جاباما
۲۰۵۹۴۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ترفندهای کامپیوتری:

میانبرهایی برای خاموش کردن کامپیوتر

افراد برای خاموش کردن کامپیوتر به شیوه های مختلفی اقدام می کنند؛ شیوه هایی که همانند شخصیت افراد متفاوت است و هر فرد می تواند با توجه به تمایل و علاقه خود از یکی از این روش ها برای خاموش کردن سیستم خود استفاده کند.

میانبرهایی برای خاموش کردن کامپیوتر





هفته نامه عصر ارتباط: افراد برای خاموش کردن کامپیوتر به شیوه های مختلفی اقدام می کنند؛ شیوه هایی که همانند شخصیت افراد متفاوت است و هر فرد می تواند با توجه به تمایل و علاقه خود از یکی از این روش ها برای خاموش کردن سیستم خود استفاده کند.

روش (Start> > Turn off Computer> > Turn Off) یا همان روش معمول که بیشتر افراد برای خاموش کردن کامپیوتر از آن استفاده می کنند، فراگیرترین روش است.

علاوه بر این روش، شیوه های میانبر دیگری هم وجود دارد که برخی از افراد برای نشان دادن تبحر خود در استفاده از کامپیوتر از آنها استفاده می کنند. در اینجا چند روش میانبر را به شما آموزش می دهیم.

میانبرهایی برای خاموش کردن کامپیوتر

با فشردن کلیدهای (Windows Key + U + U) پشت سر هم نه همزمان، می توانید کامپیوتر را خاموش کنید. البته می توانید با استفاده از کلیدهای (Windows Ke + U + R + R) برای ری استارت و با زدن کلیدهای (Windows Key + U + S) برای بردن کامپیوتر به حالت آماده باش (standby) استفاده کنید. زمانی که هیچ پنجره ای باز نیست، کلیدهای (Alt + F۴) با به صورت همزمان فشار دهید. در این هنگام پنجره خاموش کردن ظاهر می شود سپس می توانید با کلیک کردن روی دکمه خاموش کردن یا فشار دادن دکمه U کامپیوتر خود را خاموش کنید.

اگر عاشق کد نویسی هستید، استفاده از قسمت (Run) جذاب است. با نوشتن عبارت (Shutdown - s - t) در قسمت (Run) می توانید کامپیوتر را خاموش کرده و همچنین می توانید برای ری استارت کردن از عبارت (Shutdown - r - t) استفاده کنید.

اگر هم مایل هستید خود را عاشق صفحه سیاه و سفید داس جلوه دهید می توانید همان عبارات بالا را در داس ویندوز که در آدرس (Start> > Run> > CMD) قرار دارد، نوشته و اینتر را بزنید.

برای خاموش کردن سریع به (Task Manager) بروید (Alt + Ctrl + Delete)، سپس از منوی (Shutdown) زیرمنوی (Turn off) را به همراه کلید کنرتل فشار دهید تا کامپیوتر بدون ذخیره کردن تغییرات و به صورت سریع خاموش شود؛ البته اگر کلید کنترل را نگه ندارید کامپیوتر به صورت معمولی خاموش خواهد شد.

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند استفاده از کلید روشن و خاموش روی کیس برای خاموش کردن، موجب آسیب سیستم می شود اما این روش هیچ آسیبی به سخت افزار کامپیوتر وارد نمی کند و در واقع یک میانبر فیزیکی برای این کار است. البته می توان عملکرد این دکمه را از قسمت زبانه (Advanced) تنظیم کرد. این زبانه در قسمت کنترل پنل و در زیر گزینه (Power Options) قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج