهیزات شامل ۱۴ فروند جنگنده، ۵۹ فروند هواپیمای آموزشی نظامی و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه خودروی زرهی است.

این تجهیزات پیش از این در اخیتار نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق قرار داشته و اکنون با پایان یافتن ماموریت جنگی این نیروها، سلاح ها و تجهیزات باقی مانده که دیگر ارزش حمل و بازگرداندن به آمریکا را ندارد، به پاکستان فروخته می شود و بخشی از آن نیز در اختیار افغانستان قرار می گیرد.

در زمستان سال گذشته، برخی منابع وزارت دفاع پاکستان که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: بخشی از سلاح ها و تجهیزات یاد شده اخیرا از افغانستان به پاکستان منتقل شده است که بخشی از آن نیاز به تعمیرات اساسی دارد اما سلاح های پیشرفته تر و در حد نو که در اختیار نیروهای آیساف در افغانستان بود، به اردن منتقل شده است.

از زمان حضور نیروهای آمریکایی و چندملیتی در افغانستان، پاکستان با تامین مسیر عبور کامیون های حامل سوخت و تداراکات برای این نیروها، خدمت بزرگی به آنان کرد و دور از انتظار نیست تجهیزات و تسلیحات دست دومی که آمریکا در اختیار پاکستان قرار داده است، برای جبران بخشی از این اقدام مهم پاکستان برای نیروهای بیگانه در افغانستان باشد اگرچه پاکستان مبلغ نسبتا زیادی را بابت این سلاح ها و تجهیزات پرداخته است.

* علت انتقال سلاح به اردن، شاهدی بر حضور نظامی واشنگتن در این کشور

انتقال سلاح های پیشرفته آیساف به اردن از سوی آمریکا، می تواند شاهدی برای وجود پایگاه های نظامی آمریکا در این کشور خاورمیانه ای باشد.

امان و واشنگتن، در گذشته بارها وجود پایگاه های نظامی آمریکا در اردن را تکذیب کرده اند اما شواهد زیادی از جمله انتقال سلاح های پیشرفته نیروهای آیساف در افغانستان به اردن، وجود دارد که حکایت حضور گسترده نظامیان آمریکا در این کشور است.

تسلط آمریکا بر تحولات خاورمیانه و نیز تعهداتی که واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی برای حمایت تمام عیار از آن دارد، از جمله دلایل حضور نظامی آمریکا در اردن محسوب می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج