جاباما
۲۰۶۴۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

از سوی مجله معتبر کریستین ساینس مانیتور

برترین فیلم جهان انتخاب شد

مجله «کریستین ساینس مانیتور» فهرستی از ۵۰ فیلم برتر سینمای جهان را منتشر کرده که بر اساس نظر منتقدان فیلم تهیه شده است. در این فهرست دو قسمت اول و دوم فیلم پدرخوانده به عنوان بهترین فیلم‌های این فهرست رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

ایسنا:دو قسمت اول و دوم فیلم «پدرخوانده» عنوان بهترین فیلم‌های سينماي جهان را به خود اختصاص دادند.

مجله «کریستین ساینس مانیتور» فهرستی از ۵۰ فیلم برتر سینمای جهان را منتشر کرده که بر اساس نظر منتقدان فیلم تهیه شده است. در این فهرست دو قسمت اول و دوم فیلم پدرخوانده به عنوان بهترین فیلم‌های این فهرست رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

برترین فیلم جهان انتخاب شد

«پدرخوانده» محصول سال ۱۹۷۲ محصول كمپاني پارامونت است كه داستاني جنايي دارد و براساس رماني از «ماريو پوزو» ساخته شد. ماجراي فيلم بين سال‌هاي ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق مي‌افتد و داستان فيلم درباره خانواده مافيايي «کورلئونه» است كه بازيگران سرشناسي چون «مارلون براندو»، «آل پاچينو»، «روبرت دووال» و «دايان کيتن» در آن نقش‌آفريني داشته‌اند.

این فیلم خیلی زود مورد توجه منتقدان و تماشاگران عام، نه تنها در ایالات متحده که در تمام نقاط جهان، قرار گرفت. چندی نگذشت که محبوبیتی بی‌نظیر کسب کرد تا آنجا که حال مقام دوم را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر پايگاه اطلاع رساني اي.ام.دي.بي را دارد.

به دلیل استقبال فوق‌العاده تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد. اين فيلم نامزد ۱۱ جايزه اسكار بود كه موفق به كسب جايزه بهترين بازيگر مرد (مارلون براندو)، بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه شد و در جوايز گلدن گلوب پنج جايزه اصلي را كسب كرد.

پدرخوانده: قسمت دوم هم فیلمی داستانی ـ جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و محصول سال ۱۹۷۴ کمپانی پارامونت پیکچرز است. این فیلم پس از موفقیت درخشان فیلم پدرخوانده و در ادامه آن ساخته شد.

کاپولا در ابتدا نمی‌خواست که خود این فیلم را بسازد (به دلیل جنجال‌های بسیار با کمپانی در ساخت فیلم پدرخوانده داشت) و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد ولی کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آنها گرفت و با این کار خود، از دخالت‌های بسیار کمپانی جلوگیری کرد.

این فیلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر اینکه کدام فیلم بهتر است شده‌است. این فیلم در نظرسنجی برتر پايگاه اطلاع رساني اي.ام.دي.بي تاکنون حائز مقام سوم شده‌است همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان مجله سایت‌اندساند را نیز دارا است.

چندي پيش هم قسمت اول فيلم «پدرخوانده» عنوان بهترين فيلم گنگستري تاريخ سينما را از نگاه انجمن فيلم آمريكا به ‌دست آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کى رىه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج