۲۰۶۲۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

متن پیام نوروزی رییس جمهور

دکتر محمود احمدي نژاد در پيام نوروزي به مناسب حلول سال ۱۳۹۱ هجري شمسي با تبريک آغاز سال نو و عيد نوروز به امام عصر(ع) که حقيقت بهار انساني است، مقام معظم رهبري، ملت بزرگ ايران و ايرانيان در سرتاسر عالم که هستند، خانواده معظم شهيدان، ايثارگران و جامعه بشري، گفت: سال گذشته سالي پرفراز و نشيب و سرشار از شادكامي‌ها، شيريني‌ها و پيروزي‌ها براي ملت ايران و جامعه بشري و در برخي موارد هم همراه با تلخكامي‌ها بود.

دکتر محمود احمدي نژاد در پيام نوروزي به مناسب حلول سال ۱۳۹۱ هجري شمسي با تبريک آغاز سال نو و عيد نوروز به امام عصر(ع) که حقيقت بهار انساني است، مقام معظم رهبري، ملت بزرگ ايران و ايرانيان در سرتاسر عالم که هستند، خانواده معظم شهيدان، ايثارگران و جامعه بشري، گفت: سال گذشته سالي پرفراز و نشيب و سرشار از شادكامي‌ها، شيريني‌ها و پيروزي‌ها براي ملت ايران و جامعه بشري و در برخي موارد هم همراه با تلخكامي‌ها بود.

به گزارش «تابناک» رييس جمهور تصريح کرد: در سال ۹۰ حركت پرشتاب ملت ايران در عرصه‌هاي گوناگون اقتصادي، علمي، صنعتي، فناوري و سياسي گسترش پيدا كرد و به فضل الهي در سال ۹۱ با سرعت بيشتر ادامه پيدا خواهد كرد.

دکتر احمدي نژاد با اشاره به اينکه در سال ۹۰ دهها هزار طرح عمراني و پروژه‌هاي گوناگون در گوشه و كنار كشور به بهره‌برداري رسيد و دستاوردهاي علمي و فناوري‌ بزرگ در اختيار ملت قرار گرفت، اظهار داشت: در همين دوره اقدامات تحولي بسياري برنامه‌ريزي شد كه از اين بابت خداوند منان را سپاسگزارم و از همراهي و همدلي ملت بزرگ صميمانه تشكر مي‌كنم.

رييس جمهور با بيان اينکه برنامه عظيم "مهر ماندگار" براي تكميل و بهره‌برداري از تمام طرحهاي بزرگ عمراني، علمي، بهداشتي، صنعتي، فنآوري و كشاورزي و فرهنگي تهيه شده و آماده اجرا است، گفت: بناي دولت بر اين است تا به گونه اي كار كند تا باري را بر دوش دولت بعدي نگذارد و در حقيقت ما مي‌خواهيم اين فرصت براي دولت بعدي باقي باشد كه برنامه‌ و بودجه خود را خودش تنظيم كند و براساس برنامه‌هايي كه به تاييد ملت ايران مي‌رسد كارهايش را جلو ببرد و طرح‌هاي نيمه تمام مانع اجراي برنامه‌هاي دولت بعدي نشود.

دکتر احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه ايران بايد با فكر، همت و دست ايراني ساخته شود، تصريح کرد: امسال نيز همچون گذشته حمايت از توليد، صادرات ملي، سرمايه و كار ايراني در دستور كار دولت است.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: به فضل الهي تعهد دولت بر عدالت، خدمت، پاكي، مهرورزي و تعالي كشور عميق‌تر و وثيق‌تر در سال ۹۱ و در تمام لحظات و فعاليت‌ها جاري خواهد بود؛ ما همواره در كنار مردم، براي مردم و شريك شادي و غم مردم خواهيم بود.

دکتر احمدي نژاد در بخش ديگري از پيام خود نوروز را عيد انسان و عيد بازگشت به حقيقت انساني و تجديد عهد با همه خوبي‌ها و اجتناب از همه زشتي‌ها برشمرد و گفت: نوروز يادآور بهار انسان است؛ امروز همه مي‌دانند كه انسان بالاترين مخلوق خداست و استعداد و شايستگي آن را دارد كه جانشين خدا در زمين شود.

رييس جمهور با بيان اينکه خداوند همه استعدادهاي الهي و صفات و اسماء خود را در فطرت انسان به امانت گذاشته است، اظهار داشت: استعدادهاي الهي انسان بسيار شگرف و نامحدود است؛ قدرت، عقل، حكمت، خلاقيت، علم، تدبير و درايت، عشق و آرامش، سلامت و پرستش و عزت و كرامت از استعدادهايي است كه به واسطه آنها انسان مي‌تواند تجلي خداوند و ظرف معرفي او در اين عالم بشود؛ انسان با شكوفايي اين استعدادها مي‌تواند آنقدر بزرگ شود كه جانشين خداوند در زمين گردد.

دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه با نگاهي به تاريخ مشخص مي‌شود كه انسان براي رسيدن به قله هاي کمال و تعالي هنوز در ابتداي راه است و در حقيقت بشريت هنوز فرصت شكوفايي كامل پيدا نكرده است، گفت: بهار انسانيت در راه است و بايد بيايد و روشن است كه سعادت و كمال حقيقي رسيدن به مقام خليفه‌اللهي و به نقطه‌اي است كه انسان از همه ظرفيت و استعدادهاي الهي خود بهره‌برداري كند.

رييس جمهور با اشاره به دعاي تحويل سال و اينکه همه به دنبال بهترين حال و نقطه اوج كمال هستند، گفت: اين سوال مطرح است كه به راستي احسن الحال چيست و چه كسي از همة عقل، علم، حكمت، عشق، درايت، عدالت، هوشمندي، قدرت، خلاقيت و سلامت برخوردار است و در اوج پرستش قرار دارد؟ پاسخ روشن است؛ معلوم است كه همه اينها فقط و فقط در انسان كامل مجتمع است.

دکتر احمدي نژاد ادامه داد: انسان كامل نقطه اوج تجلي همه صفات و اسماء الهي و ظهور و بروز همه استعدادهاي الهي انسان در عالم هستي است وهر كسي كه مي‌خواهد به قله کمال و سعادت برسد، راه، راهنما، قله، ياور و الگو اوست.

دکتر احمدي نژاددر بخش ديگري از پيام خود به مناسبت آغاز سال ۹۱ با اشاره به اينکه در اين ايام عده‌اي از خدمتگزاران مشغول خدمت‌ هستند، تصريح کرد: بنده به نمايندگي از ملت ايران از همه كساني كه ايام و ليالي نوروز را براي شادي، سلامتي و راحتي ديگران صرف مي‌كنند، صميمانه تشكر مي‌كنم و از خداوند متعال مسألت دارم كه سال ۹۱ را كه طليعه آن همراه با بارش لطف الهي بود، سالي سرشار از رحمت و بركت و درك بهترين حال، عزت و سلامت براي همگان قرار دهد.

رييس جمهور با گراميداشت ياد و نام امام راحل عظيم‌الشأن و شهداء، به ويژه شهداي هسته‌اي اظهار داشت: بياييد و بياييم همه با هم با ياد خدا و عشق به امام عصر(عليه‌السلام) و خدمت و محبت به ديگران سالي پر از خوبي و زيبايي را آغاز كنيم.

رييس جمهور در خاتمه پيام خويش اين اشعار را نيز به مناسبت بهار و خطاب به يگانه هستي قرائت كرد:

السلام عليك يا ربيع الانام و نضره الايام

تو بهترين حالي / چه خوش خوانده‌اند ترا كه بهاري

تو بهترين حالي / رمز عبور ليله و راز طلوع نهاري

تو بهترين حالي / روياي مني، تو آرزوي جهاني

تو بهترين حالي / تو مبدأاي، تو مقصدي، راهي

تو بهترين حالي / تو سرودي، زمزمه‌اي، فريادي

تو بهترين حالي / تو دانه‌اي، جوانه‌اي، درخت پاك حياتي

تو بهترين حالي / هماره خرّم و سبز، گل هميشه بهاري

شوق ديدار روي تو / تفسير عمر من است

سلام بر تو اي بهار مردمان / سلام بر تو اي خرّمي دوران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج