۲۰۶۵۳۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تلاش ارشاد برای رفع نگرانی‌های رهبر انقلاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیات دولت به آذربایجان‌ شرقی و در شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر گفت: منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سرلوحه‌ی فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ایسنا: علی جنتی در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر اظهار کرد:در حوزه مسائل فرهنگی به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای شده و در تلاش هستیم تا نگرانی‌های فرهنگی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: ایشان اشرافیت کامل به مسائل فرهنگی دارند و خود از اصحاب فرهنگ و هنر و آشنا به این امر هستندو تلاش ما این است تا اولویت‌های این وزارتخانه را براساس رهنمودهای ایشان تنظیم نماییم.

علی جنتی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته توسط دولت تدبیر و امید و همچنین مشکلات فراروی آن اظهار کرد:بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اساسی و به صورت یک بیماری مزمن در سطح کشور بسیاری از جوانان را به خود درگیر کرده و دولت عزم جدی برای برطرف کردن این مشکل دارد.

وی همچنین کُند کردن رشد تورم در دولت تدبیر و امید را از دیگر اقدامات عمده‌ی انجام گرفته برشمرد و گفت: همچنین یکی از محوری‌ترین فعالیتها و اقدامات دولت آقای روحانی تسریع در به نتیجه رساندن پرونده‌ی هسته‌ای و رهایی بخشیدن کشور از تحریم‌های ظالمانه بود که با حضور تیم مذاکره‌ای که از همه لحاظ قدرتمند و قابل اعتماد است، این اقدام نیز به نتیجه خواهد رسید و تنگناها مرتفع خواهد شد.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته گفت: حوزه‌ِ فعالتهای این وزارتخانه بسیار گسترده است و چاپ بیش از ۷۲ هزار عنوان کتاب در سال گذشته و همچنن تجهیز ۳۳۰ سینما در سطح کشور به سیستم دیجیتال و حمایت و هدایت بیست هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد از فعالیتهای عمده‌ی این وزارتخانه در سطح کشور است.

وی با اشاره به پیشینه‌ی غنی آذربایجان و همچنین شهرستان شبستر اظهار داشت: شبستر از دیرباز سرای بزرگان فرهنگ،‌ ادب و عرفان بوده و عارفان نامی و بزرگان فرهیخته‌ای از این دیار برخاسته‌اند که از آن جمله می‌توان به شیخ محمود شبستری و شیخ محمد خیابانی اشاره کرد.

جنتی تاکید کرد: در این شهر با این جایگاه و پیشینه ممتاز و مردم هنرمند و با وجود ظرفیت‌های غنی فرهنگی در نقاط مختلف باید استعدادها بروز کند و سرمایه‌های عظیم به فعلیت برسد.

وی همچنین خواستار برگزاری همایش بین‌المللی شیخ محمود شبستری عارف و شاعر برجسته‌ی این شهرستان در آینده‌ای نزدیک شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از سفرش به آذربایجان شرقی گفت: عدالت فرهنگی با تلاش مردم بلند همت ایران، فعالان فرهنگ، هنر و خادمان فرهنگی در کشور تحقق می‌یابد.

علی جنتی در آیین افتتاح سینمای دیجیتال در شهرستان شبستر، افزود: حمایت مادی و معنوی از اصحاب و فعالان فرهنگ، هنر و قرآن و مطبوعات رویکرد اصلی این وزارتخانه است و در شهرستان‌ها هم این سیاست با رویکرد تحقق عدالت فرهنگی بیشتر دنبال می‌شود.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های غنی فرهنگی در نقاط مختلف کشور باید استعدادها بروز کند و سرمایه‌های عظیم به فعلیت برسد.

جنتی با اشاره به اینکه شهرستان شبستر دارای مردم متدین، ولایت مدار، شخصیت‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی است، اعلام کرد: حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر به خصوص در رشته‌های سینما، تئاتر و قرآن از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ورود به شبستر و استقبال از سوی امام جمعه، فرماندار و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در گلزار شهدا حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیات دولت و رییس جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان شرقی سفر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج