۲۰۷۰۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وجود ۲۳۰۰ خانه تاریخی در تهران

مدیر بافت و بناهای تاریخی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از شناسایی و مستندسازی، بناهای تاریخی واجد ارزش شهر تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر بافت و بناهای تاریخی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از شناسایی و مستندسازی، بناهای تاریخی واجد ارزش شهر تهران خبر داد.

دکتر محمدباقر خسروی با اشاره به پایان مراحل مطالعاتی طرح شناسنامه‌دار کردن بناهای تاریخی شهر تهران، افزود: شهر تهران دارای ابنیه‌های قدیمی و تاریخی بسیاری است که بیانگر هویتی واقعی و گذشته پرفراز و نشیب این شهر است.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی متولی این امر است اما طی جلسات مشترک براساس مصوبه شورای شهر، این وظیفه را شهرداری تهران در راستای حفظ و نگهداشت بناهای تاریخی برعهده گرفته است گفت: برهمین اساس شهرداری تهران عهده‌دار شناسایی اماکن واجد ارزش تاریخی شده است.

خسروی با بیان اینکه در برآورد اولیه، ۱۲۰۰ بنا در محدوده حصار ناصری شناسایی شده است گفت: همچنین در برآوردهای اولیه پیش بینی شده است که ۲۳۰۰خانه واجد ارزش در تهران وجود دارد که تلاش خواهیم کرد تا این بناها را شناسایی و جانمایی آنها در طرح تفضیلی نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در هفته آتی، حریم۱۲بنای تاریخی ثبت شده در منطقه ۱۲ تعیین خواهد شد، گفت: گام اول در شناسایی بناهای واجد ارزش پایتخت، حفظ آنها و قرار گرفتن مشخصات این بناها در طرح تفصیلی است و در گام های بعدی در نظر داریم تا روند و سبک معماری شهرتهران را شناسایی و به مردم بازنمایی کنیم.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران افزود: شهرداری با شناسایی بناهای واجد ارزش در تهران به سازمان میراث فرهنگی کمک می کند تا این بناها را ثبت کند.

خسروی با اشاره به انتخاب مشاور برای اجرای این طرح گفت:براین ساس ضمن نگاهداری از این بناها، نسبت به حفظ و تغییر پهنه آنها نیز اقدام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج