۲۰۵۰۲
۵۱ نظر
۱۲۱۷۵
۵۱ نظر
۱۲۱۷۵
پ

آشپز موفق ایرانی از راز موفقیت شغلش می گوید

آشپزهای حرفه ای ۱۰۰ میلیون درآمد دارند!

با داشتن مدرک آشپزی به راحتی شغل مناسب پیدا می‌کنید، پیشرفت می‌کنید، پولدار می‌شوید و حتی می‌توانید مهاجرت کنید

آشپزهای حرفه ای  100 میلیون درآمد دارند!
آشپزهای حرفه ای  100 میلیون درآمد دارند!

برترین ها: این گزارش مخصوص آن دسته از افرادی است که فکر می‌کنند؛ آشپزی یک کار زنانه است و مردها نباید خودشان را وارد این کار زنانه کنند و به‌خصوص آن دسته از خانم‌هایی که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند از این راه پول دربیاورند. باورتان می‌شود از این شغل بشود تا 100 میلیون درآمد کسب کرد؟ ما هم باورمان نمی‌شد تا این‌که با این سرآشپز معروف آشنا شدیم و دیدمان نسبت به این شغل عوض شد و آن را در دسته شغل‌های پول‌ساز قرار دادیم. بعضی از مردها را می‌شناسیم که اصلا علاقه‌ای به آشپزی کردن ندارند و آن را کاری بی‌ارزش می‌دانند. به جز تعداد دفعات معدودی که پشت منقل کباب می‌ایستند و برای سیر کردن شکم خودشان بیشتر از این 3 مرحله را بلد نیستند: گذاشتن غذا در دهان، جویدن و بلعیدن آن اما در این بین کسانی هم هستند که آشپزی را جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود می‌دانند و به قول خودشان با کارشان که آشپزی است، ازدواج کرده‌اند. حسین بهرامی از آن دسته مردهایی است که بین این همه شغل، سراغ آشپزی رفته و توانسته در این رشته جایگاه قابل توجهی را کسب کند. او اکنون هم در آموزشگاه آشپزی‌اش، آشپزی را تدریس می‌کند و در کنار آن هم به سفارش‌هایی که از جاهای مختلف به او می‌شود رسیدگی می‌کند.

 
آشپزی را آکادمیک یاد بگیریم یا اوستا شاگردی؟

از قدیم گفته‌اند که کار را باید از کاردان یاد گرفت اما بهرامی نظر دیگری دارد و می‌گوید حتما برای اوستا شدن شاگردی کردن لازم نیست و پیشنهاد دیگری دارد: «در حال حاضر از ۳ راه می توان آشپزی را یاد گرفت؛ اولین راه این است که افراد این مهارت را از تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک این رشته را فرا بگیرند. افرادی که خواهان این نوع آموزش هستند، می‌توانند یا از مقطع متوسطه به رشته هتل‌داری گرایش پیدا کنند یا این‌که از طریق دانشگاه در ۲ رشته آشپزی و هتل‌داری ادامه تحصیل دهند. در ایران فعلا رشته آشپزی تا مقطع کاردانی و رشته هتل‌داری تا مقطع کارشناسی تدریس می‌شود. راه دومی که علاقه‌مندان می توانند این هنر را یاد بگیرند، این است که در آموزشگاه‌های آزاد که زیرمجموعه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین سازمان میراث فرهنگی هستند شرکت کنند و در مقطعی که می‌خواهند مثل آشپز درجه یک یا ۲، آشپز سنتی یا فرنگی و... ثبت‌نام کنند. اما راه سومی که افراد می‌توانند به سمت فراگیری هنر آشپزی بروند، این است که کار را به‌صورت تجربی شروع کنند و از طریق دستیاری و به تعبیری دیگر در یک سیستم اوستا شاگردی این هنر را یاد بگیرند که البته من اصلا این راه را پیشنهاد نمی‌کنم زیرا نیازمند صرف یک روند طولانی مدت و سخت است و ممکن است ۱۰ یا ۱۲ سال طول بکشد اما هنوز هم نصف اطلاعاتی که دیگر افراد در آموزشگاه با صرف دوره‌ای کوتاه‌مدت به دست می‌آورند را نداشته باشد. در حال حاضر آموزشگاه‌های آزاد به دلیل آموزش سریع آشپزی از ۲ راه دیگر موفق‌تر بوده‌اند.»

 
استعداد آشپزی

آشپزی یک هنر است و در افراد مختلف متفاوت است. من به جرات می‌گویم که تمام ایرانی‌ها چه خانم‌ها و چه آقایان استعداد آشپزی را دارند و این امر به 2 دلیل است، یکی این‌که ذاتا هنردوست هستند یا این‌که غذا خوردن را دوست دارند. به همین دلیل هم می‌توانند آیتم‌های یک غذای خوب را به راحتی تشخیص دهند. انگار هر جا صحبت از آشپزی به میان می‌آید، یادی از خانم‌های خانه می‌کنیم، غافل از این‌که بسیاری از آقایان هم به آشپزی علاقه دارند، آشپزی می‌کنند یا حتی از این راه کسب درآمد می‌کنند. امروزه در آموزشگاه‌های آشپزی کلاس‌هایی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان وجود دارد. عناوین دوره‌های این آموزشگاه‌ها که با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور هستند، شامل دوره‌های آشپزی درجه یک و درجه 2، آشپزی غذاهای سنتی، آشپزی مخصوص روز و مدرن، آشپزی غذاهای فوری و فست‌فود، دوره طبخ آبزیان، کباب‌زن و تخته کار، سالادساز و اردورساز، نان‌های حجیم و نیمه حجیم، سفره آرایی و... است.

 
چه‌کاری؟ چه درآمدی؟

خب، به فرض این‌که این حرفه را یاد گرفتیم و کلی هم مهارت پیدا کردیم، چه تضمینی است که بتوانیم شغلی پیدا کنیم و درآمد خوبی هم داشته باشیم؟ بهرامی می‌گوید نباید نگران این موضوع باشید: «افرادی که آشپزی را یاد گرفته‌اند، می توانند بسته به میزان دانش عملی و مهارت‌شان جذب مکان‌های مختلفی چون ساندویچی‌ها و اغذیه‌فروشی‌های فست‌فود تا آشپزی رستوران‌ها با منوی محدود و رستوران‌های لوکس با منوی ایرانی و فرنگی و رستوران‌های مختلف با غذای ملل واقع در هتل‌ها شوند..» اگر بخواهیم تصویر کلی از هزینه‌ها و درآمدهای این مراکز را ترسیم کنیم، به‌صورت زیر طبقه‌بندی می‌کنیم. دسته اول یعنی؛ افرادی که در ساندویچی‌های معمولی کار می‌کنند، کارفرمایان‌شان موظف هستند ۱۰۰تا ۱۵۰ هزار تومان از حقوق وزارت کار که ۳۳۰ هزار تومان است بیشتر بپردازند و معمولا مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان است، در این‌گونه رستوران‌ها افزایش حقوق افراد بیشتر به دلیل ساعت اضافی کار آن‌هاست نه به خاطر مهارت خاص‌شان. دسته دوم، کسانی هستند که در رستوران‌ها کار می‌کنند که بسته به نوع رستورانشان پایه حقوقی متفاوتی دارند. کسانی که در رستوران‌های معمولی کار می‌کنند از رنج ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و کسانی که در رستوران‌های متوسط و متوسط روبه بالا کار می‌کنند تا یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند. این افراد که در رستوران‌های لوکس کار می‌کنند باید با منوهای پیچیده آشنایی داشته باشند و یا این‌که طرز تهیه انواع غذای ملل را بلد باشند. در این بین دسته سومی هم هستند که به‌عنوان سرآشپزهای هتل‌ها شناخته می‌شوند که می‌توانند ماهانه بین ۳ تا ۵/۳ میلیون تومان درآمد داشته باشند.

 
تاسیس آموزشگاه آشپزی

آموزشگاه آشپزی و شیرینی‌پزی او از سال 83 تاسیس شد. به گفته مدیر این آموزشگاه، ابتدا هدف از تاسیس اینجا ارتقای غذای رستوران‌هایی بود که سال‌های سال از کیفیت بد غذاهای‌شان رنج می‌بردیم و هیچ گاه هم پیشرفتی در کارشان حاصل نمی‌شد: «کار با گرفتن مجوزی برای آموزش آقایان در اوایل تاسیس این آموزشگاه شروع شد، زیرا در آن زمان مدیریت و سرآشپزی رستوران‌ها در دست آقایان بود و کمتر خانمی در رستوران‌ها مشغول به کار بود. مدتی بعد که کم‌کم خانم‌ها در رستوران‌ها مشغول به کار شدند، به‌دنبال گرفتن مجوز برای آموزش به خانم‌ها رفتیم و خوشبختانه مجوز آن را نیز گرفتیم. از آن پس تصمیم گرفتیم علاوه بر آموزش غذاهای ایرانی کمی هم به سمت غذای ملل دیگر برویم و این‌گونه تنوعی نیز در غذای رستوران‌های‌مان به‌وجود آمد. از اقدامات دیگری که در این آموزشگاه انجام دادیم می توان به طراحی منو و عکاسی صنعتی غذا اشاره کرد که باعث گسترده‌تر شدن حوزه کاری و تخصصی این آموزشگاه شد.»

 
اوستاکارها ۱۰۰ میلیون درآمد دارند

بهرامی می‌گوید وقتی در این کار شناخته شدید و حسابی مهارت پیدا کردید می‌توانید درآمدهای نجومی داشته باشید: «نکته قابل توجه این است که در این میان، افرادی هم هستند که تبحر زیادی در این کار دارند و می‌توانند همراه با تیم های مخصوص به‌خود درآمد قابل توجهی را کسب کنند. برخی اوقات ممکن است به این افراد ماهر پروژه‌هایی پیشنهاد شود که مبلغ آن تا ۱۰۰میلیون تومان هم باشد. این پروژه‌ها که از جانب نهادها و موسسات مختلف به افراد پیشنهاد می‌شود، بسیار به مهارت و تبحر آن‌ها بستگی دارد. در این پروژه‌ها افرادی که هدایت تیم را به‌عهده دارند، باید بتوانند از طریق مهارت‌شان به خوبی پرسنل‌شان را آموزش دهند تا در آینده نیز پیشنهادهای بیشتری برای‌شان وجود داشته باشد. تنها ایرادی که امید داشتن به این پروژه‌ها دارد این است که ممکن است در یک‌سال چند پروژه برای یک فرد باشد و ممکن است که حتی یک پروژه هم برای افراد وجود نداشته باشد. بنابراین کسانی که به کار آشپزی مشغول‌ هستند، بهتر است که حتما یک کار ثابتی مثل سرآشپز بودن در رستوران یا تدریس به هنرجویانی را داشته باشند تا بتوانند به‌صورت دائمی حقوقی را در ماه دریافت کنند.

 
آشپزها ویزای کار می‌گیرند

آقایان بیشتر باانگیزه مهاجرت از کشور سراغ یادگیری آشپزی می‌آیند، زیرا مدرک فنی و حرفه‌ای برای داشتن شغل در خارج از کشور بسیار معتبر است و به صراحت می‌توان گفت که همه جای دنیا به این حرفه نیاز دارند و به همین دلیل هم با مدرکش راحت‌تر می‌توان مهاجرت کرد اما همه این انگیزه را ندارند و کسانی هم هستند که به انگیزه‌های گوناگون دیگر به کلاس‌های آشپزی می‌آیند. مثلا بسیاری از شاگردان مرد این آموزشگاه، مدیران رستوران‌ها و تالارها هستند که آن‌ها هم به 2 دلیل متفاوت می‌آیند تا آشپزی یاد بگیرند. برخی برای مدرک و ارتقای حقوق‌شان و برخی دیگر نیز به منزله بالا بردن کیفیت غذاهای‌شان به نحوی که دورریزهای‌شان به حداقل مقدار ممکن برسد و از این طریق به‌دنبال کسب رضایت مردم و مشتریان‌شان هستند. البته نمی‌توان کتمان کرد که علاقه شخصی به آشپزی در آقایان وجود ندارد اما انگیزه کار در مردان بسیار قوی‌تر است اما انگیزه خانم‌ها بسیار متفاوت‌تر از آقایان و همچنین شخصی‌تر است. انگیزه عمومی و خاصی که خانم‌ها را به سمت کلاس‌های یادگیری هنر آشپزی می‌کشاند، تنوع منو در منزل و تشویق شدن‌شان به دلیل طعم خوب غذاهای‌شان است. بیشتر آنان معتقدند که آشپزی یک هنر است. هنری که می‌توان از دیگران یاد گرفت. همسر خانه انگیزه دیگر خانم‌هایی است که به این کلاس‌ها می‌آیند، به‌خصوص دختران نو عروسی که در دوران مجردی‌شان به دلیل مشغله‌های کاری یا تحصیلی همیشه غذای آماده مادران‌شان پذیرای آن‌ها بود و کمتر یا شاید اصلا پیش نمی‌آمد که حتی سمت گاز و قابلمه برای تهیه غذا بروند اما حالا که به خانه شوهر رفته‌اند با باری از مسئولیت‌ها روبه‌رو شده‌اند که یکی از آن‌ها آشپزی است که تنها با داشتن یک کتاب آموزش آشپزی نمی‌تواند جوابگو باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • javad

      salam khaste nabashin migam adres in amozeshgah kojast man alageie ziadi be ashpazi daram vali nemidonam koja beram
      gablan to sedava sima mashgol; bodam vali hala bikaram
      20salame

      پاسخ ها

      • محسن کشاورز

        سلام:
        البته کاملآ با کار آشپزی موافق هستم،
        آشپزهای واقعی درآمد بسیار خوبی دارد ولی متاسفانه بعضی از اشخاص چون چند بار املت درست کردند و بقیه تعریف کردند فکر میکنند آَشز هستند ولی آشپزی تخصص زیادی میخواهد چون باید ضمن آشپزی با شیمی و تغذیه و چند تخصص دیگر هم آشنایی داشته باشد ضمنآ هر چه تنوع غذاهائئ را که میداند بیشتر باشد آشپز ماهر تری بحساب مئآید و سرعت و کیفیت هم تاثیر دارد بهر حال هر کسی که تخصص واقعی در حرفه اش داشته باشد درآمد خوبی خواهد داشت چرا بعضی ها پزشکی میخوانند و در ساختمان سازی کار میکنند البته آنها هم دلایل خودشان را دارند امیدوارم همه ایرانیان عزیز در کارشان موفق و راضی باشند. با احترام
        محسن کشاورز

    • سید سجاد میرحیدری

      سلام و خسته نباشید
      من هم مثل خیلی از بینندگان سایت زیباتون به آشپزی علاقه دارم البته به صورت حرفه ای.
      اما عقیده من اینه که نوع توضیح دادنتون خیلی خوش بینانست
      مگه همین الان تو ایران چند تا از این پروژه های آشپزی هست?
      این چیزی که بنده گفتم فقط یک سواله
      با تشکر:-)

    • فوزیه رستمی

      سلام ممنون ازتوضیحات خوبتون،من دراستان ایلام زندگی می‌کنم،اینجاتعداد انگشت شماری رستوران دارد که بیشتربه طبخ کباب مشغولند،تکلیف ماکه درشهرهای کوچک زندگی میکنیم چیست،اینجاکمترکسی غذاراازبیرون تهیه میکند من بابیشترغذاهای ایرانی آشنایی کامل دارم ممنونم اگرمرابرای راه اندازی کاری مناسب ومتفاوت راهنمایی کنید

    • صالح جوزاک

      سلام.ببخشید اموزشگاهتون کجاست.بیشتر اگه میشه توضیح دهید.واسه ثبت نام.

    • محمد بهادری

      سلام خدمت شما استاد گرامی ممنون که وقت میذارید برای راهنمای جوانهای علاقمند .بنده در کار قصابی حرفه ای هستم واین کار رو فانتزی کردم وسبک کار متفاوتی دارم با آیتماهی گوشتی خارجی آشنا هستم و همچنین همبرگرهای متنوع ولی متاسفانه نتونستم اون در امدی که مد نظرم هست به دست بیارم

    • مرتضی

      با اجازه دوستان من بیست سال توی این شغلم با حرفهای این استاد عزیز مخالفم اولا اشپزی مثل رانندگی میمونه همه میرن اموزشگاه گواهینامه میگیرن ولی تا ماشین نخری وسوار نشی راننده نمی شی دوم تو ایران دیگاه مردم به اشپزی مثل اروپا یا همین کشورهای حوزه خلیج فارس نیست سومن تمام هتلها ارگانها دست پیمانکار افتاده پیمانکار به کمیت اهمیت میده نه کیفیت ودیزاین غذا من اشپزی را اول به صورت استا شاگردی یاد گرفتم بعدن رفتم اموزشگاه مدرک بین المللی گرفتم ولی دیدم عمرم تلف کرده ام اگر دنبال شغل دیگه میرفتم خیلی موفق بودم چون تمام ایران به کیفیت کار تجربه اگاهی در کاراهمیت نمی دن شیرین زبان باش فقط بگو باشه جریان خودش حله حالا اسم غذا تغیر کنه رسپی غذا برگرده چیزی که سالها زحمت کشیدی زیر سوال بره اهمیت نداره تمام رستورانها هتلها سلف غذا خوری ارگانها پر شده از اشخاصی که یا سرمایه دارند یا از بیکاری اومدن توی این شغل اگه اشتباه میگم یکی منو ارشاد کنه

      پاسخ ها

      • بهروزسولیس

        داش مرتضی گل گفتی دقیق وکامل زدی وسط خال هرکیرو میبینی توی محرم 2۰نفری جمع شدن یه قیمه درست کردن خودشون برای خودشون دست وکف زدن ادعای آشپزی دارن

    • حسین ابوطالبی نژاد

      سلام وخسته نباشیدبه استاد محترم..بنده هم حدود۲۰سال اشپزی کارمیکنم وبانظراقامرتضی موافقم

    • حسین ابوطالبی نژاد

      سلام وخسته نباشیدبه استاد محترم..بنده هم حدود۲۰سال اشپزی کارمیکنم وبانظراقامرتضی موافقم

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام من محمد ماقب ممد کبابی یا جوجه یا عراقی وخیلی دیگرمن سه سالی هست که این کارا انجام میدهم وبا خیلی هاهم آشناام بجز یکی بنم م ه کهاین کارو بخاتر ثروت انجام داده بود ندیدم که کسی نارازی باشد

    • mohsen

      میشه لطفا دوستان با نظرات منفی شون فکر دوستانی که به اشپزی علاقه دارن رو خراب نکنند قرار نیست همه تو هرکاری موفق باشن ولی از نظر من با تلاش و علاقه میشه به موفقیت رسید این که از انجام کاری احساس خوشایندی داشته باشی یعنی موفقیت تو اون کار.

    • مینا

      من واقعا این کارو دوست دارم الانم زیر نظر استاد دارم آموزش میبینم واسه گرفتن مدرک و هدفم زدن آموزشگاه آشپزی شیرینی پزیه. ولی نظر دوستان رو که خوندم دلسرد شدم ولی در هر صورت ادامه میدم

      پاسخ ها

      • محمد

        مگر میشود که انسان ازعشقش دل سرد شه

    • علی

      هنر اشپزی هنر لذت بخش و ارامش بخشیه ، هم برای خود ادم هم بقیه افراد ، من هم علاقمند به این هنر هستم با اینکه سن پایینی دارم و کاملا بی تجربه هستم ولی انگیزه کاری ندارم و صرفا جهت علاقه دوست دارم یاد بگیرم منتهی معمولا برای اموزش از ادم مدرک فنی میخوان و من ندارم ، در نتیجه سر درگم شدم که چطوری به علاقم برسم...

    • عادل کریمی

      آدرس و شماره تلفن مرکز آموزشگاهتون رو خواستم برای ثبت نام

    • بخشنده

      سلام میخواستم هزینه کلاسارو بدونم ممنون میشم

    • یک مادر

      سلام پسرم ۱۶ساله است استعدادآشپزی خوبی داره میخواستم یک جایی ثبت نام کنم بانظردوستان دلسردشدم حالانمیدونم چه کارکنم

      پاسخ ها

      • بهروز سولیس

        همون بهترکه منصرف شدی کسی که انقدر ضعیفه بدرد آشپزی نمیخوره واقعن گاو نر میخواهد. و مردکهن

    • بدون نام

      آشپز های محترم طرز تهیه کوبیده رستورانی رو بفرمایند.

    • مهرنیا

      سلام وخسته نباشید لطفا آدرس و تلفن تماس بدید.برای پسرم میخوام

    • جهان

      سلام لطفا محل برگزاری دوره هارو سر تا سر کشور اعلام کنید

    • آریا احمدی

      بنده حدود بیست ساله آشپز هستم و در ایتالیا زندگی میکنم ...الان به جایی رسیدم که روزی ششصد یورو در امد دارم و هیچی تو زندگیم کم ندارم .خواهشا اون افرادی که مهارت شغلی ندارن نیان افکاررعلاقمندان رو مخدوش کنن چون تو قشر پزشکان متخصص هم که در امد نجومی دارن هستن افرادی که ناله میکنن

      پاسخ ها

      • Jafar

        من قصدم آموزش آشپزی و کار در خارج از ایرانه میشه یعنی با آموزش های لازم و مهارت کافی بتونم محاجرت کنم و در خارج از ایران کار کنم؟؟

    • رضا

      اخراشپزی گوه تو دستشویی است بعد ازچهل سال سراشپزی به این نتیجه رسیدم

      پاسخ ها

      • محمد

        ببخشیدا ازخودتتن بی اورزگی نشون ندید هدف مناسبی رو طی نکردید

    • رضا

      اخراشپزی گوه تو دستشویی است بعد ازچهل سال سراشپزی به این نتیجه رسیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد ۴۰ ساله اینجوری حرف نمیزند

    • فلاح

      آقای بهرامی عالی بود...هرکس تو هر شغلی تلاش کنه موفق میشه.

    • مهری

      باسلام میشه لطفا آدرس و شماره تماس آموزشگاه و بفرستید ممنون میشم

    • امید

      سعی کن به هر چیزی که علاقه داری یک خوبشو باش .مطمنم موفق میشی..
      من عاشق آشپزی هستم

      پاسخ ها

      • محمد

        درسته

    • امیر علی

      بعد ۲۰ سال اشپزی وسراشپزی در ایران به این نتیجه رسیدم بزرگترین اشپز در ایران کسیه که اصلا اشپزی نکنه مفت نمی ارزه و اون برادر اشپز ایتالیایی۶۰۰ یورویی نفسش از جایی گرم بلند میشه اگه تو ایران وضعش کارش خوب بود از ایران نمیرفت

      پاسخ ها

      • محمد

        هیچ

    • ابیرام

      توی مملکت ما هیچ پیشرفتی نیست

    • بدون نام

      برای اینکه اشپز بین المللی بشیم باید چه رشته تی لزنیم

    • بهروز سولیس

      سلام من ازآشپزی کردن حتی نیمروهم بلدنبودم درست کنم ولی خوشبختانه به طوراتفاقی ازطریق آگهی روزنامه درسال۸۵ بااستاد بهرامی آشناشدم وتوانستم درآشپزی رشدخوبی بکنم الانم آدم تقریبا موفقی هستم وتجربه نشان داده هرچقدراستادباشی اگه سرمایه نداشته باشی درصد موفقیتت کمتره سرمایه کافی داشته باشی رستوران خوب میزنی ماهی۱۵۰ملیونم درآمد ممکنه ممنون استاد خاطرات تخته کارحرفه شدنتان همیشه مشوقم بودم شمازحمت وزجرزیادی توی آشپزی کشیده اید لایق بهترینهاهستید موفق باشید

    • بهرامی

      اشپزی زیرمجموعه چی؟؟؟

    • عمران

      سلام اشپزهای عزیز من ۱۸سالمه وبا این سابقه سنی تجربه خوبی در اشپزی دارم من با انواع سر اشپز ها اشنا شدم وحتی انهایی که برای اشپز شدن به هر کاری دس زدن من واقعا به اشپزی علاقه دارملی تقصیر من چیه که برای کلاس رفتن پول ندارم پس من همان راه سومی را که به قول اقای بهرامی دشوار بود انتخاب کرده ام و مطمءنم که باتلاش و توکل بر خداوند حتما موفق خواهم شد هر چن که خیلی می خواهم با سراشپزهای بین المللی کار کنم

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام من هم ۱۶ سال دارم وزودتر از تو شوروع کردم راه سوم را انتخاب کردم ولی تنها راه خوب کار کردن ودوست شدن باآشپز است

    • محمد کبابی

      سلام من ۱۶ سال دارم ودر خیلی رنج ها بوده ام در رستوران های نسبتا کوچک حتی کهیر هم گر فتم ولی علاقه ام را نصبت به آشپزی عوض نکردم چون هدف دارم و تنها پوشتو پناهم خودمم چون پدر ندارم ولی درعوض خیلی ها من را تشویق کردن ومن یادگیریم را با تکیه گوشت های که علکی دور می ریختن شوروع کردم وامید وارم خدا من ودوستان علاقه مند را بجای خوب برساند

    • محمد کبابی

      سلام من ۱۶ سال دارم ودر خیلی رنج ها بوده ام در رستوران های نسبتا کوچک حتی کهیر هم گر فتم ولی علاقه ام را نصبت به آشپزی عوض نکردم چون هدف دارم و تنها پوشتو پناهم خودمم چون پدر ندارم ولی درعوض خیلی ها من را تشویق کردن ومن یادگیریم را با تکیه گوشت های که علکی دور می ریختن شوروع کردم وامید وارم خدا من ودوستان علاقه مند را بجای خوب برساند

    • محمد کبابی

      سلام من ۱۶ سال دارم ودر خیلی رنج ها بوده ام در رستوران های نسبتا کوچک حتی کهیر هم گر فتم ولی علاقه ام را نصبت به آشپزی عوض نکردم چون هدف دارم و تنها پوشتو پناهم خودمم چون پدر ندارم ولی درعوض خیلی ها من را تشویق کردن ومن یادگیریم را با تکیه گوشت های که علکی دور می ریختن شوروع کردم وامید وارم خدا من ودوستان علاقه مند را بجای خوب برساند

    • محمد کبابی

      سلام من ۱۶ سال دارم ودر خیلی رنج ها بوده ام در رستوران های نسبتا کوچک حتی کهیر هم گر فتم ولی علاقه ام را نصبت به آشپزی عوض نکردم چون هدف دارم و تنها پوشتو پناهم خودمم چون پدر ندارم ولی درعوض خیلی ها من را تشویق کردن ومن یادگیریم را با تکیه گوشت های که علکی دور می ریختن شوروع کردم وامید وارم خدا من ودوستان علاقه مند را بجای خوب برساند

    • محمد کبابی

      سلام من ۱۶ سال دارم ودر خیلی رنج ها بوده ام در رستوران های نسبتا کوچک حتی کهیر هم گر فتم ولی علاقه ام را نصبت به آشپزی عوض نکردم چون هدف دارم و تنها پوشتو پناهم خودمم چون پدر ندارم ولی درعوض خیلی ها من را تشویق کردن ومن یادگیریم را با تکیه گوشت های که علکی دور می ریختن شوروع کردم وامید وارم خدا من ودوستان علاقه مند را بجای خوب برساند

    • محمد کبابی

      سلام من ۱۶ سال دارم ودر خیلی رنج ها بوده ام در رستوران های نسبتا کوچک حتی کهیر هم گر فتم ولی علاقه ام را نصبت به آشپزی عوض نکردم چون هدف دارم و تنها پوشتو پناهم خودمم چون پدر ندارم ولی درعوض خیلی ها من را تشویق کردن ومن یادگیریم را با تکیه گوشت های که علکی دور می ریختن شوروع کردم وامید وارم خدا من ودوستان علاقه مند را بجای خوب برساند

    • محمد

      سلام من با نظر برخی موا فق هستم چرا انسان با تلاش نتواند ویک خواهش دارم میشود که آدرس یک آموزشگاه برای من بفرستید

    • Mojtaba

      سلام ممنون از دوستانی که این ساتهارو راه اندازی کردن .ولی مشکل عمده اینکه شماره تماس نداره واسه کسایی که میخوان این رشترو یاد بگیرنو تواین کار فعالیت کنن .لطفا یه شماره تماس که پاسخگو باشه بزارید لطفا

    • اطلسی

      سلام من چنتا اکادمی معتبر اشپزی در تهران میشناسم ک مدرک بین المللی هم میدنـ
      ولی چیزی راجب رده سنیشون نمیدونم
      من فقط ۱۸ سالمه:)

    • مریم

      سلام وقتتون بخیر لطفا ادرس وشماره تلفن میدین برای خودم میخوام باتشکر

    • وزیری

      سلام میخوام رشته آشپزی رو انتخاب کنم لطفا بگید خوب هست یا نه
      چون هیچ اطلاعاتی ندارم
      و امکانش هست پدرم اجازه ندهد برای همین میخوام مزایای این کار را بگویم تا شاید نظرش عوض شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج