۲۰۳۹۶
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

اگر مشکل در خواب دارید از دست ندهید

معرفی گیاهان خواب آور

بي‌خوابي، استرس، اضطراب و تنش از جمله اختلال‌ها و ناراحتي‌هايي هستند كه مردم سراسر جهان آن‌ها را در طول زندگي‌شان تجربه كرده و براي رهايي از آن راه‌هاي مختلفي را كه درمانگران و متخصصان پيش‌روي‌شان قرار مي‌دهند انتخاب مي‌كنند.

معرفی گیاهان خواب آور

معرفی گیاهان خواب آور

برترین ها: بي‌خوابي، استرس، اضطراب و تنش از جمله اختلال‌ها و ناراحتي‌هايي هستند كه مردم سراسر جهان آن‌ها را در طول زندگي‌شان تجربه كرده و براي رهايي از آن راه‌هاي مختلفي را كه درمانگران و متخصصان پيش‌روي‌شان قرار مي‌دهند انتخاب مي‌كنند. با وجود اين، توافق كلي در اين زمينه ميان درمانگران و پزشكان در جهان وجود دارد كه جايگزين كردن گياهان دارويي و داروهايي كه با منشا گياهي تهيه مي‌شوند به جاي داروهاي شيميايي انتخابي بهتر و عاقلانه است. خواص برخي از موثرترين و مفيدترين گياهان دارويي را كه خاصيت آرام‌بخشي معتدل و ضداسترس دارند را با هم مرور مي‌كنيم اما اگر تصميم داريد مصرف اين گياهان را به‌صورت مستمر در برنامه غذايي خود داشته باشيد حتما با يك متخصص طب سنتي مشورت كنيد.


اين ساعت، ضداضطراب است

گل‌ساعت يكي از معدود گياهان دارويي است كه مصرف خوراكي آن تاثير بسيار زيادي در درمان اضطراب، استرس، تنش‌هاي عصبي و بي‌خوابي كه از شايع‌ترين عوارض ناشي از اين اختلال‌ها در بدن است، دارد. بيشتر درمانگران مصرف اين گياه دارويي را به‌صورت چاي يا دمنوش به مراجعان‌شان توصيه مي‌كنند. نوشيدن يك تا 2 فنجان از اين چاي در طول روز موجب كاهش اضطراب و بي‌قراري در فرد مي‌شود. ضمن اين‌كه نوشيدن اين دمنوش موجب كاهش ميزان فشارخون در افرادي كه دچار فشارخون بالا هستند، مي‌شود. برخي از درمانگران طب مكمل اين گياه را دارويي طبيعي و مفيد براي مبتلايان به پاركينسون مي‌دانند.


با سنبل‌الطيب بخوابيد

اگر در جست و جوي يك آرام‌بخش واقعي و موثر براي درمان بي‌خوابي خود هستيد، توصيه مي‌كنيم پيش از آن‌كه به سراغ داروهاي شيميايي برويد يك بار از گياه سنبل‌الطيب استفاده كنيد. اين گياه به اعتقاد بسياري از درمانگران شيوه‌هاي طب شرقي از جمله طب سنتي هند، چين و ايران خاصيت بي‌نظيري در بهبود ساعت خواب و كيفيت آن دارد. در حقيقت افراد با گنجاندن اين گياه در برنامه غذايي خود و نوشيدن دمنوش آن مي‌توانند خوابي آرام را در طول شب براي خود تضمين كنند. براي استفاده از اين دمنوش كافي است نيم‌ساعت پيش از خواب يك فنجان از اين دمنوش را آماده كنيد و آن را بنوشيد و به تختخواب برويد.


معرفی گیاهان خواب آور

جوشانده‌اي كه موفقيت شغلي مي‌آورد

افرادي كه مشاغل سخت و دشوار دارند و ميزان فشار و استرس كاري آن‌ها زياد است، بهتر است در طول روز يك يا ۲ ليوان از چاي يا جوشانده گياه اسطوخودوس ميل كنند. نوشيدن اين چاي به آن‌ها كمك مي‌كند تا به افزايش توان سيستم عصبي خود كمك كنند. گياه اسطوخودوس به‌دليل خواص مثبتي كه در زمينه كنترل استرس دارد مي‌تواند سيستم عصبي بدن را در برابر حمله‌هاي عصبي يا تنش‌هاي اضطرابي ايمن كرده و يك ريلكس‌كننده گياهي بسيار مفيد براي پيشگيري از بروز حمله‌هاي عصبي باشد.


به دستگاه گوارش‌تان آرامش بدهيد

افراد زيادي در جهان وجود دارند كه در زمان استرس يا عصبانيت با بروز اختلال در سيستم دستگاه گوارش خود روبه‌رو مي‌شوند. خيلي از اين افراد هنگام استرس و اضطراب درد معده را تجربه مي‌كنند. برخي دچار درد در ناحيه روده‌ها شده و برخي با كندي يا تندي عملكرد دستگاه گوارش روبه‌رو مي‌شوند و خلاصه به نوعي دچار مشكل مي‌شوند. گياه بادرنجبويه از جمله گياهان دارويي موثر است كه در اين زمينه مي‌تواند بسيار موفق عمل كند. اين گياه مي‌تواند دستگاه گوارش را در زمان استرس آرام كرده و فعاليت آن را تنظيم كند. درحقيقت مصرف اين گياه چه در كنار غذا و چه به‌صورت چاي موجب بازيابي سيستم عصبي و كنترل دردهاي ناحيه معده و روده در زمان استرس مي‌شود.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      سلام كارتون عاليه حرف نداره مطالب بسيار ارزنده وجالب ومختصرومفيد است 9ساعت موندة بتحويل سال 91 عيد همتون خجسته ميمون يك سبد گل بهاري تقديم به همه برترينها

    • ali

      خيلي خوب بود بسيار متشكرم

    • نسیم

      از لطفتان ممنون. زنده باشید .

    • شیو ا

      با سلام مطالبتون خوب ومفید هستن اگر امکان دارد از مضرات ناشی از مصرف زیاد هم مطلب بگذارید ممنون

    • یزدان

      سلام
      هرکس این پیام من رامیخونه اجراکنه عالیه اون هم اینکه
      عرق سنبل الطیب عالیه برای خواب ارامش بخش و بی استرس
      دوم دوری از فست فودها و مخصوصا نوشابه که از هرنظر مضر هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج