جاباما
۲۰۵۶۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هزینه تحمیلی برای مسافران یک خط هوایی

قیمت بلیط رفت ۶۹۰ بلیط بازگشت ۱۲۰۰؛ این واقعیتی که این روزها متقاضیان استفاده از خدمات خطوط هوایی افغانستان از مقصد تهران به هریک از شهرهای افغانستان با آن مواجه هستند. شاید دلیل آن، واگذاری کلیه امور خدمات هوایی به صورت انحصاری به یک شرکت باشد.

فصل اعتدال: قیمت بلیط رفت ۶۹۰ بلیط بازگشت ۱۲۰۰؛ این واقعیتی که این روزها متقاضیان استفاده از خدمات خطوط هوایی افغانستان از مقصد تهران به هریک از شهرهای افغانستان با آن مواجه هستند. شاید دلیل آن، واگذاری کلیه امور خدمات هوایی به صورت انحصاری به یک شرکت باشد.

دی‌ماه سال گذشته برخی خبرگزاری‌ها از فعالیت این شرکت به عنوان نماینده رسمی شرکت آسمان در افغانستان خبر دادند که بصورت دائمی پروازهای مستقیم ایران و افغانستان را برگزار می‌کند.

بر اساس این اعلام، مسافرانی که قصد پرواز مستقیم به یکی از شهرهای افغانستان اعم از کابل، هرات و مزار شریف دارند، می‌توانند بصورت اینترنتی بلیط در مسیر دلخواه خود را از سایت این شرکت انتخاب و خریداری کنند.

اما نکته قابل تأمل اختیارات بدون ضابطه این شرکت بر قیمت اعلامی خدمات هوایی این شرکت از مقصد افغانستان به ایران است که دو برابر نرخ پروازهای رفت اعلام شده است و بر مبنای آن مسافری که در تهران ۶۹۰ هزار تومان بابت بلیط رفت پرداخت کرده، در صورتی که زمان بازگشتش به ایران مشخص نباشد تا بلیط رفت و برگشت را به قیمت یک میلیون و دویست تومان در تهران قبل از آغاز سفر تهیه کند، باید بابت بازگشت از افغانستان به ایران از طریق خطوط هوایی یا قیمت اعلامی شرکت مذکور را که مسئولان شرکت خود را ملزم به ارائه هیچ توضیحی نمی‌دانند، بپردازد یا از استفاده از این خطوط صرف‌نظر کند.

البته این در حالی است که شرکت هواپیمایی دبی خدمات مسیر کابل - دبی، دبی- تهران را با قیمتی ارزانتر ارائه داده و به مسافران این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان حضور در فرودگاه دبی از امکانات و خدمات این فرودگاه بهره‌مند شوند.

ظاهر آنچه در خطوط هوایی ایران - افغانستان می‌گذرد و کسی رسماً حاضر به تأیید آن نیست، حکایت از رانتی دارد که به یک شرکت و شاید یک فرد داده شده و به او این امکان را می‌دهد که نرخ بلیط پروازها از مقصد افغانستان به تهران را تعیین کند؛ حتی اگر دو برابر نرخ خدمات هوایی باشد که از مقصد تهران به شهرهای افغانستان از مسافران اخذ می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج