۲۰۵۳۲۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

پشت پرده بازار DVD در ایران

سایت های دانلود چگونه فیلترینگ را دور می زنند؟

اگر فکر می کنید تهیه کننده های سینمایی، پخش کننده های محصولات فرهنگی خانگی یا حتی سینماداران بیشترین درآمد را از صنعت فیلم کشور یا به طور کلی پخش محصولات فرهنگی به خود اختصاص می دهند، اشتباه می کنید.

سایت های دانلود چگونه فیلترینگ را دور می زنند؟





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: اگر فکر می کنید تهیه کننده های سینمایی، پخش کننده های محصولات فرهنگی خانگی یا حتی سینماداران بیشترین درآمد را از صنعت فیلم کشور یا به طور کلی پخش محصولات فرهنگی به خود اختصاص می دهند، اشتباه می کنید. با افزایش دسترسی کاربرهای اینترنتی به سرعت قابل قبول برای دانلود فیلم یا سریال های تلویزیونی از چند سال پیش شاهد حضور وب سایت هایی هستیم که اقدام به قرار دادن آثار اینچنینی می کنند. وب سایت هایی که این روزها به شکل قارچی درست شده و البته مخاطب های بی شماری نیز در اختیار دارند.

هفته گذشته رییس پلیس تهران خبر از شروع طرحی داد که طی آن با فروشنده های فیلم های غیرمجاز یا به اصطلاح قاچاق در کنار خیابان ها مقابله می شود. در شرایطی که این طرح یک هفته در دستور کار نیروی انتظامی قرار داشته و موجب شناسایی یک میلیون و 300 هزار لوح فشرده غیرقانونی شده، رییس پلیس تهران خبر از شروع همین برنامه در فضای اینترنت داده.

سردار حسین ساجدی نیا درباره اینکه آیا پلیس برنامه برخورد با سایت هایی که اقدام به فراهم کردن امکان دانلود رایگان محصولات فرهنگی داخل کشورمان و نیز فیلم های خارجی غیرمجاز کرده اند را دارد یا خیر؟ گفت: «در این خصوص پلیس فتا و پلیس اطلاعات ما در همکاری با یکدیگر اقدام به شناسایی این سایت ها کرده و با آنان نیز برخورد می شود.»

سایت های دانلود چگونه فیلترینگ را دور می زنند؟

وی با بیان اینکه یکسری از افراد نیز اقدام به تبلیغ محصولات غیرمجاز خود در سایت ها کرده اند، خاطرنشان کرد: «پلیس فتا و پلیس اطلاعات، فضای مجازی را رصد می کنند و اتفاقا بخشی از دستگیری هایی که در عملیات هفته گذشته داشتیم، از میان همین سایت های اینترنتی و فضای مجازی بود.»

نکته ای که در این میان به وجود می آید در رابطه با جلوگیری از ادامه کار این نوع وب سایت هاست. در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ وب سایت مختلف و البته شناخته شده در این حوزه فعالیت می کنند که سال هاست توسط نهادهای مرتبط به فیلترینگ و فعالیت های مجرمانه اینترنتی شناخته شده اند. در این میان حتی وب سایت هایی وجود دارند که با سابقه بیش از پنج سال فعالیت همچنان به حیات خود ادامه می دهند.

در شرایطی که اکثر این سایت ها به سرعت توسط نهادهای مرتبط شناسایی و مسدود می شوند، شاهد این هستیم که بلافاصله با اضافه شدن یک عدد به عنوان پسوند، فعالیت خود را دوباره شروع می کنند. هستند وب سایت هایی که طی سال های اخیر تمامی آثار سینمایی و تلویزیونی خارج از کشور را در اختیار کاربرها قرار داده و برای بیش از ۵۰۰ بار نیز مسدود شده اند.
هزینه پایین خرید دامنه جدید این امکان را در اختیار دارندگان این نوع از وب سایت ها قرار داده که به راحتی دامنه جدیدی را خریداری کرده و با اضافه کردن یک عدد جدید باز هم در دسترس کاربرها قرار گیرند.

در وب سایت های اینچنینی حتی قابلیتی وجود دارد که کاربر به واسطه آن از آدرس بعدی سایت در صورت مسدود شدن نام فعلی باخبر شده و در ادامه از آن استفاده می کند. این موضوع و البته پیگیری قابل توجه موسسان سایت های اینچنینی به خوبی اقتصاد قوی و البته درآمد بالای آنها را نشان می دهد.

هر چه سازمان فیلترینگ و مبارزه با جرائم اینترنتی سختگیری خود را افزایش می دهند، وب سایت ها کار خود را متوقف نکرده و با همان جدیت محتوای بین المللی را در اختیار کاربرها قرار می دهند.
در ابتدا توضیح دادیم که این وب سایت های دانلود فیلم هستند که بیشترین درآمد موجود در حوزه سینمای کشور را به خود اختصاص می دهد. سوال اصلی این است که منبع درآمدزایی این نوع از وب سایت های اینترنتی از چه طریقی است.

سایت های دانلود چگونه فیلترینگ را دور می زنند؟

هزینه پایین و البته نبود نظارت کافی دلایلی هستند که باعث شده بسیاری از شرکت ها به ارائه تبلیغات خود در این فضاها جذب شوند. در کنار تبلیغات اکنون چند سالی است که دیگر تعداد اندکی از سایت ها محتوای خود در زمیه فیلم و سریال را به صورت رایگان در اختیار کاربرها قرار می دهند. کافی است به یکی از این وب سایت ها مراجعه کرده و روی لینک های به اصطلاح مستقیم برای دانلود با حداکثر سرعت کلیک کنید. در این مواقع کاربر باید عضو بخش ویژه وب سایت مورد بحث باشد تا در نهایت بتواند از لینک های مستقیم با سرعت بالا استفاده کند.

با بررسی وب سایت های موجود در این زمینه می توان نتیجه گرفت که برای عضویت یکماهه تنها نیاز به پرداخت پنج هزار تومان است. با توجه به تغییر مداوم آدرس این سایت ها عملا نمی توان آمار دقیق آنها را به دست آورد.

طبق اطلاعاتی که سایت ها در اختیار عموم قرار داده اند به نظر می رسد که یکی از نمونه های شناخته نشده می تواند در روز چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بازدید را به خود اختصاص دهد. کافی است این آما را برای سایت های شناخته شده چند برابر کرده و این مسئله را در نظر بگیرید که کاربرها هر کدام به یکی از این وب سایت ها مراجعه می کنند، تا با آماری چند میلیونی مواجه شوید. هر چند نمی توان عدد دقیقی در این زمینه ارائه کرد اما بدون شک امروزه چند میلیون کاربر ایرانی در فضای اینترنتی به عنوان مشتری های سایت های اینچنینی شناخته شده و پایان دادن به کار آنها کاری به شدت سخت است.

مطمئنا هیچ کدام از وب سایت های اشاره شده درآمدهای چند میلیونی در روز را رها نکرده و راهی برای ادامه کار خود پیدا می کنند. جالب است بدانید در میان این دست از وب سایت، هستند نمونه هایی که با هزینه های بالا اقدام به دوبله فارسی فیلم های روز دنیا می کنند؛ دوبله هایی که توسط تیم های حرفه ای داخلی و متشکل از کسانی که در صدا و سیما فعالیت می کنند، انجام می شود.

حتی انتشار مجله های اینترنتی نیز از نگاه آنها دور نمانده و هرگونه فعالیت ممکنی را انجام می دهند تا کاربرهای خود را افزایش دهند.

اکثر وب سایت های دانلود فیلم خارجی با توجه به محدودیت های فعلی برای دسترسی به محتوای بین المللی و البته جلب رضایت مشتری به فعالیت خود ادامه داده و باید دید در ادامه و با افزایش سختگیری ها توسط نیروی انتظامی به چه شکلی فعالیت خود را ادامه می دهند. تبلیغات اولین و البته یکی از موثرترین روش های کسب درآمد اینترنتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج