۲۰۵۹۱۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

کار آفرینی دیجیتالی

اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

در این مطلب به معرفی ده ها اشکال رایج در سایت های اینترنتی به ویژه فارسی زبان اشاره میکنم تا وب مسترهای عزیز این مسائل را در طراحی سایت در نظر داشته باشند.

اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کار آفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کار آفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان "گزارش هفتگی از وضعیت ICT ایران" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.


اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

همان طور که شاید تا کنون خواننده سلسله مطالب راه حل هایی برای وب مسترها بوده باشید، ما در بخش اول این مقالات، درباره اهمیت نوشتن چشم انداز و تبیین ماموریت سازمانی برای یک سایت خوب صحبت کردیم. یعنی اشاره کردیم که هر سایت موفق باید چشم اندازه و برنامه داشته باشد. در بخش دوم ، به اهمیت چند زبانه بودن و توجه به نیازهای مشتریان سایت مطالبی ارائه شد. در بخش سوم ، بیش از ۳۰ نکته کاربردی درباره اصول تولید محتوا و شیوه های تعامل پرتال ها با مخاطبان مختلف خود مورد بررسی قرار گرفت. در بخش چهارم ، نگاه خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار دیجیتالی اشاره شد و مثال هایی عنوان کردیم.

در بخش پنجم ، از مکتب جف بزوس، موسس آمازون دات کام، تجربه های مفیدی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دادیم که کسب و کاری در این سطح، چه رویکرد و موفقیت هایی را تجربه کرده است. مطالب بخش ششم و هفتم ، به ترتیب درباره اصول موفقیت در کسب و کار سایت علی بابا و گوگل بود که در آن، موفقیت های دیجیتالی این سایت های عظیم را با نکاتی که در ۵ بخش قبلی فرا گرفته بودیم، تحلیل اجمالی کردیم. در بخش هشتم به موضوع اصول نام گذاری پرتال و مسائل مرتبط با آن ها اشاره خواهیم کرد. بخش نهم را به موضوع تبلیغات در اینترنت و فرصت ها و قابلیت های مختلف آن اختصاص دادیم. در این بخش به معرفی ده ها اشکال رایج در سایت های اینترنتی به ویژه فارسی زبان اشاره میکنم تا وب مسترهای عزیز این مسائل را در طراحی سایت در نظر داشته باشند.

در 9 گزارش قبلی ، درباره اصول و مبانی طراحی سایت از انتخاب دامنه و میزبانی تا طراحی و تبلیغات مسائلی به طور اجمالی ارائه شد. در گزارش امروز در سرویس دیجیتال پرتال برترین ها، قصد داریم مروری داشته باشیم بر اشکالات رایج در سایت های فارسی زبان. یک سایت موفق در دنیای پر رقابت امروزی، پرتالی است که چشم انداز و ماموریتش کاملا روشن و مکتوب باشد و بتواند برای رسیدن به اهداف خود در هر حوزه ای، راهکار مشخص داشته باشد. برخی از پرتال های اینترنتی، چه فارسی و چه غیر فارسی، از یک سری اشکالات و چالش های رایجی رنج می برند که زمینه را برای افزایش مخاطب و کسب سود مختل می کند. در این بخش، به ۵۰ اشکال رایج در پرتال ها و راهکار مقابله با آن اشاره می کنیم تا وب مسترهای جوان پرتال های فارسی، نسبت به رفع آن در پرتال حال و آینده خود بکوشند.

۱- بمباران تبلیغاتی

حتما شما نیز با پرتال هایی مواجه شده اید که آگهی های تبلیغاتی به صورت تصویری و انیمیشنی از بالا و پایین سایت در حال چشمک زدن به شما هستند و از شما میخواهند بر روی آن ها کلیک کنید! متاسفانه این رویه برای ارائه تبلیغات در پرتال ها به ویژه پرتال های پر بیننده فارسی در حال افزایش است و به امری متداول تبدیل شده است. این روش تبلیغات آنلاین نه تنها کاربر را به کلیک خوری تبلیغات منتشر شده در صفحات ترغیب نمی کند، بلکه وی را در مطالعه مطالب و محتوای سایت با مشکل رو به رو می کند.

اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

در نظر بگیرید که شما قصد خواندن یک مطلب دقیق حسابداری را دارید و مدام به جای تمرکز بر روی مطالب و اعداد، تبلیغاتی که با فلش طراحی شده است، مدام عکس و نوشته ها را به صورت های مورب و از بالا به پایین و صورت های دیگر، در صفحه بارگذاری و به شما نمایش می دهد. آیا شما برای این کار تمرکز خواهید داشت؟ قطعا خیر. مخصوصا که آن اگهی ارتباطی با مطالب منتشره در سایت ندارد و با موضوع سایت نیز هم خوانی ندارد.

این که اگهی فروش پمپ های سانتریفیوژی در یک سایت ورزشی دراختیار مخاطبان قرار بگیرد، مثل ان است که در یک قنادی، پیراهن ورزشی برای فروش تبلیغ شود. ما در یک قنادی انتظار داریم انواع قهوه یا نهایتا قهوه جوش و لوازم قنادی و انواع شیرینی را برای خرید مشاهده کنیم و اگر صاحب قنادی، پیراهن فروشی هم دارد، در یک کاتالوگ جداگانه این موضوع را به ما اطلاع دهد. همیشه تبلیغ غیر مستقیم تاثیر زیادی در بلند مدت خواهد داشت و بازدهی مطلوبی را برای سرمایه گذار به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر سایت پر بیننده ای دارید، از بمباران تبلیغاتی کاربران خود به صورت های مختلف، اجتناب کنید. تلاش کنید در سایت های عمومی، تبلیغات خیلی تخصصی ارائه نکنید و کاربران را با یک نوع و شیوه تبلیغ خسته نکنید. یکي از اشکالات اساسي بسیاری از پرتالها، تمرکز بيش از حد به اطلاع رساني تصويري و انيميشن به جاي محتواي متني مي باشد. اين کار، ايندکس و صفحات ديگر را شلوغ و بارگذاري ان را با کندي همراه می کند.

۲- آگهی چرخشی

در مقاله قبلی، درباره آگهی چرخشی و لزوم آن توضیح دادیم. سایت هایی که به انتشار آگهی در ابعاد مختلف در صفحات خود علاقمند هستند، باید سیستم آگهی چرخشی را در دستور کار قرار دهند تا کاربرانی که روزانه چندین بار به صفحات سایت مراجعه می کنند، یک آگهی را در مکانی ثابت با مضمونی ثابت و همیشگی، هزاران بار مجبور به مشاهده نشوند. تصور کنید ۱۰۰۰ کاربر، روزی ۱۰ بار به محتوای یک پرتال مراجعه می کنند. آیا یک آگهی اینترنتی در این پرتال، روزی ۱۰۰۰ بار کلیک خواهد خورد؟ آیا این هزار کاربر هر بار که به پرتال مراجعه می کنند این آگهی را کلیک کرده و محتوای ان را بررسی می کنند؟ قطعا خیر. در حالی که این هزار کاربر در مواجهه با این آگهی، احساس خستگی می کنند.

پس راهکار مدیریت اینترنتی آگهی ها، راهکار خوبی می تواند باشد تا آگهی ها به صورت چرخشی در صفحات توزیغ شود تا همواره کاربران با آگهی های مختلفی رو به رو شوند و ضریب کلیک پذیرش آگهی ها نیز افزایش پیدا کند. قابل قبول نیست که ۱ تا n روز، یک یا چند آگهی، به مدت n روز در صفحات اصلی و فرعی یک سایت به صورت ثابت با یک مضمون نصب شوند و صاحب آگهی و مسوول سایت انتظار کلیلک خوری زیاد آگهی مربوطه را داشته باشند. این رویه نادرست است و مخاطب پذیری خوبی به همراه ندارد. اکر مجبور هستید در یک سایت به مدت ۳ ماه تبلیغ کنید، سعی کنید برای هر هفته، مضمون آگهی و فرمت ان را تغییر دهید تا برای مخاطبان قدیم و جدید، تازه گی داشته باشد و همواره یک آگهی را به ایندکس لینک ندهید و به صفحات مختلف پرتال آگهی شده لینک بدهید تا مخاطبان بیشتری کسب کنید.

۳- اگهی متنی

خیلی از پرتال ها فکر می کنند هر اندازه آگهی فلشی رنگارنگ در صفحات آن ها زیاد باشد، مخاطب بیشتری بر روی آن ها کلیک می کند و آگهی پذیری سایت آن ها افزایش می یابد در حالی که این گونه نیست. در بخش اول گفتیم که تعداد آگهی ها فلشی، خستگی چشمی کاربران را به همراه می آورد و در دراز مدت بی اثر خواهد بود. بنابراین روی آوردن به آگهی های متنی و کلمه ای، راهکار خوبی خواهد بود. قرار دادن آگهی های کلمه ای در کلیه صفحات سایت، رویه بهتر و با بهره وری بیشتر برای آگهی دهنده و آگهی پذیرنده می باشد و از افزایش حجم صفحات جلوگیری می کند. معرفی آگهی در موتورهای جست وجو به دلیل متنی بودن آن در قیاس با تبلیغات انیمیشنی نیز بیشتر و بهتر خواهد بود. فرهنگ آگهی متنی در سایت های ایرانی باید بیش از گذشته افزایش یابد. به این موضوع در راهبرد تبلیغاتی سایت خود توجه کنید.

اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

۴- لوگو

لوگو سایت، مانند لوگو یک محصول یا خدمات، از اهمیت بسزایی برخوردار است. یک لوگو نباید تلفیقی از زبان های مختلف و شکل های بیهوده و بی هویت باشد. به طراحی لوگو سایت خود توجه کنید و حتی الامکان طرحی را برگزینید که اگر در آینده خواستید این لوگو را به ثبت رسمی در داخل و خارج برسانید، توانایی حقوقی و عملی آن را داشته باشید. برای این کار ار طراحان و مشاوران برند کمک بگیرید. لوگو پرتال های مهم اینترنت، همواره حرف های زیادی برای گفتن دارند و طراحی آن ها تصادفی نبوده است مثل Google که هویت جست و جو از یک تا بی نهایت را القا می کند و amazon که معتقد است از a تا z در سایتش محصول و خدمات آماده فروش به طیف وسیعی از مخاطبان است. بنابراین، لوگو و طراحی مطلوب آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵- داستان سرایی در لوگو

به تصویر زیر توجه کنید. این لوگو مربوط به پرتالی در زمینه چاپ و بسته بندی هست. آیا میشود قبول کرد که این لوگو یک سایت می باشد؟ قطعا خیر. این شعاری هست که در بالای سایت قرار گرفته است و میتواند به صورت متنی و غیر عکسی باشد در موتورهای جست وجو بهتر ایندکس شود. لوگو باید ساده و با هویت باشد و حتی الامکان توسط افراد مختلف در زبان های گوناگون، قابل تفسیر باشد. نوشتن یک جمله فارسی در یک لوگو، جز برای فارسی زبانان، برای افراد دیگر معنی و تصوری نخواهد داشت.

اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

۶- اندازه آگهی

آگهی ها در سایت های اینترنتی، روال خاصی در ابعاد و حجم دارد. به این ابعاد توجه کنید. نظمی باید بین ابعاد و شیوه نمایش آگهی در صفحات سایت حاکم باشد تا فرمت صفحات و شیوه نمایش آن ها دچار تغییر و هرج و مرج مجازی نشود. بنابراین آگهی های خیلی بزرگ را نباید در صفحات ایندکس و مخصوصا بالای صفحه نمایش قرار داد و بهتر است ابعاد غیر استاندارد به صفحات داخلی و لابلای مطالب منتقل شود. مانند روشی که سایت های مجلات و خبرگزاری ها در پیش گرفته اند.

۷- تعدد آگهی

از تعدد آگهی در بخش خاصی از صفحات سایت جلوگیری کنید. نازیبایی و عدم توزان با بارگذاری سایت را به همراه خواهد داشت و ضریب کلیلک پذیری را کاهش می دهد. تلاش کنید آرامش ذهنی و چشمی مخاطبان سایت را بر هم نزنید و آن ها را بمبارانه تبلیغاتی نکنید.

۸- ایندکس شلوغ

در بسیاری از پرتال ها مشاهده می شود که کاربران با انبوهی از مطالب مواجه می شوند. در حالی که می توان این محتوها را در دسته بندی کرد و با لینک های متعدد، کاربران را به صفحات فرعی منتقل کرد تا همه صفحات سایت با بازدید مخاطب همراه باشد و بتوان آگهی تبلیغاتی توزیع شده و وزینی را در صفحات به نمایش در آورد. هر اندازه ایندکس خلوت تر باشد، مطالب مهم در آن جای خواهد گرفت و وضعیت زیباتری را که آرامش بصری مخاطب را نیز به همراه دارد، به دنبال خواهد داشت. بهترین نمونه برای ایندکس های خلوت، پرتال های بزرگ وب هستند. ایندکس یاهو را ملاحظه کنید. آن قدری که لینک می بینید، محتوا در ایندکس ارائه نشده است. چنین راهکارهایی باید در دستور کار وب مسترهای پرتال ها باشد. توجه کنید که همه کاربران به اینترنت پرسرعت و مرورگر خوب مجهز نیستند و بعضا با موبایل به سایت شما متصل می شوند. بنابراین از شلوغ کردن ایندکس با آگهی های بی سر و ته و محتوای غیر ضروری پرهیز کنید.

۹- مارکیو

مطالب مهم و آگهی ها، نباید به صورت مارکیو و چشم زن در صفحه نخست ارائه شوند. چرا که شانس کلیک خوری کم تری خواهند داشت و به خصوص در صفحه نخست پرتال زیبا نیست. تلاش کنید این رویه مرسوم غیرمنطقی را در پرتال خود حذف یا تصحیح کنید.

۱۰- About Us

بخش معرفی، در ظاهر بخش مهمی نیست. اما بسیار مهم است. کاربرانی که تازه به سایت مراجعه می کنند، احتمالا دومین لینکی که در سایت مشاهده می کنند همین لینک خواهد بود. آن ها می خواهند بدانند که شما چه کسی هستید و چه ماموریتی در این پرتال دنبال می کنند. رزومه پرتال شما به طور کلی در این بخش خلاصه شده است. این بخش را حرفه ای تالیف کنید و در اختیار مخاطبان قرار بدهید. اگر این بخش ضعیف باشد، انتظار فیدبک خوبی از مخاطبان را در دراز مدت نداشته باشید.

۱۱-نقشه سایت

نقشه سایت، موضوع مهمی است که راهنمای مخاطبان در بررسی صفحات پرتال می باشد. در بارگذاری حرفه ای آن کوشش کنید و تلاش کنید لینک آن در کلیه صفحات سایت قابل مشاهده باشد. پرتالی که نقشه سایت نداشته باشد، مانند شهری است که نقشه ای در اختیار گردشگران قرار نمی دهد تا با همه ظرفیت های شهری آشنا شده و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

۱۲-بخش غیر فارسی

هر سایتی با هر ماموریتی، مطلوب است که بخش غیر فارسی هم داشته باشد تا مخاطبان غیر فارسی زبان نیز حداقل درک خوبی از کارکرد و ماموریت پرتال داشته باشند. به هر حال، دنیای دو میلیارد نفری اینترنت، می طلبد که پرتال ها به عنوان ابزار کسب و کار آنلاین، خود را به ابزارهای مختلفی مجهز کنند تا مخاطب بیشتری را جذب کنند و راه اندازی بخشی از پرتال به زبان غیر فارسی میتواند راهکار خوبی با دید بلند مدت باشد. همواره فاکتور سودآتی را مانند بورس بازان در نظر داشته باشید و فقط به آینده نزدیک چشم نداشته باشید.


اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

۱۳- ارتباط با ما

پرتال باید بخش ارتباط با ما قوی داشته باشد. در کتاب به این موضوع اشاره شد که وب مستر پرتال، باید روش بهینه ای برای کسب فیدبک از مخاطبان پرتال ارائه کند تا مخاطبان بتوانند از این راه برای ارتباط با مسولان سایت استفاده کنند. پرتال هایی که تنها به ارائه یک پست الکترونیکی و شماره تلفن برای بخش ارتباطی بسنده می کنند، پایین ترین سطح فیدبک مداری را از کاربران خود خواهند داشت. تلاش کنید به این بیماری همه گیر در پرتال های فارسی مبتلا نشوید. یک فرم الکترونیکی با منوهای متنوع و ساده، میتواند کاربران زیادی را به ارتباط با شما ترغیب کند.

۱۴- خلاقیت در ارتباط با ما

برای این که کاربران بدانند واقعا نظرات و انتقادات آن ها در سایت پیگیری و بررسی می شود، مانند دبیرخانه های سازمان ها، کد رهگیری الکترونیکی در اختیار آن ها قرار دهید تا در زمانی خاص، به سایت مراجعه کرده و با ورود کد رهگیری الکترونیکی، پاسخ مبسوط خود را دریافت کنند. این امر در زمینه مشتری مداری سایت ها نیز مهم تلقی می شود. براي پيگيري بهتر درخواست هاي ارسالي به اين سايت، کد رهيگري الکترونيکي به ارسال کننده نامه الکترونيکي اختصاص يابد و به محض دريافت نامه وي، سيستم به طور خودکار از ارسال نامه توسط ايشان قدرداني کند.

۱۵-یک نکته

تا قبل از اینکه مخاطب بر روی یک آگهی کلیک نکرده است، بهتر است تا لینک سایت مربوط با آگهی را مشاهده نکند تا مانع از کلیک وی بر روی آگهی نشود.

۱۶-تگ ها

به درج تگ های عنوان در داخل سورس صفحات وب دقت کنید. موتورهای جست و جو نخستین موضوعی که در بررسی و تحلیل یک صفحه وب به آن می پردازند، سورس صفحات و ابتدای امر، TAG TITLE می باشد. این تگ نشان می دهد که این صفحه درباره چه موضوعی هست و از نظر کرالرهای فضول موتورهای جست و جو، از اهمیت بسزایی در رتبه بندی یک صفحه در پرتال های جست و جو دارد. هر اندازه تایتل و زیر تایتل را به خوبی انتخاب و تعریف کنید، شانس معرفی بهتر و ارتقای رتبه صفحات شما در موتورهای جست وجو بر اساس کلید واژه های مختلف افزایش می یابد. توجه کنید که حداقل نیمی از مخاطبان یک سایت به صورت شانسی و از طریق موتورهای جست و جو به پرتال ها هدایت می شوند. بنابراین به این پتانسیل مهم اما ساده توجه بیشتری مبذول دارید.

۱۷-افیون اگهی های طولانی

در خیلی از سایت های فارسی، متاسفانه مشاهده می شود که یک آگهی با یک مضمون و یک طرح، هفته ها بلکه ماه ها در بروی بخش های اصلی سایت خودنمایی می کند. بدتر از آن که این آگهی ها حجم بالایی دارد و بارگذاری صفحات را برای کاربرانی که با اینترنت کم سرعت متصل می شوند، با کندی رو به رو می کند. یک آگهی با مضمونی ثابت و غیر متغیر، کاربران را خسته می کند و ضریب کلیک خوری آن را کاهش می دهد. حتی الامکان مدیران سایت های فارسی تلاش کنند از قراردادن یک آگهی با یک مضمون و یک طرح ثابت برای بیش از یک ماه در ایندکس خودداری کنند تا نا زیبایی و خستگی مخاطب را به همراه نداشته باشد. سیستم مدیریت آگهی چرخشی راه حل خوبی برای این چالش می باشد.

۱۸-مرورگرها

همواره صفحات مختلف سایت را با مرورگرهای مختلف آزمایش کنید تا صحت نمایش اطلاعات در مرورگروهای گوناگون به خوبی انجام شود و کاربران با مشکل رو به رو نشوند. مرورگرهای مختلف امروز بازار، هر یک داستان خاص خود را دارند و وب مسترها معمولا به دلیل ضعف بررسی صفحات سایت با این مرورگرها، از مشکلات فنی که شماری از کاربران برای اتصال با سایت آن ها رو به رو می شوند، با خبر نمی باشند. یک وب مستز زرنگ، به این مسائل نیز توجه دارد.

۱۹-نسخه موبایل

وقتی موبایل به بخش جداناپذیری از زندگی مردمان روزگار ما در دنیای دهکده جهانی تبدیل شده است، پس هر پرتالی باید نسخه موبایلی خاص خود را داشته باشد. قابل قبول نیست که به پرتالی وصل بشویم و در مانیتورکوچک موبایل خود بخواهیم با اسکرول های طولانی طولی و عرضی بازی کنیم تا محتوا را مشاهده کنیم. این رویه درستی نیست. ایجاد نسخه موبایل برای پرتال ها، برگ برنده ای است که میتواند مخاطب آفرین باشد و فرصت های خوبی را برای مخاطبان و وب مستر پرتال از جهت مخاطب مداری و ارتقای درآمد ایجاد کند. به قضیه نسخه موبایلی باید سایت ها بهتر از قبل توجه کنند و راه حل های خلاقانه ای را برای این موضوع در دستور کار قرار بدهند. همواره باید لینک نسخه موبایلی سایت، در بالاترین بخش ایندکس در اختیار مخاطبان باشد. نسخه موبایلی سایت نیز باید بر روی سیستم عامل های گوناگون موبایل های امروزی تست و بررسی شود تا صحت کارکرد آن به تائید وب مستر پرتال برسد.

اشکالات رایج در سایت‌های فارسی زبان

۲۰-هدر سایت

الزامی وجود ندارد که حتما سایت ها header بالایی و پایینی داشته باشند. اما اگر به این کار علاقمند هستید، حتما لینک های ناوبری را در بخش هدر پایینی قرار بدهید و تلاش کنید رنگ این هدر با رنگ بقیه بخش های صفحه متمایز باشد تا دید بهتری به کاربران بدهد. معمولا ارتباط با ما، نقشه سایت، معرفی سایت، نکات حقوقی، کپی رایت و مسائلی از این دست در بخش هدر پایینی قرار میگیرد و شعار و لوگوی سایت در بخش هدر بالایی سایت. هدر باعث می شود تا طراحی صفحات از کلاس و استاندارد خوبی برای نمایش محتوا برخوردار شوند. نمونه های هدر ها از طریق موتورهای جست و جو قابل بررسی می باشد.

۲۱-اخبار پرتال

اگر پرتالی دارد که تلفیقی از اخبار اختصاصی و اخبار دیگر پرتال ها را منتشر می کند، برای اخبار اختصاصی و تولیدی و اخبار دیگران، تمایز قائل شوید تا مخاطب به این قضیه اشراف پیدا کند. این قضیه برای سایت های خبری و اطلاع رسانی عمومی مصداق دارد. همواره اخبار تکمیلی یک خبر نیز میتواند برای کاربران جذاب و خواندنی باشد. چه خبر داخلی یک شرکت باشد چه اخبار تولیدی مربوط به مسائل مختلف برون سازمانی و ملی و بین المللی. با لینک ها بازی کنید و محتوا تولید کنید. هر اندازه یک صفحه لینک و محتوای بیش تری داشته باشد، شانس معرفی رایگان آن در رتبه های بالای نتایج جست و جوی کاربران افزایش می یابد. این یعنی برگ برنده. اگر پرتالی دارد که اصولا در زمینه تولید خبر نیز فعالیت دارد، مثلا سایت شرکتی هست، یا سایت مدرسه، یا سایت عمومی و از این قسم می باشد، سایت دامنه ایی برای بخش خبری آن ایجاد کنید. مانند news.domain.com. کاربران با این دامنه می توانند به راحتی به بخش خبری پرتال رفته و از اتلاف وقت جلوگیری کنند.

۲۲-تفکیک مطالب

تفکیک مطالب در سایت ها بسیار مهم است و از اهمیت بالای برخوردار می باشد. شما نمی توانید ۶۰ موضوع که هیچ ربطی به هم ندارند را در ایندکس ارائه کنید یا در صفحات فرعی از بالا به پایین لیست کنید. باید به اصل تفکیک مطالب و محتوا پایبند باشید تا کاربران سردرگم و خسته نشوند. دایرکتوری مطالب و دسته بندی بهینه آن ها راهکار مطلوبی می باشد. بد نیست برای بخش های اصلی و فرعی نیز، از طریق خبرخوان های رایگان در وب، اخبار و مطالب مرتبط جمع آوری کنید و در کنار بخش های مربطه قرار دهید تا جذابیت بیش تری برای مخاطبان داشته باشد.

مثلا اگر شرکت تولید کننده لوازم بهداشتی و پزشکی هستید، بد نیست اخبار و محتوای آموزشی و اطلاع رسانی مطلوبی را در این حوزه از سایت های خبری و آموزشی دریافت کرده و در کنار محصولات و خدمات تخصصی خود به نمایش در آورید. امری که در سایت های صنعتی و خدماتی بسیار رایج است. از هر فرصتی برای ارتقای نگاه و علاقه مخاطب و مشتری استفاده کنید و اصل مدیریت ارتباط با مشتری CRM را در محیط مجازی در راستای تقویت کارآفرینی دیجیتالی (DIGITAL ENTREPENEURHSIP) در دستور کار قرار دهید. هر اندازه مخاطبان سایت را با اطلاعات مطلوب و مفید و تکمیلی ترغیب (MOTIVATE) کنید، شانس جذب کاربر/مخاطب/مشتری را خواهید داشت و این یعنی فاکتور سود آتی.

با مرور این ۲۲ بخش میتوان دریافت که رمز موفقیت برخی از سایت های پر بیننده فارسی در وب، توجه به همین نکات به ظاهر ساده و پیش پا افتاده می باشد. وب مسترهای محترم پرتال های فارسی زبان باید به این موضوع توجه کنند که آسیب شناسی مرتب و مکرر پرتال ان ها توسط خود و مخاطبان، برگ برنده ای برای فرصت آفرینی بیشتر و بهتر و کسب مخاطبان افزون است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوعلی

      احسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج