۲۰۶۷۱۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مجانی به تمام دنیا سفر کنید

در گوگل جستجو کنید کوچ سرفینگ! صفحه ورودی یک شبکه اجتماعی پیش روی شما باز می شود. باید در آن ثبت نام کنید. البته می توانید اکانت فیس بوکتان را با اکانت کوچ سرفینگ سینک کنید و البته دوستان فیس بوکی را هم به این شبکه اجتماعی دعوت کنید.

مجانی به تمام دنیا سفر کنید




هفته نامه زندگی مثبت: این گزارش یک پیشنهاد ویژه است. سایتی است که شما می توانید به عضویت آن دربیایید، پروفایل بسازید، با دیگران دوست شوید و البته به خانه آنها در کشورهای دیگر سفر کنید. آن هم بدون اینکه رقمی پرداخت کنید. احتمالا تا اینجای توضیحات هم به قدر کافی هیجان انگیز بوده تا شما برای خواندن گزارش ترغیب شوید. پس این گزارش را از دست ندهید.

چطور عضو شویم؟

ابتدا سایت را معرفی می کنیم: در گوگل جستجو کنید کوچ سرفینگ! صفحه ورودی یک شبکه اجتماعی پیش روی شما باز می شود. باید در آن ثبت نام کنید. البته می توانید اکانت فیس بوکتان را با اکانت کوچ سرفینگ سینک کنید و البته دوستان فیس بوکی را هم به این شبکه اجتماعی دعوت کنید. کوچ سرفینگ مسافرت براساس کاناپه خالی میزبانی است که شما او را نمی شناسید. مسافرت هیچ زمانی به اندازه این روزها محبوبیتی جهانی ندارد. این روزها، همه مردم دنیا نقشه ای در سر دارند که تعطیلات برسد تا جایی جدید کشف کنیم و سرزمینی نو را ببینیم. ایده کوچ سرفینگ از همین جا شروع شد. اینکه شما اگر بتوانید با حداقل هزینه به مسافرت بروید، احتمال اینکه بتوانید بیش از یک بار به سفر بروید افزایش پیدا می کند. حالا چطور می شود این هزینه ها را کاهش داد؟

مجانی به تمام دنیا سفر کنید

معمول بخش زیادی از هزینه سفر، صرف گرفتن هتل می شود. سایت کوچ سرفینگ هم با همین ایده اولیه شروع به کار کرد؛ شما اگر یک کاناپه اضافی در خانه تان داشته باشید، پس می توانید به یک مسافر جای خواب رایگان بدهید. بقیه چیزها به توافق دو طرف بستگی دارد، آیا می تواند از یخچال شما استفاده کند؟ از امکانات آشپزخانه شما چطور؟ آیا امکان میزبان بودن شما فقط برای یک نفر است یا برایتان حضور تعداد بیشتری همسفر امکان پذیر است؟ یا شاید فقط وقت دارید که گردشگران را با شهر زندگی تان آشنا کنید؟

چطور میزبان شویم؟

سازوکار این شبکه اجتماعی به گونه ای است که پس از ساخت حساب کاربری رایگان، می توان پیش از سفر به شهر یا کشوری دیگر با کاربران آن شهر یا کشور تماس داشت و در صورت توافق دوجانبه از امکاناتی که طرف مقابل می تواند تدارک ببیند، بهره مند شد. البته شما می توانید حدی که می خواهید از دیگران میزبانی کنید و استانداردی را که دیگران از شما میزبانی خواهندکرد در اکانت کاربران ببینید. ۳ نوع اکانت در کوچ سرفینگ وجود دارد؛ اول خدمات کامل است.

اگر شما این گزینه را انتخاب کنید یعنی متعهد هستید که برای خواب و راهنمای گردش در شهر برای مهمان جا تامین کنید. دوم گزینه گردشی است که شامل راهنمای گردش در شهر می شود اما فراهم کردن جا برای خواب را روی دوش شما نمی اندازد. گزینه سوم هم گزینه سفر در حال حاضر که هیچ الزامی را بری کاربر در بر نمی گیرد. البته هنگام ایجاد حساب کاربری، هر کاربری باید خدماتی را هم که می تواند به دیگر کاربران بدهد، مشخص کند.

مجانی به تمام دنیا سفر کنید

چقدر ایرانی عضو هستند؟

زبان پارسی به عنوان زبان رایج بیش از ۱۱ هزار نفر در این شبکه اجتماعی شناخته شده، آمارها نشان می دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده اند ۷ هزار نفر است و ایران چهل و نهمین کشور در CouchSurfing است. به همین دلیل شما متوجه می شود بیشتر آگهی هایی که در «کوچ سرفینگ» در سایت ثبت شده اند، از سوی ایرانی های مقیم آمریکا بوده اند؛ چند نفر از اروپا و مالزی و یک نفر دیگر هم از استرالیا، اما آنهایی هم که در ایارن زندگی می کنند و اهل سفرند، برای میزبانی از خارجی کم نیستند.

میان آگهی ها به خانه ای در اصفهان بر می خورید؛ ۲ اتاق ۱۲ متری و ۲۴ متری و مهمانان باید کیسه خواب بیاورند. در ضمن به علت نبود امکانات گرمایشی، بهتر است در تابستان به آنجا بروند، مگر اینکه خود مهمانان فکری به حال گرمایش بکنند. مریم، صاحب این آگهی در شهر اصفهان زندگی می کند. به گفته خودش از سال های اول دانشگاه در ارتباط با مرکز کارآفرینی فعال بوده و این موضوع باعث می شود نسبت به هر ایده نو یا قشنگی که می بیند حساس و علاقه مند به همکاری باشد.

آنها خانه ای قدیمی دارند که ۱۲ سالی است که هیچ استفاده ای از آن نمی شود. چند سال پیش به این فکر می افتند که به نحوی از آن استفاده کنند و آن را به منبع درآمدی تبدیل کنند. اما به دلیل هزینه بالای تعمیرات و اموری از این قبیل که چندان تضمینی هم برای بازگشت سرمایه ندارد، از این ایده منصرف می شوند، اما در نهایت اگر هیچ استفاده ای از این خانه نمی توان کرد؛ «دست کم چند نفر می توانند زیر سقف هایش بخوابند.»

مجانی به تمام دنیا سفر کنید

چطور اطمینان کنیم؟

شما می توانید برای افزایش اعتماد دوطرفه برای کسانی که به هر دلیلی از پروفایلتان بازدید می کنند با اسکن یک کارت شناسایی معتبر و ارسال آن به مدیران سایت هویت خودتان را تایید کنید.البته طراحان وب سایت به این هم بسنده نکرده اند و با قرار دادن امکان «vouch» به کاربران دیگر این امکان را می دهند که ضمانت شما را بکنند. با این پیش زمینه بهتر است با کاربرانی در ارتباط باشید که ضمانت بیشتری از سوی کاربران دیگر دریافت کرده اند.

البته این را هم باید بدانید از بین افراد تنها ۸ درصد از سوی این سایت تایید شده اند و حدود ۶ درصد از سوی این سایت تایید نشده اند و حدود ۶ درصد هم از نظر اخلاقی ضمانت شده اند، اما بقیه اعضا یعنی بیش از ۸۰ درصد اعضا تایید یا از نظر اخلاقی ضمانت نشده اند. حالا که به قدر کافی بدبین شده اید باید به شما توضیح بدهیم از سال ۲۰۰۴ تا اوت ۲۰۱۱ بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ دیدار و میزبانی انجام شده اتفاق خیلی بدی نیفتاده. پس باید ۲ اصل را در کوچ سرفینگ رعایت کنید؛ اول اینکه به قدر کافی بدبین باشید. دوم اینکه بیش از حد بدبین نباشید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمیم

      بهترین روش سفر، بهترین راه برای دیدن مردم دنیا. من که خیلی راضیم، چندین بار هاست کردم، چندین بار با مسافرها بیرون رفتم و شدیدا لذت بردم. امسال هم اولین سفر کوچ سرفینگیم رو انجام میدم و تا آخر عمرم همه دنیا رو همینجوری خواهم گشت!

    • بدون نام

      شمیم جون میگی چه طوری سفر کردی؟اول کجا رفتی!؟من خیلی دوست دارم برم سفر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج