۲۰۷۳۰۱
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

چند هفته مانده به پایان این فصل لیگ برتر انگلیس، بهترین بازیکن فصل از سوی اتحادیه بازیکنان حرفه ای (PFA) انتخاب شد.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

همشهری تماشاگر: چند هفته مانده به پایان این فصل لیگ برتر انگلیس، بهترین بازیکن فصل از سوی اتحادیه بازیکنان حرفه ای (PFA) انتخاب شد. دیه گو کاستا مهاجم چلسی و هری کین فوروارد تاتنهام که برای آقای گلی رقابت دارند؛ در راه کسب عنوان بهترین بازیکن فصل با یکدیگر رقابت داشتند.

دخیا گلر منچستریونایتد و فابرگاس هم از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل جاری برای تیم های خود بودند و کاندیداهای دیگر: ادین آزارد و الکسی سانچس؛ دو بازیکنی که در طول فصل جاری بارها از سوی مطبوعات انگلیسی و مربیان لی برتر ستایش شدند. در پایان این رقابت، ادین آزارد عنوان بهترین بازیکن فصل 2015-2014 لیگ برتر انگلیس را کسب کرد.

ماجرا ساده است؛ جایزه را به آزارد بدهید

مایکل کاکس تحلیلگر برجسته انگلیسی، ساعتی پیش از آغاز مراسم معرفی بهترین های فصل لیگ برتر، در مقاله ای برای espn نوشت: «در این فصل ماجرا آنقدر واضح است که جای بحث باقی نمی ماند. ادین آزارد مدعی اصلی جایزه بازیکن فل است و دلایل روشنی هم در کار است. آزارد یک بازیکن باثبات بوده که هم فوتبال جذاب و سرگرم کننده ای بازی می کرد و هم مهره ای کلیدی در راه قهرمانی احتمالی چلسی بود. آزارد بازیکنی است که بیش از تمام بازیکنان دیگر این فصل خطا رویش انجام شده است. او در محوطه جریمه حریف هم به خوبی از حریف خطا می گیرد و پنالتی های خوبی می زند. آزارد در چند فصل گذشته نیز تا آستانه تبدیل شدن به یکی از بازیکنان نخبه اروپا پیش رفته بود اما در هر فصل چند نمایش ضعیف باعث می شد از دایره ستارگان بزرگ خارج شود. مثلا فصل گذشته در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان، ادین آزارد روی دو گل اتلتیکو مادرید، مقابل خوان فران مدافع حریف کم آورد تا تیم سیمئونه در استتمفوردبریج پیروز شود و به فینال برسد. مشکل اصلی این بود که ادین آزارد در دفاع کم توان بود. کریس رونالدو هم در دفاع چندان شرکت نمی کد اما آزارد باید دفاع نکردن خود را با بازدهی بالاتر در حمله جبران می کرد و ضعف اصلی اش در این زمینه بود. به همین دلیل هم هر وقت چلسی بازی بزرگی را می باخت، نگاه های سرزنش کننده به آزارد دوخته می شد.»

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

آزارد در مصاحبه ای با تلگراف در اوایل فصل گفته بود که «دو یا سه مرحله دیگر را باید طی کند تا به کیفیت مسی و رونالدو برسد.» البته در همین مصاحبه آزارد در ادامه حرف خود را اصلاح کرده و گفته بود که «شاید هم فقط یک مرحله مانده باشد.» و در عمل هم نشان داد که می تواند خودش را بالا بکشد. نکته ای که ثبات آزارد را نشان می دهد این است که آزارد ۱۲ گل در لیگ برتر زده اما این ۱۲ گل را در ۱۲ بازی به ثمر رسانده است، در حالی که آگرو مهاجم ۱۷ گله منچسترسیتی، ۱۷ گل خود را در ۱۱ بازی زده است. آزارد از زمان پیوستن به چلسی یک بار جایزه «بهترین جوان لیگ برتر» را برده و نامش در تیم منتخب فصل هم قرار گرفته بود. لیگ برتر در چند سال گذشته شاهد جدایی ستاره های بزرگ خود بوده: گرت بیل و لوکا مودریچ به رئال مادرید رفتند و لوئیس سوارز هم راهی بارسلونا شد. حالا اما آزارد از نظر کیفی در رده این سه ستاره بزرگ قرار دارد و البته نمایش های بهتر او هنوز در راه است.

ادین آزارد؛ ستاره ای نزدیک به مسی و رونالدو

در ابتدای فصل ستارگان اصلی چلسی فابرگاس و کاستا بودند؛ دو بازیکنی که گلزنی و دادن پاس گل برای شان عادت شده بود. در حالی که ادین آزارد در ۶ بازی اول فصل چلسی، فقط یک گل زد و یک پاس گل داد وینگر بلژیکی چلسی، درخشش خود را از ماه نوامبر آغاز کرد؛ از نوامبر به بعد بود که آزارد تبدیل به موفق ترین دریبل زدن لیگ برتر (۱۵۴ دریبل موفق) شد و بالاترین تعداد پاس کلیدی (۸۸) در لیگ را هم به نام خود ثبت کرد.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

از نوامبر تا امروز، آزارد ۱۳ گل زده و ۸ پاس گل هم در لیگ برتر داده است. آزارد یکی از باثبات ترین بازیکنان چلسی در طول فصل جاری بوده و بدون درخشش او، چلسی در همین چند هفته اخیر، چه بسا جایگاه خود در صدر جدول را متزلزل می دید. گل های آزارد اما به مورینیو کمک کرد تا در صدر جدول با فاصله مناسب از آرسنال باقی بماند.

مورینیو به تازگی گفته: «آزارد می تواند به کیفیت رونالدو و مسی نزدیک شود اما برای رسیدن به سطح این دو ستاره، باید گل های بیشتری بزند.»

هافبک - مهاجم چلسی با گرفتن جایزه بهترین بازیکن فصل انگلیس، حالا هدف های بزرگتری مقابل خود دارد و می خواهد با مسی و رونالدو برای کسب عنوان های بزرگتری رقابت کند اما چند کاندیدای دیگر برای دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل انگلیس چه کسانی بودند.

سانچس؛ بازیکنی با رکوردهای متنوع

اگر آرسنال در این فصل سانچس را نداشت، شاید در بیگ فور هم جا نمی گرفت، چه برسد به رقابت برای قهرمانی لیگ در هفته های پایانی. فقط چند هفته و چند بازی کافی بود تا سانچس نام خود را به عنوان بهترین خرید تابستان ۲۰۱۴ آرسنال مطرح کند؛ بازیکنی که برخی کارشناسان او را بهترین بازیکن تازه وارد لیگ برتر در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ هم می دانند. فقط اگرو و هری کین در فصل جاری، در گل های بیشتری تاثیر مستقیم داشته اند.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

اگرو در ۲۵ گلِ سیتی و کین در ۲۳ گل تاتنهام نقش مستقیم داشته اند و سانچس هم با ۱۴ گل زده و ۸ پاس گل، در ۲۲ گل آرسنال تاثیر کاملا مستقیم داشته است.

ستاره شیلیایی آرسنال، پس از آزارد، بیشترین تعداد دریبل موفق (۱۰۲) را هم داشته و سومین شوتزن برتر لیگ هم هست؛ ۹۴ شوت. سانچس در زمینه ایجاد فرصت گلزنی هم هفتمین بازیکن برتر لیگ انگلیس است و ۷۰ شانس گلزنی برای همبازیانش ایجاد کرده است. تمام این نکات نشان می دهد که سانچس یکی از موفق ترین بازیکنان فصل جاری لیگ برتر بوده است.

دیه گو کاستا؛ مهاجمی که دشمنان زیادی دارد

او خیلی ها را در انگلیس دشمن خود کرده است. بسیاری از مدافعان لیگ برتر، کاستا را یک مهاجم بداخلاق و البته فریبکار می دانند که هم به دایو کردن و شیرجه زدن علاقه دارد و هم به خشونت فیزیکی. دور از چشم داو راقدام می کند. با اینحال، کاستا در همان نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر تا چند هفته مانده به پایان لیگ، ۱۹ گل زده و می تواند آقای گل هم بشود.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

کاستا ۵ بار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده و به طور متوسط از هر ۴ ضربه ای که داتخل چهارچوب زده یکی را گل کرده است. این رکوردها باعث شده که دروگبا بگوید: «کاستا از دورانِ اوج من هم بهتر است.»

البته خیلی ها با نظر دروگبا موافق نیستند اما نمی توان تاثیرگذاری کاستا را در ترکیب چلسی و در سرنوشت تیم مورینیو در فصل جاری انکار کرد. کاستا از مصدومیت کهنه همسترینگ رنج می برد و چند هفته یک بار این مصدومیت کاستا را از زمین بازی دور می کند. اگر کاستا بتواند بر این مشکل غلبه کند، مورینیو در بازار نقل و انتقالات برای خرید مهاجم مرکزی گرانقیمت وارد عمل نخواهد شد.

هری کین؛ جانشین کری لینه کر

چنان جامعه فوتبال انگلیس را به وجد آورده که در اولین و دومین بازی های ملی اش، تیتر یک اغلب روزنامه ها و وب سایت های انگلیسی از نامش استفاده کردند: هری کین؛ بازیکنی که در ۲۰ سالگی تبدیل به نماد نسل تازه فوتبال انگلیس شده است.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

کین نخستین بازیکن تاتنهام پس از دوران گری لینه کر است که توانسته در یک فصل، ۳۰ گل در رقابت های مختلف به ثمر برساند. کین در حالی این رکورد را ثبت کرده که حضور در بازی های لیگ برتر را از ماه نوامبر آغاز کرد. اگر از ۲۰ گل زده کین فاکتور بگیریم؛ تاتنهام ۲۲ امتیاز کمتر از آنچه به دست آورده، داشت و رتبه چندان مناسبی در جدول رده بندی لیگ به دست نمی آورد.

بسیاری از کارشناسان، کین را شایسته عنوان بهترین بازیکن فصل می دانستند اما شاید بدون جام ماندن تاتنهام و نرسیدن این تیم به لیگ قهرمانان فصل آینده، در نرسیدن کین به جایزه بهترین بازیکن فصل موثر بود.

کوتینیو؛ بازیکن بازی های بزرگ

حتی کاپیتان چلسی هم او را بهترین بازیکن فصل می داند. دو هفته پیش چند روز نامه، دست نویسی از جان تری را منتشر کردند که در آن کاپیتان چلسی برای عنوان بهترین بازیکن فصل، به کوتینیو رأی داده بود. این تصمیم تری با توجه به اینکه آزارد و کاستا هم برای کسب این افتخار در حال رقابت بودند، خیلی ها را غافلگیر کرد اما جمی کارگر مدافع سابق لیورپول و کارشناس اسکای - اسپورت از تصمیم جان تری دفاع کرد و آن را یک تصمیم عاقلانه براساس مسائل فنی توصیف کرد.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

شاید ۴ گل زده و ۴ پاس گل تا پایان هفته سی و چهارم لیگ برتر، رکورد مناسبی برای قرار گرفتن میان مدعیان جایزه بهترین بازیکنس ال نبود اما کوتینیو یکی از چهار دریبل زن برتر لیگ بوده و در جریان بازی های بزرگ لیورپول نشان داده که چه مهارتی در استعفاده از تکنیک خود در شرایط پرفشار دارد.

کورتینیو بازیکنی است که اینترمیلان او را خیلی راحت از دست داد و حالا این هافبک تکنیکی یکی از بهترین های لیورپول و لیگ برتر است.

دخیا؛ یک گلر استثنایی

دخیا نه در تعداد سیو، نه درصد مهار توپ ها و نه در واکنش به ارسال توپ از کناره ها، بهترین نبوده اما این گلر اسپانیایی را خیلی ها با نمایش عالی در بازی منچستریونایتد - لیورپول در ماه دسامبر به یاد می آورند و البته با واکنش به یادماندنی مقابل اورتون در ماه نوامبر؛ بازی هایی که یونایتد در آنها با درخشش دروازه بانش پیروز شد و به تدریج خودش را در میان چهار تیم برتر لیگ قرار داد.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

بسیاری از کارشناسان فوتبال انگلیس معتقدند اگر دخیا در فصل جاری در چنین فرم خوبی قرار نداشت، فان گال نمی توانست سهمیه لیگ قهرمانان را برای منچستریونایتد کسب کند.

حالا دخیا از یک سو با نوپر و کورتوا برای عنوان بهترین گلر اروپا رقابت می کند و برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر نامش در فهرست نهایی قرار گرفته بود. در اروپا هم تعداد گلرهایی در کیفیت دخیا خیلی کم است و به همین دلیل منچستریونایتد تلاش زیادی برای حفظ و تمدید قرارداد دروازه بان اسپانیایی خود انجام خواهد داد.

تیم منتخب فصل؛ رقبای چلسی در اقلیت

بیش از نیمی از تیم منتخب فصل از بازیکنان چلسی تشکیل شده است. تیم مورینیو در نیم فصل اول یک تیم هجومی و پرتوان در فاز حمله بود اما پس از باخت ۴- یک مقابل تاتنهام، مورینیو تیم اش را در سال ۲۰۱۵ به تدریج تدافعی کرد تا جایی که نمایش های به شدت دفاعی چلسی مقابل منچستریونایتد و آرسنال در چند هفته امیر، باعث انتقاد بسیاری از کارشناسان از سبک بازی چلسی شده است. در این شرایط عجیب نیست که جان تری و ایوانوویچ و گری کیهیل سه پست از چهار پست خط دفاع در تیم منتخب را گرفته اند. حضور دخیا در تیم منتخب فصل قطعی به نظر می رسید و همین اتفاق هم رخ داد.

بهترین های فصل لیگ برتر انگلیس

در پست هافبک دفاعی هم مایکل کریک یک رقیب سرسخت برای ماتیچ بود اما قهرمانی چلسی و ثبات ماتیچ باعث شد که هافبک دفاعی صربستانی چلسی در تیم منتخب فصل جا بگیرد.

لیورپول و تاتنهام و ساتمپتون و آرسنال هم مثل منچستریونایتد، هر کدام یک نماینده در تیم منتخب فصل دارند. هری کین موفق شد اگرو را در رقابت کنار بزند و در تیم منتخب فصل به همراه کاستا زوج خط حمله را تشکیل بدهد. چند بازیکن دیگر هم شایسته حضور در این تیم بودند که محدودیت در انتخاب ها باعث شد در تیم نهایی نباشند؛ بازیکنانی مثل کازورلا و وین رونی که مهمترین و باثبات ترین بازیکنان آرسنال و منچستریونایتد در فصل جاری بودند و گل ها و پاس گل های مهمی که دادند، باعث شد این دو تیم به لیگ قهرمانان برسند. اگرو از سیتی و شندرلین هافبک ساوتهمپتون هم از ستاره های این فصل لیگ برتر بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج