جاباما
۲۰۳۸۳
۲۳ نظر
۵۰۱۲
۲۳ نظر
۵۰۱۲
پ

راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

خشكي پوست از فرق سر تا نوك پا را درگير مي‌كند اما با يك برنامه بسيار ساده مي‌توانيد پوستي نرم و شاداب داشته باشيد

راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

برترین ها: بسياري از خانم‌ها آنقدر كه به آكنه يا سلوليت اهميت مي‌دهند نگران خشكي پوست خود نيستند درحالي‌كه همين مسئله مي‌تواند باعث از بين رفتن شادابي و جواني پوست و حتي در مواردي بروز مشكلاتي جدي براي سلامت عمومي شود. خشكي پوست باعث پوسته پوسته شدن، كدري، ايجاد برجستگي‌هاي قرمز رنگ روي پوست و عميق‌تر شدن خطوط روي صورت مي‌شود، در نتيجه چهره شما پيرتر به‌نظر مي‌رسد. جدا از اين، خشكي پوست مي‌تواند باعث ايجاد ترك‌هاي بسيار ظريف ميكروسكوپي روي پوست شود. از اين مسير باكتري‌ها مي‌توانند وارد بخش‌هاي عمقي پوست شده و ايجاد عفونت كنند. با اين برنامه ساده مي‌توانيد از خشكي پوست و عوارض آن پيشگيري كنيد.


صورت

۱. مثل پوست نوزاد، پوست‌تان را نرم كنيد

خشكي باعث خشونت و زبري پوست مي‌شود ولي اغلب اسكراب‌هاي نرم‌كننده پوست بيش از حد زبر و خشن هستند و حتي با حذف عمقي لايه فوقاني روي پوست، خشكي روي آن را تشديد مي‌كنند. براي پاك‌سازي كردن موثر اما ملايم صورت بدون از بين بردن رطوبت آن مي‌توانيد به‌جاي اسكراب معمول از ليف نوزاد استفاده كنيد كه نرم‌تر و ملايم‌تر از اسكراب‌هاي معمولي است؛ براي اين كار تنها كافي است ليف را مرطوب كرده و با حركات دايره‌اي با شعاع كوچك صورت را ماساژ دهيد.


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

2. يك استفاده متفاوت از شير

اغلب پاك‌كننده‌ها يك راز دارند: آن‌ها حاوي ماده‌اي هستند به نام سديم لوريل سولفات؛ اين ماده رطوبت را به‌خود جذب مي‌كند؛ براي اين‌كه پوست‌تان خشك نشود از پاك‌كننده‌هاي ملايم، بدون كف و بدون عطر استفاده كنيد(مواد شيميايي كه در عطر وجود دارند، مي‌توانند باعث خشكي پوست شوند). مي‌توانيد از شيرپاك‌كن‌هاي ملايم استفاده كنيد يا اين‌كه از همان پاك‌كننده معمول خودتان استفاده كرده و ۲ يا ۳بار در هفته شير روي پوست‌تان بماليد تا پوست استراحت كرده و آب‌رساني كافي به آن انجام شود. اسيدلاكتيك موجود در شير به‌عنوان يك پاك‌كننده ملايم عمل كرده و چربي موجود در آن باعث افزايش رطوبت پوست مي‌شود بنابراين در اين مورد از شيرهاي پرچرب استفاده كنيد. حدود ۸۵ گرم شير را داخل فنجان ريخته و يك ليف نرم را با آن مرطوب كنيد و سپس پوست صورت را با آن ماساژ دهيد. در عين حال ليف، پوست را اكسفولياته مي‌كند و هم به پوست‌تان رطوبت مي‌رساند در نتيجه شما با يك تير ۲ نشان مي‌زنيد. فقط يادتان باشد اول آرايش چشم‌ها را پاك كنيد؛ شير سنخيتي با سرمه ندارد!


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

3. اين ماسك را فراموش نكنيد

۲بار در هفته يك ماسك آلوورا روي پوست خود بگذاريد تا آب‌رساني به پوست انجام شده و قرمزي و التهاب آن كاهش يابد. مي‌توانيد از ماسك‌هاي آماده حاوي آلوورا استفاده كنيد. اگر هم بتوانيد برگ تازه آلوورا‌ پيدا كنيد عالي است؛ برگ را باز كرده و يك لايه ضخيم از شيره آن را روي پوست تميز بماليد؛ بگذاريد شيره به‌مدت ۱۵ دقيقه روي پوست بماند و سپس آن را بشوييد.


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

4. از رطوبت دور نشويد

وقتي شما خواب هستيد پوست شما وارد مرحله التيام و ترميم مي‌شود اما خشكي هواي داخل اتاق مي‌تواند باعث از بين رفتن سريع سلول‌هاي سطحي پوست و ايجاد زبري و پوسته پوسته شدن پوست شود؛ براي پيشگيري از اين مسئله از يك دستگاه بخور (رطوبت‌ساز) در اتاق‌خواب خود استفاده كنيد. راه ساده‌تر؛ گذاشتن يك قابلمه يا كتري پر از آب روي رادياتور است. برخي از گياهان هم به‌طور طبيعي فضاي اطراف خود را مرطوب مي‌كنند مثل بامبو يا فيكوس كه مي‌توانيد آن‌ها را در اتاق خواب خود بگذاريد.


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

5. مراقب پلك چشم باشيد

بيشترين قسمتي كه در پوست صورت ممكن است دچار خشكي شود پوست پلك‌هاست. اگر پلك‌هاي شما قرمز يا زبر است يا اين‌كه خارش دارند ۲ يا ۳بار در روز روي آن‌ها كرم هيدروكورتيزون بماليد(قبل از آن آرايش‌تان را پاك كنيد) تا به هيدراته شدن آن‌ها كمك كرده و قرمزي و خارش آن‌ها هم كاهش پيدا كند.


بدن

۱.ترتيب استفاده مهم است

وقتي موهاي‌تان را مي‌شوييد به‌طور ناخواسته مقداري شامپو و نرم‌كننده روي بدن شما جاري مي‌شود، اين كار باعث مي‌شود يك لايه بسيار نازك از مواد پاك‌كننده كه در بسياري از محصولات بهداشتي مو يافت مي‌شود روي بدن شما باقي بماند. در نتيجه وقتي با يك صابون ملايم بدون عطر بدن خود را شست‌وشو دهيد اين مواد شيميايي به سرعت از روي پوست پاك شده و احيانا باعث خشكي پوست و آزار آن نخواهند شد. پس هميشه سعي كنيد ابتدا موهاي خود را بشوييد و بعد از آن بدن خود را شست‌و‌شو دهيد.


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

2. مراقب دست‌هاي‌تان باشيد

استفاده از روغن زيتون گرم مي‌تواند دست‌هاي خشك و زبر شما را شاداب و نرم كند. روغن زيتون غني از اسكوالين است كه چربي طبيعي پوست را تقويت كرده و گرماي روغن هم باعث نفوذ عميق‌تر آن به پوست مي‌شود. نصف فنجان روغن زيتون تصفيه نشده را به‌مدت ۲۰ ثانيه داخل مايكروفر گذاشته و سپس آن را روي پوست دست‌ها ماساژ بدهيد؛ در مرحله بعد هم هر دست را با كيسه پلاستيك پوشانده و به‌مدت ۵دقيقه داخل يك كاسه آب گرم فرو ببريد تا گرماي آب به جذب بهتر روغن كمك كند. سپس دست را از داخل آب و كيسه خارج كنيد. يادتان باشد بعد از اين كار دست‌تان را نشوييد. اگر از چربي دست‌ها ناراحت هستيد با يك حوله كمي چربي‌ آن را بگيريد.


۳. لوسيون خود را تقويت كنيد

از داروخانه يك شيشه گليسيرين بخريد و به مرطوب‌كننده مورد علاقه‌تان 3قطره گليسيرين اضافه كنيد. گليسيرين يكي از موثرترين مرطوب‌كننده‌هاي طبيعي است و كمك مي‌كند رطوبت وارد پوست شده و رطوبت پوست از بين نرود.


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

4. جلوي پوسته‌پوسته شدن را بگيريد

اگر برجستگي‌هاي سطحي قرمز رنگي روي پوست‌تان وجود دارد و پوسته‌پوسته مي‌شود بايد از يك تركيب دارويي قوي براي مرطوب كردن پوست استفاده كنيد. اين تركيب حاوي لاكتات آمونيوم و اسيدلاكتيك است تا پوست را نرم كرده و حالت پوسته‌پوسته شدن را از بين ببرد. ماهيت پاك‌كننده طبيعي اسيدلاكتيك، سلول‌هاي مرده پوست را حذف كرده و امكان نفوذ عميق‌تر مواد مرطوب‌كننده را فراهم مي‌كند. ابتدا پوست را تميز كرده و بعد از استفاده اجازه دهيد 5 تا 10 دقيقه مواد روي پوست شما باقي بمانند. سپس پوست را بشوييد.


راهای ساده برای جلوگیری از خشکی پوست

5. برويد سراغ جو

معمولا همراه با خشكي، خارش هم وجود دارد؛ براي برطرف كردن آن سراغ محصولات بهداشتي(صابون، شامپو بدن و لوسيون) برويد كه حاوي جو باشند. جو به‌طور طبيعي خاصيت مرطوب‌كنندگي دارد و رطوبت پوست را حفظ كرده و در عين حال خاصيت ضد‌التهابي نيز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Maryam

      ali bud.merci.

    • میثم

      اووووه کی حال داره.این توصیه ها برای زناس که صب تا شب جلو آینن

    • Samieh

      Aali bud Mer30

    • بدون نام

      Aali bud Mer30

    • متین

      هیدرو کورتیزون؟روی این پماد هم اگه بخواین بخونین میبینین که نوشته در اطراف چشم استفاده نشود !پلک اطراف چشم نیست؟

    • shima

      آفرین متین!!!!!!!! چقد حواسش جمه!!!!! این نکته انحرافیش بود مدیر سایت ب از عمد اینو گذاشته ببینه کی متوجه میشه!

    • مژده

      من حدود یکسال پیش از یه سایه چشم تاریخ مصرف گذشته استفاده کردم که پشت چشمم و همون پلکم از دو روز بعدش شروع به خارش و پوسته پوسته شدن کرد.البته نمیدونستم که فاسده!تا الان پلکهام پوست پوست و خشک میشه و بعی وقت ها هم میخاره.من میخواستم این کرم هیدروکورتیزون رو استفاده کنم ولی اینگار یه مشکلی داره!!لطفا اگه کسی چیزی میدونه منو راهنمایی کنه؟مرسی از همتون...

    • یاسمن

      بهترین راه استفاده از ماسک های طبیعی است که خودمون تهیه میکنیم مثل ماسک آب شنبلیله +عصاره نعناع +آب ترب

    • aaaaaa

      ....................................................

      پاسخ ها

      • مبینا

        سلام من ۱۷سالمه و پوستم هم خشکه هم یذره پوسته پوسته میشه
        جوری ک هرروز باید ی دوش بگیرم

    • سارا

      ممنون بابت راهنماییاتون

    • ندا

      همه ی این راه ها رو امتحان کردم اثر نداره بعضی وقتا روی گونه ام بوست بوست میشه قبلا صابون گلیسیرین تاثیر داشت الان که استفاده می کنم هیچ اثری نداره دیگه کلافه شدم

    • تنها

      توصیه هاتون مفیده مرسی.

    • زهرا

      ممنون خیلی خوب بودن راهنمایی هاتون عالیه

    • مرضیه

      سلام ،من پوستم خیلی خشک شده به نظرتون چه کرم آبرسانی استفاده کنم که واقعا جواب بده؟

    • بدون نام

      واقعاممنون ازراهنماییتون

    • مریم

      خیلی خیلی ممنون از نظریات سومند تون

    • بدون نام

      س.من پوستم خیلی خشکه وپوسته پوسته میشه چیکارکنم خوب شه.؟

    • Amin

      دمممممممتون گرم.
      ایول دارین.

    • خانوم دامپزشک

      سلام من حدود ۱۰روز ازصابون لایه برداراستفاده کردم الان صورتم پوسته پوستس هرنوع

    • رسول

      خدایی خوشم اومد از اینکه مشوره خوبی دادین
      اما ! دوست عزیز هیدرو کورتیزون که برای چشم مضر است حتی نباید به اطراف چشم استفاده شود واحتمالا امکان تخریب کردن پیاز پِلک یا مژه چشم میشود ، من بجای هیدرو کوتیزون روغن طبیعی زیتون را پیشنهاد میکنم اهم تقویت کننده پیاز ابرو و موی میشود و هم نرم کننده خوبی پوست و موی میباشد....

    • الهام

      سلام من بعد از استفاده از پن مخصوص پوست هاي خشك درما سيف دچار خشكي أطراف لب شدم بنظر شما دليلش همون پن هست؟؟؟

    • پری

      بهترین راهکار استفاده از روغن بنفشه هست.شب صورتتون رو بااین روقن ماساژ بدین. موفق باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج