۲۰۳۱۹۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حتی کاخ سفید هم مورد سرقت قرار می‌گیرد!

از زمان ریاست‌جمهوری جان آدامز، دومین رئیس‌جمهوری آمریکا (۱۷۹۷- ۱۸۰۱)، کاخ سفید در معرض سرقت‌هایی از سوی میهمانانش قرار گرفته است.

ایسنا: از زمان ریاست‌جمهوری جان آدامز، دومین رئیس‌جمهوری آمریکا (۱۷۹۷- ۱۸۰۱)، کاخ سفید در معرض سرقت‌هایی از سوی میهمانانش قرار گرفته است.

علی‌رغم تمام لوازم استقبالی که کاخ سفید با آنها میهمانان خود را پذیرایی می‌کند اما همواره این تهدید وجود دارد که چیزهایی در جیب میهمانان و کیف‌هایشان یا در بخش‌های دیگری از لباس‌هایشان پنهان شود و گفته می‌شود که هدف از این اقدام داشتن یک یادگاری از آنجا است.

بیشتر چیزهایی که به سرقت می‌رود، از حوله‌هایی است که لوگوی ریاست‌جمهوری در آنها گلدوزی شده است که از دستشویی برداشته می‌شود یا قاشق‌هایی هستند که کاخ سفید آنها را برای مراسم و جشن‌های بزرگ کرایه می‌کند اما وسایل گران‌تر نیز به سرقت می‌روند که از جمله آنها قاشق‌های نقره‌ای کوچک و تکه شیشه‌هایی است که از چراغ‌های دیواری در توالت‌های زنانه آویزان می‌شود.

همچنین چیزهایی از فنجان‌ها تا روبالشتی‌ها از هواپیمای ریاست‌جمهوری به جیب‌های خبرنگاران و کارمندان و اعضای کنگره که با رئیس‌جمهوری آمریکا در سفرهایش بودند، می‌رود.

گفته شده است که این سرقت‌ها از نخستین روز افتتاح کاخ سفید ادامه داشته است گاهی هم کارمندان کاخ سفید وسائل برداشته را در بازار هدیه‌های یادگاری می‌فروشند. همچنین گلدان‌های کاخ سفید نیز با قیمت‌های بالایی در بازار آزاد فروخته می‌شوند.

میزان سرقت‌ها حتی به حدی رسیده بود که دبیر امور اجتماعی کاخ سفید پیشنهاد داد تا میهمانان از دستگاه مغناطیسی عبور کنند تا تکه‌های آهنی که به سرقت برده‌اند، آشکار شود.

لیا بیرمن، مسئول کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جورج بوش می‌گوید که یک خانم میهمان لباس‌های خود را پر از دستمال کاغذی کرده بود و به گونه‌ای راه می‌رفت که گویی پنج قلو حامله است و بعدا مشخص شد که او تمامی دستمال‌های توالت را برداشته بود.

از بیشترین کسانی که تمایل زیادی به سرقت از کاخ سفید داشته‌اند، ثروتمندان برجسته و افراد مشهوری بودند که بسیار به کاخ سفید می‌رفتند. باربارا ولترز، ستاره‌ی تلویزیون نیز بسیار از سرقت دستمال دستشویی در کاخ سفید بدنام شده بود، به گونه ای که یک بار از کاخ سفید برای او در سال ۲۰۱۲ یک سبد کامل فرستاده شد.

میشله اوباما نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی عنوان داشته بود که ولترز زمانی که به کاخ سفید می‌آمد، شادی را به همراه می‌آورد، اما او "تلاش می‌کرد چیزهای مختلفی را بدزدد."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج