۲۰۶۹۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وضعیت ICT ایران در هفته آخر اردیبهشت ماه

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

در این هفته، برگزاری مجمع مخابرات و تغییرات در سطح مدیرعامل این شرکت، با جنجال ها و حاشیه هایی همراه شد که قابل توجه بود.

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی





برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بیننده گان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

طبق روال ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین رویدادها و اتفاقات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت، تا در این سعی و روال، کاربران محترم پرتال برترین ها را با موضوعات مختلف رخ داده در فضای جامعه اطللاعاتی کشور، چه در بخش خصوصی و په در بخش دولتی آشنا کنیم. قابل ذکر است که شرکت ها و فعالان محترم عرصه فناوری اطلاعات ایران می توانند برای انعکاس اخبار فعالیت های خود در گزارش هفتگی ICT، اخبار خود را به پست الکترونیک IR.BARTARINHA@ICT ارسال کنند. هفته ای که گذشت مصادف بود با روز جهانی ارتباطات و به این مناسبت، به فناوران محترم اطلاعات کشور در عرصه های مختلف، عرض تبریک و خسته نباشید داریم و امیدواریم جایگاه فعالان این حوزه در صنایع کشور، بیش از قبل مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد. این هفته شاهد از دسترسی خارج شدن شماری از سرویس دهنده گان وبلاگ در ایران بودیم.

در این هفته، برگزاری مجمع مخابرات و تغییرات در سطح مدیرعامل این شرکت، با جنجال ها و حاشیه هایی همراه شد که قابل توجه بود. ارائه آمارهایی از وجود ۲۸ میلیون گوشی هوشمند در کشوری ۷۷ میلیونی نیز، این هفته با تحلیل های مختلف رو به رو شد. نخستین خبر را همچون روال همیشگی، از بازار مجازی بورس ایران آغاز میکنیم. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مهم ترین رویدادهای ایران در هفته آخر اردیبهشت ۱۳۹۴.

بورس، همچنان بی حال!

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

در ادامه روندهای نزولی شاخص کل بازار بورس ایران، این هفته شاخص در محدود ۶۳ هزار واحد آرام گرفت تا دومین ماه سال ۹۴ را نیز در این محدوده به پایان برساند. از حضور فعالان بورس باز ایران در فضای مجازی به خصوص تالارهای معروف تعامل اینترنتی بورس بازان مانند "تالار بورس"، "بورکس"، "بورسی" و "بورس ۲۴" تا حدود زیادی کاسته شده است و شاید عدم شفافیت در بازار و نوسانات شدید سهام، رغبتی را برای مخاطبان جهت فعالیت اینترنتی در این بازار، فعلا ایجاد نکرده است که انتظار می رود در ماه های آینده و تعیین تکلیف مساله هسته ای کشور، این وضعیت تغییر کند. همان طور که می دانید اخرین اطلاعات از بازار ۳۸۰ هزار میلیارد تومانی بورس ایران در نشانی com.tsetmc قرار دارد.

ساخت بازی رایانه ای "کلاه قرمزی" تا تشکیل خانه بازی سازان کامپیوتری ایران

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی
رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، از تاسیس خانه ملی بازی سازان رایانه ای در کشور خبر داد. خانه بازی سازان رایانه ای ایران، فرصتی برای تقویت بسترها و زیر ساخت های لازم برای گسترش بازی سازی رایانه ای مبتنی بر نیازهای ملی و اسلامی کشور است که اطلاعات بیشتر در نشانی http://ircg.ir در دسترس می باشد. همچنین، تیم بازی سازی «خلاقان جوان» وابسته به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس اقدام به ساخت این بازی کرده است که بزودی رونمایی خواهد شد. انجمن صنفی بازی سازان ایران در نشانی http://gamedevelopers.ir قرار دارد.

وزیر ارتباطات: عدم پوشش ارتباطاتی در ورزشگاده یادگار امام تبریز را تکذیب میکنم

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

خبر به اندازه کافی واضح است که نیاز به توضیح نداشته باشد و شما خواننده گان محترم سایت قطعا میدانید که درباره چه موضوعی صحبت شد !

از پلیس سایبر چه خبر؟

اخاذی از 2000 نفر در سایت همسریابی

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

اواسط این هفته بود که خبر دار شدیم، از ۲۰۰۰ نفر متقاضی ازدواج در سایت همسریابی، اخاذی شده است. رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یك سایت غیر قانونی همسر یابی خبر داد و گفت :متهم با این ترفند كاربران را به صفحات درگاه جعلی بانك راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار نفر متقاضی ازدواج را به سرقت برده است. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ"تورج كاظمی" رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور در حاشیه بازدید وزیر کشور از پلیس فتا ناجا درباره سوء استفاده های سایت های اینترنتی همسریابی و دوست یابی از کاربران، اظهارداشت: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می کنند ؛ لذا به شهروندان توصیه می شود حتی الامكان از مراجعه به سایت های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند. وی از کاربران خواست: هنگام پرداخت های الکترونیکی، آدرس های اینترنتی درگاه های بانکی را کنترل نمایند و به نام "وب سایت" باز شده به عنوان درگاه بانك مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS در ابتدای نام سایت مزبور دقت كافی داشته باشند

الکامپ قزوین افتتاح شد

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی
مطلع شدیم که ششمین نمایشگاه الکامپ از 28 اردیبهشت تا یکم خرداد ماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی‌ نمایشگاه‌ بین‌المللی استان قزوین افتتاح شد. در این مراسم مسوولان کشوری از جمله انصاری رئیس سازمان صنف رایانه‌ای کشور و مسوولان استانی از جمله مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات استانداری قزوین حضور داشتند. این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان در فضایی به مساحت 2 هزار مترمربع با حضور بیش از 60 شرکت‌کننده برگزار شده است. گفتنی است دانشگاه آزاد قزوین در عرصه رباتیک، یکی از برترین مراکز فعال این کشور در این عرصه دیجیتالی می باشد.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۵، ماه آینده در تهران برگزار می شود.

دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری (INOTEX ۲۰۱۵) با حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، سازمان‌ها و مراکز علمی‌ و پژوهشی داخلی و خارجی از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه در محل دائمی ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی، آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست‌فناوری، نانو فناوری، انرژی‌های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد. علاقمندانی که به این حوزه آشنایی دارند، می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

بزرگترین دیتا سنتر غرب کشور در آذربایجان راه اندازی شد

رییس جمهور جریان سفر استانی به استان آذربایجان شرقی، نخستین دیتاسنتر غرب کشور را در این استان افتتاح کرد. افتتاح این دیتا سنتر تبادل ترافیک داده و اطلاعات را در استان آذربایجان ممکن می سازد. همچنین این دیتا سنتر ظرفیت لازم برای تامین پست الکترونیک بخش دولتی، خصوصی و کاربران این استان را دارد.بهره برداری از این دیتا سنتر از طریق سرورهای مجازی مبتنی بر پردازش ابری cloud computing است.

وزیر ارتباطات: اختلالات شبکه های اجتماعی به وزارت ICT مربوط نیست

در پی اختلالات فنی گسترده بر روی استفاده از شبکه های اجتماعی پر مخاطبی چون وایبر، تانگو تلگرام در کشور و نارضایتی میلیون ها مخاطب این نرم افزارها، وزارت ارتباطات این هفته نیز مجددا اعلام کرد که اختلالات این شبکه ها، ربطی به دستگاه های دولتی داخلی ندارد. واعظی که در هفته های اخیر به طور مداوم، با انتقاد خبرنگاران و فعالان عرصه آی تی ایران رو به رو شده بود، این هفته نیز یادآوری کرد که وزارت مبتوعش، دخالتی در اختلالات فنی این نرم افزارها نداشته است و در صورت تخلف، قبل از هر گونه اقدامی، اطلاع رسانی خواهد شد. به هر حال، به نظر می رسد بحث اختلال در این شبکه ها در یکی دو هفته اخیر کم تر شده است اماکاربران انتظار دارند تا مراکز مسئول در این عرصه، مسئولانه تر به اطلاع رسانی و آگاه رسانی جامعه میلیونی مخاطبان این شبکه های اجتماعی اقدام کنند.

قطع خودکار اینترنت با پایان بسته در ایرانسل

با هدف مدیریت هزینه‌های ارتباطی، ایرانسل با عرضه "طرح کنترل مصرف آزاد دیتا" امکان قطع خودکار اینترنت، پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته‌های اینترنت همراه را برای مشترکان فراهم کرده است. با فعال سازی این طرح از طریق شماره گیری کددستوری #3*2*3*555* این امکان برای مشترکین خدمات اینترنت همراه ایرانسل فراهم شده تا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته افزایشی اینترنت همراه خود، به صورت خودکار وارد طرح مصرف آزاد نشوند. اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و تنظیمات لازم برای استفاده از بستر اینترنت همراه مبتنی بر نسل 2، 3 و 4، تعرفه‌ها و بسته‌های افزایشی اینترنت همراه، بررسی قابلیت 3G و 4G گوشی، مناطق تحت پوشش و مودم‌های ایرانسل از طریق نشانی اینترنتی irancell.ir/internet قابل مشاهده است. انتظار می رود کلیه اپراتورهای تلفن همراه از طریق ابزارهای نوین و سامانه های پیشرفته تعاملی، بستر ارتباط بهتر مشارکتی و توانمند سازی مشترکان نسبت به استفاده از خدمات اینترنتی و موبایلی را به بهترین شیوه در دستور کار قرار دهند.

۲۸ میلیون گوشی هوشمند و ۱۸ میلیون مشترک اینترنت در ایران

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

وزیر ارتباطات این هفته در روز جهانی ارتباطات اعلام کرد که در ایران، بیش از ۱۸ میلیون مشترک اینترنت داریم و شمار استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند به ۲۸ میلیون عدد رسیده است. یعتی تقریبا از هر سه نفر ایرانی، یک نفر دارنده گوشی های هوشمند است. وی ارزش بازار آی تی ایران را حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و از عزم دولت برای همراه کردن کشور تحت پوشش دولت همراه خبر داد. این هفته خبر دار شدیم که رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز اعلام کرد که ۸۰ درصد مردم ایران، سواد فاوا داشته و ۱۷ درصد کل فارغ التحصیلان ایران در دانشگاه ها، در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند. این آمارها، نشان دهنده ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالای ایران در عرصه فاوا می باشد که انتظار می رود مسئولان امر، برای استفاده از چنین بستر پر پتانسیلی، بیش از گذشته در راستای تقویت دولت الکترونیک و تکریم شهروند مجازی، اقدام کنند. ارائه خدمات کلیه مراکز دولتی ایران تا حد امکان از طریق نرم افزارها و اپلیکیشن های جدید، حداقل انتظار جامعه اطلاعاتی ایران در این دوران است که امیدواریم زودتر محقق شود.

بازی های رایانه ای در ایران، صاحب برنامه ملی شد

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی
این هفته خبردار شدیم که مرکز ملی فضای مجازی کشور، توسعه بازی های رایانه ای در ایران را صاحب برنامه ملی کرد. مرکز ملی فضای مجازی ایران در راستای ماموریت های محوله، کار مطالعاتی تدوین سند ملی بازای های رایانه ای را در دستور کار قرار داده و از تجربیات کشورهای مختلف جهان نیز در این عرصه استفاده نموده است.دبیرکمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین این برنامه نقش محوری داشته است و در کنار آن، دیگر نهادها مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی اطلاع رسانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در تدوین این برنامه ملی همکاری کردند. مرکز ملی بازی های رایانه ای کشور، چند سالی است که شروع به کار کرده است و در این حوزه، اقدامت خوبی را در دستور کار قرار داده است. اما جا دارد، اقدامات فوریت داری مانند فعالیت های نظارتی در توزیع بازی های رایانه ای تهاجمی و بعضا غیر اخلاقی که امروزه در فضای شبکه های اجتماعی نیز گسترش یافته است، در دستور کار قرار دارده و ماموریت اطلاع رسانی خود به ویژه برای خانواده ها را از طریق رسانه های جمعی، تقویت کند. به نظر می رسد، صرف تدوین برنامه ملی برای بازی های رایانه ای، کفایت نیازها و برخورد با چالش های امروزی در این عرصه را نکند و عزم جدی تر و هوشمندانه تری را طلب می کند

وزیر ارتباطات : شرکت مخابرات، مدیریت درستی ندارد.

این هفته به مناسبت روز جهانی ارتباطات، وزیر ارتباطات بارها در جمع خبرنگاران حاضر شد و البته برگزاری مجمع مخابرات نیز در این هفته، بر داغ تر شدن وضعیت مخابرات کشور افزود. یکی از موضوعات مورد بحث، درباره دانشکده مخابرات بود که دکتر واعظی، واگذاری آن به بخش خصوصی را خلاف قانون اساسی دانست. سوال بعدی درباره واگذاری شرکت مخابرات ایران بود که هفته پیش به این موضوع اشاره کردیم. اما این بار جناب وزیر، به انتقاد از واگذاری شرکت مخابرات پرداخت و اظهار داشت که کابل های مسی، داکت ها و مسائلی از این دست، جز اموال بیت المال بوده است که نباید در فرآیند واگذاری صورت میگرفت. در شرکت مخابرات، هنوز بیش از ۱۵۰ هزار نفر در نوبت دریافت تلفن ثابت هستند و تعرفه مخابرات از ۳۰۰ ریال به ۹۰۰۰ ریال افزایش یافته است که با توسعه مخابرات، همخوانی ندارد. انتقادات گسترده واعظی از شرکت تازه خصوصی شده شرکت مخابرات ایران که یکی از غول های مخابراتی در خاورمیانه به شمار می رود، در حالی است که شرکت مخابرات در سطوح بالادستی و پایین دستی فعالیت های خود با انتقاداتی رو به رو است که باید با حوصله و دقت، توسط کارشناسان خبره به آن پرداخته شود. انتظار می رود چنین امری توسط جناب وزیر، تنها به صورت حرف نباشد و مجموعه اقداماتی عملی، در دستور کار قرار بگیرد. گفتنی است، واعظی، شابعات بازگشتن مخابرات به انحصار دولتی را تکذیب کرد.


مجمع پر حاشیه برای شرکت مخابرات ایران

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی
در آخرین ساعت هفته گذشته بود که مجمع شرکت مخابرات ایران برگزار شد. به گزارش ایسنا‌، این نشست که چند روز پس از برکناری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد در غیاب نماینده دولت و سهام عدالت تشکیل شد و همین موضوع وموارد دیگری مانند نرخ سود شرکت مخابرات برای سهام‌داران آن‌، تصرف دانشکده مخابرات توسط دولت و موضوع اینترکانکشن بین ایرانسل و مجموعه مخابرات مورد اعتراض سهام‌داران قرار گرفت. همچنین در این مجمع مقرر شد که شرکت توسعه ارتباط مبین به عنوان سهام‌دار عمده شرکت مخابرات ایران در سال جاری سود خود را دریافت نکرده و این مبلغ را سرمایه گذاری کند. گفتنی است شرکت مخابرات ایران در سال 88 به شرکت توسعه ارتباط مبین طی مزایده ای واگذار کردید و هم اکنون یکی از شرکت های تالار اصلی بازار بورس ایران طی نماد اخابر به شمار می رود. اطلاعات بیشتر درباره این شرکت در نشانی IR.TCI در دسترس می باشد.

سازمان تنظیم مقررات هم، صاحب سند ملی شد

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

همان طور که در سال های اخیر، برای بسیاری از سازمان ها و نهادها در کشور، نقشه راه و سند ملی تدوین و تبیین شده است، این امر این هفته برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اتفاق افتاد و پزوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، این سند راهبردی را تهیه نمود. با تدوین این سند، وضعیت مقررات گذاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تبیین گردید و یک مدل مطلوب جهت مقررات گذاری بخش ICT و ۱۷ برنامه کلان مقررات گذاری و ۶۴ طرح و ۲۰۵ پروژه عملیاتی برای اجرای سند راهبردی و همچنین راهبردهای لازم جهت پیشبرد مقررات گذاری ICT در برنامه ششم توسعه ارائه شد و نقاط ضعف و قوت بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و اثرات محیط بیرونی آن مورد تحلیل قرار گرفت. تدوین این سند، برای فعالان عرصه آی تی که در این عرصه کار میکنند، تسهیل در فرآیند ها را به همراه خوهد داشت که انتظار می رود کمیته ای برای بررسی انطباق فعالیت های این سازمان با سند راهبردی نیز، تعیین شود و گزارش آن را به طور متناوب، در اختیار مخاطبان این حوزه قرار دهد.

علی آقامحمدی : سالانه 145 میلیون گوشی تلفن همراه وارد میشود

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام درهماش بهره وری در این هفته با انتقاد از وضعیت بهره وری منابع انسانی در کشور اظهار داشت که ایران با بیش از 140 میلیون گوشی تلفن همراه رو به رو بوده است که این رقم میتواند در داخل تولید شود و از خروج صدها میلیون ارز از کشور جلوگیری شود. وی اعلام کرد : نرخ رشد هشت درصدی اقتصاد در چشم‌انداز پیش‌بینی شده و رسیدن به آن یک الزام است. منتهی نرخ رشد ما در بلند‌مدت و 40 سال گذشته 4.8 درصد بوده است. اما این نرخ ناشی از سرمایه است و بهره‌وری در آن نیست در حالی که بهره‌وری اساس کار است و اگر سه درصد بهره‌وری داشته باشیم می‌توانیم به رشد بالای اقتصادی دست پیدا کنیم.

آن چه مسلم است، یکی از مهم ترین راه های برون رفت از بن بست رکود تورمی یا تورم رکودی، روی آوردن به بهره وری و خلق ارزش افزوده است که کارآفرینی دیجیتالی، یکی از الزامات مهم نیل به این بهره وری پویا می باشد. آیا روزی می شود که ایرانیان از خرید تبلت و گوشی های هوشمند خارجی دست بردارند؟

اخبار شرکت های غیر دولتی

یکی از بخش هایی که در گزارش هفتگی به آن ها می پردازیم، معرفی برنامه های فعالان بخش خصوصی در حوزه آی تی هست که در این هفته نیز به شماری از آن ها می پردازیم. نخستین اخبار درباره نشریات این حوزه در کشور می باشد.

آخرین شماره اردیبهشت ماه روزنامه فناوران اطلاعات

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

روزنامه فناوران اطلاعات، نخستین روزنامه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، در آخرین شماره خود در این هفته، موضوع عدم توجه وزارت ارتباطات به تولید محتوا را در تیتر اول خود قرار داده است.

شماره اردیبهشت ماه ماهنامه شبکه منتشر شد

شماره 168 ماهنامه شبکه که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر می شود، روی کیوسک روزنامه های فروشی های سراسر کشور قرار گرفت.
از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی

بخش فارسی در سایت ایسوس

از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی
شرکت ایسوس برای تعامل بیشتر با مخاطبان و مشتریان خود در ایران، بخش فارسی در پرتال خود راه اندازی کرد. علاقمندان به استفاده از محصولات و خدمات این شرکت به نشانی asus.com/middleeast-f مراجعه کنند.

شرکت همکاران سیستم، از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری در کشور، از دعوت به مجمع عمومی فوق العاده خود در ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ خبر داد.

شرکت مخابرات ایران، از پرداخت سود سال ۹۳ خود به سهامداران تا تیر ماه امسال خبر داد.

شرکت شاتل، از ارائه دهندگان خدمات اینترنت پر سرعت، برای پنجمین سال متوالی، برترین اپراتور اینترنتی کشور شد که به کارکنان این شرکت تبریک می گوییم.

پارس آنلاین، از ارائه دهندگان اینترنت پر سرعت، اسامی برندگان قرعه کشی خود را اعلام کرد.

رایتل، اپراتور تلفن همراه در ایران، خدمات ویژه برای جشنواره جالب چند قلوه ها در شنبه این هفته در تهران ارائه کرد.

شرکت داده پردازی ایران، از بزرگ ترین شرکت های ارائه دهنده تجهیزات سخت افزاری حوزه آی تی کشور، سال ۹۴ را را سال انقلاب دیجیتال در فناوری های مالی عنوان کرد.

پرشین بلاگ ، نخستین سرویس دهنده ایرانی وبلاگ نویسی، این هفته بارها به دلیل اختلالات فنی از دسترس خارج شد.

بلاگفا، از بزرگ ترین سرویس دهندگان ایرانی وبلاگ نویسی نیز اعلام کرد به دلیل اختلالات فنی، تا اواسط خردادماه به روز رسانی و در دسترس نمیباشد.

کلوب، نخستین شبکه اجتماعی ایرانی در اینترنت از به روز رسانی صفحه اختصاصی وزیر ارتباطات در این پرتال در نشانی http://www.cloob.com/mahmoudvaezi خبر داد.

بازی سرا ، پرتال ارائه دهنده خدمات بازی و سرگرمی در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، خمات جدیدی را رونمایی کرد. علاقمدان به نشانی http://۱۰۰۰۶۰۱۶.ir/bazi مراجعه نمایند.

دیجی کالا، از پرتال های ارائه دهنده خدمات فروش تجهیزات فناوری اطلاعات به مخاطبان ایرانی، اسامی برندگان قرعه کشی خود به نام جمعه های شگفت انگیز را منتشر کرد.

از بانکداری مجازی چه خبر؟

هماره با بانکداری مجازی ایران با مروری بر اخبار این عرصه...

عملکرد شاپرک در سال ۹۳ :

ثبت رکوردهای جدید در شاپرک/ رشد ۲۱ درصدی تعداد کارتخوان، ۸۸درصدی درگاه های اینترنتی و ۲۰۰درصدی USSD

این هفته، مدیرعامل سیستم بانکی شاپرک، آمارهای جالبی از روند فعالیت های این سامانه در سال 1393 خبر داد که مناسب دیدیم جهت اطلاع خوانندگان محترم گزارش هفتگی، به آن ها اشاره کنیم. تعداد تراکنش های ثبت شده در پایان سال 1393 در مقایسه با سال 1392 حدود 43 درصد و مبلغ کل تراکنش‌ها 47 درصد رشد داشته است./در سال 1392 تعداد مغایرت ها از کل تراکنش ها 11 میلیون و 794 هزار بود که در سال 93 این تعداد به 6 میلیون و 786 هزار مغایرت کاهش پیدا نمود. مدیرعامل شاپرک با بیان اینکه تعداد پایانه های فروشگاهی ثبت شده در سال 93 نسبت به سال قبل حدود 21 درصد رشد داشته‌است، گفت: علاوه بر این تعداد درگاه‌های پرداخت اینترنتی 88.27 درصد و تعداد درگاه‌های پرداخت الکترونیکی موبایلی یا همان USSD حدود 200 درصد رشد داشته اند که رشد قابل توجهی بحساب می آید. در سال 1392 تعداد مغایرت ها از کل تراکنش ها 11 میلیون و 794 هزار و 411 بود که در سال 93 این تعداد به 6 میلیون و 786 هزار و 313 بار مغایرت کاهش پیدا نمود بنابراین نه تنها تعداد مغایرت‌ها 42.5 درصد کاهش داشته‌ بلکه مبالغ این مغایرت‌ها نیز تا 13 درصدکاهش را نسبت به سال 92 تجربه کرده است، که از لحاظ فنی برای شاپرک یک موفقیت محسوب می شود. امیدواریم وضعیت بانکداری مجازی در کشور روز به روز گسترش و تعداد مغایرت ها و اختلالات دستگاه های کارتخوان روز به روز کاهش یابد.

بانک شهر، از تغییرات متنوعی در پرتال اینترنتی خود خبر داد.

بانک ملی، سامانه توریست کارت خود را با خدمات جدید در نشانی http://۴۶.۲۰۹.۱۶۱.۱۴ ارائه کرد.

بانک سپه، نخستین بانک ایرانی، از امکان پرداخت حضوری و غیر حضوری قبض های جریمه رانندگی از طریق سامانه های این بانک خبر داد.

بانک رفاه، از راه اندازی مرکز اطلاع رسانی و سامانه های پاسخ گویی به مخاطبان خود خبر داد.

بانک صادرات، از ثبت رکورد جدید تراکنش های خود در نمایشگاه کتاب تهران در هفته گذشته خبر داد.

بانک پاسارگاد، از ارائه خدمات اینترنتی کارگزاری خود در شعبه نواب تهران به مشتریان خبر داد.

بانک دی، ناوگان مدرن پشتیبانی از خودپردازهای خود در سراسر کشور را رونمایی کرد.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی ایران، از برگزاری مجمع عمومی شرکت پشتیبانی خدمات اینترنتی ( پرداخت نوین ) خبر داد.

بانک مهر اقتصاد، از برنامه های خود در عرصه تقویت روابط عمومی دیجیتال در حوزه بانکداری خبر داد.

بانک سامان، از رونمایی از تندیس آب در پرتال بانکداری مجازی خود خبر داد.

منتظر دریافت اخبار شرکت های خصوصی از فعالیت های آنان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

آدینه خوبی را برای مخاطبان پرتال برترین ها آرزومندیم...


از گوشی های هوشمند ایرانیان تا اخاذی اینترنتی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج