۲۰۲۸۳۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ورود هواپیماهای جوان به ناوگان هوایی کشور

یک ماه و اندی پس از اعلام خبر مذاکره با "منابع دست‌اول تامین هواپیما" از سوی وزیر راه و شهرسازی، خبر می‌رسد چند هواپیما با عمر کمتر از ۱۰ سال وارد ناوگان هوایی مسافری کشور شده است.

خبرگزاری تسنیم: یک ماه و اندی پس از اعلام خبر مذاکره با "منابع دست‌اول تامین هواپیما" از سوی وزیر راه و شهرسازی، خبر می‌رسد چند هواپیما با عمر کمتر از ۱۰ سال وارد ناوگان هوایی مسافری کشور شده است.

خبرها حاکی از آن است که تعدادی هواپیما با عمر کمتر از ۱۰ سال وارد ناوگان هوایی کشور شده است، این در حالی است که در تحریم‌های سه دهه اخیر صنعت حمل‌ونقل هوایی همچنان ادامه دارد و با وجود توافق ژنو و تعهد طرف‌های غربی هنوز اتفاق امیدوارکننده درباره فروش مستقیم هواپیما و قطعات آن به ایران روی نداده است.

به‌زودی وزیر راه و شهرسازی به‌همراه معاون وی در سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام خبر ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور جرئیات آن را تشریح خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی نیمه‌های ماه گذشته افزایش قدرت رقابت بین المللی ایران در حوزه هوا و دریا را یکی از راهبردهای اصلی وزارت راه وشهرسازی در سال ۹۴ اعلام کرده و گفته بود: همزمان با مذاکرات ۱+‌۵ مذاکرات مفصلی با شرکت های تامین کننده ناوگان هوایی انجام دادیم؛ چراکه ناوگان هوایی کنونی مناسب و درخور شان ملت ایران نیست و باید سرمایه گذاری عمده ای در ناوگان صورت گیرد و مذاکرات مفصلی را با منابع دست اول تامین هواپیما در سطح جهانی دنبال می کنیم تا با لغو تحریم با فوریت قراردادها را منعقد کنیم.

وی ادامه داد: همزمان با نوسازی ناوگان باید بتوانیم شرکت های بزرگ هواپیمایی ایران را بازسازی ساختاری کنیم چراکه تعداد شرکت هواپیمایی در ایران زیاد است اما لزوما قدرت رقابت بین‌المللی ندارند که در نخستین مرحله وزارت راه و شهرسازی بازسازی ساختاری شرکت هما و تبدیل آن به یک شرکت معتبر بین المللی و درخور شان ملت ایران را انجام می‌دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اواخر آذرماه سال ۹۳ با اشاره به این‌که فشارهای جدیدی از سوی آمریکا و کشورهای غربی فضا را برای شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر کرده است از ورود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور خبر داده بود.

جهانگیریان با بیان اینکه در تامین قطعات هواپیما گشایش‌های موردی اتفاق افتاده است، گفت: فشارهای جدیدی از سوی آمریکا و کشورهای غربی فضا را برای عملکرد شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر کرده به‌طوری که انتقال ارز و پول دچار مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل چنین محدودیتی وجود نداشت، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ فروند هواپیما وارد کشور شده است. متاسفانه به همین تعداد هواپیما از ناوگان خارج شده اما با این حال سعی کرده‌ایم صندلی آماده به کار به میزان سال گذشته نگه داریم.

وی پیش‌تر نیز با اشاره به پروسه خرید ۳۰ فروند هواپیما و ورود آنها به ناوگان هوایی تا پایان سال ۹۳ گفته بود: هم اکنون ۱۰۰ فروند هواپیما به دلیل فرسودگی یا کمبود قطعه زمینگیر شده اند. ۲۵۰ فروند هواپیما در کشور ثبت شده است که از این تعداد حدود ۱۵۰ فروند فعال و بقیه به دلیل فرسودگی یا نبود قطعات زمینگیر هستند. با توجه هماهنگی های صورت گرفته در حال خرید حداقل ۲۰ درصد هواپیماهای فعال (۳۰ فروند) هستیم که تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور وارد می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج