جاباما
۲۰۶۹۶۲
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

سارقان سابقه دار را شناسایی کنید +عکس

اعضای باند سرقت‌ محموله‌های شوش پس از دستگیری به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دستبرد‌های شبانه اعتراف کردند.

خبرگزاری مهر: اعضای باند سرقت‌ محموله‌های شوش پس از دستگیری به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دستبرد‌های شبانه اعتراف کردند.

۳۰ فروردین امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۰ نازی آباد به مأموران اعلام کرد که خودرو وانت نیسان وی حاوی محموله مواد غذایی، سرقت شده است.

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت محموله" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت ۲ بامداد ۳۰ فروردین ماه به محل زندگی خود در خیابان بهمنیار مراجعه و ماشین وانت نیسان حاوی بیش از ۴۵ میلیون تومان مواد غذایی را در مقابل در منزل پارک و برای استراحت به خانه رفتم ؛ ساعت ۰۵:۰۰ صبح زمانیکه برای بردن محموله مواد غذایی حاوی نوشابه های انرژی زا از خانه خارج شدم ، متوجه شدم که ماشین بهمراه محموله آن سرقت شده است .

سارقان سابقه دار را شناسایی کنید +عکس

کشف محموله سرقتی

با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراکز خرید و فروش عمده مواد غذایی در محدوده بازار تهران ، کنترل نامحسوس از این مناطق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

۵ اردیبهشت ماه و در زمان فروش محموله نوشابه های انرژی زا، کارآگاهان موفق به شناسایی این محموله و دستگیری فردی بنام "بیژن " ( ۲۴ ساله ) شدند ؛ بیژن پس از دستگیری ، صاحب اصلی بار را فرد دیگری بنام "رامین " ( ۳۱ ساله ) معرفی و عنوان داشت که این محموله را در منطقه کیانشهر از رامین تحویل گرفته و برای فروش به خیابان مولوی آورده که دستگیر شده است.

با شناسایی محل تردد رامین در منطقه کیانشهر ، او نیز در همان روز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به اطلاع از مسروقه بودن محموله و خرید آن از سارقین اعتراف کرد .

دستگیری متهمان اصلی پرونده

با اعتراف صریح "رامین" به خرید محموله سرقتی، یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بنام "محبوب"(متولد ۱۳۵۴) با ۹ فقره سابقه مرتبط با "سرقت های محموله"، "سرقت های مقرون به آزار و اذیت"، در منطقه "مرتضی گرد" مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی "محبوب " به عنوان یکی از سارقان و برای شناسایی دیگر اعضای گروه ، کنترل و مراقبت نامحسوس از وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی، دو عضو دیگر گروه بنام های "علی " (متولد ۱۳۵۶ و دارای ۱۲ فقره سابقه سرقت و زورگیری) و "قادر " ( ۲۹ ساله) در مناطق "مرتضی گرد" و "جوانمرد قصاب" مورد شناسایی قرار گرفتند .

با شناسایی هر سه عضو گروه و مخفیگاه های آنها ، هر سه نفر آنها در سه عملیات همزمان و مشترک دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف مقادیرزیادی از انواع اقلام سرقت شده ، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها مورد سرقت محمو له قرار گرفته بودند .

شناسایی تعداد دیگری از سرقت ها

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات، هر سه متهم که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند لب به بیان حقیقت گشوده و بلافاصله به بیش از ده فقره سرقت محموله در مناطق "بازار" ، "مولوی" ، "فدائیان اسلام" و "شوش" ، به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از محل سرقت ها در مناطق عبدل آباد ، شوش و سیزده آبان شدند که طی آن سارقان با شناسایی دقیق برخی انبارهای محل نگهداری اقلام تجاری و صنعتی ( مواد غذایی ، باطری خودرو و...) به صورت شبانه و ضمن ضرب و شتم نگهبان و بستن دست ، پا و دهان آنها ، اقدام به سرقت محموله های داخل انبارها کرده بودند ؛ در یکی از این سرقت ها ، متهمان در نیمه شب ۴ اردیبهشت بوسیله یکی از خودروهای مسروقه نیسان متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به تخریب کامل در یک انبار در منطقه عبدل آباد کرده و پیش از هرگونه اقدام احتمالی نگهبان برای تماس با پلیس و یا مقاومت از سوی وی ، اقدام به بستن و پای نگهبان کرده و اقدام به سرقت محموله ی "باطری خودرو" داخل انبار کرده بودند.

اجرای پروژه ساختمان سازی

با اعتراف صریح متهمان به سرقت های محموله به شیوه و شگردهای مختلف و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان در محدوده بازار تهران بویژه در منطقه شوش ، شناسایی اموال بدست آمده از محل فروش اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه (علی) با پول بدست آمده از محل فروش قسمتی از محموله های سرقتی ، یک پروژه ساختمانی را در منطقه مرتضی گرد آغاز کرده است ؛ همچنین از متهم یک دستگاه خودرو آزرا سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که بنا بر اعتراف متهم ، در زمان سرقت از آن برای تردد در سطح شهر استفاده می شد.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به ارزش مالی پرونده ، اعتراف صریح متهمان به سرقت های متعدد محموله به شیوه و شگردهای مختلف از جمله زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم اصلی پرونده از سوی مقام محترم قضایی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی صادر شده است. از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند، دعوت می شود تا برای پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد - جنب کلانتری ۱۱۳ بازار مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قدرت

      وقتی جلوی فسادهای بزرگ گرفته نمیشه نتیجش میشه اینکه هر روز کلی ادم دنبال تجاوز به حقوق مردم هستن,مسئولین ما مشکلات کشور رو حل نمیکنن بعد میخوان برن مشکلات منطقه رو حل کنند خیلی عجیب غریبه

    • احمد

      چطوره که اسم کار اینا دزدیه و اونا که میلیاردها می دزدن اسمش فساد اقتصادیه!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    • زنبور عسل

      دستگیری بدون مجازات شرعی چه فایده ای دارد وقتی دو روز دیگر ازاد می شوند اصلا چرا دستگیر بشوند هر کدام ده دوازده بار سابقه دارند

    • عليرضا

      اينهمه دزد واوباش قاچاقچي مواد وغيره گرفته ايد بعد از چند روز آزادش كرده ايد همه اين دزديها نتجه بي تدبيري مسئولين وبيكاريست ضمنا اگر دزدان بيت المال را وديگر فاسدان را به موقع بدون كم وكاست بجاي دال ذال وميم هه به ملت معرفي ميكرديد اين اتفاقات نمي افتاد اميدوارم اين كثافتها و ويژه خواران ودزدان بيت المال اعدام تا درس عبرت براي ديگران باشد.

      پاسخ ها

      • علیرضا

        آقای علیرضا یادمه چند وقت پیش تو آلمان یه زن مسلمون جلوی چشم قاضی رو کشتند ... بعد به ما هم نمی گن که چند وقت بعد آزادش کردن تو غرب وقتی یه نفر زنا می کنه چند وقت بعد آزاد می شه ...

    • مهران

      مجازات عبرت اموز.

    • علی

      فقط بایدحدودالهی رااجراکرد.باراول قطع دست.باردوم قطع دست راست وپای چپ وسوم هم ذبح شرعی.

    • سهند

      اینها یک میلیارد و پانصد را یک شبه نه دزدیدند معلومه یه مدتی بود دزدی انجام میدادند حالا قصور از کی بود که در این مدت دستگیر نشدند یک مشت دزد و ادم فروش افتادن جونه مردم اونوقت بعداز مدت طولانی دستگیر میشوند نیروی انتظامی باید سریعتر عمل کند و از ان مهمتر دستگاه قضایی خیلی محکم برخورد کند اینها با سن کم انقدر سابقه دارند من معطلم چگونه در اجتماع ازادانه تردد میکنند و هر کاری دلشون میخواد انجام میدهند.مثله اینکه ما خیلی ضعف داریم و باید برطرف بشوند.

    • رحمان

      من میبینم اینها همه انگشتانشان سالم است اگر در هر دزدی یک انگشت انها قطع می شد الان دیگه نوبت سرشان بو که قطع بشه

    • ایرانی واقعی

      فقر = دزدی قتل غارت
      دولت روز بروز مردم را فقیر تر میکند.
      خودشون هم بی خیال مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج