۲۰۶۰۸
۱۱ نظر
۵۱۱۳
۱۱ نظر
۵۱۱۳
پ

چگونه ازدواج مجدد موفق داشته باشید ؟

به‌نظر من در ازدواج دوم كسي موفق‌تر است كه بتواند فارغ از ازدواج اول با انگيزه‌هاي سالم و بهتري دست به انتخاب بزند.

چگونه ازدواج مجدد موفق داشته باشید ؟

چگونه ازدواج مجدد موفق داشته باشید ؟


مردان در ازدواج دوم موفق‌ترند يا زنان؟

برترین ها: به‌نظر من در ازدواج دوم كسي موفق‌تر است كه بتواند فارغ از ازدواج اول با انگيزه‌هاي سالم و بهتري دست به انتخاب بزند. آنچه تجربه من از مراجعانم نشان مي‌دهد اين است كه بسياري از افراد در ازدواج دوم براي فرار از تنهايي، فشار‌هاي خانوادگي و اجتماعي يا براي رو كم كني همسر سابق و خانواده‌اش يا رفع نياز‌هاي عاطفي، جنسي، مالي و.. بدون درنظر گرفتن معيارهاي مناسب فقط براي فرار از شرايط موجود تن به ازدواج مجدد مي‌دهند. تجربه نشان داده، بسياري افراد بعد از طلاق بيشتر به‌دنبال بيان عيب و ايراد‌هاي طرف مقابل هستند و به نقش و سهم خود و كم و كاستي‌هايي كه در انتخاب همسر و در زندگي مشترك داشته‌اند توجه چنداني نمي‌كنند. به اصطلاح بيشتر نقش قرباني و كسي كه مظلوم واقع شده به‌خود مي‌گيرند و همين موضوع باعث مي‌شود، دوباره در انتخاب خود دچار اشتباه شوند. فارغ از اين مسئله اگر بخواهيم بگوييم كه مردان در ازدواج دوم موفق‌ترند يا زنان، معتقدم با درنظر گرفتن مسائل فرهنگي و اجتماعي كنار آمدن با مسئله طلاق براي مردان بسيار راحت‌تر از زنان است. زيرا جامعه با يك مرد طلاق گرفته بسيار راحت‌تر از يك زن مطلقه كنار مي‌آيد. برچسب زن مطلقه محدوديت زيادي براي ازدواج مجدد يك زن ايجاد مي‌كند و احتمال پيشنهاد‌هاي مناسبي كه دريافت مي‌كند تا از ميان آن‌ها دست به انتخاب بزند به‌طور قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌يابد. درصورتي‌كه در مردها نه تنها نيازي به انتظار كشيدن براي دريافت پيشنهادي نيست كه حتي به راحتي مي‌توانند از ميان دختران مجرد هم امكان انتخاب داشته باشند. بنابراين اگر انگيزه‌هاي سالم و معيارهاي مناسبي براي انتخاب بعدي داشته باشند مي‌توان اين احتمال موفقيت آن‌ها را بيشتر در نظر گرفت.


پيشگيري از ازدواج‌هاي پرخطر (كدام ازدواج‌ها موفق نيستند؟)

به‌نظر من ازدواج‌هايي كه مبناي احساسي دارند ازدواج‌هاي پرخطري هستند؛ فردي كه براي فرار از شرايط موجود ازدواج مي‌كند، شرايط سخت خانه پدري، براي به دست آوردن آزادي، براي انتقام از پدر يا مادر يا كسي كه به او نرسيده اند، براي نجات دادن طرف مقابل از مشكلاتي كه دارد، ازدواج از سر دلسوزي و حمايت، عجله كردن براي اين‌كه دير شده و سنم بالا رفته، كساني كه به لحاظ احساسي چنان درگير شده‌اند؛ تفاوت‌هاي قابل ملاحظه سني، ظاهري، تحصيلي، اقتصادي، فرهنگي، اعتقادي، جايگاه اجتماعي، شغلي و حتي سلامت جسمي، رواني، اعتياد طرف مقابل و... را ناديده مي‌گيرند و معتقدند، عشق هر نوع اختلاف و تفاوتي راحل مي‌كند. تجربه من در فضاي مشاوره در ارتباط با افرادي كه حتي به‌اصطلاح براي مشاوره ازدواج آمده‌اند اين است كه وقتي به لحاظ احساسي درگير مي‌شوند ديگر نه چشم‌هاي‌شان مي‌بيند و نه گوش‌ها‌ي‌شان مي‌شنود. زيرا وقتي تفاوت‌هاي مشهود و آسيب زننده را هم خاطرنشان مي‌كنيم از كنارشان به سادگي مي‌گذرند و البته بعد‌ها به همان دلايل دوباره مراجعه مي‌كنند و مي‌گويند؛ شما مي‌گفتيد اما ما فكر نمي‌كرديم جدي باشد و فكر مي‌كرديم دوست داشتن همه اين‌ها را حل مي‌كند...


ازدواج با فرزندان اول و آخر خانواده در موفقيت ازدواج موثر است؟

خانواده در ارتباط با فرزند اول بي‌تجربه است در نتيجه ممكن است سختگيري‌هاي اضافي داشته باشد. از طرفي فشار كمتري روي عروس يا داماد اول است زيرا با كسي مقايسه نمي‌شوند و جايگاه خاصي به‌عنوان عروس يا داماد اول دارند و ديگران حكم بزرگ‌تري و احترام براي‌شان قائل هستند. البته گاهي خانواده‌ها انتظارات بيش از اندازه‌اي از آن‌ها دارند كه به مرور در مورد بعدي‌ها تعديل مي‌شود. در مورد فرزندان آخر خانواده از آنجايي كه باتجربه‌تر شده‌اند احتمال سهل‌گير‌تر شدن بيشتر اما گاهي اگر در ازدواج‌هاي قبلي موفق نبوده‌اند ميزان سختگيري حتي تا حد بدبيني افزايش مي‌يابد. گاهي در مورد فرزند آخر، فرزندان بزرگ‌تر براي او حس پدر و مادري دارند و اگر خانواده دخالت‌گر باشد، فرزند اول آن‌ها هم تاثيرپذير از خانواده‌اش شده و در نتيجه ميزان دخالت‌ها چند برابر مي‌شود. به‌نظر مي‌رسد كه روي عروس و داماد آخر سختي بيشتري باشد زيرا از آن‌ها انتظار مي‌رود، مثل عروس يا داماد قبلي‌ باشند يا نباشند اين توقعات مي‌تواند ورود آن‌ها به خانواده جديد و همراه شدن‌شان را سخت‌تر كند. گذشته از اين‌ها به‌نظر من ميزان اثر‌گذاري آن در موفقيت ازدواج باز هم بستگي به ويژگي‌هاي شخصيتي، مهارت‌ها و سلامت روان هر يك از زوجين دارد. ممكن از فردي عروس يا داماد آخر باشد اما به دليل اعتماد به نفس و مهارت‌هاي ارتباطي مناسبي كه دارد جايگاه خودش را در خانواده همسر مي‌يابد ولي فردي كه به‌شدت نياز به ديده شدن و احترام دارد و از درون عزت نفسي ندارد حتي اگر عروس يا داماد اول هم باشد با كوچك‌ترين توجهي به ديگران حالش دگرگون مي‌شود و اين معمولا به ارتباط زن و شوهر هم كشيده مي‌شود.


چگونه ازدواج مجدد موفق داشته باشید ؟

چه كساني معمولا زندگي زناشويي را خراب مي‌كنند؟

خانواده‌هاي كنترل‌كننده و مداخله گر و دوستان ناباب هر كدام از زوجين، مي‌تواند اثرات مخربي در زندگي زناشويي داشته باشند. از طرفي هر چه قدر شخصيت زن يا شوهر وابسته و بدون اعتماد به نفس باشد و مهارت‌هاي آن‌ها براي گفت‌وگو و حمايت كردن از هم و حريم قائل شدن براي خانواده جديدي كه تشكيل داده‌اند كمتر باشد ميزان تاثير مخرب اطرافيان كنترل گر مي‌تواند بيشتر باشد. به عبارتي تا وقتي زوجين به‌عنوان نماينده ۲ خانواده يا دوستان با هم مبارزه مي‌كنند و رابطه بين‌شان نه براساس نقش همسري بلكه براساس نقش‌هاي سابق‌شان مثل دختربودن، پسر بودن يا خاله و دايي بودن شكل مي‌گيرد، فضاي زندگي مشترك مثل ميدان نبرد است نه آرامش...


ملاقات، چگونه، چه زماني، چه مدت؟

(‌ارتباط موفق در دوران قبل از ازدواج)
به‌نظر من حداقل زمان آشنايي يك ماه است. البته خيلي‌ها مي‌گويند ۳ تا ۶ ماه اما براي شناخت بيشتر و كامل‌تر بهتر است يكديگر را در موقعيت‌هاي مختلف اجتماعي و خانوادگي ببينند. در موقعيت‌هاي اجتماعي ۲نفر ضمن گفت‌وگو براي شناخت بيشتر از هم، يكديگر را از لحاظ نحوه برخورد و رفتار و طرز پوشش و... ارزيابي كنند. در موقعيت‌هاي خانوادگي خوب است كه دختر و پسر به همراه خانواده و به تنهايي چند جلسه‌اي در خانواده طرف مقابل ديدارهايي داشته باشند تا نسبت به مسائل فرهنگي، اعتقادي، آداب و رسوم، مناسبات خانوادگي يكديگر شناخت بهتري به‌دست آورند.


مخالفت خانواده‌ها با فرد مورد علاقه

اولين و مهم‌ترين قدم در انجام اين امر اين است كه به دلايل مخالفت خانواده‌ها گوش دهيم و بعد اگر لازم باشد دلايل خودمان را محترمانه به آن‌ها بگوييم. خيلي وقت‌ها دليل مخالفت خانواده‌ها براي اين است كه با توجه به شناختي كه از فرزندشان دارند فكر مي‌كنند كه آن‌ها به درد هم نمي‌خورند و شايد در بسياري از موارد اين مخالفت‌ها به‌جا باشد اما چه به‌جا باشد و چه نابجا اين وظيفه فرزند است كه به‌طور منطقي با خانواده گفت‌وگو كنند و دلايلش را عنوان كند اما زماني‌كه فرزندان احساسي برخورد مي‌كنند و با داد و فرياد و جاروجنجال يا قهر‌كردن و... سعي در جلب موافقت خانواده دارند، اوضاع بدتر مي‌شود و معمولا خانواده‌ها جبهه سخت‌تري نسبت به فرد مورد علاقه فرزندشان مي‌گيرند. گاهي بهتر است به خانواده‌ها فرصت داده بشود تا احساسات تندشان فروكش كند. يا واسطه‌كردن فردي كه مورد قبول خانواده است مي‌تواند موثر باشد، به‌خصوص زماني‌كه خود فرد مهارت گفت‌وگو ندارد. در‌نهايت هر تصميمي كه فرد بگيرد مسئوليت آن به‌عهده خودش است زيرا هر انتخابي هزينه و بهاي خودش را دارد.


آيا در ازدواج مجدد بايد بچه‌دار شد؟

چرا كه نه.. تنها بستگي به خواسته طرفين دارد. بد نيست كه نكاتي را درنظر داشته باشند اين‌كه آيا ۲ نفر از ازدواج قبلي خود فرزندي دارند يا خير؟ آيا بچه‌ها با آن‌ها زندگي مي‌كنند يا خير؟ با توجه به اين شرايط معمولا خانواده با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شود كه براي مديريت آن مي‌توانند از كمك روان‌شناس استفاده كنند تا اين خانواده جديد با حداقل مشكلات در كنار هم زندگي كنند.


چه كساني در ارتباط و خواستگاري مردود مي‌شوند؟

اين سوال كمي شخصي است و به ويژگي‌هاي شخصيتي هر فرد بر مي‌گردد كه چه افرادي را مي‌پسندد يا نمي‌پسندد اما توصيه‌ام اين است‌، افرادي‌كه از سلامت روان برخوردار نيستند افراد مناسبي براي ازدواج نيستند. خانواده‌ها درنظر داشته باشند كه صرف داشتن يك وجهه اجتماعي يا شغل مناسب، نشان‌دهنده سلامت روان افراد نيست. رفتارهايي مثل بدبيني شديد، خساست‌هاي بيش از حد، تندخويي و پرخاشگري، نا‌توانايي در ابراز احساسات، اعتماد‌به‌نفس پايين، رفيق‌بازي، وابستگي بيش از حد به مادر، مي‌تواند نشان‌دهنده شخصيت‌هاي آسيب‌ديده باشد كه خيلي وقت‌ها توسط خانواده‌ها به‌عنوان فردي غيرتي، مقتصد، درونگرا، خجالتي، اجتماعي و عاطفي ارزيابي مي‌شود يا افراد معتاد، بزهكار و بيكار و علاف موارد مناسبي نيستند اما گاهي به خاطر درگيري‌هاي احساسي فرد از اين مسائل چشم‌پوشي مي‌كند به اين اميد كه با عشق بعد از ازدواج او را تغيير مي‌دهد اما اين نكته بسيار مهم است كه انتخاب هر فرد براساس بالفعل‌هاي طرف مقابلش باشد نه بالقوه‌هاي او..


تكنيك قطع رابطه

مهم‌ترين قدم در قطع رابطه اين است كه فرد بتواند با موضوع منطقي برخورد كند. زيرا با احساس نمي‌توان يك رابطه را قطع كرد. اگر فرد بتواند تكليفش را با خودش روشن كند به قول معروف با خودش كنار بيايد معمولا اعلام‌كردن به طرف مقابل برايش چندان سخت نيست. كافي است فرد طي يك قرار حضوري يا تماس تلفني ضمن تشكر از طرف مقابل كه اين فرصت را براي شناختنش به او داده، عنوان ‌كند كه با توجه به شناختي كه در اين مدت به‌دست آورده فكر مي‌كند كه آينده مطلوبي كه او مد‌نظر دارد در كنار هم نخواهند داشت و با آرزوي خوشبختي و آينده‌اي خوب براي او گفت‌وگو را تمام ‌كند. قدم آخر اين است كه هرگونه هديه و يادگاري كه از او دارد برگردانده و اگر ايميل و پيامكي رد‌و‌بدل شده پاك كند و در ادامه هرگونه ارتباطي با او را قطع كند. معمولا حتي اگر وابستگي و علاقه‌اي هم شكل گرفته باشد، مي‌بيند كه بعد از ۲ يا ۳ ماه به‌راحتي با مسئله كنار آمده است. در بسياري از خواستگاري‌ها وقتي جواب يكي از طرفين منفي است، بهتر است به همين شكل به خانواده طرف مقابل اطلاع داده شود. متاسفانه گاهي ديده مي‌شود كه وقتي جواب خانواده پسر منفي است خانواده دختر را در بي‌خبري مي‌گذارند. چه خوب است كه اين آداب اجتماعي براي پايان يك خواستگاري توسط خانواده‌ها به‌جا آورده شود.


آشنايي طولاني‌مدت و ملاقات‌هاي متعدد آيا در نتيجه ازدواج تاثيري دارد؟

آشنايي‌هاي طولاني‌مدت معمولا در رابطه تاثير منفي دارد. با توجه به تجربه شخصي‌ام از مراجعانم، فكر مي‌كنم كه آشنايي‌هاي و نامزدي‌هاي طولاني‌مدت باعث به‌وجود‌آمدن توقعات زياد و سردي در رابطه مي‌شود. به اين دليل كه شكل رابطه قبل از ازدواج ( در دوران آشنايي و نامزدي) با بعد از ازدواج بسيار متفاوت است. وقتي اين رابطه طولاني مي‌شود، 2 طرف تصور مي‌كنند كه يكديگر را كاملا شناخته‌اند درصورتي كه وقتي دونفر به‌طور رسمي يا به قول معروف زير يك سقف مي‌روند با وجوه ديگر و واقعي‌تري از شخصيت يكديگر آشنا مي‌شوند كه براي‌شان ناآشنا و گاه عجيب است. من از خيلي‌ها شنيده‌ام كه مي‌گويند: «من اونو خوب مي‌شناختم قبلا اصلا اينطوري نبود.» به اين علت كه شكل رابطه تغيير كرده و نقش‌ها و مسئوليت‌ها پررنگ‌تر شده اما طرفين هنوز انتظار رفتار‌ها و واكنش‌هاي قبل از ازدواج را از هم دارند و پذيرش تصوير جديد و هماهنگ‌شدن با آن براي‌شان مشكل مي‌شود. درصورتي‌كه در روابط زير يك سال 2 نفر به يك شناخت كلي از هم مي‌رسند كه بعد از ازدواج تكميل مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مطلقه عاطفی

      مطالب جالبی بود . در دنیای امروز متاسفانه آمار طلاق و ازدواج مجدد خیلی بالا رفته است. خوب است یک زن خود را اسیر یک زندگی ناخواسته یا غیر قابل تحمل نکند به اصطلاح نسوزد و نسازد اما مردان و زنانی که فرزندی دارند باید بیشتر دقت کنند ما در مقابل فرزندانمان مسئولیم یا نباید به دنیا می آمدند حالا که خواستیم در زندگی ما باشند نباید با خودخواهی زندگی آنها را خراب کنیم خودم دارم زندگی می کنم اما در حقیقت فقط زنده ام آن هم به خاطر کودکم چون در قبالش مسئولم . از خانم ها و آقایون تقاضا دارم با زندگی کودکان خود و فرزندان خود بازی نکنند.

    • امید

      برای ازدواج اول ببینید چرا میخواهید ازدواج کنید و سپس پیش مشاور برید و به راه خودتون در ازدواج با همراهی یک مشاور ادامه بدین....

    • زهرا

      بهترنيست بجاي اينكه راه طلاق گرفتن وازدواج مجددرو بگين راجع به استحكام خوانواده ودرنظرگرفتن كودكان وصدماتي كه دراين راه ميبينندصحبت واموزش داده بشه؟چراجدايي؟شما بااين مطالب باعث ميشين كه حتي اگركسي به ازدواج دوم جدي فكرنكنه اما باخوندن اين مطالب حتي اگه همسروفرزندهم داشته باشه بيشترفكركنه وزندگي همسروفرزندانش رو بخاطرخودخواهي خودش نابود كنه

    • بدون نام

      ترغیب مردان به طلاق بود! باید بگم هر کسی حاضر نمیشه با مرد زن طلاق داده ازدواج کنه . اینو بفهمید!

    • بدون نام

      ممکن است فرهنگ بعضیها هنوزبه اندازه کافی رشدنکرده باشدطوری که نتوانندیکسان بودن شرایط کلی فردراپس ازطلاق علیرغم تفاوت جنسیت ببینند.یک دخترمجردوخانواده اش بایدقبل ازانتخاب یک مردمطلقه علاوه برتحقیق ومطالعه کافی بامشاورمناسب مشورت نمایندبسیاری ازمشکلات مرددرازدواج قبلی درازدواج دوم نیزمشکل سازمی شود

    • بدون نام

      بهترنیست درباره موضوع تربیت وپرورش فرزندان راستگومطلب بنویسید؟اگرانسان بتواندباخودش ودیگران روراست باشدخودکمک بزرگی درانتخاب صحیح است.بجای ارائه راهکارهای ازدواج مجدد به یاری وراهنمائی کسانی بشتابیدکه ازروی ناآگاهی وعجولانه ویانداشتن مهارتهای کافی درارتباط وزندگی باشکست درازدواج مواجه می شوند

    • محمدي

      باتشكرازمطلب واقعأ جالبتون
      من خودم چند ماهه كه به خاطر شكاك بودن همسرم جداشدم،حالا براي ازدواج دوم واقعأ ميترسم وبه كسي نميتونم اعتمادكنم،اين مطالب روقبول دارم امانميتونم به مرد ديگه اي اعتماد كنم

    • رنج کشیده

      به نظرمن همان دقتی که در ازدواج اول باید صورت گیرد در ازدواج دوم دو برابر ان باید لحاظ شه تا فرد مطلقه از چاه به چاه عمیقتر نیفته
      ازدواج با مرد مطلقه ریسکش خیلی بالاست چون حق طلاق با مرده واگر کارش به طلاق بکشه خودش نتونسته زنشو نگه داره امیدوارم اقایونی که اینقدر ضعیف عمل میکنن وناپخته اصلا ازدواج نکنن

    • سکوت

      همه اش اقایون مقصرن؟ اقای که بعد از چند سال کلی زحمت و تلاش همه چیزو برای خانواده اش تهیه کرده انصافه که خانم در نهایت اسایش به شوهرش خیانت کند این جور خانمی نباید طلاق داده بشه؟!!!!! فکر میکنی اقایون الکی به دنبال ازدواج دوم هستن؟ نه اینطور هم نیست که خانمها میان نظر میدن!!!!!!!!!

    • نگران

      من ازازدواج دوم میترسم نگرانم همش برعکس من همسرم وقتی منوطلاق داددرست 2روزبعدطلاق ازدواج کرد ماشالاه فعال بود

    • اینانلو از قزوین

      ازدواج با مردمطلقه که فرزندی هم داشته باشد ، بسیار وحشتناک است هرگز این کار رو نکنید چون من تجربه کرده ام ،من مجردبودم ،وشوهرم مطلقه بود با یک دختر 4 ساله ،بعدازدواج به انداز ه ی 10 سا ل پیرشدم چون بسیارناسا زگار بود وهرموقع که متشنج میشد ودرگیری بین من ودخترش پیش می امد باوجودی که دخترش مقصربود اما دست حمایتیش پشت دخترش بود وهرگز از من حمایت نکرد وبیشتراوقات دست مرا میگرفت واز درخونه بیرون می کرد ومی گفت فکرنکن من مادرشو را طلاق دادم ازدخترم میگذرم ،.اوتمام زندگی اش است ویادگار دوران عشق ،باوجودی که برای همسراولش بهترین عروسی روگرفته بود اما برای من یک عقد خشک وخالی ،شاید بپرسید چرا ازدواج کردم .؟چون گول تحصیلاتشو خوردم وگفت برادرشهید است وبسیار متدین اما این فاکتور ها توزندگی عادی جایی نداشت واینکه حامی نداشتم شغلی ندارم مجبور شدم سکوت کنم و5سال است که درسکوت مرگباری باشرایط بسیاربد زندگی می کنم ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج