جاباما
۲۰۳۳۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقایسه مورینیو و گوآردیولا از نگاه مارادونا

اسطوره فوتبال آرژانتین به ستایش از سرمربی چلسی پرداخت و او را بهترین مربی کنونی فوتبال جهان دانست. مارادونا همچنین گفت، مورینیو را به گوآردیولا ترجیح می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: هر چند بسیاری از سبک بازی تیم‌های ژوزه مورینیو انتقاد می‌کنند اما باید اعتراف کرد که این مربی پرتغالی یکی از بهترین مربیان جهان است. شاید دیدن بازی تیم‌های مورینیو کسل کننده و آزاردهنده باشد اما او در تیم‌هایی که مربیگری کرده، نتایج درخشانی را به دست آورده است و می‌توان او را یکی از موفق‌ترین مربیان جهان دانست.

همچنان که مقایسه لیونل مسی با کریستیانو رونالدو عادی شده است، این روزها در دنیای مربیگری هم به مقایسه پپ گوآردیولا با مورینیو می‌پردازند؛ چرا که این دو مربی بزرگ نماد دو فلسفه خاص فوتبالی هستند که یکی بر اساس فوتبال زیبا و تماشاگرپسند و دیگری بر اساس فوتبال دفاعی و نتیجه‌گرا استوار است.

دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین که خود یکی از علاقمندان به بازی هجومی و زیباست مورینیو را به گوآردیولا ترجیح می‌دهد که این هم در نوع خود جالب است! او در مقایسه مورینیو با گوآردیولا و این سوال که کدامیک از این دو مربی را به دیگری ترجیح می‌دهد، این گونه پاسخ داد: از نظر من مورینیو بهتر از گوآردیولاست. این نظر شخصی من است و به آن ایمان دارم. گوآردیولا هنوز مربی جوانی است. او برای این که به سطح مورینیو برسد، به زمان نیاز دارد؛ هم چنان که مورینیو هم برای اثبات توانایی‌های خود به زمان نیاز داشت.

مارادونا ادامه داد: از نظر من مورینیو بهترین مربی کنونی فوتبال جهان است. او به خوبی می‌داند که چه می‌خواهد و این بسیار مهم است. مورینیو در سخن گفتن نیز بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و تمام سخنان او هدف‌دار و از پیش برنامه‌ریزی شده است. بسیار خوشحالم که دوستی مانند مورینیو دارم. او مربی بزرگی است و در حال حاضر از نظر من بهترین است.

مارادونا رابطه بسیار خوبی با مورینیو دارد و همین باعث شده است تا به ستایش از این مربی پرتغالی بپردازد. وقتی مورینیو هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت، از مارادونا دعوت کرد تا از باشگاه رئال دیدن کند و این باعث شده است تا اسطوره فوتبال آرژانتین نیز این گونه به ستایش از سرمربی پرتغالی چلسی بپردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج