جاباما
۲۰۶۳۱۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

تمام ما روزانه برای تامین انرژی مورد نیاز خود و حفظ سلامتی مقداری غذا و خوراکی می‌خوریم اما در این میان برخی خوراکی‌ها بهای پایینی دارند اما برخی نیز از برچسب قیمت بالاتری برخوردار هستند.

سایت آی تی رسان: تمام ما روزانه برای تامین انرژی مورد نیاز خود و حفظ سلامتی مقداری غذا و خوراکی می‌خوریم اما در این میان برخی خوراکی‌ها بهای پایینی دارند اما برخی نیز از برچسب قیمت بالاتری برخوردار هستند. شاید دلیل این قیمت بالا در برخی مواد غذایی فرآیند تهیه آن‌هاست که باعث می‌شود محصول نسبت به سایر مواد دیر و سخت‌تر آماده شود و در پیشخوان فروشندگان نقش ببندد. حال در این مقاله تصمیم داریم تا با گران قیمت‌ترین و معروف‌ترین غذا‌ها در این خصوص آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

استیک Wagym (قیمت: ۲۸۰۰ دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

اغلب افراد یک برش خوب از گوشت گاو را که در واقع استیک نامیده می‌شود، دوست دارند و شاید یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از مردم باشد اما در واقع این نوع غذا مبلغی در حدود 50 تا 70 دلار را برای شما فاکتور می‌کند اما اسیتک‌هایی نیز وجود دارند که به مراتب قیمت بالاتری دارند. برای مثال استیک گوشت گاو Wagym که شاید بتوان گفت به ژاپن باز می‌گردد قیمت بسیار بالایی دارد و اگر شما بخواهید یک وعده ناهار خصوصی در یکی از رستوران‌های نیویورک داشته باشید و غذای مورد سفارش شما نیز Wagym باشد، می‌بایست مبلغ 2800 دلار پرداخت کنید.

همبرگر گوشت گاو پرورش یافته (قیمت: 332000 دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

همبرگر گوشت گاو پرورش یافته شاید چیزی نباشد که شما به سادگی بتوانید در رستوران‌ها پیدا کنید. زیرا یک آزمایش در کشور هلند بود که در جریان آن این نوع گاو‌ها از طریق سلول‌های بنیادی پرورش می‌یافتند و به همین دلیل در مرحله اولیه یک همبرگر ساخته شده از آن، قیمت بسیار بالایی دارد اما در واقع اگر این نوع گوشت به صورت گسترده روانه بازار شود، حتما قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

ترافل La Madeline au (قیمت: 250 دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

این شکلات در واقع گران‌ترین شکلات موجود در جهان است که قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار دارد. این شکلات از یک نوع Perigord خاص ساخته شده است که توسط شکلات تلخ، کرم‌های زیاد و سنگین، شکر، روغن ترافل و وانیل پوشانده شده است.

پیتزا رویال ۰۰۷ (قیمت: ۳۰۰۰ دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

گران‌ترین پیتزای جهان توسط آشپزی به نام Domenico Crolla ساخته شده است که در تهیه آن از مواد بسیار عجیبی استفاده کرده و نتیجه تمامی آن‌ها برآورد قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار شده است. در تهیه این پیتزا از گوشت خرچنگ خوابانده شده در آب زرد آلو، خاویار آغشته در شامپاین، سس گوجه فرنگی مخصوص، ماهی آزاد دودی اسکاتلندی، گوشت گوزن و آهو، سرکه مخصوص و… استفاده شده است که عجیب‌ترین ماده استفاده شده در آن نیز نوعی طلای خوراکی ۲۴ عیار است و گفتنی‌ست که این پیتزا از طریق eBay به بنیاد Freid Hollows فروخته شده است.

خاویار خاص ایران (قیمت: 28000 دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

گران قیمت‌ترین خاویار جهان از دریای خزر ایران برداشت می‌شود که در واقع تولید کننده آن‌ها یک نوع ماهی خاویاردار نادر است که ۵۰ الی ۶۰ سال عمر دارد و این محصول با قیمت ۲۸۰۰۰ دلار در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد.

Yubari King (قیمت: ۲۰۰۰۰ دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

Yubari King در واقع یک نوع طالبی است که به صورت هیبریدی در گلخانه‌های Yubari کشور ژاپن تولید می‌شود و به همین دلیل قیمت بسیار بالایی دارد که دلیل آن نیز نایاب بودن آن است.

بستنی طلا و مغز گردو (قیمت: ۱۰۰۰ دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

یکی از گران قیمت‌ترین خوراکی‌های جهان که در سال ۲۰۰۴ به مناسبت پنجاهمین سالگرد یک رستوران ساخته شد، توانسته به عنوان گران‌ترین بستنی در رکورد‌های گینس ثبت شود. این محصول که در واقع از طلای ۲۳ عیار، گران‌ترین شکلات، مغز گردو، وانیل،‌ میوه‌های شیرین و… ساخته شده است، قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار دارد.

قارچ سفید (قیمت: ۳۳۰۰۰۰ دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

قارچ سفید یا قارچ دنبلان یک محصول نادر است که گفته می‌شود به صورت کم در مراتع استان اردبیل نیز وجود دارد. البته اغلب قارچ‌ها به دلیل کشت دشوارشان گران قیمت هستند اما یک کازینودار در سال ۲۰۰۷ حدود ۳۳۰۰۰۰ دلار برای یک قارچ سفید پرداخت کرد.

زعفران (قیمت: 2000 دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

یکی دیگر از گران قیمت‌ترین خوراکی‌های جهان نیز به ایران اختصاص دارد. این محصول که در واقع زادگاهی ایرانی اما شهرتی ایتالیایی دارد، در جهان یکی از گران قیمت‌ترین خوراکی‌هاست که دلیل آن نیز به کمیاب بودن و فرآیند تهیه دشوار آن باز می‌گردد. برای مثال یک پوند زعفران از ۷۵۰۰۰ گل به دست می‌آید که شاید عجیب باشد اما حقیقت دارد.

کاپ کیک لوکس طلایی (قیمت: ۱۲۲۷.۷۰ دلار)

با گران‌ترین خوراکی‌های جهان آشنا شوید + عکس

این کیک که در واقع از مربای هلو و شامپاین ساخته شده است، توسط طلای ۲۴ عیار پوشانده شده که تمام آن‌ها در کنار یکدیگر قیمتی ۱۲۲۷.۷۰ دلاری را به وجود می‌آورند.

همان طور که مطالعه کردید در این مقاله با ۱۰ خوراکی گران قیمت جهان آشنا شدیم که در واقع زادگاه ۳ مورد از آن‌ها کشور عزیزمان ایران بود و این خود نشان از پتانسیل‌های این مرز و بوم دارد. گران قیمت‌ترین غذایی که شما خورده‌اید چه چیزی بوده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      قرمه سبزی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج