۲۰۴۹۰۳
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

بیایید پشت پرده ها را جدی بگیریم

سوای هر دلیل فنی که در قهرمان نشدن تیم تراکتورسازی می توان به آن پرداخت، عواملی بودند که در این امر نقش داشتند. عوامل یاد شده دست در دست هم دادند و روز جمعه ۲۵ اردیبهشت اتفاقاتی را رقم زدند که هنوز ابهامات مربوط به آن اذهان عمومی را درگیر خود کرده است.

طرفداری: سوای هر دلیل فنی که در قهرمان نشدن تیم تراکتورسازی می توان به آن پرداخت، عواملی بودند که در این امر نقش داشتند. عوامل یاد شده دست در دست هم دادند و روز جمعه ۲۵ اردیبهشت اتفاقاتی را رقم زدند که هنوز ابهامات مربوط به آن اذهان عمومی را درگیر خود کرده است.

موومان اول؛ حضور سپاهان در بین مدعیان قهرمانی

شکست پر حرف و حدیث تراکتورسازی مقابل سپاهان در هفته بیست و پنجم مصادف شد با کلید خوردن حضور زرد پوشان اصفهانی در بین مدعیان قهرمانی لیگ چهاردم؛ این اتفاق در حالی رقم خورد که سپاهانی ها پیش از این با عملکرد سینوسی خود پایین تر از تیم های تراکتورسازی، نفت و فولاد تنها دل به کسب سهمیه دوخته و عملا شانس زیادی برای قهرمانی نداشتند. چند صحنه مشکوک و بحث برانگیز داوری در این دیدار باعث شد تا تراکتورسازان که بعد از هفته ها طعم شکست را می چشیدند به شدت از قضاوت علیرضا فغانی انتقاد کرده و تصمیمات وی را توام با سو گیری به سمت تیم سپاهان بدانند. سازمان لیگ و کمیته داوران پس از این دیدار موضع خاصی در خصوص اشتباهات اثبات شده فغانی نداشت و سرخ پوشان تبریزی نیز با توجه به فشردگی بازی ها از ادامه اعترضات خود علیه داوری این دیدار صرف نظر نمودند.

موومان دوم؛ چهار بازی تا فینال لیگ؛ سلام حاشیه!

از هفته های میانی لیگ برتر می شد حدس زد که بازی هفته پایانی تراکتورسازی و نفت تهران می تواند یک بازی حساس و تعیین کننده در قهرمانی لیگ چهاردهم باشد و هر چه به هفته های پایانی نزدیک تر می شدیم این ادعا بیش از پیش رنگ واقعیت را به خود می دید. هفته ها یک به یک سپری می شدند و هرچه به روزهای پایانی نزدیک تر می شدیم، اتفاقات عجیب پیرامون تیم تراکتورسازی بیشتر می شد. یکی از مهم ترین این اتفاقات، حواشی قبل و بعد دربی تبریز بود؛ این حواشی از زیر سوال رفتن نتیجه بازی و مطرح کردن نام چند بازیکن تراکتور به عنوان مقصران این اتفاق و قرار دادن آنها در مقابل سرمربی و هواداران تیم آغاز و صدرنشین لیگ را در یک چالش سخت قرار داد که یکی از عواقب آن کنار گذاشتن حبیب گردانی ملی پوش تراکتورسازان از این تیم بود.

موومان سوم؛ فغانی داور فینال لیگ شد

انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور بازی حساس تیم های تراکتورسازی و نفت تهران در حالیکه این داور چند هفته قبل با تصمیمات بحث بر انگیر خود به شدت تراکتوری ها را معترض کرده بود، تصمیم عجیبی بود که همه را شوکه کرد. پس از این انتخاب حرف و حدیث ها آغاز شد و عده زیادی از هواداران تیم تبریزی این مساله را یک توطئه بر علیه تیم شان دانستند. مسئولان تراکتورسازی که تمایل نداشتند مستقیما وارد این جریان شوند، به صورت غیر مستقیم و با حساس عنوان کردن این بازی و لزوم تدوین تدابیر ویژه در خصوص داوری آن، موضع خود را همسو با هواداران اما با لحنی متفاوت اعلام کردند.

موومان چهارم؛ روز حادثه!

سرانجام روز بازی فرا رسید و تیم های تراکتورسازی و نفت تهران به عنوان تیم های اول و دوم جدول رده بندی تا پیش از برگزاری بازی های هفته سی ام، در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز مقابل هم صف آرایی کردند. یک بر صفر به سود نفت، تبدیل این نتیجه به برد سه بر یک از سوی تراکتور و سر انجام اتمام بازی با نتیجه مساوی سه بر سه پایان تلخی بود که میلیون ها هوادار تراکتور را یک بار دیگر در فتح لیگ حسرت به دل گذاشت. مرور حوادث این بازی و رصد چند تصمیم اشتباه سرنوشت ساز از سوی علیرضا فغانی بار دیگر این داور را مورد غضب تراکتوری ها قرار داد اما کار از کار گذشته بود و تبریزی ها جز حسرت کار دیگری نمی توانستند بکنند.

موومان پنجم؛ تراکتور بازهم قهرمان نشد، بیایید پشت پرده ها را جدی بگیریم

اشتباهات داوری و موارد فنی تنها اتفاقات فینال بدون قهرمان یادگار امام تبریز نبود. پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی بینندگان تلویزیونی و افراد حاضر در ورزشگاه با صحنه هایی روبرو شدند که در تاریخ بی سابقه بود. اتفاقی که در پایان این بازی رخ داد باعث رقم خوردن یک صحنه زشت از سوی افرادی که هنوز هویت و مقصودشان مشخص نیست شده و لکه پر رنگ دیگری را به دفتر پر از ننگ فوتبال ناپاک ایران اضافه کرد. قطع رادیو و تلویزیون ورزشگاه در دقایق پایانی بازی، از دسترس خارج شدن خطوط تلفن همراه و خبر دروغین تساوی سپاهان در بازی همزمان و جشن پوشالی و تلخ سرخ پوشانی که ناخواسته وارد بازی کثیف عده ای مجهول الهویت قرار گرفته بودند این فینال بی جام را یک تنه از فوتبال به هر چیزی به جز فوتبال تبدیل کرد. حیرتی که در چهره تراکتورسازان پس از اعلام دروغ بودن تساوی سپاهان می شد دید به ما ثابت کرد که باید پشت پرده ها را جدی بگیریم و صرفا مستطیل سبز را محل تعیین نتیجه بازی ندانیم.

مووان ششم؛ الزاما همه چیز داخل زمین مشخص نمی شود!

ساعت ها از بازی تراکتورسازی و نفت تهران می گذرد ولی هنوز ذهن میلیون ها عاشق تراکتور درگیر یک سوال است. هضم اینکه قهرمان نشدند به کنار، داوری ها هم که شرایط خاص خودشان را دارند اما آن اتفاق مضحک را کجای دل مان بگذاریم؟ چه فوتبالی باشی و چه نباشی، چه تراکتوری باشی و چه نباشی بی هیچ تردیدی ذهنت ناخودآگاه این سوال را در خود هلاجی می کند که چه اتفاقی پس از سوت پایان بازی افتاد! جواب را نمی دانیم و مقصر را هم نمی شناسیم اما به خوبی می دانیم که حفظ امنیت جانی داور از کمند هواداران ناراضی نمی تواند دلیل این اتفاق بزرگ باشد. سکوت می کنیم اما با زمزمه ای آرام می گوییم که : "نگرانی از جای دیگری بود و راهکار مهارش نیز به زیبایی اجرا شد و خیلی ها ناخواسته خود را تبدیل به بازیگران این راهکار کردند!"

به این ترتیب لیگ چهاردهم هم با ابهاماتی اساسی به پایان رسید؛ قهرمان چه سپاهان باشد و چه هر تیم دیگری مساله این است که با احساسات میلیون ها هوادار بازی شد، شخصیت بسیاری به سخره گرفته شد و هدف های پشت پرده با ظرافتی خاص به بار نشستند، حال ما هم که مثل همیشه خوب است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط نشون بدن چی شد آندو قرمز گرفت !کسی فهمید چی شد چرا رسانه ها هم نشون ندادن مجری تبریزی هم سکوت کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        3سال پی در پی نایب قهرمان!
        این آقایون هیچوقت اجازه قهرمانی به تراکتور رو نمیدن
        2سال پیشم جناب ترکی تو بازی مقابل استقلال با اون قضاوت شاهکارش باعث شد تیم ببازه و آخر فصل قهرمانی با اختلاف 1 امتیاز مثل امسال به تیم دیگه ای برسه

    • بابک ایرانی

      دیگه میخواهند تو این فوتبال چی رو زیر پا بگذارند یه اخلاق بود که ان هم روز جمعه زیر پا گذاشتن مگه قهرمانی تو لیک ارزش توهین به میلیونها طرفدار تراکتور را داشت .

    • تراختوری

      باز هم دستهای پشت پرده فوتبال ناپاک --کم کم همه به حرفهای دایی می رسیم واقعا دایی پرفسور فوتبال ایرانه ولی حیف که عده ای که از فوتبال منافع عجیبی به جیب می زنند دایی رو از فوتبال دور کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج