۲۰۵۹۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لاوروف: پیوستن ایران به شانگهای منعی ندارد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: به محض توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، دیگر هیچ مانعی برای پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای وجود نخواهد داشت.

واحد مرکزی خبر: وزیر امور خارجه روسیه گفت: به محض توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، دیگر هیچ مانعی برای پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای وجود نخواهد داشت.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با روزنامه روسیس کایا گازتا Rossiyskaya Gazeta که در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شد، با اشاره به اجلاس آتی سازمان همکاری شانگهای که قرار است در اوفا، Ufa پایتخت باشقیرستان برگزار شود، گفت: در این اجلاس رئوس کلی درباره عضویت ایران در این سازمان مورد بررسی قرار گیرد. ایران مدت ها پیش تقاضای عضویت در سازمان همکاری شانگهای کرده بود.

وی افزود :با توجه به اینکه معیارهای عضویت در سازمان ایجاب می کند نامزد احتمالی، تحت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل نباشد، سازمان همکاری شانگهای تاکنون درخواست ایران را به طور رسمی بررسی نکرده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در شرایط موجود، کشورش پیشنهاد می کند سازمان همکاری شانگهای در اجلاس آتی خود در اوفا با عضویت هند و پاکستان در این سازمان به طور رسمی موافقت کند، و همچنین بر آمادگی خود برای پیشبرد مسئله عضویت ایران در این سازمان همزمان با پیشرفت ها در حل و فصل برنامه هسته ای این کشور - که در نهایت زمینه را برای لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل فراهم خواهد کرد- تاکید کند.»

لاوروف تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود دو ماه تا زمان برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای باقی مانده است، هنوز چیزی نمی توان گفت. چرا که در این دوره ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد. دراین اجلاس چشم اندازی روشن برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای ترسیم خواهد شد.

لاوروف همچنین به توافق روسیه و آلمان در خصوص لزوم اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفر اخیر مرکل به مسکو درباره اجرای توافقنامه مینسک تبادل نظر کردند.

لاوروف تصریح کرد : سه شنبه که برای شرکت در نشست شورای کمیته وزیران اروپا به بروکسل سفر می کند، با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا گفتگو خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج