۲۰۳۸۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعدام عامل ۲ جنايت مسلحانه در مشهد

جواني که به همراه تعداد ديگري از دوستانش و در حمله مسلحانه به ساکنان يک منزل مسکوني ۲ نفر را به ضرب گلوله کشته بود، در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شد.

روزنامه خراسان: جواني که به همراه تعداد ديگري از دوستانش و در حمله مسلحانه به ساکنان يک منزل مسکوني ۲ نفر را به ضرب گلوله کشته بود، در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شد.

ساعت ۲ بامداد پنجم مرداد سال ۱۳۹۰، صداي شليک هاي متعدد گلوله در خيابان درياي دوم مشهد، آرامش مردم را به هم ريخت و اهالي محل وحشت زده نظاره گر افراد مسلحي بودند که سلاح به دست سوار خودرو شدند و از محل فرار کردند. دقايقي بعد، خودروهاي پليس آژيرکشان وارد خيابان درياي دوم شدند و به تحقيق در اين باره پرداختند. پيکرهاي خون آلود ۴ نفر درنقاط مختلف اين منزل مسکوني قرار داشت که ۲ تن از آنان بر اثر اصابت گلوله کشته شده بودند و پيکر نيمه جان ۲ تن ديگر که هنوز رمقي در بدن داشتند به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد منتقل شد.

مأموران انتظامي با مشاهده اين صحنه وحشتناک، بلافاصله موضوع را به قاضي علي اکبر صفائيان (قاضي ويژه قتل عمد) اطلاع دادند و بدين ترتيب با حضور شبانه مقام قضايي در محل وقوع جنايت، بررسي ها درباره چگونگي وقوع اين حادثه آغاز شد.

تحقيقات مقدماتي حاکي از آن بود که گروه مسلح به سرکردگي يکي از اوباش معروف منطقه و به قصد «انتقام» دست به جنايت مسلحانه زده اند. درگيري آن ها از مدت ها قبل و به خاطر اختلافاتي که با يکديگر داشتند، آغاز شده بود تا اين که گروه مسلح در پي انتقام برآمدند. آنان شب حادثه ۲ زن را اجير کردند و به منزلي که طرف هاي مقابل در آن حضور داشتند فرستادند و خود نيز اطراف محل مذکور، منتظر اجراي نقشه شوم ماندند تا اين که ساعت ۲ بامداد تصميم به حمله مسلحانه گرفتند و با ورود به اين منزل مسکوني افرادي را که در محل حضور داشتند به گلوله بستند. در پي شليک هاي متعدد ۲ جوان ۲۳ و ۲۴ ساله کشته و ۳ تن ديگر نيز مجروح شدند. اما تحقيقات نشان مي داد که تنها ۲ مجروح به بيمارستان منتقل شده اند و از مجروح ديگر اين جنايت خونين خبري نيست.

گزارش خراسان حاکي است: به دستور «قاضي صفائيان» مأموران انتظامي در اجراي يک عمليات گسترده شبانه موفق شدند چند مظنون را به همراه ۲ تن از زناني که از طرف مهاجمان مسلح وارد منزل شده بودند دستگير کنند.

اين در حالي بود که يکي ديگر از افرادي که به ضرب گلوله مجروح شده و فرار کرده بود نيز در منطقه سيدي مشهد شناسايي شد و به دام افتاد.

تحقيقات ميداني قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه نشان مي داد که ضاربان در اين جنايت خونبار از اسلحه کلاشينکف و کلت کمري استفاده کرده اند، اما ۲ متهم اصلي اين پرونده به نام هاي «ع.ش» و «م.ب» متواري بودند. مدتي بعد ۲ متهم فراري نيز با رديابي هاي اطلاعاتي و صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي، دستگير و به پنجه عدالت سپرده شدند. پس از انجام بازجويي ها و بررسي هاي دقيق مشخص شد که ۲ جوان ۲۳ و ۲۴ ساله با شليک گلوله از سوي «م.ب» به قتل رسيده اند و «ع.ش» نيز نقش معاونت در ارتکاب جرم را داشته است.

«م.ب» متهم اصلي اين پرونده پس از برگزاري چندين جلسه محاکمه به قصاص نفس محکوم شد تا اين که وي پس از تأييد رأي صادره از سوي ديوان عالي کشور سپيده دم يکشنبه در زندان مرکزي مشهد پاي چوبه دار رفت.

بنابراين گزارش، با آن که متهمان ديگر اين پرونده به تحمل زندان هاي طويل المدت محکوم شده اند، «م.ب» با حضور مقامات قضايي اجراي احکام دادسراي مشهد به دار مجازات آويخته شد و بدين ترتيب، پرونده اين جنايت مسلحانه تأسف بار بسته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج