۲۰۵۸۳۷
۵۴۲۲
۵۴۲۲
پ

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (۲)

هر ماده غذايي را كه مورد علاقه خانواده است داخل فويل بگذاريد، ادويه سس و مواد مزه‌دار كردن آن را هم بريزيد و تمام دور و بر فويل را خوب بپيچانيد تا مواد از آن بيرون نريزد. در انتها براي هر نفر يك بسته بندي فويلي آماده همراه خود به طبيعت ببريد.

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)
مجله آشپزی مثبت:


۱۲. كدو، بادمجان و قارچ

٤ عدد كدو و ٤ عدد بادمجان را مكعبي درشت خرد كنيد، ۲ عدد پياز خلالي شده را در كمي روغن تفت دهيد تا نرم شود، قارچ را دو نيم كنيد و همه مواد را با نمك،فلفل، زردچوبه و يك عدد سير له شده مخلوط كنيد. مقداري جعفري خرد شده و يك عدد گوجه فرنگي حلقه شده را هم اضافه كنيد و مواد را به تعداد مورد نظر تقسيم كنيد و داخل فويل بپيچيد.

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

مدت پخت ١٥ دقيقه

۱۳. كالزون تن ماهي

٣٠٠ گرم خمير نانوايي را به شش قسمت جدا كنيد و روي فويل با قطرحدود يك سانتي متر پهن كنيد. يك عدد كنسرو تن ماهي را با ٢٠٠ گرم ذرت كنسروي و سه قاشق غذاخوري سس مايونز، نمك، فلفل و ٥ ساقه پيازچه خرد شده مخلوط كنيد و روي هر خمير سه قاشق از مخلوط بگذاريد. لبه هاي خمير را جمع كنيد طوري كه حفره اي نداشته باشد. فویل را جمع کنید و روی آتش بگذارید.

مدت پخت ۲۵ دقيقه

۱۴. مرغ ، آويشن و سيب‌زميني

۶ تكه مرغ را به مدت دو ساعت در مخلوط پياز رنده شده، یک قاشق غذاخوري آب‌ليمو ترش،مقداري پودر آويشن، سه قاشق غذاخوري ماست قرار دهيد تا مزه‌دار شود. براي هر نفر يك عدد سيب زميني متوسط و نيمي از يك فلفل دلمه‌اي متوسط را به قطعات درشت ببريد و با نمك ، فلفل و پودر آويشن مخلوط كنيد. سه عدد پياز را هم خلالي كنيد و به روغن زيتون يا هر روغن گياهي موردعلاقه‌تان آغشته كنيد. روي فويل حدود دو قاشق پياز و يك عدد سيب‌زميني بريزيد و بعد تكه‌هاي مرغ را بگذاريد.

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

مدت پخت ۲۵ دقيقه

۱۵. سبزيجات مخلوط

۲۰۰ لوبيا سبز خرد شده،۲۰۰ گرم قارچ،۲۰۰ گرم ذرت كنسروي،۲۰۰ گرم نخودسبز كنسروي، يك عدد فلفل دلمه‌اي خرد شده را با ۱۰۰ گرم كره نرم شده،يك قاشق غذاخوري سس مايونز،نمك، فلفل سياه و آب ليمو ترش مخلوط كنيد. مواد را داخل فويل قرار دهيد و خوب بپيچيد.

مدت پخت ۱۰ دقيقه

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

۱۶. بيف با سس و قارچ

نيم كيلو گوشت گوساله را خلالي برش دهيد و با ۲ عدد پياز خلالي و ۲ قاشق كره تفت دهيد تا كمي رنگش عوض شود. بعد نيم كيلو قارچ را از وسط دو نيم كنيد و به گوشت و پياز اضافه كنيد. براي تهيه سس ۲ قاشق غذاخوري آرد سفيد را در ١٠٠ گرم كره تفت دهيد تا آرد كمي كرم رنگ شود.

بعد يك ليوان شير را آرام آرام به آرد اضافه كنيد و مدام هم بزنيد تا آرد در شير حل شود و مراقب باشيد آرد گلوله نشود. بعد از اينكه سس به غلظت رسيد از روي حرارت برداريد. نمك و فلفل سياه نيمكوب را با پودر سير و پودر آويشن را به آن اضافه و همه مواد را با هم مخلوط كنيد و به تعداد افراد تقسيم كنيد سپس روي فويل بريزيد. همچنین روي همه مواد يك برش نان تست يا نان باگت بگذاريد و فويل را ببنديد. حتما فويل را از سمت بيف روي آتش قرار دهيد و ٥ دقيقه آخر برگردانيد تا نان هم كمي برشته شود.

مدت پخت ٢٥ دقيقه

۱۷. مرغ،ميگو و ذرت مكزيكي

نيم كيلو ميگوی پاك كرده و نيم كيلو فيله ماهي را با ۲ عدد فلفل دلمه‌اي قرمز خرد شده، نمك،فلفل سياه و زردچوبه مخلوط كنيد. يك قاشق غذاخوري سس گوجه فرنگي تند را همراه ۲ عدد گوجه فرنگي نگيني خرد شده و پياز نگيني مخلوط كنيد و روي فويل بريزيد. مقداري از مخلوط مرغ و ميگو و فلفل هم روي آن بريزيد و در انتها ۳ قاشق سوپخوري ذرت شيرين كنسروي را با كره و نمك فلفل مخلوط كنيد و روي بقيه مواد بريزيد. اين خوراك را با جعفري، گشنيز و پياز ساطوري شده ميل كنيد.

مدت پخت ۲۰ دقيقه

۱۸. سيب زميني و سس سفيد

۶ عدد سيب زميني درشت را با پوست كاملا بشوييد و به ضخامت حدود يك سانت روي آن را برش دهيد. داخل آن را با چاقو دوسه تا حفره عميق ايجاد كنيد تا براي سس‌ها جاي خالي داشته باشيد.

يك قاشق غذاخوري خامه كم چرب ، ۲ قاشق سوپخوري سس مايونز ، نمك ، فلفل سياه و پودر سير را با هم مخلوط كنيد و داخل حفره هاي روي سيب‌زميني بريزيد و درب آن را بگذاريد و داخل فويل بپيچيد.

مدت پخت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه

۱۹. همبرگر فلفل دلمه اي

۷۰۰ گرم گوشت چرخ كرده را با يك عدد پياز درشت رنده شده و نمك و فلفل سياه مخلوط كنيد و ورز دهيد تا كاملا حالت چسبندگي پيدا كند.مخلوط را به ۶ قسمت تقسيم كنيد و كف دست يا روي فويل آن را گرد پهن كنيد. ۲ عدد فلفل دلمه‌اي را هم حلقه كنيد و روي همبرگر ها قرار دهيد و فويل را ببنديد.

مدت پخت ۱۰ دقيقه

۲۰. مرغ و سبزيجات

براي مزه دار كردن مرغ از انواع سس هاي متنوع مي‌توانيد استفاده كنيد، مخلوط سس مايونز و سير رنده شده طعم بي نظيري به مرغ برشته مي دهد.دو حبه سير را رنده ريز كنيد و با دو قاشق سوپخوري سس مايونز، يك قاشق غذاخوري سس فلفل را با يك قاشق غذاخوري سس خردل مخلوط كنيد و تكه‌هاي مرغ را كاملا به سس ها آغشته كنيد.

قارچ دو نيم شده، كلم بروكلي خرد شده، نخودسبز و ساقه هاي نازك كرفس خرد شده را هم با نمك و فلفل و كمي آب ليمو مخلوط كنيد و روي فويل بچينيد و مرغ‌ها را روي آن قرار دهيد. حتما فويل را از روي مرغ ها روي آتش قرار دهيد.

مدت پخت ٢٠ دقيقه

۲۱. سيب زميني پيازچه

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

يك بسته ١ كيلويي سيب زميني نيمه سرخ شده،٢٠٠ گرم پنير پيتزا رنده شده، ۲٠٠ گرم پيازچه خرد شده ،كمي كالباس گوشت نگيني خرد شده،نمك ، فلفل سياه و پودر آويشن را باهم مخلوط كنيد. تقسيم كنيد و داخل فويل بپيچيد.

مدت پخت ۲۰ دقيقه

۲۲. ماهي ،ليمو با خرفه

غذاهای فویلی مخصوص پیک نیک (2)

۶ عدد فيله ماهي را باكمي نمك ، فلفل سياه و زردچوبه مزه‌دار كنيد؛ ۳عدد پياز متوسط و ۳عدد ليمو را ورقه ورقه كرده و روي هر فويل سه چهار ورقه بچينيد. بعد ماهي را روي ليمو و پياز بگذاريد و چند برگ ريحان تازه يا هر سبزي ديگري كه دوست داريد و گوجه گيلاسي و تخم خرفه روي آن بريزيد.

مدت پخت ۲۵ دقيقه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج