۲۰۳۰۹۷
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

برنامه انتخاباتی احمدی نژادی ها چیست؟

عبدالرضا داوری می گوید مدیران احمدی نژادی، شبکه ای پنج هزار نفری در سراسر ایران هستند که حضوری جدی در انتخابات خواهندداشت و اصولگرایان هم برای پیروزی راهی جز ائتلاف با آنها ندارند.

برنامه انتخاباتی احمدی نژادی ها چیست؟





مجله صدا: جلسه احمدی نژاد در مشهد و جلسه کلهر و تمدن، دو تن از نیروهای نزدیک به احمدی نژاد در شیراز از چند جهت مورد توجه قرار گرفت. مشهد و شیراز شهرهای سعید جلیلی و باقری لنکرانی، یعنی دو کاندیدای مقبول آیت الله مصباح هستند و حالا استقبال نیروهای نزدیک به جبهه پایداری از احمدی نژاد و یارانش در سال انتخابات معانی سیاسی روشنی دارد.

در این بین طرح بحث پول های کثیف از سوی برخی نمایندگان مجلس به رفت و آمدهای ساختمان ولنجک، مقر اصلی فعالیت های احمدی نژاد و حلقه اصلی او مرتبط دانسته شد. اما عبدالرضا داوری، از چهره های بسیار نزدیک به تیم احمدی نژاد می گوید که در این ساختمان نه هزینه خاصی می شود و نه کار انتخاباتی انجام می شود. داوری البته به یک نکته کلیدی اشاره دارد و می گوید که شبکه مدیران دولت احمدی نژاد در سراسر کشور مشغول فعالیت است و اصولگرایان برای توفیق در انتخابات آتی راهی جز ائتلاف با این شبکه ندارند، اما این مسئله را باید از فعالیت های دفتر ولنجک تفکیک کرد.

برنامه انتخاباتی احمدی نژادی ها چیست؟

در سالی که قرار است انتخابات برگزار شود، افزایش رفت و آمدها به دفتر ولنجک و برگزاری جلسات مختلف در این ساختمان و همینطور ساختمان جنت آباد، عادی به نظر نمی رسد. آیا صحت دارد که این ساختمان ها مراکز اصلی ستاد انتخاباتی دولت سابق هستند؟

ساختمان ولنجک دفتر کار آقای احمدی نژاد است و از سال گذشته تا امروز، جلسات مختلف ایشان با مسئولان دولت سابق به طور مستمر در این ساختمان برگزار می شود. همچنین جلساتی با صنوف و اقشار مختلف نظیر دانشجویان و فعالان سیاسی و... هم برگزار می شود ولی هیچ یک از این جلسات ربطی به انتخابات ندارد. در جنت آباد هم ساختمانی متعلق به دانشگاه ایرانیان وجود دارد که فعلا در آن برای رفع موانع کار این دانشگاه تلاش می شود. چون وزارت علوم دولت آقای روحانی در مسیر فعالیت این دانشگاه تلاش هایی صورت می گیرد.

اولین سوالی که درباره فعالیت این دو ساختمان مطرح است هزینه های آنهاست. این سوال وجود دارد که هزینه های اداره این دو ساختمان و پذیرایی جلسات و بقیه برنامه ها از کجا تامین می شود؟

من در جایگاهی نیستم که درباره این مسئله اطلاع رسانی کنم اما این دو ساختمان از طرف محل های کاملا مشخصی در اختیار آقای احمدی نژاد قرار گرفته که دفتر ایشان اگر نیاز ببیند می تواند درباره آن توضیح دهد. ولی کسانی که واقعا این مسئله برایشان سوال است می توانند پیگیری کنند تا متوجه شوند که نحوه واگذاری این ساختمان ها به آقای احمدی نژاد و تامین هزینه های جاری آن کاملا روشن و شفاف است. درباره پذیرایی هم در آنجا مراسم و جلسه خاصی برگزار نمی شود و پذیرایی های ساده ای انجام می شود. افرادی هم که آنجا حضور پیدا می کنند، نیروهای دولت سابق هستند که داوطلبانه می آیند و پولی نمی گیرند.

برنامه انتخاباتی احمدی نژادی ها چیست؟

شما می گویید که در این دفاتر کار انتخاباتی صورت نمی گیرد. ولی آقای احمدی نژاد و بقیه دوستانشان که در این ساختمان هستند، به استان های خاصی سفر می کنند و با فعالان سیاسی این شهرها که فعالیت انتخاباتی دارند جلسه می گذارند. چطور ممکن است اینها مربوط به برنامه انتخاباتی نباشد؟

جلساتی که با فعالان استانی برگزار می شود از سال گذشته وجود داشته و ادامه دارد و در هفته های بعد هم ادامه خواهد داشت. در بسیاری موارد آنها به دفتر می آمدند و در مواردی هم آقای احمدی نژاد و یا افرادی از طرف ایشان به شهرهای دیگر می رفتند. اما چون قرار است امسال انتخابات برگزار شود، حساسیت روی این جلسات زیاد شده. در حالیکه در این جلسات بحث های گفتمانی می شود نه بحث های سیاسی.

مثلا در سفر اخیر آقای کلهر و آقای تمدن به شیراز، موضوع صحبت های آقای کلهر، «راز بقای انقلاب ها» بود و آقای الهام هم اخیرا در سفر به قزوین یک سخنرانی در باب مسائل گفتمانی داشتند. افرادی مانند آقای ثمره، آقای الهام، آقای کلهر و آقای تمدن و برخی دیگر افرادی که در دفتر ولنجک با آقای احمدی نژاد همکاری می کنند به عنوان نماینده های گفتمان احمدی نژاد به این جلسات می روند.

با این حساب تشکیل ستادهای مسئولان دولت قبل در استان های مختلف را چگونه توجیه می کنید؟

بحث خود آقای احمدی نژاد مجموعه ای که مستقیما با ایشان کار می کند را باید از بحث بدنه نیروهای دولت ایشان جدا کرد. مجموعه ای که مستقیم با آقای احمدی نژاد کار می کند، برنامه انتخاباتی ندارد و فعالیت های خودش را مثل یک سال گذشته ادامه می دهد. ولی این نکته مهم را در نظر داشته باشید که ایشان هشت سال ریاست دولت را در دست داشته است.

برنامه انتخاباتی احمدی نژادی ها چیست؟

به لحاظ ساختار اقتصادی و سیاسی، در ایران کسی که دولت را در اختیار دارد، شبکه ای از منابع اقتصادی و انسانی را تا اعماق جامعه می تواند تشکیل دهد. در ایران تنها سه نفر هستند که چنین شبکه ای را سازماندهی کرده اند؛ یکی آقای هاشمی، دومی آقای خاتمی و سومین نفر هم آقای احمدی نژاد در سطوح مختلف از میانی تا سطح اول، نیروهی جدیدی به جامعه معرفی کرد.

مثلا آقای صفار هرندی را در نظر بگیرید. ایشان تا قبل از دولت آقای احمدی نژاد مسئولیت اجرایی نداشت و در یک روزنامه مسئولیت داشت ولی حالا به عنوان نیرویی که تجربه وزارت دارد، در سطح نیروهای رده اول جریان اصولگرایی است.

یا مثلا آقای سعید جلیلی تا قبل از دوره آقای احمدی نژاد کار اجرایی نکرده بود، اما براساس ظرفیت هایی که در دوره آقای احمدی نژاد به وجود آمد، ایشان ابتدا معاون وزارت امور خارجه و بعد هم دبیر شورای عالی امنیت ملی شد و در نهایت هم به ظرفیتی رسید که توانست به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح شود. نمونه دیگر همین آقای فتاح است. ایشان تا قبل زا دولت احمدی نژاد مدیر یکی از شرکت های تابعه سپاه بود ولی الان ببینید در چه جایگاهی قرار دارد.

یعنی نیروهایی که به واسطه روی کار آمد دولت آقای احمدی نژاد توانسته اند به جایگاه هایی برسند، حالا خودشان می خواهند دوباره به قدرت برگردند و این جدا از برنامه های دفتر آقای احمدی نژاد است؟

ببینید نکته مهمی که وجود دارد این است که جریان اصولگرایی تا قبل از دوره آقای احمدی نژاد هیچ گاه نتوانسته بود از سطوح میانی مدیریت بالاتر بیاید. اصولگرایان تا قبل از دولت احمدی نژاد نهایتا یا در رسانه ها بودند یا در مشاغل امنیتی و نظایر اینها. اما در سمت های اجرایی این احمدی نژاد بود که آنها را بالا آورد و یک ظرفیت مدیریتی سطح بالا برای نیروهای اصولگرا ایجاد کرد. بنابر محاسبه ای که من انجام دادم، در دولت احمدی نژاد پنج هزار نفر از نیروهای اصولگرا در سطوح بالای مدیریت اجرایی فعال شدند.

این نیروها هیچ وقت در دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی نمی توانستند بالاتر از سطوح میانی بیایند. خب این خیلی طبیعی است که از این تعداد نیرو اگر ده درصدشان هم بخواهند وارد انتخابات مجلس شوند، ما شاهد یک حضور جدی از نیروهای منتسب به دولت آقای احمدی نژاد در انتخابات خواهیم بود. با توجه به اینکه این افراد عموما در مناطق خود افراد مقبولی هستند، معتقدم که این شبکه انسانی مدیرانی که منتسب به دولت آقای احمدی نژاد بوده اند، از امکان بالایی برای موفقیت در انتخابات هم برخوردار هستند و نشانه ها حاکی از این است که اصولگرایان هم بالاخره متوجه این ظرفیت بالا شده اند و تازه دارند به اهمیت این ظرفیت پی می برند.

برنامه انتخاباتی احمدی نژادی ها چیست؟

یعنی ائتلاف احمدی نژادی ها و اصولگرایان برای انتخابات آینده محتمل است؟

به عقیده من لازم است که اصولگرایان، حتی آن دسته از اصولگرایانی که همچنان منتقد دولت احمدی نژاد هستند، صحنه را درست تحلیل کنند. واقعیت این است که جریان حامیان آقای احمدی نژاد یک حضور جدی و واقعی در انتخابات خواهندداشت و این شبکه گسترده ای که به عنوان حامیان آقای احمدی نژاد شکل گرفته، مهمترین ظرفیت جریان اصولگرایی است. جریان اصولگرایی اگر می خواهد در انتخابات آینده اکثریت مجلس را به دست بیاورد و در رقابت با اصلاح طلبان و طیف آقای هاشمی و دولت فعلی پیروز شود، تنها راهی که دارد استفاده از ظرفیت شبکه نیروهای هوادار آقای احمدی نژاد است. بنابراین اگر تحلیل درستی از صحنه داشته باشند، طبیعتا به سمت ائتلاف خواهندآمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منتظرتيم

    • بدون نام

      میخوام 100سال اصولگراها به توفیق نرسن اگه قرار باشه با احمدی نژاد اعتلاف کنن.امام چی میگفت؟ما چپی و راستی نداریم نمیدونم تا کی میخوایم وقت خودمون رو با این مسخره بازی های اصولگرا و اصلاح طلب تلف کنیم هیچ ایرادی نداره اصلاح طلب ها رای بیارن اگه بتونن واقعا کار بکنن چیزهای خیلی مهمتری از این اسم ها هست این آقای داوری هم بهتره از توهم در بیاد این بازی ها سال88 جواب میداد الان دیگه فکر میکنم مردم بتونن خیلی بهتر تشخیص بدن

    • بدون نام

      من یک کارگر ساختمان ساده با روزی 50 هزارتومان با زن لیسانس بیکار و بچه مریض وقتی دندانم درد گرفت چند صد هزار تومان پول تعمیرش شد مجبور شدم آنرا بکشم و قیافه ام بسیار زشت شده دوستانم من را مسخره میکنند. فقط محمود در فکر کارگرها بود

    • محمد

      یعنی دوباره محمود میخاد به ایران حمله کنه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج