۲۰۴۵۱۹
۵۰۵۴
۵۰۵۴
پ

۱۰ جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

بریتانیا شامل برخی از زیباترین مناظر طبیعی است. جاهایی که در اشعار و داستان های نویسندگان برجسته بریتانیا به تصویر کشیده شده اند و چنانچه امکان این که به بریتانیا بروید را داشته باشید اصلا نباید فرصت دیدن آن ها را از دست بدهید.

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

برترین ها - ترجمه از نگین فانی نام: مجموعه جزایر بریتانیا شامل جزیره بریتانیا، بزرگترین جزیره اروپا و نهمین جزیره بزرگ دنیا، و جزیره ها و جزیرک های (جزیره های کوچک) اطراف آن می شود که انگلستان، اسکاتلند و ولز را در بر می گیرد. این مجموعه پهناور شامل برخی از زیباترین مناظر طبیعی است. جاهایی که در اشعار و داستان های نویسندگان برجسته بریتانیا به تصویر کشیده شده اند و چنانچه امکان این که به بریتانیا بروید را داشته باشید اصلا نباید فرصت دیدن آن ها را از دست بدهید.

۱. لندن

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

وقتی اسم انگلیس و بریتانیا را می شنویم اولین جایی که به ذهنمان می رسد لندن است. «چارلز دیکنز» شهر لندن را در کتاب «آرزوهای بزرگ» به عنوان شهری دلگیر با هوای ابری و مه آلود به تصویر کشیده است؛ اما این تصویر کاملی از لندن نیست. این شهر که بیش از ۲۰۰۰ سال است که در مرکز تاریخ انگلستان قرار دارد، شهری است سلطنتی، با سالن های تئاتر در سطح جهانی، موزه های بینظیر و معماری منحصر بفرد و زندگی شبانه ای که هیچ گاه متوقف نمی شود. اگر تمام مدت سفرتان در لندن بمانید هم باز جاهایی برای دیدن خواهید داشت، زیبایی های این شهر تمام شدنی نیستند.

۲. لیک دیستریکت

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

«ویلیام وردزورث» و شاعران رمانتیک اواخر قرن هجدهم اولین کسانی بودند که نام لیک دیستریکت را به شهرت رساندند. آنها با اقامت گزیدن در این منطقه و الهام گرفتن از مناظر زیبای طبیعی، شعرهای جاودانه خود را می سرودند و بسیاری از نقاشان سرشناس نیز برای به تصویر کشیدن این سرزمین افسانه ای به آنجا می رفتند. کوه های سر به فلک کشیده و دره های عمیق و مرداب ها و دریاچه های درخشان این منطقه شمال غرب انگلیس آن را تبدیل به یکی از زیباترین مناطق این کشور می کند. می توانید در هال های دنج کنار دریاچه اقامت کنید و از این مناظر چشم نواز لذت ببرید.

۳. استون هنج

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

این اثر تاریخی دوران نوسنگی که قدمت آن به دو تا سه هزار سال قبل از میلاد می رسد را حتما بارها در فیلم ها و سریال ها دیده اید. در کتاب «تس»، شاهکار «توماس هاردی» نیز یکی از صحنه های مهم ماجرا در این محل اتفاق می افتد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره اینکه این مکان تاریخی اسرار انگیز که افسانه های بسیاری تا به حال درباره آن ساخته و پرداخته شده اند به چه منظوری ساخته شده است در دسترس نیست. شما می توانید از بیرون به این سنگ های عظیم ۵۰ تنی نگاه کرده و یا با قرار قبلی صبح زود و یا غروب وارد این حلقه شده و در میان آنها راه بروید و این تجربه خاص را برای همیشه در ذهن خود ثبت کنید.

۴. آکسفورد

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

قرن هاست که دانشجویان و فارغ التحصیلان نابغه دانشگاه آکسفورد و چهره های برجسته ای که در «دانشگاه آکسفورد» تحصیل کرده اند نام آکسفورد را در سرتاسر جهان معروف کرده اند. در طول سالیان تغییرات بسیار اندکی در این شهر دانشجویی به وجود آمده است و با راه رفتن در محوطه های آرام و یا کوچه های سنگفرش شده و پر از دانشجو احساس می کنید که به سالیان دور پرتاب شده اید، سال هایی که چهره های سرشناسی مثل «جی. آر. آر. تالکین»، «لوییس کارول» و «اسکار وایلد» در این دانشگاه نحصیل می کردند. ساختمان های زیبا و معماری سنتی و منحصر به فرد آنها شما را به وجد خواهند آورد.

۵. اسنودونیا

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

این منطقه که در شمال غرب ولز واقع شده، یک پارک ملی به مساحت ۲۱۳۰ کیلومتر مربع است، که با کوههای سر به فلک کشیده پوشیده از برف و دره های عمیق و دریاچه ها و رودهای درخشان و روستاهای کوچک و زیبا می تواند آرامش را به شما هدیه کند. محبوب ترین قسمت این منطقه کوه «اسنودون» است که نام خود را به این منطقه بخشیده و بلندترین کوه در ولز به ارتفاع ۱۰۸۵ متر است. اگر اهل کوهنوردی نیستید می توانید سوار قطار شده و به قله این کوه رفته و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. طبیعت بکر این منطقه جزء بهترین مقاصد گردشگری برای طبیعت گردان می تواند باشد.

۶. ادینبورگ

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، شهری است که با موقعیت های متفاوت برای افراد مختلف در تمامی سال زیبایی های خاص خودش را دارد. ادینبورگ در تابستان به فستیوال ها و فضای شادی که دارد معروف است و مسافران زیادی به آنجا می روند. در فصل بهار که مسافران کمتری به اینجا می آیند، نمای زیبای قلعه در مقابل آسمان آبی و نرگس های زردی که همه جا را پوشانده اند برای آنهایی که طرفدار آرامش هستند بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین در زمستان صبح های مه آلود و سنگفرش های خیس از باران خیابان ها و نور گرمی که از پنجره ها بیرون می آید حال و هوایی اسرارآمیز به این شهر قدیمی می بخشد.

۷. کورنوال

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

کورنوال، در دورترین نقطه جنوب غربی بریتانیا، دارای خطی ساحلی است که با صخره های بلند، اسکله های ماهیگیری، خلیج درخشان، ساحل های سفید شنی تا کیلومترها ادامه دارد. این منطقه برای هر گروهی از خانواده گرفته تا موج سواران آفتاب سوخته مناسب است. از ساحل بینظیر کورنوال که بگذریم مزرعه های پربار و روستاهای دیدنی منظره ای آرامش بخش ایجاد می کنند. از فراز صخره ها برج های معادن سابق قلع مانند قلعه هایی قدیمی به نظر می رسند. فرهنگ این منطقه و آب و هوای ملایم آن نیز از جمله عواملی هستند که آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری ارزشمند می کنند.

۸. استراتفورد

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

این شهر زیبا به عنوان محل تولد بزرگترین شاعر و نمایشنامه نویس انگلستان، «ویلیام شکسپیر»، در سرتاسر جهان شناخته شده است. خیابان های استراتفورد هنوز هم حال و هوای دوران شکسپیر را حفظ کرده اند و بسیاری از طرفداران این شخصیت اسطوره ای انگلستان و هنرپیشه های آینده برای تماشای نمایش در تئاتر و یا بازدید از پنج خانه قدیمی که شکسپیر و خانواده اش در آنها زندگی می کرده اند به این منطقه می آیند و برای ادای احترام به شکسپیر به کلیسای قدیمی سنگی که در آن دفن شده است می روند.

۹. باث

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

بریتانیا شهرهای زیبای بسیاری دارد، اما شهر باث در جنوب غربی انگلستان را می توان زیباترین شهر آن نامید. به لطف چشمه های طبیعی آب گرمی که در این منطقه قرار دارد رومی ها یک استراحتگاه در این شهر ساخته بودند. سپس در قرن هجدهم این شهر دوباره مورد توجه قرار گرفت و اشراف و ثروتمندان به آن روی آوردند. به همین دلیل در حال حاضر مجموعه ای بی نظیر از معماری دوره جورجیایی را می توان در شهر باث مشاهده کرد. همچنین بقایایی که از دوره رومی ها باقی مانده اند و کلیسای بزرگ این شهر آن را تبدیل به مجموعه ای غیر قابل چشم پوشی برای توریست ها کرده اند.

۱۰.جزیره اسکای

10 جایی که در سفر به بریتانیا نباید از دست داد

جزیره اسکای بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر اسکاتلند است که بیشترین بازدید کننده را نیز در میان این جزایر دارد، چرا که هم جنبه تاریخی آن و هم راحتی دسترسی به آن که از طریق یک پل میسر شده است و زیبایی خیره کننده مناظر آن، اسکای را از سایر جزایر اسکاتلند متمایز می کند. کوه های ناهموار و زمین های سرسبز و صخره های عظیم کنار دریا مناظر این منطقه را بسیار تاثیرگذار می سازند. همچنین قلعه ها و موزه های محلی و رستوران های این جزیره جاهای خوبی برای گردش فراهم می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج