جاباما
۲۰۴
۱۶۲ نظر
۶۹۰۰
۱۶۲ نظر
۶۹۰۰
پ

نشانه‌های ناباروری در مردان

در مردان، بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند باعث ناباروری شود. اولین آن‌ها اختلال توانایی جنسی است. شرط لازم برای باروری طبیعی، رابطه جنسی منظم است.

برترین‌ها: موضوعی که شاید ذهن خیلی از زوج‌های جوان را درگیر می‌کند، ولی به دلیل شرم و حیا از پرس‌و‌جو درباره آن دوری می‌کنند، «ناباروری» و راه‌های درمان آن است. دکتر محمد‌رضا نوروزی، متخصص اورولوژی در این مطلب به سوالات ذهنی شما در این باره پاسخ داده است.

نابارور به چه کسی می‌گویند؟

ناباروری عبارت است از این که یک زوج پس از گذشت یک سال از ازدواج‌شان، بدون پیشگیری از بارداری و با وجود رابطه جنسی منظم، باردار نشود.

حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا این زوج کاملا نابارورند یا ارزش بررسی دارند؟

در واقع با پیشرفت‌هایی که امروزه در دنیای پزشکی صورت گرفته می‌توان گفت این زوج ارزش بررسی دارند.

آیا ناباروری در دنیا ریشه‌کن شده؟

بسیار بر این عقیده‌اند چیزی به اسم زوج نابارور در دنیا وجود ندارد، همه افرادی که باروری طبیعی نداشته‌اند می‌توانند به نوعی برای کار‌های درمانی مراجعه کنند.

آیا همه کسانی که برای درمان مراجعه می‌کنند بچه‌دار می‌شوند؟

نمی‌شود این را با قاطعیت اعلام کرد که همه آن‌ها بچه‌دار می‌شوند، ولی این را می‌توان با قاطعیت گفت که همه آن‌ها می‌توانند برای درمان، مراجعه کنند.

در ناباروری سهم زنان بیشتر است یا مردان؟

معمولا اختلالات باروری به طور مساوی بین زنان و مردان توزیع می‌شود. یعنی فاکتور‌های زنانه و مردانه به یک اندازه در این قضیه دخیل هستند. معمولا در فرهنگ ما زوج‌های نابارور با هم برای درمان مراجعه نمی‌کنند. هرچند درمان‌های جدید بر این اصل استوار است که زن و مرد باید با هم برای درمان مراجعه کنند. در زنان، اختلالات باروری با اختلالات تخمک‌گذاری، اختلالات رحم، اختلالات لوله‌های رحمی و اختلالات هورمونی همراه شده است یعنی اشکال یا ایراد در هر یک از این اعضا می‌تواند باعث ناباروری زنان شود. زنانی که اختلالات هورمونی، عادت ماهانه نامنظم و پرمویی دارند، این‌ها می‌تواند نشانه‌ای از امکان ناباروری در آن‌ها باشد.

نشانه‌های ناباروری در مردان

کدام مردان در خطر ناباروری قرار دارند؟

در مردان، بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند باعث ناباروری شود. اولین آن‌ها اختلال توانایی جنسی است. شرط لازم برای باروری طبیعی، رابطه جنسی منظم است. بعضی از دلایل ناباروری در مردان عبارتند از: بیماری‌های دوران کودکی مثل جراحی‌هایی که اطراف بیضه انجام می‌شود، بالا بودن بیضه و بیماری واریکوسل (به‌عنوان شایع‌ترین عامل ناباروری که قابل درمان است)، اختلالات هورمونی به صورت اختلال در هورمون‌های هیپوفیز یا هورمون‌های جنسی، رشد نامناسب بیضه‌ها، اختلالات ژنتیک مثل کوچک‌بودن بیضه، برخی عفونت‌های مزمن که در عملکرد بیضه اختلال ایجاد می‌کند مثلا «سل» که لوله‌های انتقال‌دهنده اسپرم را از بین می‌برد، برخی داروها، برخی عفونت‌های دستگاه تناسلی مثل سوزاک به شرطی که موجب تنگی مجرا شود و مانع خروج شود و بیماری‌های تب‌دار طولانی‌مدت که بر نطفه‌سازی تاثیر می‌گذارد علت آن است که اسپرم در بیضه در درجه حرارتی پایین‌تر از درجه حرارت بدن فعالیت پیدا کند و این حرارت بالا و طولانی‌مدت باعث از بین‌رفتن اسپرم‌ها شود.

برخی از بیماری‌های ژنتیک و بیماری‌هایی که با اختلالات بویایی و هورمونی همزمان هستند. بعضی از بیماری‌ها که موجب ایجاد ترشحات غلیظ در بدن می‌شوند، سرفه‌های خشک، اختلالات ریوی و اختلالات بیضوی به صورت ترشحات غلیظ و برخی از مشاغل. افرادی که در معرض مواد آسیب‌رسان به بیضه‌ها قرار دارند مثل انواع حشره‌کش‌ها وقتی به صورت مدام با آن تماس داشته باشند یا مثل کسانی که در کارخانه‌های تولید این مواد هستند یا سم‌پاش‌ها. نانوایی که دائما در کنار تنور‌های داغ قرار دارد. برخی مواد رنگی، سیگار و ... هم می‌توانند تا حدی بر قدرت باروری تأثیر بگذارند.

آیا این موضوع واقعیت دارد که کارگران شاغل در کارخانه‌های شیشه و فولاد یا بچه‌دار نمی‌شود یا فرزندشان دختر است؟

در واقع ثابت شده حرارت‌های بالا می‌تواند باعث مختل‌شدن فرایند تولید اسپرم شود. در رابطه با جنسیت هم در واقع کروموزم «Y» که عامل پسرشدن است خیلی ضعیف‌تر است و در مقابل استرس و عوامل آسیب‌رسان به بیضه بسیار زود آسیب می‌بیند. حتی در میان جراحان که استرس زیادی دارند، دیده شده فرزندان دختر بیشتر است. یعنی استرس کار بر این کروموزوم‌ها تاثیر گذاشته است. یعنی در مشاغل و موقعیت‌های پراسترس، کروموزم‌های «X» بیشتر امکان باروری می‌یابند و احتمال دختردار شدن فرد بیشتر است.

شایع‌ترین علت در ناباروری مردان

شایع‌ترین بیماری قابل درمان در ناباروری آقایان «واریکوسل» است. این بیماری عبارت است از واریس عروق بیضه، مانند پیرمردان و پیرزنان دچار واریس عروق پا می‌شوند و پاهای‌شان ورم می‌کند و خون به خوبی در عروق پای‌شان حرکت نمی‌کند. در پسران جوان هم ممکن است این اتفاق برای بیضه‌ها پیش بیاید و نتواند خون را به خوبی تخلیه کند، این ماندن طولانی‌مدت خون در بیضه‌ها باعث می‌شود درجه حرارت بالا برود و اختلالات هورمونی به همراه داشته باشد. این عوارض باعث می‌شود اسپرم‌سازی خوب انجام نشود. این اختلال در اسپرم‌سازی، فرد را مستعد ناباروری می‌کند.

گاهی دیده می‌شود که اصلا نطفه‌ای شکل نمی‌گیرد، به همین دلیل مجبور هستیم از بافت بیضه نمونه‌برداری انجام بدهیم که آیا اسپرم در داخل بیضه وجود دارد یا نه؟ اگر‌درنمونه‌برداری از مردی اسپرم پیدا کنیم حتی اگر کم یا ضعیف هم باشد، خوشحال می‌شویم، چون راه‌های درمان زیادی وجود دارد تا این مشکل برطرف شود، ولی اگر در نمونه‌برداری از بیضه هم، اسپرم دیده نشد، یعنی این‌که این آقا توان باروری ندارد یعنی خودش نمی‌تواند عامل بارداری همسرش باشد.

نشانه‌های ناباروری در مردان

چگونه می‌توان واریکوسل را تشخیص داد؟

این مورد در بین پسران جوان به خصوص در سن بلوغ، بین ۱۵ تا ۲۵ سالگی دیده می‌شود، اگر این اختلال به موقع تشخیص داده شود و درمان صورت بگیرد از آسیب به بیضه جلوگیری می‌کند. بهترین راه، تشخیص اولیه بیماری توسط خود فرد است. یعنی شیوه معاینه را آموزش دهیم. فرد باید طناب دور بیضه را لمس کند و اگر در ناحیه زیرین شبکه‌ای کرمی شکل لمس کرد، مشکوک به بیماری واریکوسل است. نوع شدید واریکوسل را می‌توان از روی پوست تشخیص داد. شبکه‌ای مارپیچی روی پوست که برجسته است، از علائم این بیماری است.

درمان واریکوسل چیست؟

درمان نهایی واریکوسل، جراحی است. ۲۰ درصد پسران جوان از این بیماری رنج می‌برند و ۲۰ درصد افرادی که واریکوسل دارند از ناباروری رنج خواهند برد. به همین دلیل، شناسایی افرادی که واریکوسل دارند اهمیت زیادی دارد. در اغلب موارد ناباروری مردان از طریق آزمایش نطفه مختل که چند بار تکرار شده و هر بار نتیجه همین بوده، شناسایی می‌شود. بعد از بررسی آزمایش‌های مختلف، به دنبال دلایل آن هستیم و بسته به این‌که واریکوسل، اختلال بیضه، آیا اختلال هورمونی باشد، سعی در درمان آن می‌کنیم.

وقتی مادر واقعی با مادر قانونی فرق دارد

از سال ۱۹۷۸ پیشرفت چشم‌گیری در درمان ناباروری پیدا شده است. امسال هم کسی که این طرح درمانی را ارائه داد برنده جایزه نوبل پزشکی شد، مفهوم این روش‌ها این بود که بتوانند خارج از محیط بدن هم بتوانند سلول‌های جنسی زن و مرد را به هم برسانند تا نطفه تشکیل شود. این گروه موفق شدند با تحریک تخمک‌گذاری در خانم ها، تعدادی زیادی تخمک آزاد کنند. به صورت طبیعی در هر ماه یک تخمک در بدن زن آزاد می‌شود و اگر بتوانیم با دارو آن را چند برابر کنیم، شانس باروری را بیشتر می‌کنیم.

درنهایت موفق شدند تخمک‌ها را بیرون بیاورند و بیرون از بدن با اسپرم ترکیب کنند. این ترکیب، جنین را به وجود آورد. بعد‌ها این امکان را پیدا کردند که جنین را دوباره به داخل بدن زن منتقل می‌کنند. این روش امروزه به عنوان IVF یا لقاح خارج رحمی شناخته می‌شو‌د.

این توانایی، ما را قادر ساخت آقایانی با تعداد اسپرم‌های کم یا حتی خانم‌هایی که لوله‌های انتقال‌دهنده تخمک آن‌ها مشکل دارد، بتوانند بچه‌دار شوند. این روشی است که در آن، افرادی که به روش‌ها دیگر قادر به بچه‌دار شدن نبودند، بتوانند صاحب بچه شوند، این روش‌ها مسائل حقوقی و اخلاقی جدیدی به همراه دارد. خانم‌ها قبلا به علت ناباروری مردان می‌توانستند طلاق بگیرند. اما الان این سوال پیش می‌آید:

نشانه‌های ناباروری در مردان

آیا مردی که با اعمال جراحی مثل IVF یا لقاح خارج رحمی می‌تواند بچه‌دار شود هم شامل قانون اجازه طلاق از همسرش به دلیل بچه دار نشدن او می‌شود یا نه؟

دادگاه از ما سوال می‌کند آیا این فرد قابلیت باروری دارد یا نه و ما پاسخ می‌دهیم به صورت طبیعی، توانایی بارورسازی ندارد، ولی با اعمال جراحی امکان باروری برای او وجود دارد، فقط باید خرج کند، همت کند و همسرش را راضی کند تا این کار را انجام دهد.

اگر خانمی تخمک نداشت آیا امکان اهدا تخمک از فرد دیگری وجود دارد؟ آیا می‌شود مانند افرادی که کلیه اهدا می‌کنند تخمک هم اهدا کرد؟

اهدا تخمک، در بسیاری از نقاط جهان امکان‌پذیر است. برای مثال خانمی که دچار یائسگی زودرس شده یا اصلا تخمک ندارد می‌تواند از تخمک اهدایی استفاده کند. اینجاست که مادر «بیولوژیک» و مادر «قانونی» متفاوت می‌شوند، یعنی یک نفر نسخه ژنتیک و تخمک‌ها را می‌دهد و یک نفر دیگر مادر قانونی این کودک حساب می‌شود یا صاحب رحم، این مادر است و جالب است در شرع و قانون ما بسیاری از این مواد پیش‌بینی شده است، به‌خصوص در شرع.

آیا اهدای جنین امکان‌پذیر است؟

اگر مردی اسپرم نداشت و مایل هم نبود از اسپرم اهدایی استفاده کند، می‌تواند از جنین فرد دیگری استفاد کند.

در قدیم سنت براین بودکه اگر مردی صاحب فرزند نمی‌شد، برادر او فرزندی به دنیا می‌آورد و از همان بدو تولد، این نوزاد را به برادر بدون فرزند می‌داد تا پرورش دهد. این کار اکنون امکان‌پذیر شده با اهدا جنین، یعنی از زمان تشکیل جنین آن را اهدا می‌کنند. جنین در محیط آزمایشگاهی تشکیل و به بدن خانم منتقل می‌شود.

خانم‌های بارداری که سقط‌های مکرر دارند و امکان نگهداری جنین در بدن خود را ندارند، آیا می‌شود از مادر رضاعی برای آن‌ها استفاده کرد و رحمی را به عنوان نگهدارنده برای این چنین در نظر گرفت؟

بله، این امکان وجود دارد که یک جنین، حامل ژنتیک پدرومادر خودش باشد، ولی در رحم شخص دیگری پرورش یابد، یعنی از روش رحم جایگزین استفاده کرد اگر به این روش‌ها دقت کنیم به سوال ابتدایی بحث می‌توان پاسخ «آری» داد که بله، ناباروری از بین رفته است. ولی به شرط آن‌که مردم به استفاده از این روش‌ها راضی باشند و از آن‌ها استفاده کنند. مادر و پدر بیولوژیک و مادر و پدر قانونی ممکن است با هم متفاوت باشند.

حالا پیشرفت علم به اندازه‌ای است که می‌توانیم متوجه شویم جنینی که منتقل می‌شود، جنین دختر است یا پسر، حتی این امکان به والدین داده می‌شود که جنین منتقل شده را انتخاب کنند. اگرچه در اخلاق انتخاب جنسیت، موردبحث بسیار است، ولی از آنجاکه انتقال بعضی از بیماری‌های ژنتیک از طریق دخترهاست و انتقال بعضی از بیمار‌ی‌ها از طریق پسر‌ها ممکن است در زوج‌هایی که مستعد این بیماری باشند می‌توان با تشکیل جنین خارج از بدن و فرستادن یک سلول برای بررسی و تشخیص بیماری‌های ژنتیک یا دختر و پسر بودن آن، جنین دلخواه و سالم را منتقل کرد.

به شرط این‌که این کار مورد علمی یا قانونی برایش وجود داشته باشد. پس روش‌های جدید به حیطه‌ای از حیات وارد شده که قبلا ناشناخته بوده و می‌توان با مشاوره‌های پزشکی و موردی زوج‌های نابارور بتوان برای بچه‌دار شدن که حق طبیعی و الهی آن‌هاست، تلاشی انجام داد.

نشانه‌های ناباروری در مردان

آیا رژیم غذایی خاصی وجود دارد که بر باروری تاثیر داشته باشد؟

دیده شده بعضی از موادغذایی که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند بر باروری اثر منفی دارند و برعکس مواد غذایی که جلوی رادیکال‌های آزاد را می‌گیرند بر باروری اثر مثبت دارند. مثلا ویتامین E و C اثرات مثبتی بر اسپرم‌سازی دارند، آن هم به دلیل کنترل رادیکال‌های آزاد.

آیا استفاده مداوم از لوازم پیشگیری یا عمل وازکتومی بر توان جنسیتی تاثیر منفی دارد؟

از نظر جسمی خیر، ولی از نظر روحی چرا. افرادی که عمل وازکتومی انجام داده‌اند تصور می‌کنند توان جنسی‌شان کم شده است در حالی‌که این‌طور نیست! افرادی که از لوازم پیشگیری استفاده می‌کنند هم همین‌طور.

آیا رژیم غذایی ویژه‌ای برای تعیین جنسیت وجود دارد؟

ایجاد جنین دختر یا پسر، به کروموزوم X یا Y وابسته است. برررسی‌ها نشان داده در محیط‌های خاصی کروموزوم X بیشتر از بین می‌رود و در محیط‌های دیگری، کروموزوم‌های Y بیشتر از بین می‌رود. محیط اسیدی و استرس کروموزوم‌های Y را از بین می‌برد، چون ضعیف‌تر هستند.

به همین دلیل بعضی موادغذایی را برای ایجاد محیط قلیایی یا اسیدی توصیه می‌کنند، ولی هیچ‌کدام از این روش‌ها، روش‌های صددرصدی نیستند. در این مورد تجربه علمی مشخصی وجود ندارد و بیشترین عاملی که در تعیین جنسیت جنین نقش دارد، میزان کروموزوم‌های X و Y هنگام لقاح خارج از رحم و بیرون از محیط بدن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بيگي - ابوالفضل

      باسلام. بنده در حدود 8 سال پيش در خدمت سربازي عمل واريكوسل انجام داده ام و حالا نزديك به 3 سال است كه ازدواج كرده ام و حالا بعد از 6 ماه كه جلوگيري نمي كنيم بچه دار نشدايم و بعد از آزمايشات كه داديم معلوم شد كه مشكل از بنده است و بنده مشكل اسپرم دارم آيا اميدي است به بچه دار شدن در صورت امكان شماره تلفن و آدرس مطب را براي بنده ايميل بفرماييد

      پاسخ ها

      • ahmad

        سلام بنده واریکوسل دارم و فک کنم شدیده اگه عمل نکنم احتمال بچه دار شدنم هست یا نه؟؟ خواهشا جواب بدیددددد

    • saadat

      با سلام حدود 3 سال پیش ازدواج کرده ام و جلوگیری هم نکرده ایم و یک سال پیش به دکتر مراجعه کردم ووارکوسل داشتم وعمل کردم ولی هنوز هم بچه دار نشده ایم در ضمن آزمایشات انجام دادیم مشکل بنده کمبود اسپرم و تحریک آن بود آیا امیدی هست برای بچه دار شدن و کاشتن لطفا راهنمایی ام کنید با تشکر فراوان

      پاسخ ها

      • عیسی

        من قم همین مشکل رو دارم

      • صلح الدین پژوهیده

        با سلام دوست عزیز هر روز یک سیب رنده کرده و با دو قاشق عسل طبیعی مصرف کنید اسپرم شما چند برابر خواهد شد

    • amir

      سلام من سرطان تخمدان داشتم كه كلا تخمدان را برداشتند همسرم سالم است الان چه راهي وجود داره كه زنم باردار بشه

      پاسخ ها

      • amin

        سلام من واریکوسل داشتم عمل کردم اما بازم وضعیت اسپرمم بهتر نشد دکتر گفت چهار ماه بعد از عمل جواب میده صبر کردم نتیجه نگرفتم رفتم طب سنتی فصد انجام داد دوباره آزمایش اپرموگرام انجام دادم نتیجه معجزه آسا بود طبیعی شد و با اولین تلاش برای بارداری خانمم حامله شد . اینو گفتم تا برای کسایی که این مشکل منو داشتند بدونند.

    • NAVID GHOLIZADEH

      سلام . من مشکل هورمونی دارم 5 سال هم ازدواج کردم .... دکتر گفته بچه دار نمیشم . لطفا بهترین مکان که میتونه به من کمک کنه معرفی کنید با تشکر....

      پاسخ ها

      • Sepide

        بیمارستان صارم واقع در اکباتان

      • بدون نام

        سلام منم همینطورم اما ی جای رفتم خلی خوبه کاشت اسپرم میکنم پولش هم خیلی کم میگیره

      • جواد

        دکتر ویکی کومارتهران

    • زهرا

      سلام من شوهرم آزواسپرمی هست کدام مطب اسپرم اهدا میکنند که iui کنم؟مرسی

    • رها

      سلام همسر من واریکوسل داره ولی برای درمانش اقدامی انجام نداده آیا امکان بچه دار شدن هست

    • لیلا

      سلام من 17سال ازدواج کرده ایم تاحالابچه دارنشدیم قبلابه من گفتن که تخمدانهایت تنبل است یکبارهم به شوهرم گفتنداگرعمل کنی بچه دار می شوی ودکتر دیگرگفت باعمل دیگه نمیتونی بچه دارشوی ازمایشهایی که خودم انجام دادم گفتن هیچ مشکلی نداری نمی دانم چی کارکنیم لطفاراهنمایی کنید ممنون

    • رضا رحيمي

      من مجردم برادرم واريكوسل داشت عمل كرد و منم رفتم پيش يه دكتر تشخيص اشتباهي داد و گفت واريكوسل يكطرفه داري و چون در بيمارستان خصوصي كار ميكرد پيشنهاد عمل داد بخاطر پول بعد ازمايش اسپرم نوشت و بدون اسپرم بودم و بيوپسي هم انجام دادم نتيجه نداشت . ديگه عمل واريكوسل انجام ندادم چون رفتم پيش يه دكتر كه مو سفيد كرده اين رشته توي استان بود و گفت واريكوسلت نيازي به عمل نداره. الان هم هيچ كس راضي نيست با من ازدواج كنه .دانشجوي دكترا بودم انصراف دادم روحيه ندارم كارم بكنم كارمندم 3 سال ازين ماجراي تلخ ميگذره راهنماييم كنيد چكار كنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عرض سلام خدمت شما بنده هم دختری هستم با شرایط ایشون میشه از شما خواهش کنم آدرس ایمیل ایشون رو در اختیار من قرار دهید... چون بنده هم مثل ایشون دانشجوی دکترا هستم و خواستگارهای زیادی دارم اما بدلیل ناباروری که دارم همه اونها رو ندیده رد می کنم فکر می کنم ایشون به شرایط من خیلی نزدیک هستن. ممنونم از شما

      • مهسا

        میشه باهم آشنا شد این شمارم09309286320

      • ساناز

        من نابارور نیستم ولی باوجود همه امتیازاتی که دارم از قضای روزگار شرایطی دارم که فکرمیکنم با یه مرد نابارور خوشبخت تر میشم. پس لطفا آنقدر از زندگی ناامیدنباشید خدا حواسش به همه چی هست..

    • مهزيار

      اگه مطبي رو سراغت داريد كه iui انجام ميده منو راهنمايي كنيد

    • amir gheytani

      سلام.من26سال دارم درازمایش اول اسپرم7میلیون ودرازمایش دوم18میلیون ودرسومی20میلیون ودرشکل نورمال اولی 15ودومی18وسومی15ایاامکان باروری هست

      پاسخ ها

      • amir

        لطفا جواب دهید

      • بدون نام

        ببخشید چه ازمایشی انجام دادید؟

      • علی

        چه آزمایشی انجام دادید؟

      • علی

        چه آزمایشی انجام دادی؟

    • منصور کرمان

      سلام 4سال است ازدواج کردم اما بچه دار نشدم یک سال بعداز ازدواجم با مراجعه به دکتر تشخیص دادند که مادرزاد بیضه هام رشد نداشتند و هیچ درمانی که خودم بتوانم بچه دار شوم ندارم ممنون میشم نظر شمارو بدانم

    • بدون نام

      سلام.برای استفاده از اسپرم اهدایی به کجا باید مراجعه کرد و چقدر هزینه دارد؟

    • زهرا زرین

      سلام من 4 ساله که ازدواج کردم شوهرم مشکل واریکوسل داشته هم اون و هم من عمل کردیم نتیجه ای نگرفتیم لطفا یک مرکز ناباروری خوب در تهران معرفی کنید

      پاسخ ها

      • زهرا زرین

        پاسخی دریافت نشد

      • بدون نام

        رویان در تهران

      • بدون نام

        الان بچه داری

    • زهرا زرین

      سلام من 4 ساله که ازدواج کردم شوهرم مشکل واریکوسل داشته هم اون و هم من عمل کردیم نتیجه ای نگرفتیم لطفا یک مرکز ناباروری خوب در تهران معرفی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر تیزرو . ارومیه حتما ی سر بزنید

    • سجاد

      سلام با عرض پوزش اما من استمنا میکردم و حالا منی من پرش ندارد چه کنم

    • منیر

      سلام من وشوهرم دوساله ازدواج کردیم ولی موفق به بچه دار شدن نشدیم آزمایشات من نرماله ولی حرکتهای اسپرم همسرم ضعیفه قرص ویتامین cوویتامینeمصرف کرد ولی فایده نداشت.وحالا فهمیدیم واریکوسل داره آیا عمل کنه احتمال بچه دار شدن هست.

    • کیارش تهرانی

      سلام من 28سالمه سه ساله ازدواج کردم الان دو ساله اقدام به بچه دار شدن کردیم ولی نشده ازمایش دادم حرکت اسپرم بنده ضعیف بوده ی دوره 60روزه ویتامین e cهم استفاده کردم نشد در ضمن استعمال دخانیات هم دارم با تشکر

    • bahar

      سلام.من شش ساله ازدواج کردم خودم قاعدگيم نامنظم بود شوهرم هم اسپرمش ضعيف بود يک بار هم عمل ميکرو انجام داديم نشد نظر شما چيه

    • محمد حسین

      اقایون و خانومای عزیز که میان سوال میپرسن.اینجا فقط یه مطلب نوشته شده سایت پزشکی نیس که...
      خود اون جناب اورولوژ هم اینجا رو نمیخونه که جوابتون رو بده پس توقع نداشته باشید جواب سوالاتتون داده بشه.همه کسایی که میان اینجا مثه خودتون تو گوگل در مورد ناباروری مردها سرچ کردن.پزشک نیستن!پس به جای طرح سوالتون اینجا به یه پزشک متخصص مراجعه کنید.

    • پونه

      چرا برای مردانی که هیچ اسپرم ندارند و باید اهدای جنین شوند راه درمان پیدا نمی کنند

    • محمد

      سلام.گفتید یکی از دلایل نا باروری می تونه بالا بودن بیضه باشه.یعنی بیضه من که به طور طبیعی رو به بالاست ممکنه عامل ناباروری بشه؟

    • یاسین

      سلام یه دکتر خوب برای بیماری واریکوسل میخوام برام ایمیل کنید ممنون

    • مجید

      مچکرم

    • امیر علی

      سلام تعداد اسپرم شوهرم کم است یعنی دو تا ازمایش اولش 4 بوده بعد 2 تا ازمایش بعدی 0 شد و ازمایش اخری 1 شده ایا با 1 اسپرم احتمال کاشت هست؟ لطفا جواب بدهید.

    • علی

      اسلام ایا عمل واریکوسل سرپای است من 35سالمهدوسال که جلو گیری نداریم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • زهرا محمدیان

      سلام من خواهرم سه سال که میشه ازدواج کردن الان بعد بیشگیری 7ماهه که بچه دار نمیشن رفتن دکترازمایش دادن مشکل از شوهرش هس که دو سه ساله بیش ایشون تصادف کردن جراحی هم درشکمشون داشتن راهنمایی کنین لطفا چیکار کنن بدجوری نگرانن ممنونم

    • اميرعلي

      سلام خسته نباشيد كسي كه يك بيضه اش فعال باشه و انازه دستگاه تناسلي 8 سانتيمتر باشد ميتواند بچه دار شود.....وكس قرصaphroditيراي افزايش اسپرم خوب ميباشد ياخير. باتشكر از حضرتعالي

    • محمدعلي

      سلام 4سال ازدواج كرديم وازدواج دوم ودرازدواج اول بدليل سن كم همسر دكتر زنان دوعدد آمپول براي باردارنشدن همسر زد وبعداز يكسال اران همسر جدا شدم وحال بعداز چهارسال بچه دارنشديم همسر دوم دكتر زنان رفته گفته هيچ مشكلي براي بچه دارشدن نداري نياز بهدارو خواستي هست كه استفاده كنم درضمن شغلم با دستگاه گرافي دردندانپزشكي ارتباط دارد باتشكر

    • علی

      سلام من شانزده سال است که ازدواج کرده ام ولی تاکنون بچه دارنشدیم دکنرها میگویند تعداد اس\رم هایت کم شده چه نوع برنامه غذای باید اجراع کنم تا درمان شوم ممنون

    • مهدی

      با سلام و خسته نباشید
      بنده34 سالمه و 10 ساله ازدواج کردم بیضه هام اسپرم سازی نمیکنن البته فقط از سمت راستی نمونه گرفتن و نبود از سایت شما اطلاعاتی رو که در مورد واریکوسل و واریس عروق و ناهماهنگ بیضه ها کوچک و بزرگ بودن و لمس شدن قسمت فنری شکل در کنار سمت راست مشهود است سوالم آینه آیا حرارت بیضه میتونه مشکل من باشه که اسپرم تولید نشه

    • امید باقری

      سلام خسته نباشید من میخوام ازدواج کنم ولی چون ورزش بدن سازی کار میکردم برای رشد بذنم از آمپول های هورمون استفاده کردم میخواستم قبل از این که برم خواستگاری از این که بچه دار میشم یا نه مطلع بشم الان باید چی کار کنم چه آزمایشی باید بدم

    • نیازی

      من یه دختر 40ساله هستم اصلا ازدواج نداشتم وهیچ نامنظمی درقایدگی ندارم، اماخیلی نگرانم که دیگه بچه دارنشم،روزوشب خواب ندارم آیا میشم یا نه؟خواهش میکنم جواب بدین،چون قصدازدواج باپسری که ده سال ازخودم کوچکتر است دارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره نترس

      • بدون نام

        توکلت به خدا باشه

      • بدون نام

        سلام ایا داروی وجود دارد مرد مصرفکنه که جلوی بارداری زن رو بگیره

    • مهدی

      سلام
      من حدود هفت سال است که ازدواج کردم قبلا تمایلی به بچه دار شدن نداشتیم ولی الان مدتی است که میخواهیم بچه دار شویم خانم مشکلی ندارد خودم پیش دکتر که رفتم بهم گفته که اسپرمهایت خیلی پایین است و در ضمن واریکوسیل گرید 3 هم داری ایا اگر عمل کنم و دارو برای افزایش اسپرم مصرف کنم ایا بچه دار خواهیم شد یا نه
      لطفا مرا راهنمایی کنید

    • fatan

      سلام خواهش میکنم جواب بدین من ۴ساله که ازدواج کردم شوهرم خیلی بچه دوسته اما برای خودمون جلوګیری میکنه و میګه زوده حتی حرف بچه که میزنم سریع بحثو عوض میکنه میشه مشکل داره که بچه نمیخواد چون مجردیهاش یک بیماری بیضه ګرفنه بود و یک بار هم تصادف کرده بود که ار پایین بخیه خورده . منتظره جوابم هستم

      پاسخ ها

      • زهرا

        صد درصد مشکل داره شک نکن

    • fatan

      چرا وقتی مطالبی ګذاشتین که خیلی ها دربارش سوال دارن و مطرح کردن چرا جوابشونو نمیدین که بقیه هم متوجه بشن

    • بدون نام

      لطف کنید جواب سوالات بالا رو بدید

    • بهاره

      سلام من سه ماه هست عقد کردم بعد متوجه شدیم شوهرم سرطان تیروید داره که عمل کرد تیرویدشو کامل برداشت الان باید بره ید درمانی که میگن امکانش هست نازا بشه میخواستم بدونم امیدی نیست؟؟؟

    • سمیه

      سلام لطفا جواب سوالای بالا رو بدین.

    • بدون نام

      رویان به درد نمی خوره من رفتم جواب ندادفقط توکلتون به خدا باشه

    • سحر

      سلام منو شوهرم الان3ساله ازدواج کریم بد ازسه ماه تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم اولش فکر میکردم مشکل ازمنه بداز 2سال شوهرم رفت ازمایش داد گفتن اسپرم نداره رفتم شیراز بیمارستان مادر کودک شوهرمو عمل کردن در اصل نمونه برداری از بیضعه بازم گفتن صفره اگه راحلی دارین منو راهنمایی کنید,ممنون میشم

    • زهرا

      من حالا نه سال ازدواج کردم شوهراسپرمش صفره حالا یه مدتی دفعات تقویت شده یعنی امیدی هست حامله بشم

    • بدون نام

      سلام من ۱۵سال پیش عمل وازوکتومی کردم اما بطور معجزه اسا متصل شده الان بچه سماهه داریم ازمایش اسپرم دادم گفتنبله اسپرم داری درحد تیم مای بعمل کردن اعتماد نکنید

    • علی

      سلام. من قبل سن بلوغ اوریون گرفتم نیازی به آزمایش ژنتیک هست؟ این آزمایش ریختن منی در آب و روی آب موندنش چقدر صحت داره؟

    • مهدی منصوری

      سلام شوهر من اصلا اسپرم ندارد می خواستم از شما بپرسم که ایا چیزی به اسم کاشت اسپرم وجود دارد که بشه درمان انجام داد؟

    • بدون نام

      با عرض سلام خدمتتون. ی سوال داشتم خواهشن جواب بدین من 24 سالمه حدود ی سال پیش ب خاطر ی توده چربی اضافه ب اندازه کوچیکی ی نخد در بغل بیضه راستم مجبور شدم سرپای ب دکتر مراجعه کنم ک موفق شدم ب دراوردنش الان پست های بالا رو ک خوندم ی کم فکرم مشغول شده در کل من 7 ماهه ازدواج کردم ب خاطر این جریان میشه بچه دار نشیم . سیگار هم میکشم. با تشکر.

    • بدون نام

      بخداتوکل کنیدهمین

    • وحید

      ببخشید خود ارضایی میتونه از عوامل نازایی در مردان یا زنان باشه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله

      • بدون نام

        خیر

    • بدون نام

      من و شوهرم چهار سال ازدواج کردیم که تو نامزدی هم پیشگیری نکردیم اما بچه دار نشدیم با کلی بدوبدو گفتن که هیچ کدوم مشکل نداریم پس.دلیل چی

      پاسخ ها

      • بینام

        استرس تنها چیزیه که جلوتونو میگیره اگه بیخیال باشین حنما بچه دار خواهید شد

    • محمد ابراهیم ترابی

      بنده 31سالم و7 سالهست ازدواج گذشته ام ولیکن بچه دار نشدم ودکتر رجوع کردم گفت بسپارم دیده نمیشه. آیا راه دارد که بچه دار شوم -لطفا رهنمای بفرمائید

    • محمد ابراهیم ترابی

      بنده 31سالم و7 سالهست ازدواج گذشته ام ولیکن بچه دار نشدم ودکتر رجوع کردم گفت اسپرام دیده نمیشه. آیا راه دارد که بچه دار شوم -لطفا ر!هنمای بفرمائید

    • mohamad

      سلام پسری 14 ساله هستم بیضه های من یاد کردند به دکتر مراجعه کردم گفت که عفونت خیلی شدیدی داری و گفت امکان داره بچه دار نشی این نظریه درسته من باید چکار کنم راهنمایی کنید لطفا

    • بدون نام

      سلام من 3ساله که ازدوج کردم اما شوهرم عمل کرده ولی پرتاب اسپرم اش کم است ومن هیچ مشکلی ندارم لطفا رهنما کنید

    • بدون نام

      سلام خواستم تشکرکنم ازراهنمایی شما بزرگواران

    • زهره

      سلام من چهارساله ازدواج کردم ولی بچه دار نمیشم اصلاهم جلوگیری نداشتم حالا رفتیم دکتر شوهرم اصلا نطفه نداره منم دیگه از تنهایی خسته شدم میخوام طلاق بگیرم لطفا راهنماییم کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیابامن ازدواج کن

      • بدون نام

        سلام طلاق راهی برای بچه دار شدن خوب نیست آدم وقتی کسی را دوست داره باهاش میمونه حتا که خدا بچه نده شوهر منم مشکل داره ولی من باهاش هستم تا آخر عمرم من ۲۱ساله هستم شوهرم ۳۸ساله هست خیلی همدیگرو دوست داریم من قبل از ازدواج میدونستم که مشکل داره اگه خدا بخواد بچه میده

    • مریم

      سلام خسته نباشید ۸ سال پیش شوهرم عمل واریکاسول را پیش شما انجام داد ولی هنوزصاحب بچه نشدیم چکار کنیم

    • بدون نام

      آیا ناخن جویدن باعث نابارور یا نازایی فرد میشود ؟؟؟

    • مهسا

      سلام

    • بدون نام

      سلام ببخشید اگه موقع نزدیکی با شوهرم موقعی که منی اش میاد همراه با درد میاد و خیلی زود آبش میاد به نظر شما مشکلی داره؟ ،هنوز اقدام برای بچه دار شدن نکردیم ،بهش میگم بره دکتر نمیره .

    • بدون نام

      موشک روسیه

    • بدون نام

      سلام خواستم بدونم کسی ک یه بیضه داشته باشه بعد واریکوسلم داشته باشه عمل کنه آیا یچه دار میشه ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • روح الله ریسی

      سلام من اسپرم صفر است آیا راهی برای درمان است باتشکر

    • رضا

      باسلام.من 27سالمه و دوران سربازی عمل واریکوسل انجام دادم.والان هم اقدام ب بارداری کردم و بچه دارنمیشم و هردفعه ک آزمایش اسپرم میدم،ضعیفتر میشم و دکتر روش آی وی اف را معرفی کرده.لطفا کمکم کنید تشکر

      پاسخ ها

      • بهاد

        فرتابى منيم بايد چه حدوچجورى باشه که بچه دارشم

    • سالار

      سلام.آلت تناسلیم تو خوشبینانه ترین حالت 18 سانته و ب لحاظ ظاهری هیچ مشکلی از قبیل کج بودن یا پرتاب یا مشکلات بیضه و ازین حرفا ندارم.میخواستم بدونم این کمبود اسپرم رو چجوری بفهمم؟واس آینده شاید لازم بشه....در ضمن 17 سالمه

    • بدون نام

      باسلام وآرزوی حاجت روایی همه شما عزیزان اینجا سایت پزشک خاصی نیست .سایت دکترسلام روپیداکنید وببینید آیا نوشته سوالات پزشکیتونو بفرستید یانه .انشالله هرچه زودتر خدا دامنتونو سبز کنه وبهتون یه بچه سالم وصالح وناز بده آمین.بنده خودم در37 سالگی باتوسل به ائمه اطهار باردار شدم ودختری سالم وناز خدا بهمون داد الحمدلله .بنده هم به کلی داشتم ناامید می شدم ولی دست به دامن خداوائمه بخصوص امام حسین شدم ونذرکردم خدابه من دختربده اسمشو رقیه میزارم باور کنید بعد از سه روز کسی برام خواب عجیبی دیده بود که نشون میدادخداوندنذرمو قبول کرده بعداز یکی دوماه هم بدون دارو باردار شدم .امیدتون به خدا باشه ودست از دامان ائمه برندارید که خدا اونارو خیلی دوست داره واز امامان بخواین براتون دعا کنند که آبرودارن پیش خدا.درضمن داروگیاهی خیلی بهتره اگه از پزشکا نتیجه نمیگیرید.یکی از اقوام بعداز15 سال خانمش با شرایطی که هر5 ماه باآمپول پریودمیشده بامراجعه به یه داره گیاهی درساری الان بارداره خدارو شکر. پرس وجو کنید وناامید نشید.آقایون هم باید همت کنند وپیگیر باشن .التماس دعا

    • محمد

      سلام.من یک سال و نیمه ک ازدواج کردم
      اوایل دی ماه سال گذشته بود ک توانایی جنسی خودمو از دست دادم و تا دوماه نمیتونستم نزدیکی کنم.تا به دکتر مراجعه کردم و بعداز معاینه دکتر گفتن ک دچار واریکسل هستم.پیگیری نکردم تا هشت ماه بعد یعنی مرداد امسال وقتی دوباره ب پزشک مراجعه کردم گفت واریکسل خیلی پیشرفت کرده و واریکسل چپ هست.من بیضه سمت راستم خیلی کوچکتر از سمت چپه.دکتر بهم گفته باید عمل کنم.یعنی عمل کنم میتونم بچه دار بشم؟
      ما تو فامیلمون مشکل بچه دار نشدن هم داریم
      عموم و برادرم بچه دار نشدن
      امکان داره ک ارثی هم نتونم بچه دار بشم؟

    • مهدی

      سلام سایز بیضه رو کخ تو دست میگیری کوچک بودنش معلوم میشه و محسوسه آیا میتونه عامل ناباروری در آیده بشه؟کمکم کنین

    • بدون نام

      فقط خدا

    • ناشناس

      مهمه لطفاا بخون تجربه تلخ منو بعد بچه دار شو بنده ده ساله ازدواج کردم شوهرم اسپرم نداشت چندین بار میکرو کردم نگرفت چهار سال پیش از جنین اهدایی استفاده کردم گرفت الان یه پسر خوشگل دارم اما اصلا کارا و رفتارش خوب نیست معلومم نیست به کی رفته پیش فعال است و درست هم حرف نمیزنه من فکر میکردم اگه بچه دار بشم مشکلاتمون حل میشه هیچوقت رابطه خوبی نداشتم وارضا نشدم الان دیگه زندگی واسم خیلی سخته می خوام طلاق بگیرم به شدت از بچه دار شدنم پشیمان هستم.به دوستان عزیز پیشنهاد میکنم به جای اینکه فکرشون رو روی بچه متمرکز کنند اول مطمئن بشوند که واقعا مشکل دیگه ای ندارند و مثل من بیگدار به اب نزنند.خیلی مهمه بچه از خودت باشه تا اینکه بچه یکی که هیچی ازش ندونی رو بزرگ کنی.پسرم تشنج کرد نمیدونم ژنتیکی بود یا نه حرف نزدنش هم همینطور کلا خیلی سخته.کاش یه بچه از پرورشگاه گرفته بودم که لااقل عذاب وجدانم کمتر بود

    • بدون نام

      سلام.میخواسم بدونم اگه منی مرد ناخالصی داشته باشه دلیلش چیه؟؟؟

    • الی

      سلام وقتتون بخیر دوستان
      من یه برادر دارم که حدودا سی سالش هستش و انسان شریفی هستش،پارسال قرار بود ازدواج کنه،خانواده دختر پیشنهاد ازمایش های ژنتیک رو دادن،رفتن ازمایشها رو انجام دادن ولی متوجه شدن که برادر من بچه دار نمیشه،اگر هم بچه دار بشه،مشکل دار بچه بوجود میاد،بهمین خاطر ازدواجش بعم خورد،حالا روحیه داغونی داره،خیلی دوس داشت که ازدواج کنه و تشکیل خانواده بده،حالا باید چیکار کرد؟
      روز ب روز موهاش سفید میشه و ریزش مو پیدا کرده.
      یعنی اینجور افراد نمیتونن ازدواج کنن؟

    • راضیه

      سلام
      راضیه به الی
      من یه دختر می شناسم از هر لحاظ خوب هستش ولی مشکل بچه دار شدن داره و دوست داره با پسری که مشکل خودش داره ازدواج کنه اگه دوست دارید معرفی کنم

    • مائده

      اهای کساییکه بچه دار نمیشین،لطف خدا نصیب شما شده.چتونه عاموووو؟عزا گرفتینااااا!خوش باشین از مالتون انفاق کنین.دست نیازمندان رو بگیرین.ایشالا من و شوهرم هم نازا باشیم.

    • راضیه

      به ماءده خانم
      از شوهرت سوال کن اگه بچه دار نمی شدی و موقع خواستگاری این را بهش می گفتی آیا باز هم قبول می کرد باهات ازدواج کنه؟
      مشکل اینجاست که اول می گن دوست داریم ولی بعدش زیرش می زنند

    • ندا

      دو سه روزه متوجه شدم همسرم اسپرمش ضعيفه، سابقه خانوادگي هم دارن...

    • محمد

      سلام حد استاندار بيضبه چقدر بايد باشه ك شك نكنيم در ايند ممكنه ك بچه دار نشيم لطفا جواب بديد راهنمايي كنيد تشكر

    • مائده

      خب ازدواج نکنن.مسیر برای زتدگی زیاده.اینروزا که مجردی بهتر از متاهلیه.مشکل ما ادمها اینه که یه مشکلی که داریم میشه یه غده تو زندگیمون و همه چی تحت الشعاع اون مشکل قرار میگیره.

    • زیبا

      سلام من ۱۲ساله ازدواج کردم همسرم مشکل نعوذ بیضه داره واسپرمش صفره امسال جراحی بیضه شدن ولی هیچ فرقی نکرد ما خدمت آقای دکتر نوروزی هم رفتیم ولی ایشون کاری برای ما انجام بدن وگفتن باید اهانجام بشه ولی منو همسرم دوست داریم بچه مون از گوشتو خون خودمون باشه ازتون خواهش میکنم ی راهی واسه امسال ما پیدا کنید ممنون

    • نغمه

      سلام دختری 17 ساله هستم رحمم کوچیکه ولی تخمک و واژن برای نزدیکی دارم اگه مورد مناسب کسی میشناسه معرفی کنه

      پاسخ ها

      • می

        منظورتون ازدواجه من هم مشکل ناباروری دارم

    • بدون نام

      سلام من 34 سالمه 10ساله ازدواج کردم بچه دارنشدم

    • فرشاد

      با سلام اگر اسپرم مشکلی نداشته باشد ایا بازهم ممکن است ناباروری در مرد ایجاد شود؟

    • علي

      سلام من جواني ١٨ساله هستم و تك بيضه هستم و بيضه سمت چپ را ندارم ايا بچه دار ميشوم؟

    • علی

      سلام کند بودن حرکت اسپرم در مرد از ابتدا وجود دارد یا بنا به دلایلی این مشکل پیش میاد من دخترم 8 سالشه پارسال قصد بچه دوم داشتیم ولی دکتر گفت نمیشه من مشکل دارم ایا این مشکل از قبل داشتم یا بعدا پیش امده

    • بدون نام

      سلام ماحدودیک سال ازدواج کردیم وبعدازانجام آزمایش معلوم شدکه همسرم مشکل زاره ودکتربه ماگفت کلیه های همسرم درتولیداسپرم جنبش ندارنداین یعنی چی باتشکر

    • بدون نام

      سلام ما حدود یک سال ازدواج کردیم خیلی بچه دوست داریم ولی نمیدونم چه مشکلی داریم به جای هم مراجعه نکردیم لطفا کمکم مون

    • صابر

      من مشکل اسپرم خیلی کم دارم و همچنین پرتاب خیلی آرم الان من مشکل ناباروری دارم هنوز مجرد هستم

    • -m

      من هم نابارورم پسری 32 ساله فوق لیسانس و کارمکند اگه موردباشه خوشحال میشمبا هم اشنا بشیم

      پاسخ ها

      • فرشته

        با سلام
        منم دختری هستم ۲۷ ساله لیسانسه و مشکل ناباروری دارم و تمایلم برای ازدواج با شخصی است که مشکل خودم رو داشته باشه

    • محمدهادی

      سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون. .... متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم.

    • پسر تنها

      با سلام
      بنده پسری 30 ساله هستم و حدود چهار سال گرفتار این مشکل شدم اوایل دچار مشکل روحی و روانی شدید شدم تا کم کم رسیدم به این نتیجه .

      خداوند در سوره شوری آیه‌ 49 و 50 می‌فرماید: (لِلَّهِ مُلْكُ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَن يَشَاءُ إِنَاثاً وَيَهَبُ لِمَن يَشَاءُ الذُّكُورَ أَوْ يُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَاناً وَإِنَاثاً وَيَجْعَلُ مَن يَشَاءُ عَقِيماً إِنَّهُ عَلِيمٌ قَدِيرٌ)؛ «فرمان‏روايىِ آسمان‏ها و زمين فقط از آنِ خداست؛ هرچه را بخواهد مى‏آفريند؛ به هركس بخواهد، دختر مى‏بخشد و به هركس بخواهد پسر مى‏بخشد؛ يا آنان را پسران و دخترانِ جفت مى‏دهد؛ و هركس را بخواهد نازا قرار مى‏دهد؛ [چرا] كه او داناى تواناست. تواناست.»

      حالا حالم بسیار خوب هست و در سلامت کامل هستم

    • بدون نام

      سلام به همه دوستان من شش ساله ازدواج کردم الان پنج ساله زیر نظر دکتر فشاری اصفهان و مرکز باروری و ناباروری مشتاق ۲ هستم خواستم به دوستان عرض کنم که مرکز بی برنامه آیه مراجعه نکنید من که نتیجه نگرفتم

    • نازنین

      سلام من دختری 35 ساله هستم که مشکل ناباروری دارم و دوست دارم با مردی که مشکل خودم داره ازدواج کنم

      پاسخ ها

      • محمد۰۹۱۱۷۹۴۸۶۶۵

        اگه میشه بامن ازدواج کنید

    • عبدالله

      سلام من پسری هستم سر ساله .میخوام بدونم قبل ازدواج میتونم آزمایش بدم ببینم بارورم یانه ممنون میشم راهنمایی کنین.و اینکه ی پیشنهاد ی کانال تلگرامی هم بابت این مساله باشه ب مردم کمک شایانی میشه ب نظرم ممنون

    • کورش

      سلام من دارم وارد 14 سال میشم. چیزی که من رو نگران کرده بیضه سوم من هست.ایا این بیضه سوم که در کناره بیضه سمت راست قرار داره برای من مشکل ایجاد میکنه؟ آیا باعث نابارداری میشه؟

    • میثم

      یکی از فامیل ما زالو گذاشته رو بذهاش جواب گرفته

    • میثم

      یکی از فامیل ما زالو گذاشته رو بذهاش جواب گرفته

    • حسین

      نمیدونم این موضوع میتونه به پسران نابارور حل کنه یانه چندروز پیش تو ماهواره دیدم کشور اسراییل براساس روایات حضرت ذکریا که بچه نداشت هنگامیکه ازخدا بچه خواست خداوند امر کرد روزه سکوت بگیر پزشکان اسراییلی روی این موضوع کارکردن که چرا خداوند دستور روزه سکوت داد برای همین پزشکان اسراییلی روی مردان عقیم کارکردن وپس از سه روز حرف نزدن ازمایشاتی روی افراد انجام دادند که نتایج قابل قبولتری پیداکردند
      نمیدونم تاچه حد واقعیت داره اخه همه چی توقران هست یعنی روزه سکوت وحرف نزدن تاثیری بر انالیز اسپرم دارد....ِ.
      خدایا......
      خودت منو شفا بده
      همه جا بازم قران پیروزمیشه اگه درست باشه......

    • نسترن

      سلام.۳۳ سالمه مشکل ناباروری دارم.یه مورد میخوام مثه خودم باشه

      پاسخ ها

      • محمد

        میشه بامن ازدواج‌کنید

    • حسن زاده

      سلام همسرم مشكل ناباروري داره
      ب گفته خودش عمل هم كرده
      ومن خاستارباداري هستم
      چطوري مشكلم روحل كنم

    • حسن زاده

      سلام همسرم مشكل ناباروري داره
      ب گفته خودش عمل هم كرده
      ومن خاستارباداري هستم
      چطوري مشكلم روحل كنم

    • سینا sinalgx@gmail.com

      سلام خواهراو برادرای عزیز نمیدونم گفتنش درسته یانه ولی بعداز خوندن مشکلات متاسف شدم درصورتیکه نیاز به اهدا اسپرم داشتین به صورت ناشناس در یک مرکز تایید شده حاضربه اهدا رایگان میباشم متاهلم و فرزند سالم و زیبای پسردارم خداوند انشالله به همه مادر سختیها کمک کنه درامان خدا "

    • ارمین

      با سلام میخواستم بدونم بریدگی سطحی و قطع مویرگ باعث ناباروری میشه؟؟؟!!!

    • لیلا

      همسرم واریکوسل داره و دکتر گفته باید بیضه چپش تخلیه بشه امیدی ب بچه دار شدنمون هست

    • م

      سلام ببخشید اسپرم اهدایی حلاله یا حرام

    • میلاد م

      سلام .. خواستم بپرسم آیا خوردن چای زیاد در نازایی مردان اثر داره ممنون میشم جوابش بدهید

    • سخی

      سلام من مجردم برای اهدای اسپرم حاضرم

    • Love mi

      سلام من ۶ سال متادون مصرف میکنم که موقع نزدیکی دیر ارضا بشم الان دوسال هست خانمم باردار نمیشه آیا مصرف متادون اثر منفی گذاشته لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

    • بدون نام

      سلام من ۱۵سال ازدوج کردم خانم هیچ مشکلی ندارد ازمایش گرفتم نطفه ضیف است

    • همت

      عرض سلام و ادب ۴ سال از ازدواجم میگذشت که بچه دار نشدم بعد تشخیص دادن که واریکوسل دارم عمل کردم و چند ماه بعد خانمم باردار شد حالا پسرم ۴سالشه متادون هم مصرف میکردم . هر چی اقدام میکنم بچه دار نمیشیم . چند روزی هم هست که التم حالت تپش داره انگار داخلش مثل نبضه پرش داره . ممنون میشم جواب بدید خدا خیرتون بده حق نگهدارت

    • محمد ۰۹۱۱۷۹۴۸۶۶۵

      منم مشکل دارم کسی حاضره بامن ازدواج کنه

      پاسخ ها

      • فرشته

        با سلام
        من دختری هستم ۲۷ساله دارای مدرک لیسانس و ساکن اصفهان میباشم و مشکل ناباروری دارم و حاضرم با یک مردی که
        مشکلش از جنس خودم میباشد ازدواج کنم

    • حجت نجاری

      اگه جواب سوالاتم بدین خیلی خیلی برنامه تون بهتر میشد به نظر من حقیر

    • علی

      ببخشید میخواستم بپرسم چجوری باید فهمید که عقیم شده ایم تا هشت جواب بدبد

    • بدون نام

      سلام من هفت ساله ازدواج کردم بچه دار نشدیم تخم راستم واریکوسل داشتم عمل کردم تخم چپم فتق داشتم اونم عمل کردم اسپرم قبل عمل ضعیف بود بعداز عمل آزمایش ندادم بچه دار میشم یا نه در ضمن تخم چپم یه کم کوچیک هست

    • عبدالمطلب یوسفی

      سلام من 7ساله ازدواج کردم خانم مشکلی نداره ولی خودشهرستان نقده وارومیه آزمایشی انجام دادم که دکترگفتن شمانطفه نداری حالالطف کنیدنطفه چیی هستش لطفاراهنمای فرماید

    • ناصری از ارومیه

      سلام اگر اسپرم کم یا زعیف باشه چه باید کرد

    • B

      سلام .دختری18ساله ک رحم کوچک دارم .دنبال مورد مناسب برای زندگی کردن هستم تا شرایطم روبپذیره و حل کنه .نیاز ب رحم جایگزین دارم

    • محمد

      سلام
      من یکی دو روزه که احساس میکنم بیضه چپم نسبت به راست کم تحرک تر شده مثلا وقتی اب سرد بهش میخوره یکیش جمع میشه ولی اونیکی خیلی اروم تره
      فک کنم کم کاری داره چیکار کنم
      نمیتونم واضح تر بگم

    • سعید

      سلام دوستان توکلتون به خدا باشه

    • بدون نام

      سلام من 35 ساله هستم شوهرم نطفه نداره دکترا گفتن برید اهدا جنین ولی شوهرم قبول نمیکنه چیکار کنیم خیلی ناراحتم

    • محمود،بیضایی،

      سلام من یک خانم ماما میشناسم، خیلی از زنان نازا را بچه دار کرده،تا 10خانمش من سراغ دارم سالها بچه دار نشده بودن رفت پیش این خانم ماما بچه دار شدن،،نام و ادرس خانم ماما،استان فارس ،شهرستان نورآباد ممسنی،کوچه پزشکان،یا جنب مسجد امام سجاد، این خانم داخل شهرستان معرف، هست،بنام خانم نوری ،و هر کسی سوال بکنید میشناسد او را،هزینه هم نداره، اهلیتی، هست،

    • مهسا

      منم بچه دارم بابا ندارع خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرض

      • بدون نام

        زهرمار

    • کاظم

      .من از جنس شما هستم خانم مهسا اصفهانی ۳۸سال دارم بچیه اهوازم جنبازهستم حقوقبکیرهستم

    • محمد طاها ملایی

      سلام من طاها هستم من میترسم ناباوری داشته باشم خواهشا کمکم کنید تا بدونم..........

    • ساناز

      سلام. آنقدر نگران نباشید. اگه مشکلتون حل شدنی نباشه هستند کسایی که مشکل لاینحل شما، راه حلی واسه مشکلشونه.. من خودم دختر خیلی شایسته ای هستم ولی فکرمیکنم با ازدواج با یه پسر نابارور خیلی خوشبخت تر میشم...

    • دکتر عمران

      مشکلتونو بگویید

      پاسخ ها

      • دکتر ساجدی

        استرس در زمان نزدیکی عامل اصلی پرتاب کم اسپرم است و سعی کنید بیحیال شید .اونایی که مشکل فیزیکی دارن برن دنبال درمانش علم اینقد پیشرفت کرده که مشکل همه حل بشه فقط باید جای درستشو پیدا کنید

        مردها برای ایجاد اسپرم با کیفیت تر هر دو روز یک بار نزدیکی کنن و غذا های تند و مقوی میل کنند

        ورزش کردن خیلی تاثیر داره بدن سالم با عروقی باز باعث میشه نزدیکی قویتر و بهتری رو داشته باشید

        اونایی که واریکسل داشتن و عمل کردن مطمئن باشن بچه دار میشن فقط باید بیشتر مراقبت شرایط سلامت بدن و مخصوصا قلب باشید

        مرسی

    • ف

      سلام، دختری 34ساله هستم بدلیل کوچک بودن رحم و ناباروری ازدواج نکردم، اگ پسری باشخصیت تقریبا همسن خودم این مشکل و داره و قصد ازدواج داره خوشحال میشم آشنا بشیم..
      Sharghia5sharghia5@gmail. Com
      یه پیشنهاد برای خواهرای گلم در سخت ترین و تنهاترین شرایط عفت و پاكدامني خودتونو حفظ کنید، خدا مهربانه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هستم

    • ..

      سلام خسته نباشید من یه پسر مجردم ۱۶سالمه و چند وقتیه ک فهمیدم در بیضهم سه تا شده من ترس دارم خواهش میکنم کمک کنید ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج