۲۰۶۸۸۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طرح نجات ذخایر پنهان آب کلید خورد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام آغاز طرح احیای ذخایر و سفره های آب زیرزمینی کشور گفت: به‌زودی دستورالعمل‌های تدوین شده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام آغاز طرح احیای ذخایر و سفره های آب زیرزمینی کشور گفت: به‌زودی دستورالعمل‌های تدوین شده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

جواد میبدی با بیان اینکه مراحل عملیاتی اجرای طرح احیا و تعادل‌ بخشی از ابتدای امسال آغاز شد، اظهارداشت: نخستین گام، تهیه دستورالعمل‌های اجرایی است که از ۱۵ پروژه تعریف شده و در این طرح ۱۳ پروژه برعهده وزارت نیرو و دو پروژه برعهده وزارت کشاورزی است و اجرای هر کدام از پروژه‌ها نیازمند یک دستورالعمل جداگانه است.

مدیرکل نظام‌هاي بهره‌برداري و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر اجرایی شدن گام‌های نخست اجرای طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌ های زیرزمینی گفت: برای تدوین و اجرایی‌ شدن هر دستورالعمل، با حضور تمامی ذینفعان و ذیمدخلان همچون محیط زیست، وزارت جهاد، انجمن‌ های صنفی کشاورزی و سازمان‌ های مردم‌ نهاد نشست‌ هایی برگزار شد و با دریافت نظر تمام اعضا، دستورالعمل‌ های اجرایی برای هر پروژه تهیه شد.

میبدی افزود: در نهایت چک‌ لیستی برای هر کدام از پروژه‌ ها برای نظارت بر عملکرد شرکت‌ های آب منطقه‌ ای تهیه می‌ شود و پس از نهایی شدن، قرار است به‌ زودی این دستورالعمل‌ها به تمامی استان‌ها ابلاغ شود.

وی گام بعدی را برگزاری کارگاه‌ های آموزشی برای تبیین دستورالعمل‌ ها عنوان کرد و بیان داشت: این دستورالعمل‌ ها با دقت باید به مرحله اجرا برسد. در همین راستا برای حذف عملکرد سلیقه‌ ای در استان‌ ها، قراردادهای تیپ برای یکسان‌ سازی تمامی قراردادهای انجام طرح طراحی شده که این قراردادها نیز به‌ زودی ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: با توجه به اینکه مبادله موافقت‌ نامه‌ های طرح احیا و تعادل‌ بخشی به استان‌ ها واگذار شده، شرکت مدیریت منابع آب برای نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌ ها از تمامی استان‌ ها خواسته تا اعتبارات موردنیاز هر پروژه را ارائه دهند و پس از مشخص شدن اولویت‌ های هر استان و تایید وزارت نیرو، قراردادهای اجرایی با مشاوران و پیمانکاران منعقد خواهد شد.

میبدی درباره برنامه‌ های نظارت بر اجرای طرح گفت: برای فراهم کردن امکان نظارت بیشتر در زمان اجرای طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌ های زیرزمینی، تصمیم بر این شده که افزون‌ بر وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب و شرکت‌ های آب منطقه‌ ای، عامل چهارمی نیز در مدیریت منابع آب مستقر شود که نماینده‌ ای در هر استان دارد و این تیم بر عملکرد پیمانکاران اجرایی نظارت داشته باشند و در هر ماه از عملکرد طرح در ۳۱ استان کشور گزارش ارائه کند.

وی تصریح کرد: بسترسازی اجرای طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌ های زیرزمینی بسیار مهم است و در این راستا، افزون‌ بر نشست‌ های توجیهی با استانداران و مسئولان استانی و کشوری همچون مجلس، قوه‌ قضائیه، وزارت صنعت، جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست؛ اطلاع‌ رسانی عمومی گسترده‌ ای نیز برای تشریح ابعاد طرح به مردم و ذینفعان طرح انجام گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج