۲۰۳۳۵۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اعتراضات خشونت‌ بار در «بروندی» +عکس

عدم موافقت مخالفان دولت با سومین دوره ریاست جمهوری "پییر انکورونزیزا"، رییس جمهوری بروندی باعث شده است تا خیابانهای "بوجومبورا" پایتخت شاهد اعتراضات خشونت بار شود.

فرارو: عدم موافقت مخالفان دولت با سومین دوره ریاست جمهوری "پییر انکورونزیزا"، رییس جمهوری بروندی باعث شده است تا خیابانهای "بوجومبورا" پایتخت شاهد اعتراضات خشونت بار شود.

به گزارش فرارو، معترضان پس از اعلام آتش بس یک روزه که در پی چند هفته ناآرامی، آرامش را به خیابان های پایتخت بازگرداند، خبر دادند که از امروز بار دیگر اعتراضات خود را آغاز می کنند.

از روز ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ماه) زمانی که "پییر انکورونزیزا" رییس جمهوری بروندی از تصمیم خود برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پرده برداشت، دستکم ۱۸ نفر شامل معترضان و نیروهای پلیس در جریان اعتراضات در این کشور کشته شده اند.

منتقدان می گویند تصمیم رییس جمهوری برای نامزدی در انتخابات، مغایر با قانون اساسی و توافق صلح آروشای بروندی است، توافقی که در سال ۲۰۰۶ به یک جنگ داخلی خونبار در این کشور پایان داد.

در همین حال دولت بروندی روز شنبه به معترضان مخالف با نامزدی دوباره رییس جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری دستور داد به اعتراضات خود پایان دهند. دولت بروندی همچنین به نیروهای امنیتی حکم کرد تمامی موانع خیابانی را ظرف ۴۸ ساعت از میان بردارند.

شورای امنیت ملی بروندی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: معترضان و سازمان دهندگان ناآرامی ها باید بی درنگ و بدون قید و شرط به شورشی که زندگی مردم را فلج کرده است، پایان دهند.

این نهاد امنیتی که شامل وزرات های دفاع و امنیت عمومی است، همچنین از نیروهای امنیتی خواست کلیه خیابان های مسدود شده توسط معترضان را ظرف ۴۸ ساعت از زمان انتشار این بیانیه، از موانع پاکسازی کنند. عکس های منتشر شده در اسوشیتدپرس و رویترز از یک هفته اخیر اعتراضات خشونت بار بروندی را در زیر می بینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج