۲۰۳۹۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

غافلگیری‌های کن ۶۸ چه مواردی است؟

شصت‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم کن با فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» از امیلی برکوت کار خود را آغاز می‌کند.

خبرآنلاین: شصت‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم کن با فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» از امیلی برکوت کار خود را کرد.

این دوره از جشنوراه کن چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه (۱۳ ماه می) آغاز شد.

غافلگیری‌های کن 68 چه مواردی است؟

بارکوت اولین زنی است که بعد از سال ۱۹۸۷، فیلمش در افتتاحیه جشنواره به نمایش در می‌آید. رئیس هیات داوران این دوره برادران کوئن هستند و در هیات داوران سینماگرانی مانند سینا میلر و جیک جیلنهال حضور دارند. در این دوره ۱۹ فیلم برای به دست آوردن نخل طلا با هم به رقابت می‌پردازند. به همین مناسبت نگاهی به مهمترین فیلم‌های این دوره در هر دو بخش رقابتی و غیررقابتی می‌اندازیم.

«امی»؛ کارگردان: آصف کاپادیا

مستند «امی» درباره زندگی خواننده درگذشته انگلیسی، امی واینهوس است که بحث‌های فراوانی را برانگیخته است. فیلم با همکاری دستیار امی واینهوس ساخته شده است. در این مستند، از فیلم‌های ضبط‌شده از خواننده نیز استفاده شده است.

پدر امی واینهوس پس از ساخته شدن فیلم، آنرا دارای اشتباهات زیادی دانسته است. این مستند در بخش غیررقابتی جشنواره کن به نمایش در خواهد آمد. کاپادیا قبلا با مستند «سنا» درباره راننده فرمول یک آیرتون سنا جایزه بفتا را به دست آورده بود.

«کارُل»؛ کارگردان: تاد هاینز

فیلم «کارل» براساس رمان «بهای نمک» نوشته پاتریشیا همیلتون ساخته شده، و در دهه ۵۰ میلادی اتفاق می‌افتد. این رمان عاشقانه در زمان انتشار در دهه ۵۰ میلادی بحث‌های فراوانی را برانگیخته بود. کیت بلانشت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است، هاینس پیش از این نیز در سال ۲۰۰۷ در فیلم «من آنجا نیستم» با کیت بلانشت همکاری کرده بود. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درمی‌آید.

انیمیشن «درون»؛ کارگردان: پیت داکتر

آخرین ساخته پیکسار در بخش رقابتی حضور ندارد، اما نمایش جهانی خود را در کن آغاز می‌کند. انیمیشن در ذهن یک دختر جوان اتفاق می‌افتد، که در آن پنج احساس شادی، خشم، انزجار، ترس و غم، تلاش می‌کنند تا عنان زندگی او را به دست بگیرند. داکتر پیش از این انیمیشن «کمپانی هیولاها» و انیمشن خارق‌العاده «بالا» را ساخته است. «بالا» فیلم افتتاحیه کن ۲۰۰۹ بود.

«مرد غیر‌منطقی»؛ کارگردان: وودی آلن

جشنواره کن وودی آلن را دوست دارد. در فیلم او یوآخیم فونیکس و اما استون، در نقش یک استاد فلسفه و یک دانشجو ظاهر می‌شوند. استون در سال ۲۰۱۴ نیز در فیلم دیگر وودی آلن «جادو در مهتاب» به ایفای نقش پرداخته بود. این ساخته وودی‌آلن در بخش غیررقابتی جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

«لابستر»؛ کارگردان: یورگوس لانتی‌موس

این کارگردان یونانی پیش از این با فیلم «دندان نیش» جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۰۹ را برده بود. فیلم جدید او «لابستر» در بخش اصلی جشنواره امسال برای نخل طلایی رقابت می‌کند. داستان فیلم در مورد جامعه‌ای در آینده نزدیک است که در آن انسان‌ها مجبورند در یک دوره زمانی ۴۵ روزه در یک هتل برای خود همسری مناسب بیابند، اگر در این کار شکست بخورند، به حیوان تبدیل شده و به جنگل فرستاده می‌شوند. «لابستر» در ایرلند فیلمبرداری شده است و بازیگرانی همچون کالین فارل، بن ویشاو، الیویا کلمن و جان سی رایلی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم در بخش رقابتی کن با ۱۸ اثر دیگر رقابت خواهد کرد.

«مکبث»؛ کارگردان: جاستین کروزل

این فیلم را کارگردان استرالیایی جاستین کروزل ساخته است. او در سال ۲۰۱۱ فیلم «شهربرفی» را براساس داستان یک سری از قتل‌های واقعی ساخت. «مکبث» بر اساس اثر معروف شکسپیر ساخته شده و مایکل فاسبندر، ماریون کوتیار، دیوید تیولیس و پدی کانسیدن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. برخی از شایعه‌ها حاکی از این هستند که بازیگران در فیلم به لهجه اسکاتلندی صحبت می‌کنند، در حالی که ماریون کوتیار لهجه فرانسوی دارد. «مکبث» سال گذشته در اسکاتلند فیلمبرداری شده است و در بخش رقابتی جشنواره به نمایش در می‌آید.

«مکس دیوانه:جاده خشم»؛ کارگردان: جرج میلر

«مکس دیوانه:جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر، شروعی دوباره برای سه‌گانه «مکس دیوانه» است که مل گیبسون از طریق آنها به شهرتی جهانی رسید. در این فیلم بازیگر بریتانیایی تام هاردی در زمینه‌ای پسارستاخیزی، در مقابل یک گروه قاتل تشنه به خون قرار می‌گیرد. چارلیز ترون نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. فیلم پر از صحنه‌های اکشن دیدنی، ماشین‌های سریع و انفجار است. فیلم میلر در بخش غیررقابتی حاضر خواهد بود.

«دریایی از درخت‌ها»؛ کارگردان: گاس ون‌سنت

در فیلم ون‌سنت، ماتیو مک‌کانهی بازیگر برنده اسکار، به جنگل خودکشی در دامنه کوه فوجی می‌رود تا خودکشی کند، در آنجا با فرد دیگری با بازی کن واتانابه روبه‌رو می‌شود که او هم برای خودکشی به آنجا آمده است. به جز توقعی که از بازی‌های درخشان این دو بازیگر می‌رود، نوامی واتس نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. ون‌سنت پیش از این در سال ۲۰۰۳ با فیلم «فیل» نخل طلای کن را برده بود. او یکی از مدعیان اصلی بخش رقابتی جشنواره است.

«داستان عشق و تاریکی»؛ کارگردان: ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن «داستان عشق و تاریکی» را در کن به نمایش می‌گذارد. این فیلم بر اساس کتاب خاطرات نویسنده اسرائیلی آموس‌ اُز ساخته شده است. این کتاب به ۲۸ زبان ترجمه شده و بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. پورتمن که در این فیلم در نقش مادر آموس‌ اُز به ایفای نقش نیز پرداخته، «داستان عشق و تاریکی» را سال گذشته در بیت‌المقدس فیلم‌برداری کرده است. فیلم پورتمن در بخش غیررقابتی جشنواره پخش خواهد شد.

«داستان داستان‌ها»؛ کارگردان: متیو گارونه

این کارگردان ایتالیایی در سال ۲۰۰۸، جایزه بزرگ جشنواره کن را برده بود. این جایزه پس از نخل طلا بیشترین اعتبار را درجشنواره کن دارد. در سال ۲۰۱۲ نیز او با فیلم «حقیقت» در این جشنواره حضور یافت، بازیگر نقش اول فیلم او واقعاً زندانی بود که همین مسئله نیز بسیار بحث‌برانگیز شد. در فیلم جدید او «داستان داستان‌ها» سلما هایک، جان سی‌رایلی و وینسنت کاسل به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم او از حاضران بخش اصلی جشنواره است.

«رستاخیز یاکوزا»؛ کارگردان: تاکاشی میکه

آخرین فیلم تاکاشی میکه به نام «رستاخیز یاکوزا» داستان انتقام یک گانگستر ژاپنی از رئیس خونخوارش است. میکه بیشتر به خاطر فیلم فوق‌العاده خشن خود «آدمکش» معروف است. این فیلم نمابش ویژه‌‌ای در بخش دو هفته کارگردانان خواهد داشت.

«جوانی»؛ کارگردان: پائولو سورنتینو

فیلم تحسین شده سورنتینو «زیبایی بزرگ» جایزه اسکار دوره ۸۶ بهترین فیلم خارجی را گرفت، اما موفق به دریافت نخل طلای کن در سال۲۰۱۳ نشد. فیلم جدید او، که دومین فیلم او به زبان انگلیسی است، داستان یک رهبر ارکستر بازنشسته است که دوباره برای کار دعوت می‌شود. در این فیلم مایکل کین نقش رهبر ارکستر بازنشسته را بازی می‌کند، پل دانو و هاروی کایتل نیز در «جوانی» به ایفای نقش می‌پردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج