جاباما
۲۰۶۹۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بهانه اسرائیل برای عدم پرداخت غرامت ایران

قوانين تجاري اسرائيل بهانه اي براي خودداري از پرداخت غرامت به ايران است.

خبرگزاری صدا و سیما: قوانين تجاري اسرائيل بهانه اي براي خودداري از پرداخت غرامت به ايران است.

خبرگزاری آناتولی در گزارشی از آنکارا به قلم اوونچ کوتلو تحت عنوان « قوانین تجاری اسرائیل بهانه ای برای خودداری از پرداخت غرامت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری به ایران » اعلام کرد:

یوآو هریس کارشناس حقوقی و رئیس بخش امور دریایی شرکت حقوقی دی تی کی جی سی در اسرائیل گفت : « بر اساس قوانین اسرائیل هیچ پولی قابل پرداخت به ایران نیست.»

این کارشناس در حالی این اظهارات را عنوان کرد که تل آویو با وجود حکم دادگاه داوری سوئیس درباره پرداخت غرامت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری به ایران بر سر مناقشه ای درباره خط لوله نفت ، اعلام کرد قوانین اسرائیل پرداخت چنین غرامتی را به ایران منع می کند زیرا این کشور دشمن محسوب می شود.

روزنامه جروزالم پست اسرائیل و خبرگزاری رسمی ایران ( ایرنا ) گزارش دادند دادگاه داوری سوئیس به شرکت های نفتی اسرائیل از جمله شرکت خط لوله نفتی ایلات - اشکلون و شرکت ترانس آسیاتیک حکم داده است یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به ایران غرامت بپردازد.

هریس افزود : « بر اساس قانون تجارت اسرائیل و حکمی که یووال اشتانیتز وزیر خزانه داری اسرائیل مه سال ۲۰۱۱ میلادی صادر کرد ، تجارت با دشمن ممنوع است و بر این اساس تجارت با شرکت های ایرانی ممنوع تلقی می شود.»

این کارشناس تاکید کرد : « بنابراین بر اساس قوانین داخلی اسرائیل ، تل آویو می تواند استدلال بیاورد که نمی تواند هیچ مبلغی به شرکت های ایرانی بپردازد.»

تهران و تل آویو در سال ۱۹۶۸ میلادی طرح مشترکی برای فروش نفت از ایران به اسرائیل و در نهایت توزیع آن به اروپا آغاز کردند.

نفت از ایران به ایلات در جنوب اسرائیل در خلیج عقبه تحویل داده و از طریق خط لوله نفت به اشکلون در شمال اسرائیل نزدیک دریای مدیترانه حمل می شد.

هریس تصریح کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی ، ایران انتقال نفت را به این خط لوله متوقف و با اسرائیل قطع همکاری کرد.

وی گفت در روزهای انقلاب ، چهار کشتی حامل نفت ایران را ترک کرده و برای تخلیه بار خود وارد اسرائیل شده بودند اما زمانی که این کشتی ها به ایران بازگشتند ، انقلاب به پیروزی رسیده و همه چیز ظرف چند روز تغییر کرده بود.

این کارشناس حقوقی اضافه کرد یکی از مسائل مطرح شده این است که پول بار این چهار کشتی به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار به ایران پرداخت نشده است.
وی ادامه داد : « این محموله از مدیترانه برای فروش به اروپا منتقل شد و طرف ها آن را میان خود تقسیم کردند. »

در سال 1989 میلادی دادگاه داوری سوئیس به شرکت نفت ترانس آسیاتیک اسرائیل حکم داد 500 میلیون دلار که شامل بهره نیز می شد به ایران بپردازد اما این پرداخت نهایی نشد.

هریس خاطر نشان کرد: « وقتی شما با کسی دعوای حقوقی دارید ، باید طرف مقابل را به رسمیت بشناسید و وی را در این مناقشه تجاری شریک و همکار نه دشمن خود بدانید.»

وی افزود داوری میان ایران و اسرائیل تنها زمانی صورت خواهد گرفت که دو طرف با حسن نیت و با هدف حل و فصل این مناقشه از طریق توافق دوجانبه مذاکره کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج